Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Co dalej z tramwajami?

05.06.2009

Tagi: likwidacja, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

UM Będzin, 05.06.2009 r.

Poseł Grzegorz Dolniak wspólnie z senatorem Zbigniewem Szaleńcem zaprosili do biura parlamentarnego w Sosnowcu zagłębiowskich parlamentarzystów i samorządowców, by wspólnie dyskutować na temat stanu aktualnego i perspektyw komunikacji publicznej w Zagłębiu, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji tramwajów.


Jak podkreślił gospodarz konferencji poseł Grzegorz Dolniak, spotkanie jest odpowiedzią na uwagi i oczekiwania pasażerów związane z zasadami organizacji komunikacji tramwajowej, w tym ograniczaniem liczby kursów linii i standardem podróżowania.

Dołożyć do tego wszystkiego należy fatalny stan infrastruktury tramwajowej, zwyczajnie brudne i zaniedbane przystanki i wagony, których estetyka pozostawia wiele do życzenia, nie mówiąc już o pustej zajezdni - dodał poseł Dolniak. Podkreślił, że być może dobrym rozwiązaniem tej sytuacji byłoby, gdyby gminy zagłębiowskie wystąpiły z Tramwajów Śląskich SA i zaczęły szukać rozwiązania w większym stopniu odpowiadającego Zagłębiu.

W trakcie spotkania przedstawiciele miast i gmin byli zgodni, że samorządy są obecnie na granicy możliwości finansowania transportu zbiorowego w ramach KZK GOP. W związku z tym pojawia się realne zagrożenie, że wyłączane będą kolejne linie i kolejne miasta, śladem Gliwic rezygnować będą z komunikacji tramwajowej. Prezydent Dąbrowy Górniczej Zbigniew Podraza podkreślił konieczność dokonania najpierw dokładnej inwentaryzacji majątku.

Zastępca prezydenta Sosnowca Zbigniew Łukawski natomiast zaproponował dokonanie najpierw oddłużenia spółki.

Prezydent Będzina Radosław Baran zwrócił uwagę, że wariant z utworzeniem nowej, zagłębiowskiej spółki może okazać się korzystny, zapewniając gminom Zagłębia, w tym Będzinowi, większe możliwości wpływania na komunikację tramwajową. W związku z tym, w opinii prezydenta Będzina, miasto to mogłoby do takiej spółki wejść.

Starosta będziński Adam Lazar podkreślił finansową stronę takiego projektu, w której widzi możliwość zaangażowania się powiatu będzińskiego. Podkreślano również, że dotychczas nie został wypracowany spójny i perspektywiczny plan rozwoju komunikacji tramwajowej w Zagłębiu. Aby tym tendencjom przeciwdziałać, należy opracować takie rozwiązania, które w większym stopniu uwzględniać będą potrzeby i oczekiwania społeczne mieszkańców. Podsumowując spotkanie poseł Dolniak podkreślił, że mimo braku jednolitego stanowiska przedstawicieli zagłębiowskich samorządów jest wspólna wola, by zmienić aktualny, niekorzystny stan rzeczy. Zebrani samorządowcy przystali na propozycję prezydenta Będzina Radosława Barana, by starosta Adam Lazar w imieniu wszystkich uczestników konferencji wystąpił z oficjalnym pismem do Tramwajów Śląskich SA w celu uzyskania informacji, które posłużą do postawienia diagnozy i umożliwią dyskusję nad nowymi rozwiązaniami.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

gertryn napisał(a):

Hmmm...
Niedługo dojdziemy do wniosku, że każde miasto powinno organizować SWOJĄ komunikację miejską. Zapowiadało by się ciekawie, jak myślicie?

05.06 22:04:15

Gojira napisał(a):

Mam nadzieję, że się mylę jednak wyglądam mi to na kolejną "spółkę" likwidacyjną.... Na początku wiele obietnic, wielkie plany i wielki zapał a na końcu "NIE OPŁACA SIE".

Obym się mylił....

Nie chcę szerzyć jakichś "teorii spisku" ale po diabła znów podziały na ŚLĄSK i ZAGŁĘBIE? Czy w tym chorym kraju już nikt nie potrafi żyć jak człowiek z człowiekiem?! CO ZA KRAJ!

