Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zawieszenie ruchu tramwajowego w Łagiewnikach i w Chorzowie

16.08.2008

Tagi: inwestycje, infrastruktura, Tramwaje Śląskie, rozkład jazdy, za tramwaj, Irex – Dodał: Jakub Jackiewicz

Z dniem 1 sierpnia 2008 r. decyzją KZK GOP (na wniosek spółki Tramwaje Śląskie S.A.) wyłączono z eksploatacji torowisko tramwajowe na odcinku Łagiewniki Targowisko - Bytom Łagiewnicka (linia 7). Od 15 sierpnia przestała kursować linia 11 na odcinku Chorzów Metalowców - Chebzie Pętla. Tu powodem jest remont skrzyżowania ul. Katowickiej i 3 Maja w Chorzowie.


W pierwszym przypadku powodem nagłej decyzji jest fatalny stan torowiska - w szczególności chodzi o wysłużony odcinek jednotorowy biegnący po wschodniej stronie ulicy Łagiewnickiej do ul. Gojnego w Bytomiu. W krytycznym stanie jest również dwutorowy odcinek w Łagiewnikach pomiędzy Targowiskiem, a ul. Krzyżową. Torowisko jest mocno wyeksploatowane: stalowe belki poprzeczne są bardzo powykrzywiane, dylatacje generują duże wstrząsy i coraz bardziej nieznośny dla mieszkańców hałas, a szyny nie dolegają całkowicie do podkładek.

fot. K. Dembiński
Na pytanie, jak długo potrwa przerwa w ruchu na wyłącznym odcinku "siódemki", trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Remont bieżący wydaje się być nierentownym rozwiązaniem, gdyż obecnie w kierunku realizacji zmierza projekt "Program inwestycyjny rozwoju trakcji szynowej w latach 2008-2013", którego fragment - punkty 15 i 15b - przewiduje modernizację wyłączonego z ruchu odcinka.

» Czytaj więcej w Biuletynie Informacji Publicznej Tramwajów Śląskich S.A.

Zakłada się w nim, że trasa będzie w całości dwutorowa, zostaną wyeliminowane utrudnienia w ruchu w postaci przejazdów przez ul. Łagiewnicką - torowisko będzie położone w całości po jednej (zachodniej) stronie ulicy. W zasadzie na zamkniętym odcinku powinno powstać w całości nowe torowisko wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Realizacja tego projektu nie jest jednak jeszcze ostatecznie przesądzona, w szczególności nie jest znany termin jego ewentualnej realizacji.

Zmiana trasy linii 7 spowodowała, że została ona skrócona po obu stronach swojej oryginalnej relacji, którą do dnia 11 maja 2007 r. była trasa Zawodzie Pętla - Bytom Plac Sikorskiego. Przypomnijmy, że od półtora roku trwa przebudowa odcinka ul. Gliwickiej w Katowicach z powodu której zmienione zostały trasy linii tramwajowych. Wg ostatnich informacji przebudowa ta ma zakończyć się w listopadzie 2008 r.

fot. K. Dembiński
Na wyłączonym z ruchu odcinku KZK GOP uruchomił linię autobusową 607. Jej status jako komunikacji zastępczej nie jest do końca jednoznaczny, ale taką właśnie funkcję pełni. Obsługiwana jest autobusami MAN NL202 przez firmę Irex Sosnowiec. Trasa autobusu, który kursuje od poniedziałku do soboty z 14-minutową częstotliwością ruchu, a w niedziele i święta w 28-minutowych odstępach czasu, nie pokrywa się jednak całkowicie z trasą tramwaju - linia skierowana została do przystanku Bytom Dworzec PKP (jak pozostałe linie autobusowe przyjeżdżające od Łagiewnik - czyli 92 i 201), zamiast do placu Sikorskiego. Bardzo utrudnia to przesiadki na inne linie tramwajowe w centrum Bytomia. Rozkłady jazdy linii tramwajowej 7 i autobusowej 607 zostały ze sobą jednak w miarę dobrze zsynchronizowane, co pozwala w stosunkowo niskim stopniu odczuwać niedogodności związane z przesiadaniem w Łagiewnikach.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linia 7 zawraca w Łagiewnikach na trójkącie torowym, co wymaga obecności regulatora zabezpieczającego manewry. Podczas ostatniej takiej sytuacji (przebudowa pl. Sikorskiego) ustawiony został tam kontener pełniący funkcję punktu regulatorskiego - tym razem jednak spółce nie udało się wynająć takiego obiektu, w rejonie trójkąta zaparkował więc wagon 102Na 7, który pełni taką funkcję. Dotychczas był to wagon nauki jazdy, jednak zakończono już szkolenia na tym typie taboru.

