Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów: Zmiany na linii K, pasażerowie protestują

13.03.2011

Tagi: ZKKM, prasa, rozkład jazdy – Dodał: Krzysztof Zioło

Ewa Solak,
Przełom, 11.03.2011


65 osób zaprotestowało przeciwko planowanemu od wtorku zawieszeniu czterech kursów linii K. Twierdzą, że nie będą miały czym dojechać do pracy czy szkoły w Krakowie.


Chodzi o kursy o godz. 06.20 z Chrzanowa, a także 13.26, 14.18, 15.22 z Chełmka oraz powrotne z Krakowa. o godz. 08.15, 15.20, 16.12, 17.16. Mieszkańcy jeżdżący linią K zwrócili się o pomoc do burmistrza Trzebini Stanisława Szczurka. Pismo z podpisami trafiło również do redakcji "Przełomu".

- Informację o planowanym zawieszeniu kursów umożliwiających nam dojazd na godz. 8.00 do Krakowa traktowaliśmy początkowo jako plotkę. Trudno było nam uwierzyć, że coś takiego faktycznie się stanie. Nie było na ten temat żadnych wywieszek na przystankach. Dopiero po dłuższym szukaniu na stronie ZKKM znaleźliśmy informację, że tak będzie naprawdę - mówi Iwona Gędoś z Dulowej.

Pasażerowie nie mogą pogodzić się z argumentami ZKKM, że linia przynosi straty. Wielu z nich nie ma innej możliwości dotarcia do stolicy powiatu, jak tylko linią K. Tłumaczą, że na dworzec kolejowy mają znacznie dalej, niż na przystanek, a niektórzy, np. mieszkańcy Młoszowej nie mają we wsi stacji PKP. Busy jeżdżące przez Młoszową i Dulową rzadko natomiast się zatrzymują, gdyż wiele docierających tam jest już przepełnionych.

- Były prowadzone rozmowy z prywatnymi przewoźnikami. Twierdzą, że są w stanie przejąć pasażerów, jeżdżących K na kursach, które mają być zawieszone. Z tego, co wiem, po tym, jak rozpoczął się remont ronda przy wjeździe do Krakowa, wiele osób zrezygnowało z jazdy tym autobusem. Przeniesienie ciężaru komunikacji z Krakowem na kolej jest nieuniknione i chcemy to ułatwić mieszkańcom - mówi burmistrz Trzebini Stanisław Szczurek.

Robert Maciaszek, nieetatowy zastępca przewodniczącego zarządu ZKKM na razie nie widzi szansy, aby wstrzymać decyzję o zawieszeniu czterech kursów.
- W budżecie związku brakuje 1,9 mln zł na organizację komunikacji. Do K dopłacamy rocznie 1,4 mln zł. Według danych przedstawionych z początkiem lutego przez przewodniczącego związku Tadeusza Grubera wynikało, że właśnie o tych godzinach jeździ znacznie mniejsza liczba pasażerów, niż o innych porach. To na jego wniosek właśnie wtedy kursy zostały zawieszone. Natomiast w zamian uruchomiliśmy dodatkowe kursy linii X z Libiąża do Młoszowej o podobnych godzinach. Poza tym, z roku na rok spada liczba sprzedawanych biletów miesięcznych na linię K. W 2010 r. kupowało je co miesiąc średnio 18 osób, podczas gdy rok wcześniej 43, a dwa lata wstecz 63. Zdaję sobie sprawę, że tą linią jeżdżą nie tylko pasażerowie z miesięcznymi biletami, ale pozostali robią to raczej okazjonalnie, a jeszcze inni mają uprawnienia do bezpłatnych przejazdów - mówi Maciaszek.

(tyt. oryg.: "Od 15 marca zawieszenie czterech kursów K. Pasażerowie protestują.")

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

v00 napisał(a):

Cytat: "a jeszcze inni mają uprawnienia do bezpłatnych przejazdów"

A to ciekawe, Przewozy Regionalne też są tym obciążone i jakoś nie pomstują, wręcz przeciwnie...

14.03 18:19:41

krakservice napisał(a):

Jak linia ma być w miare rentowna to niech kierowcy na trasie nie biora kasy do kieszeni tylko niech wydają bilety.Parę razy widziałem takie praktyki.

14.03 20:16:37

podlesianin napisał(a):

Macie samochody i korzystajcie z nich bo trzeba ratować budżet państwa kupując paliwo.ahahahah

14.03 22:06:22

copper napisał(a):

Podlesianin: ratuj siebie, zmien dilera lub bierz chociaz polowe. Ludzie z tamtych okolic faktycznie beda miec problem z dojazdem do szkoly czy pracy a Ty sobie z tego zarty robisz. Ciekawe co bys zrobil jakby od 20 marca zawiesili polowe kursow na 37, bo... nierentowne... szczegolnie ten o 7:10... Faktem jest ze urzad i panstwo POWINNO doplacac do komunikacji ale czego ja sie spodziewam po PO-lsce...

16.03 16:14:05

anty-K napisał(a):

@copper - no straszny wprost problem - z Trzebini trzy pociagi w szczycie na godzine, z Chelmka i wszystkich wioch po drodze jeden na godzine. po co utrzymywac na tej linii jeszcze polaczenie autobusowe? wlasnie tego podatnicy sobie nie zycza.

17.03 10:30:09

Ppp napisał(a):

Anty-K:
Po to, żeby ludzie np. z centrum Libiąża nie musieli biegać kilometr na pociąg, tylko mieli autobus pod blokiem. A poza tym ten pociąg jeździ tam z prędkością ciut leprzego piechura... O Młoszowej już napisali, więc nie będę się powtarzał.
Pozdr.

25.03 16:21:56


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!