Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaje w innych miastach Polski

11.11.2008

Tagi: inwestycje – Dodał: Jakub Jackiewicz

W ramach realizacji projektu "Ratujmy tramwaje" zobaczyliśmy jak inne miasta w Polsce radzą sobie z inwestycjami w komunikację tramwajową. Oto przegląd rozwiązań.


Gdańsk

Począwszy od 2003 roku w Gdańsku realizowany jest program modernizacji infrastruktury transportu publicznego - w dużej części jest on finansowany ze środków unijnych.

Czytaj więcej:
» w serwisie miejskim Gdańska
» na prywatnej stronie poświęconej przebudowie gdańskich torowisk tramwajowych
» na stronie "Tramwaj na Chełm" opisującej budowę nowej linii tramwajowej
» o gdańskich tramwajach również w Wikipedii

Elbląg

Niewielki Elbląg (32 km linii tramwajowych) od kilku lat intensywnie inwestuje w komunikację szynową korzystając ze środków unijnych. W latach 2002-2006 wybudowano dwa nowe odcinki wraz z pętlą, uruchomiono dwie nowe linie oraz wprowadzono do ruchu 6 niskopodłogowych wagonów Pesa 121N. Planowane są dalsze inwestycje.

Czytaj więcej:
» o programie rozbudowy sieci tramwajowej w latach 2005-2006 na stronach Urzędu Miasta
» miejskie plany kolejnych modernizacji tramwajów w latach 2007-2013
» o elbląskich tramwajach również w Wikipedii

Warszawa

Stolica, dysponująca ogromnymi środkami finansowymi nie zaniedbuje transportu publicznego. Od wielu lat realizowane są kolejne projekty rozbudowy i modernizacji sieci tramwajowej (w tym nowa linia Nowe Bemowo-Piaski), a kolejne już czekają w kolejce po unijnie pieniądze.

Czytaj więcej:
» o planach rozwoju transportu publicznego w stolicy
» dotychczas zrealizowane inwestycje Tramwajów Warszawskich:
   - modernizacja al. Jerozolimskich
   - rozbudowa trasy Bemowo-Młociny
» o planach inwestycyjnych Tramwajów Warszawskich po podpisaniu wieloletniej umowy przewozowej
» o warszawskich tramwajach również w Wikipedii

Poznań

"PeSTka", czyli Poznański Szybki Tramwaj, choć zbudowany ponad 10 lat temu to dziś jest najlepszym przykładem udanych inwestycji w transport szynowy. Poznań na tym nie kończy i buduje kolejne odcinki nowych linii tramwajowych - tym razem na Rataje i Franowo.

Czytaj więcej:
» o Poznańskim Szybkim Tramwaju
   - na stronie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego
   - w serwisie poznańskich miłośników komunikacji miejskiej
» o trwającej inwestycji w Ratajski Szybki Tramwaj, w Wikipedii
» w Wikipedii również szerzej o poznańskich tramwajach

Kraków

Krakowskie tramwaje od dawna są w krajowej czołówce jeśli chodzi o jakość usług i rozwiązania techniczne. Już w 1999 roku realizowano pierwsze etapy nowych linii tramwajowych i kupowano nowoczesne wagony. Pod koniec 2008 roku otwarto pierwszy w Polsce tunel tramwajowy.

Czytaj więcej:
» o inwestycji w Krakowski Szybki Tramwaj z lat 1999-2000 w Encyklopedii Krakowskiej Komunikacji
» o projekcie "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej" na stronach MPK
» o krakowskich tramwajach także w Wikipedii

Łódź

Tramwaje w Łodzi i sąsiednich miejscowościach również doczekały się już inwestycji i modernizacji. Już od 2005 roku realizowane są kolejne etapy budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, który docelowo połączy Zgierz z Pabianicami przecinając całą Łódź.

Czytaj więcej:
» o Łódzkim Tramwaju Regionalnym na specjalnej stronie jemu poświęconej
» o unijnym dofinansowaniu projektu ŁTR na stronach Zarządu Dróg i Transportu
» o łódzkich tramwajach także w Wikipedii

Wrocław

We Wrocławiu tramwaje kojarzą się z nieustającymi remontami torowisk. Dzięki temu kolejne trasy zyskują nowoczesną infrastrukturę. Modernizacje nie omijają także taboru. Obecnie realizowany jest projekt pod nazwą "Tramwaj Plus".

Czytaj więcej:
» na temat przebudowy "Średnicowej Linii Tramwajowej Północ-Południe"
» o Zintegrowanym System Transportu Szynowego we Wrocławiu i aglomeracji wrocławskiej
» o wrocławskich tramwajach także w Wikipedii

Pozostałe miasta

W innych miastach Polski również dostrzega się rolę tramwaju jako ważnego ogniwa systemu transportu miejskiego. Planowane są inwestycje - np. Szczeciński Szybki Tramwaj łączący osiedla na prawym brzegu Odry z centrum, modernizacja sieci tramwajowej i sterowania ruchem w Grudziądzu, czy nowa linia tramwajowa w Częstochowie.