fot. K. Dembińskifot. K. Dembiński

Zawieszenie ruchu na odcinku z Łagiewnik do centrum Bytomia pociągnęło za sobą zmiany w tramwajowych rozkładach jazdy, które dotyczą przede wszystkim linii 7 oraz wszystkich kursów wyjazdowych i zjazdowych linii 17. Obie linie włączają się teraz jak obecna linia 36, czyli trasą linii 19 przez Chorzów Ratusz.

Przed zmianami linia 7 była obsadzona siedmioma pociągami w dni robocze (6 składów, 1 solówka) oraz czterema pociągami w dni wolne (4 składy w soboty, 4 solówki w niedziele i święta). Skrócenie linii spowodowało zmniejszenie ilości obsługujących jej pociągów, co przy zachowaniu 14-minutowej częstotliwości w dni robocze, którą wprowadzono także w soboty, wymagało uruchomienia jedynie pięciu pociągów. W niedziele i święta kursują trzy pociągi co 28 minut. Przy okazji zlikwidowano również wariant trasy przez Chorzów Ratusz w kursach nocnych.

fot. A. Hanik
Na trasie "siódemki" nie kursują już składy, co zrekompensowano zwiększeniem częstotliwości kursowania linii 17 o 100% - z dotychczasowego 28-minutowego taktu obowiązującego codziennie (od wielu lat), utworzono 14-minutowy w dni robocze, a trasę obsługuje aż 8 pociągów obsadzonych solówkami. W dni wolne linia 17 kursuje tak jak dotychczas, czyli co 28 minut (w obsadzie 4 solówek). Na powyższych zmianach z pewnością skorzystali mieszkańcy Świętochłowic, a w szczególności dzielnic Chropaczów i Lipiny. Na odcinku Świętochłowice Gazownia - Łagiewniki Targowisko częstotliwość kursowania zwiększyła się z ponad dziewięciu do siedmiu minut.

fot. K. Dembińskifot. K. Dembiński

W przeciwnej sytuacji znajdują się mieszkańcy Chorzowa, którzy na co dzień korzystają z oferty linii 36 - tutaj rozkład ograniczono aż o połowę! W dni robocze zamiast siedmiu pociągów kursujących w 7-minutowym takcie zobaczymy tylko cztery pociągi (tabor 1x105N) w 14-minutowych odstępach czasu, natomiast w soboty, niedziele i święta zaledwie dwa pojedyncze wagony co 28 minut.

(tekst: K. Dembiński)

Tymczasem w Chorzowie wstrzymanie ruchu tramwajowego na odcinku linii 11 ma bardziej konkretne przyczyny i nawet określony termin realizacji. Miasto przystąpiło bowiem do modernizacji skrzyżowania ul. Katowickiej i 3 Maja - jednego z najbardziej obciążonych w mieście. Prace mają potrwać miesiąc - do połowy września br. Przy okazji przebudowy skrzyżowania wyremontowany zostanie również fragment torowiska.

