Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wojkowice: Autobus linii nr 25 ma skróconą trasę

19.09.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Magdalena Nowacka,
Polska Dziennik Zachodni, 19.09.2008 r.


Odkąd zlikwidowano tramwaj nr 25 i zastąpiono go autobusem, nie ustają zażalenia mieszkańców. Tramwaj zlikwidowano wprawdzie dwa lata temu i teoretycznie pasażerowie powinni już do zmian się przyzwyczaić, ale nie mogą. Dlaczego? Otóż, choćby z powodu zmiany trasy. I to od niedawna.


Uczniowie z Wojkowic i Grodźca mają problem. Do tej pory dojeżdżali do szkół (I LO im.M.Kopernika oraz II LO im.Stanisława Wyspiańskiego) autobusem linii 25. teraz bezpośredniego połączenia już nie ma.Na początek roku szkolnego zafundowano im niespodziankę. Muszą się przesiadać. Kolejny problem dotyczący tego autobusu to brak nocnego kursu w okolicach Sucharskiego i Morcinka. Ten problem zgłaszają starsi mieszkańcy, którzy dojeżdżają do pracy.

- Ręce opadają - mówi Anna Rąbek. - Mój syn dojeżdżał do tej pory do szkoły bez problemu. Wysiadając miał do niej zaledwie kilka metrów. Teraz musi się przesiadać. Nie stać mnie na bilet miesięczny. Zawsze korzystał więc z biletów jednorazowych. Teraz na podróż do i z szkoły musiałabym mu kupić cztery bilety na jeden dzień. Jakoś wyskrobałam te pieniądze, ale to naprawdę duży wydatek - mówi mieszkanka Grodźca.

Zmiany trasy autobusu od Żychcic do przystanku Będzin Kościuszki (z wyłączeniem przystanków na Koszelewie i Ksawerze) pojawiły się od pierwszego lipca. Mieszkańcy przypuszczali, że to tylko wakacyjna zmiana.

- Na czas wakacji zmiany zostały wprowadzone na wielu liniach, wynikają one ze zdecydowanie zmniejszonej ilości korzystających z komunikacji pasażerów. W przypadku linii 25 rozkład ten został utrzymany na wniosek gminy - mówi Anna Koteras z Biura Prasowego KZK GOP. Zapewnia jednocześnie, że do chwili obecnej do KZK GOP nie dotarły żadne uwagi na temat korekt godzin odjazdów.

- Jeśli takie sygnały się pojawią, na pewno zostaną rozpatrzone - obiecuje Anna Koteras.

Skąd takie zmiany? Pracownica KZK GOP wyjaśnia, że wprowadzono je na wniosek gminy Będzin o niedublowanie linii autobusowych i tramwajowych.

- Faktycznie , gmina zwróciła się do KZK GOP o przedstawienie możliwości takich zmian, które pozwoliłyby na oszczędności. KZK GOP zaproponowała skrócenie trasy autobusu 25. W zamian kursuje tam autobus linii 260 - mówi Krzysztof Dulko.

A KZK GOP dla przykładu podaje jeszcze linie tramwajowe na tym odcinku i kilka autobusowych. Wszystkie one jednak jadą najwcześniej od centrum.

- Tak czy inaczej przesiadać się trzeba. Czasem trzeba też poczekać na ten autobus, nie zawsze wszystko idealnie da się zgrać godzinowo - mówi Michał Wolniak, który dojeżdża z Będzina.

Jerzy Pyszczek, zastępca burmistrza Wojkowic o głosach uczniów nie słyszał.

- Jeśli ktoś się do nas zwróci i rzeczywiście będzie to problem, spróbujemy interweniować - obiecuje.

Na razie na najbliższej sesji ma być dyskutowany kurs nocny autobusu 25.

- Dziesięć osób, które dojeżdża do pracy z okolic ulic Morcinka i Sucharskiego poprosiło nas o pomoc. Dojście nocą do następnego przystanku to rzeczywiście problem. Z drugiej strony gminę kosztowałoby to 3 tysiące złotych rocznie. Dlatego sprawa musi zostać przegłosowana przez Radę Miejską - wyjaśnia Pyszczek.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

będzinianin napisał(a):