05.06 22:19:04

coraz bardziej wkurzony pasażer KM napisał(a):

1. Adam Lazar występuje do KZK GOP z prośbą o likwidację tramwajów w Zagłębiu w poniedziałek o 10:30.
2. KZK GOP w poniedziałek o 10:35 przychyla się do wniosku Adama Lazara i po tygodniu ogłasza przetarg na obsługę byłych linii tramwajowych autobusami wyprodukowanymi w sobotę poprzedzającą wystąpienie Adama Lazara z wnioskiem o likwidację tramwajów w Zagłębiu - mniej więcej niskopodłogowymi i kurującymi mniej więcej co 1o minut
3. Przetarg wygrywa znany i doświadczony przewoźnik z miasta już pozbawionego tramwajów
4. Wszyscy są szczęśliwi, pasażerowie KM w Zagłębiu masowo kupują używane samochody

05.06 22:31:49

lgor napisał(a):

Ciekawe czy TŚ byłoby chętne sprzedać swój majątek zainteresowanym gminom. I czy w ogóle gminy miały by na ten cel pieniądze. A za zajezdnie w raz z nocującym tam taborem i kilometrami torowisk mało nie będzie.

05.06 23:31:01

smutna_prawda napisał(a):

Przedewszystkim, kim jest Lazar? Starostą BĘDZIŃSKIM I NIKIM WIĘCEJ NIE POWINIEN BYĆ! A skoro miasta zrzeszają się i mianują swojego "wspólnego" powiernika (wogóle po co?) - zauważcie charakterystyczną rzecz, że wszystko z inicjatywy Będzina, który nie chciał przejąć swojej części akcji TŚSA (tym bardziej dziwne jest, dlaczego teraz chce mieć możliwość większego wpływania na komunikację tramwajową, uwaga - w CAŁYM ZAGŁĘBIU!). Nie będę szerzył teorii spiskowych, więc powiem tyle, że Baran dąży do całkowitej likwidacji tramwajów w Zagłębiu, potem wogóle w GOPie. Po co? Sprawa wygląda mocno podejrzanie...
@gertryn: i tak dojdziemy do takiej sytuacji, jaka panuje w Jaworznie i coraz bardziej na wschód - sto miliardów marszrutek jeżdżących bez żadnego rozkładu (godzin odjazdów), taryfy (no, 2zł do łapy), synchronizacji - ale miasto nie będzie marnować kasy, skoro mieszkańcy sami sobie dadzą radę.
@Gojira: Polacy najwidoczniej nie umieją żyć bez podziałów (chociażby słynne MY i 'europa', oczywiście imperialistyczna & żydowsko-niemiecka).

05.06 23:55:47

Egon napisał(a):

GZM Silesia... Kaktus mi na dłoni wyrośnie, jeśli to będzie sprawnie fungować...

06.06 00:31:55

polityczne gierki napisał(a):

Moim zdaniem, to prezydent Baran wystraszył się referendum, w którym może zostać odwołany. W związku z tym stara się teraz odwrócić kota ogonem, że to niby nie on zawiesił połączenia tramwajowego w Będzinie tylko wredne śląskie (a fee... śląskie) tramwaje go do tego zmusiły. A on przecież chciał dobrze dla swoich mieszkańców, którym krzywdy nie da zrobić, bo przecież lud swój kocha i szanuje. Wziął więc do pomocy Lazara i Dolniaka, żeby krucjatę przeciwko gminą z drugiej strony Brynicy zwołać. Baran liczy, że "ciemny lud to kupi" - jak mawia Goebbels PiS-u, J. Kurski.

08.06 21:05:47

Maciej napisał(a):

Proponuję panu posłowi Dolniakowi, żeby przestał się mieszać w sprawy Śląska i Zagłębia. Miesiąc temu wpadł na pomysł zastąpienia dyrektora opery Śląskiej osobą pana Pietrasa, który wszędzie, gdzie pracował, był znienawidzony. teraz próbuje się mieszać w sprawy komunikacji. chociaż ma o niej pewnie takie pojęcie, jak o muzyce operowej ( czyli żadne ). Może niech ten pan zajmie się uczestnictwem w obradach Sejmu, a nie mieszaniem w różnych instytucjach, szczególnie na Śląsku.

17.06 02:35:31

kflik napisał(a):

Może to nie takie głupie, żeby powołać spółke w Zagłebiu. Jeśli mamy wiele PKMów/i innych firm/ to dlaczego ma nie być kilku zakładów tramwajowych?

Jeszcze może niech infra należy do gmin, a nie do takiej spółki, która zajeła by sie jedynie prowadzeniem ruchu.

Dla pasażerów by to nie robiło róznicy i tak wszystko byłoby w ramach KZK GOP.

18.06 11:36:22


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!