Czytaj więcej:
» na temat projektu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na stronach Urzędu Miasta
» na stronie "Tramwaj na Błeszno" poświęconej planowanej linii w Częstochowie
» o planowanych modernizacj sieci tramwajowej w Grudziądzu w informacjach Urzędu Miasta

O tramwajach w różnych miastach również w Wikipedii:
» Szczecin
» Częstochowa
» Grudziądz
» Bydgoszcz
» Toruń
» Gorzów Wielkopolski

Tramwaje to nie tylko przyszłość, a także dziesiątki lat historii i tradycji. Szczecin jako pierwsze miasto w Polsce rozpoczęło tworzenie prawdziwego muzeum poświęconego komunikacji miejskiej:
» czytaj więcej na stronach Muzeum Techniki i Komunikacji "Zajezdnia Sztuki" w Szczecinie

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

suchy napisał(a):

ale rozkład to by sobie mogli jakoś ujednolicić..bo jak patrzyłem to jedynie tylko linia 4 ma jako taki takt co 12 minut, a reszta to jeździ jak popadnie bez żadnej częstotliwości..
no ale i tak brawa sie należą, że takie sobie małe miasto wielkości chorzowa pod względem ilości mieszkańców, a stać ich na remonty i inwestycje w tabor.. a my taka wielka aglomeracja prawie 3 milionowa a jeździmy.. widać czym i po czym.. wstyd wstyd i jeszcze raz wstyd że inni, nawet najmniejsi potrafią, a tylko na śląsku "NIEDASIE"

12.11 01:02:28

andrzejh69 napisał(a):

Elbląg to "thebestciarsie" maisto jestem tam co rok na konferencjii nie tylko w tramwaje inwestują.

12.11 09:24:48

Żabek napisał(a):

Ale u nas sie nie da, bo u nas ludzie wolą własnym samochodem a w całej reszcie Polski jakoś dają się skusić na tramwaj... Kraków, Warszawa, Elbląg, Gdańsk - kurcze, jakoś się tam da. Zastanówmy się, co jest u nas nie tak?

12.11 10:48:32

M11 napisał(a):

U nas? "Troszkę" tory wyprostować, "lekko" odświeżyć tabor, "nieco" skorygować rozkłady jazdy, "bardziej" posprzątać wagony... i wszystko będzie oki ;)

A serio... Litość i trwoga patrząc na śląską komunikację!
Ostatnio miałem okazję powozić się wrocławskimi tramwajkami: wagony czyste i zadbane (włącznie z najstarszymi 102Na przeznaczonymi do kasacji), przystanki schludne, działający system informacji pasażerskiej, PROSTE SZYNY (nawet przy znacznych prędkościach można ustać w wagonie bez ryzyka wyrwania sobie ręki z barku ;) a ponadto komunikacja kursuje w miarę punktualnie (podróżowałem po za szczytem)
Jesteśmy z komunikacją w GOPie 100lat za Murzynami (bez obrazy dla Murzynów)

12.11 13:48:31

ik 280 napisał(a):

Znakomity, racjonalnie patrzący menedżer i światły przywódca Frankiewicz stwierdził niedawno w "Nowinach Gliwickich", że to tramwaje ciągną w dół KZK GOP i że najwyższy czas skończyć z tą archaiczną komunikacją. Zmień bus na wóz!

12.11 16:52:26

wnerwiony pasażer napisał(a):

Widać, tam się da, u nas, W GOP jak zwykle "niedasie".

Wiecie, co się działo po otwarciu Pogorii Market w Dąbrowie? Całe centrum było jednym wielkim korkiem samochodowym! Sensownie przejechać dało się jedynie tramwajem! I tak będą wyglądać ulice naszych miast za jakieś 10 lat, bo samochodów ciągle przybywa! A jak dziś wygląda centrum Bielska w godzinach szczytu? Chętnie wysłałbym tam Haładusa i jemu podobnych, niech sobie postoją.

Ale do włodarzy z KZK-GOP to nie dociera, trzeba im to łopatą wbić do łba czy jak?

Nawet w Częstochowie mają o niebo czystsze tramwaje, a władze tego miasta myślą o budowie kolejnej linii, bo tu również w centrum korki są ogromne. O Wrocławiu, Warszawie, Gdańsku czy Krakowie już wspominać nie muszę!

12.11 16:57:51

podlesianin napisał(a):

Dawno doszedłem do wniosku że jesteśmy gorsi niż Afryka pod względem komunikacj. Ale co dużo wymagać jak zarządzający nasza komunikacja pamiętają z lat młodości tylko furmanki więc do nich to co mamy to pełen luksu. A ci z Elbląga to chyba nie wiedzą co robią tyle kasy wywalać w błoto. Jak lepiej i taniej było by kupić autobus na żółtych tablicach i wozić ludzi, tak jak to jest u nas. Jest to bardzo dobry sprawdzony pomysł, tylko się dziwię że jeszcze od KZK GOPu nikt tego nie kupił, myślę że KZK GOP musiał by ten sposób organizacji komunikacji miejskiej opatentować bo z praw autorskich za parę lat będzie niezła kasa. Wiem że to jest złośliwe ale naprawdę jak to się czyta że w Elblągu rozwijają komunikacje tramwajową a u nas się ją zwija, bo się mówi ludzią że jest droga ,to przepraszam ale coś tutaj raczej nie gra.

12.11 19:28:19

Żabek napisał(a):

@podlesianin: nie obrażaj Afryki :]

12.11 20:56:19


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!