Artykuł żenujący. Po pierwsze, do I LO im. Kopernika w Będzinie autobus linii 25 nigdy nie dojeżdżał a paradoksalnie teraz, jak zatrzymuje się koło Dworca PKP Będzin Miasto to uczniowie tegoż mają bliżej do liceum. Po drugie, pani która wypowiada się na temat biletów dla syna - niby nie stać ją na miesięczny (szkolny kosztuje 32 zł) a codziennie dawać dwa bilety za 1.20 przez średnio 20 dni szkolnych w miesiącu to mamy 48 zł. Jakoś na to to ją stać. Co do nocnego kursu to nie wiem czy ktoś przez kurs nocny rozumie ten, który jedzie o 23:15?? Jeśli tak, to powiem tylko, że dwa razy jechałem nim wiosną (w dzień roboczy) i przez całą trasę z Żychcic do Będzin Stadion jechałem tylko ja i kierowca. Jakie 10 osób!!! 10 osób to średnio nim jeździ w ciągu dnia. Zastanawiam się tylko, czy nie lepiej zlikwidować 25 a w zamian za to w Wojkowicach po jego trasie puścić np. 24 i 99. Dużo lepiej by to wszystko wyszło. Jedyny pozytywny aspekt tego artykułu jest taki, że KZK nie wysyła do wypowiedzi dla prasy imć pani Alodii z jej głupotami tylko kogoś innego.
PS. A tej dyskusji i tematu nie byłoby, gdyby jakiś idiota 2 lata temu nie wpadł na pomysł likwidacji tramwaju.

19.09 12:03:55

aso napisał(a):

"Nie stać mnie na bilet miesięczny. Zawsze korzystał więc z biletów jednorazowych. Teraz na podróż do i z szkoły musiałabym mu kupić cztery bilety na jeden dzień" - ładny tekst przygotowany pod potrzeby artykułu. Tylko, że 20 x 2 x 1,5 zł to 60 zł, a bilet miesięczny trasowany szkolny to 32 zł (podwójne przebicie jakby), a miesięczny sieciowy to 52 zł. Jak to jest, że skoro kogoś nie stać na tańszy miesięczny, to płacił droższy jednorazowy?

Druga rzecz - na rondzie w Będzinie można przesiąść się na tramwaj i czasowo wychodzi to podobnie, jak objazd autobusu przez 11 Listopada. O ile postulat osób dojeżdżających do pracy można i zrobić to praktycznie bezkosztowo (zamiast 904), o tyle nie widzę za bardzo sensu na nowo pakowania tej linii na Ksawerę. I mam tylko cichą nadzieję, że po tym artykule nie dojdzie do kolejnej zmiany trasy i rozkładu, na jeszcze bardziej potworkowatą.

19.09 12:04:08

Daro85 napisał(a):

3 tys rocznie? I to jest dla gminy problem?

19.09 12:20:08

david82 napisał(a):

Jeśli ta Anna Rąbek kupuje dziecku bilety jednorazowe zamiast miesięcznego, to nie dziwię się ze jej brakuje kasy... Z takim myśleniem daleko nie zajdzie.

19.09 12:44:28

marcus napisał(a):

Czy to idiotyzm dziennikarzyny, która to pisała, czy pani, która się wypowiadała, że nie stać ją na miesięczy dla syna jest IDIOTKĄ?
Załóżmy, że syn tej pani jeździ w jednej strefie: 1,20zł*20dni*4 bilety=96zł miesięcznie. Bilet ulgowy miesięczny na wszystkie linie: 44zł. Od kiedy 44 to więcej niż 96?

19.09 13:22:20

slowak99 napisał(a):

Z góry przepraszam za przekleństwa, ale kur*ica mnie bierze i krew zalewa jak widzę takie artykuły.

Po pierwsze Nowacka ma takie pojęcie o komunikacji KZK GOP jak i komunikacji w Gdańsku, Berlinie i Honolulu:
"Zawsze korzystał więc z biletów jednorazowych. Teraz na podróż do i z szkoły musiałabym mu kupić cztery bilety na jeden dzień." 20 dni szkolnych x przyjazd i odjazd x bilet za 1,20 już daje 48zł czyli mniej więcej równa się cenie sieciówki. Więc nikt by nie kupował 4 jednorazówek na dzień...