Linia 11 skrócona została do relacji Katowice Plac Wolności - Chorzów Metalowców. W dni robocze kursuje 5 pociągów, w ciągu dnia wszystkie obsługiwane są taborem 2x105N. W godzinach wieczornych następują podmiany i codziennie na trasę wyjeżdżą trzy pojedyncze wagony 105N. Poc. 1111 wykonuje również kursy nocne w tym dość kuriozalne przejazdy na trasie Chorzów Metalowców - Stadion Śląski i z powrotem.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

W zamian za tramwaj pojawiła się nowa linia autobusowa. Podobnie jak w przypadku linii 607 w Bytomiu, także tutaj jej status jako komunikacji zastępczej jest wyłącznie "zwyczajowy", a nie formalny. Linia otrzymała numer 211 (konsekwentny brak konsekwencji w oznaczeniach) i również podobnie jak 607, objął ją w posiadanie Irex Sosnowiec. W dni robocze kursują 4 autobusy, w soboty - 3, a w niedziele i święta - 2. Częstotliwość kursowania wynosi: co 14 minut w dni robocze (poza szczytem część kursów "wypada" i autobus pojawia się na przystankach co 28 minut), co 21 minut w soboty i co 28 minut w niedziele i święta. Zastanawiająca jest częstotliwość sobotnia, gdyż tramwaje linii 11 kursują wówczas (podobnie jak w niedziele) nadal co 28 minut. Wszystkie autobusy to tabor B - zapewne zwykle kursować będą kilkunastoletnie MAN-y NL202. Za dwa tygodnie gdy skończą się wakacje i dzieci ruszą do szkół z pewnością dwudrzwiowe autobusy (kursujące w zamian za skład 2x105N) będą owacyjnie przyjęte przez pasażerów.

Linia 211 w centrum Chorzowa kursuje inaczej niż tramwaj - jest to związane z objazdami obowiązującymi w czasie przebudowy skrzyżowania. Przystanek końcowy i początkowy zlokalizowany jest na Rynku (zatoka przystanku w kierunku Bytomia) skąd autobusy jadą ul. Pocztową i Floriańską. W kierunku powrotnym remontowane skrzyżowanie omijane jest ul. Miechowicką. Pozostała część trasy biegnie wzdłuż linii tramwajowej, za wyjątkiem końcówki w Chebziu. Pomijany jest przystanek Chebzie Pawła w kierunku Chorzowa, a pętla końcowa zlokalizowana została przy dworcu PKP w Chebziu.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

(zdjęcia: K. Dembiński, A. Hanik, J. Sobota)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

katowiczanin napisał(a):

to te nocne kursy 11tki mogli chociaz wydluzyc do placu wolnosci, albo wrzucic je na dodatkowe kursy do nocnej 6tki bo, przynajmniej by zyskala cos relacja bytom - chorzow - katowice nie wiem czy ma jakis sens ta trasa nocnej 11tki majaca 5 przystankow

17.08 16:20:29

adam86 napisał(a):

Te połączenie 2 szyn różnego typu przedstawione na tej fotce jest akurat jak najbardziej prawidłowe;)

17.08 20:54:11

suchy napisał(a):

hehe coraz bardziej uwielbiam w artykułach na wpk te celnie trafione wredne ironiczne komentarze dotyczące działania kzkgopu, jak choćby "owacyjne" przywitanie dwudrzwiowych autobusów na zatramwaju przez mieszkańców chorzowa i świętochłowic:D

a co do kursów nocnych to popieram katowiczanina - co to za sens nocnego tramwaju który przejeżdża praktycznie tylko pare przystanków..wydłużyliby to do katowic i tak zostawili już na stałe, przynajmniej po naprawie torowiska ruda i świętochłowice miałyby jakieś nocne połączenie z centrum katowic, bo na chwile obecną to marne pustki..

17.08 21:14:15

Penny napisał(a):

@adam86: Oczywiście, że tak ;) Niestety miałem awarie aparatu i brakło mi go na focenie rozwalonego torowiska :\

18.08 09:12:56

ik 280 napisał(a):

Jak znam życie i sympatię naszych kochanych samorządowców do transportu szynowego, te czasowe zmiany to już raczej na stałe, albo na bardzo długo. Po następnych wyborach ekipa dojdzie do wniosku, że jednak nie opłaca się remontować siódemki. Chociaż i tak to wszystko jest bardziej optymistyczne, niż planowana przez Frankiewicza likwidacja linii do Wójtowej Wsi. Kurna, a tam są jedne z lepszych torów!

