Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Rozwiązania taryfowe na czas przebudowy dworca w Katowicach

16.07.2010

Tagi: bilety, KZK GOP – Dodał: Jakub Jackiewicz

Zarząd KZK GOP podjął uchwałę określającą odstępstwa od obowiązującego cennika, które mają obowiązywać na czas przebudowy dworca kolejowego w Katowicach. Zmiany na liniach komunikacji miejskiej zostaną wdrożone najprawdopodobniej od 15 sierpnia 2010 r.


» Czytaj więcej o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

Uchwała określa dwa odstępstwa od cennika:
- honorowanie biletów jednorazowych przy niektórych przesiadkach,
- honorowanie biletów miesięcznych autobusowych w tramwajach.

» Treść Uchwały nr 38/2010 Zarządu KZK GOP z dnia 6 lipca 2010 r.

Pierwsze odstępstwo obejmuje tylko linie, których trasy zostały skrócone. Bez konieczności kasowania dodatkowego biletu będzie można podróżować liniami 13, 688, 804 i 812 po czym przesiąść się na tramwaj na pętli w Brynowie (a także analogicznie w kierunku przeciwnym). Podobną zasadę wprowadzono dla linii jadących od strony Siemianowic lub w stronę Os. Paderewskiego i Muchowca, które będą miały skrócone trasy. Pasażerom linii 0, 10, 43, 50, 110, 133 i 170 zafundowano przesiadkę, ale mogą oni kontynuować podróż autobusami linii 51, 674, 900 lub 910 na podstawie tego samego biletu.

Drugie odstępstwo obowiązywać będzie w tramwajach na odcinkach Katowice Rondo - Brynów Pętla oraz Katowice Rynek - Plac Wolności.


Wprowadzone rozwiązania wydają się zupełnie oczywiste w obliczu poważnych zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej w czasie przebudowy. Zadziwia jednak wybiórcze potraktowanie pasażerów i dla części z nich pogorszenie oferty lub ograniczenie możliwości wyboru środka transportu. Przede wszystkim pasażerowie jadący od strony południowych dzielnic miasta już na pierwszym etapie podróży zmuszeni będą decydować czy później przesiądą się na tramwaj, czy też nie i jaką linią pojadą - bowiem gdy wsiądą do autobusu np. linii 297, czy 689 nie będą mogli przesiąść się na tramwaj korzystając z tego samego biletu - choć linie te jadą taką samą trasą co wymienione w uchwale. Podobnie w kierunku przeciwnym - wysiadając z tramwaju na Brynowie mają ograniczoną możliwość korzystania z autobusów.

W jeszcze gorszej sytuacji są pasażerowie jadący z Siemianowic, czy Józefowca. O ile bowiem skrócenie do pl. Wolności linii 43, 133 i 170 jest uzasadnione koniecznością wygospodarowania miejsca na przystanki końcowe dla linii z południowych dzielnic, o tyle skrócenie linii 0, 50 i 110 nie znajduje żadnego uzasadnienia. Pasażerowie zmuszeni będą przesiadać się na linię 900, którą jednak nie dojadą do Os. Paderewskiego (tam gdzie dojeżdża obecnie linia 110). Oferowanie pasażerom tych linii przesiadki na linie 51, 674, czy 910 zakrawa na kiepski żart, gdyż oznacza to konieczność przejścia całej ul. 3 Maja (linie na Os. Paderewskiego odjeżdżać mają z Rynku). Pasażerowie z Siemianowic nie będą mogli również korzystać z przesiadki na tramwaj, którym można dojechać przykładowo z Pętli Słonecznej do pl. Miarki (jako zastępstwo linii 43, 133 i 170) lub do ul. Granicznej (skąd można dojść pieszo do części Os. Paderewskiego).

Wątpliwości budzi też możliwość weryfikacji przez kontrolerów spełnienia warunków określonych w uchwale, tzn. przesiadania się z określonych linii. Kody kasowników mają bowiem ograniczoną możliwość zakodowania takich informacji, przy pozostawieniu unikalnej (w pewnym zakresie) informacji o konkretnym pojeździe w którym bilet został skasowany. Wprowadzenie równolegle do taryfy możliwości korzystania z poszczególnych rodzajów biletów jednorazowych w określonym czasie (z możliwością przesiadek) rozwiązałoby te problemy.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Marta napisał(a):

Zgodnie z mapkami na stronie KZK, do Osiedla Paderewskiego można dojechać liniami 51 oraz 674, a z linii 0, 50, 110 przesiąść się można na ww. w rejonie Chorzowskiej.

16.07 11:06:34

memphis napisał(a):

Szczególnie ze 110 można się tam przesiąść, skoro się nie zatrzymuje ;)

16.07 12:05:30

Mihu napisał(a):

ze 110 można się przesiąść na 51 na Hucie Baildon

16.07 14:23:24

butthead napisał(a):

Jeśli nie ma się co z czasem zrobić ;)

16.07 14:35:03

Łukasz G. napisał(a):

Ciągle K-ce i K-ce... Napiszcie o T-1 na trasie Ruda - Zabrze bo zbyt nie kumam. Słyszałem tylko że to będzie Meteor obsługiwał czego nie jestem pewny. Wiem za to że na pewno będzie istniało coś jak T-1 bo jakieś prace remontowe będą nad torami.

16.07 22:35:29

P Śl napisał(a):

@Łukasz G. To zajrzyj w rozklady zamiast pierpapier od rzeczy.

16.07 23:16:27

Wikary napisał(a):

Witam.
Tak w nowym rozkładzie jazdy jest T1 ale nigdzie niema nowego rozkładu dla Lini 89.

17.07 09:42:52


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!