"Zapewnia jednocześnie, że do chwili obecnej do KZK GOP nie dotarły żadne uwagi na temat korekt godzin odjazdów."
Na ch*ja mi korekty odjazdów, ja chcę przywrócenia 25 do Al. Kołłątaja chociaż. Do samego Wyspiana chodzi ponad 400 osób, z czego zdecydowana większość jest z okolic począwszy od Czeladzi, a skończywszy na Mierzęcicach. Jak wychodzę ze szkoły i pakuję się do autobusu z ok. 50 innymi uczniami, krew mnie zalewa, jest niesamowicie tłoczno, w dodatku nasza grupa rozdziela się to na rondzie, to na stadionie i tak każdy przesiada się na kolejny autobus, bo szanowne władze KZK GOP potrafią TYLKO WYCINAĆ, UCINAĆ, OBCINAĆ, KASOWAĆ, POMNIEJSZAĆ, ZMNIEJSZAĆ i oczywiście RUNOWAĆ, PSUĆ, NISZCZYĆ!!!

Dodatkowo miasto Będzin z pewnością nie prosiłby o obcinanie tej linii wiedząc o naszych dwóch LO i zapotrzebowaniach na KM oraz potokach pasażerskich!

Najłatwiej jest zwalać na innych, a KZK GOP wychodzi to najlepiej, po co utrzymywać tak ważną linię, skoro łatwiej jest likwidować? To w końcu oszczędności, przecież trzeba oszczędzać, nowa siedziba KZK GOP też kosztowała, nie wspominając już o pensjach "elity" z KZK GOP...

Dlaczego żyję w mieście, gdzie organizowana komunikacja jest NAJGORSZA W KRAJU?!

temat wyczerpany, dziękuję

19.09 13:53:54

jacekso napisał(a):

No przecież 25 jeździ do >Kołątaja<... ;) http://fmix.pl/zdjecie/pup-...

19.09 14:51:12

slowak99 napisał(a):

Hehe dobre ;P Tylko szkoda, że dojeżdża tylko do Kościuszki, a kilka przystanków więcej, to już tak trudno zrobić...

19.09 15:00:35

flexity napisał(a):

Warto dodać co do uczniów I LO im. Mikołaja Kopernika w Będzinie, że Ci nie mają jak dojechać do szkoły na 8:30,9:20 czy 10:15 głównie z Mydlic czy Centrum Dąbrowy autobusem linii 634, która ma przystanek w pobliżu szkoły. Kurs z centrum 8:10, 8:40, 9:10, 9:40 zostały skrócone do Mydlic Pętli.

19.09 16:04:37

Ardo napisał(a):

@david82, chyba że z oszczędności posyła dziecko tylko w połowę dni ;)

19.09 17:46:01

Egon napisał(a):

Mieszkańcy Wojkowic i Będzina: sami jesteście sobie winni. Wybraliście tumanów do władz, to teraz macie, czego chcieliście. Był czas na interwencję przed likwidacją linii tramwajowej 25 - czy ktoś coś w tej sprawie zrobił? Zlikwidowaną linię autobusową da się przywrócić bezproblemowo nawet po 2 latach, z tramwajową jest o wiele trudniej. A w zanadrzu Wasi wodzowie (dotyczy głównie Będzina) mają jeszcze jedną niemiłą niespodziankę...

19.09 18:58:26

anna napisał(a):

4x1,20zł to 4,80zł a gdyby uczeń płacił za godzinny bilet 2x2zł to zapłaciłby 4zł i mógłby co przystanek przez godzinę się przesiadać. Nie mówiąc o tańszym szkolnym czy miesięcznym. Nie wiem w czym problem. Dodatkowo z busa na tram jest dobre połączenie. 22/32 co 10 minut, 21co 20 minut, 28 co 20lub 40 minut no i 24 co 20 minut.

19.09 19:25:06

Seiphel napisał(a):

A może po prostu pani Anna nie może sobie pozwolić na jednorazowy wydatek 32 zł tylko woli płacić więcej ale drobniejszych sum? Nie wszystkich stać na to żeby na początku miesiąca wydać ponad 30 zł, a potem nie móc robić dziecku kanapek do szkoły. Pomyślcie trochę.

19.09 20:02:45

zonk napisał(a):

Dla mieszkańców Wojkowic i Będzina dedykuję te słowa: Mądry Polak po szkodzie.

19.09 20:13:53

Seiphel napisał(a):

Co Ty, tramwaj przecież to przeżytek, zlikwidować, zaorać a ze stopiątek zrobić metalowe pomoce naukowe do szkół :P

19.09 20:37:43

slowak99 napisał(a):

@Seiphel: to wystarczy zbierać po 1zł przez miesiąc... Skoro ma codziennie na 4 bilety, to miałaby na sieciówkę...

19.09 20:41:07

pisać sie nie chce napisał(a):

@Seiphel: to zadedykujmy mieszkańcom Wojkowic przewoźnika na 'D'elta :P
PS. kod SEX157 :P

20.09 15:50:34

no comments napisał(a):

"Wygoda i więcej połączeń" - pamiętacie?

