Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaje Śląskie starają się o pomoc publiczną

25.10.2006

Tagi: Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Jakub Jackiewicz

Michał Tabaka
Dziennik Zachodni, 25.10.2006


Do Agencji Rozwoju Przemysłu trafił wniosek Tramwajów Śląskich SA o przyznanie spółce 30 mln zł w formie dokapitalizowania. Pieniądze mogłyby trafić do firmy w połowie przyszłego roku. Ta pomoc publiczna miałaby pokryć długi TŚ SA wraz z narastającymi odsetkami od zaciągniętych kredytów.


Jerzy Berkowski, prezes zarządu TŚ SA, przekonuje, że ze spółką tak źle nie jest: - Kilkanaście milionów złotych dotyczy spłacanych kredytów, a długi bieżące są niższe od naszych miesięcznych przychodów.

Nie ma jednak wątpliwości, że jak na razie firma jest studnią bez dna. Kredyty nie usprawniły jej działania. I nie byłoby widoków na poprawę, gdyby nie nowelizacja ustawy o komunalizacji przedsiębiorstw prywatnych, która umożliwiła działanie śląskim gminom chcącym nieodpłatnie przejąć akcje TŚ. Z odpowiednim wnioskiem do Ministerstwa Skarbu lada chwila wystąpi KZK GOP. Potem akcje trafią do samorządowców, a te stawiają sprawę jasno.

- Nie chcemy przejąć akcji po to, żeby łożyć na długi spółki - mówi Marek Kopel, prezydent Chorzowa. - Nasza rola w pierwszym okresie polegałaby na wspieraniu Tramwajów w wystąpieniu do Unii Europejskiej o dotację. Pozyskane w ten sposób pieniądze pokryłyby koszty rozbudowy torowisk i zakupu nowego taboru. Gminy skłonne byłyby podnieść nawet kapitał spółki, by zagwarantować niezbędny przy dotacjach wkład własny, czyli 10-15 procent sumy.

30 mln zł to dla TŚ to nadzieja dla wierzycieli, że dostaną w końcu swoje pieniądze. Największym z nich jest Alstom Polska, z którego fabryk wyjechały swego czasu "Karliki".

- Obecnie Tramwaje Śląskie winne są nam, razem z odsetkami, około 18 mln zł - mówi Marek Szelewicki, rzecznik Alstomu.

Stan taboru pogarsza się z dnia na dzień, pieniądze na inwestycje są niezbędnie potrzebne.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

YoMaHa napisał(a):

Tak, tak, panie Kopel, 10-15 % sumy...

25.10 19:13:34


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!