20.09 15:53:30

Lukas napisał(a):

@jacekso
dobre zdjęcie zwłaszcza z tym błedem

20.09 17:59:57

Gojira napisał(a):

Egon napisał: "Był czas na interwencję przed likwidacją linii tramwajowej 25 - czy ktoś coś w tej sprawie zrobił?"

Tak, ja. Pisałem (nie raz) w sprawie przywrócenia linii 8 i 25 do: KZKGOP, Tramwaji Śląskich Urzędu miasta Bytomia, Piekar Śląskich, Wojkowic, Będzina. Przedstawiałem projekty zawierające informacje jak można poprawić funkcjonalność tych tras, pisałem o pogorszeniu się świadczonych usług przez KZK GOP na tych trasach po zlikwidowaniu tramwaji oraz o nie wywiązywaniu się z obietnic związanych z poprawą usług po likwidacji, pisałem o niezadowoleniu pasażerów oraz o absurdalności argumentów, które miały być pretekstem do zamknięcia tras.
Listy te wysyłałem do momentu, kiedy zobaczyłem ekipę zbierającą torowisko na linii 8, wtedy zrozumiałem, że już nie ma nadziei.

21.09 02:18:53

Egon napisał(a):

@Gojira: to Ci się chwali, szkoda tylko, że więcej obywateli nie poszło w Twoje ślady i szkoda, że tych akcji nie podjąłeś przed faktem. Proszę, zainicjuj jakieś działania, zanim władze Będzina podejmą decyzję o likwidacji zajezdni tramwajowej i reszty torowisk, bo potem zaś będzie płacz i zgrzytanie zębów. A przy najbliższych wyborach wywalcie tych baranów na zbity łeb.

21.09 12:07:46

slowak99 napisał(a):

@Gorija: jak sądzę, nie dostawałeś żadnych odpowiedzi od KZK GOP? Ja też pisałem już wiele listów, a niestety zostałem olany ciepłym moczem. Tak właśnie KZK GOP traktuje pasażerów i troszczy się o nich...

21.09 13:14:27

Gojira napisał(a):

@Egon: podejmowałem działania w sprawie linii 8 jeszcze na jakieś 2 lata przed likwidacją (jak tylko doszły do mnie pierwsze głosy o zagrożeniu linii) problem w tym, że wtedy byłem jeszcze młody a gdy na forum TŚ pisałem w tej sprawie to zostałem wyśmiany, jako że wyssałem sobie te informacje z palca. Aktualnie toczę "walkę" z radnym Sosnowca, będę wdzięczny za pomoc (niech wie, że nie jestem sam), zapraszam:
http://www.kapitalizm.repub...

@slowak99: oczywiście, że nie odpisali - podejrzewam, że zostałem "zbanowany&#8221;

22.09 00:36:41

Gojira napisał(a):

@Egon: A może byśmy się tak kiedyś skrzyknęli wszyscy którym leży na sercu los tramwaji (obojętne z jakich względów). I razem przeprowadzilibyśmy jakieś badania opinii publicznej, jakieś ankiety, wykonali jakiś apel do mieszkańców itd. przyznam szczerze że wolał bym z kimś bo w grupie zawsze raźniej niż samemu...

Do puki nie będziemy potrafili się skrzyknąć jako "społeczność pasażerów" i za-protestować wspólnie to KZKGOP nie będzie się nami przejmował... KZKGOP powinien zacząć się z nami liczyć a nawet bać się naszego gniewu... pracownicy strajkują to może by kiedyś urządzić strajk pasażerów?

22.09 01:05:55

Egon napisał(a):

@Gojira: na tyle, na ile pozwolą mi obowiązki zawodowe, zawsze jestem chętny do pomocy. IMO przede wszystkim należałoby interweniować we władzach gmin. Obawiam się jednak, że już jest trochę za późno, bo gmina Będzin nie przejęła akcji TŚSA. Szczególnie mieszkańcy Zagłębia, o ile zależy im na komunikacji tramwajowej, powinni podjąć jakieś działania, inaczej zostaną tyko z 15-stką. Mnie, jako mieszkańcowi Katowic, stosunkowo rzadko przekraczającemu Brynicę, trudno będzie kogokolwiek przekonać :-( Ale pismo papierowe czy e-maila zawsze mogę wysłać.

22.09 15:08:41


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!