18.08 19:03:23

Grażka napisał(a):

Szkoda tylko, że piszecie o tym teraz
kiedy komunikacja zastępcza działa już
od dłuższego czasu.
Pasażerowie mieli się tego domyślić, czy iść do wróżki

18.08 21:04:24

Penny napisał(a):

@Grażka: WPK nie jest informatorem KZK GOP . Zapraszam na http://www.kzkgop.com.pl/ak... lub http://www.kzkgop.com.pl/ak... które są dostępne z głównej strony rozkładu jazdy...

18.08 21:51:33

andrzejh69 napisał(a):

W Łagiewnikach mieszkam od 11 lat. Na temat lini T7, o awariach, punktualności mógłbym napisać książkę.
Z tego co czytałem i obserwuję przewiduję ponowne otwarcie odcinka Tragowisko-Plac Sikorsiego na okolice roku 2011. Tylko czy ta szkoleniowa 102 będzie tak tam długo stała? Skręcajac w lewo z ul Ostatniej w Świętochłowicką bardzo ona utrudnia widoczność z prawej strony stwarzając zagrożenie dla ruchu. Czy naprawdę tak trudno o kontener taki jaki stał gdy była przebudowa pl. Sikorskiego?

19.08 07:38:21

John napisał(a):

Generalnie ejst bardzo dobrze. Mieszkańcy Lipin są zachwyceni bo zamiast hałasującego starego tramwaju mają niskopodłogowe autobusy.Jedyna wada, ze nie są przegubowe, ale przecież da się to załatwić w przetargu. Chorzów też jest zadowolony bo dworzec PKP wreszcie jest obsługiwany autobusem, który jeździ częściej niż 632 i 664. Podróżni i mieszkańcy bardzo się Cieszą. Pozostałe miasta też się cieszą bo przecież Świętochłowice i tak nie chciały remontować torowiska tramwaju 11. No i w ten sposób wszyscy są zadowoleni i nie trzeba było wydawać kupę milionów na remonty. Za zaoszczędzone pieniądze można kupić przegubowce niskopodłogowe na linię 211. I wszystko było by jak w bajce, gdyby nie grupa fanatyków, którzy uparcie będą teraz gderać i bronić starych złomowatych tramwajów

19.08 08:53:55

memphis napisał(a):

Widzisz gdzieś fanatyków broniących "starych złomowatych tramwajów"?

19.08 09:30:27

Ryżaczek napisał(a):

Tak, przejrzyj sobie komentarze. KM jest dla ludzi a już nieraz autobus okazuję się lepszy, jak tutaj.

19.08 10:34:14

adam86 napisał(a):

@ryzaczek: tak bardzo lepszy jest dwudrzwiowy syfiasty man do którego pasażerowie się w roku szkolnym nie mieszczą, na dodatek w połowie kursów zupełnie nie skoordynowany z tramwajem kursującym na dalszej części trasy.
@john: co to za jakieś brednie na temat obsługi dworca PKP w Chorzowie? Tam pociąg co 5 minut jedzie czy co?

19.08 14:49:04

John napisał(a):

No właśnie o to chodzi, że jak likwiduje się jakąś linię tramwajową gdzie jeżdżą same złomy (czyli na śląsku każda linia) to zaraz znajduje się grupa ludzi, którzy podnoszą lament, a autobus naprawdę w wielu przypadkach jest lepszy niż tramwaj. tak jak np na trasie Chorzów Rynek - Chebzie.

19.08 16:29:15

kol napisał(a):

john jak masz takie gupoty pisać to lepiej nie pisz wcale.

19.08 16:35:03

memphis napisał(a):

Nie wdając się zbytnio w szczegóły, generalnie chodzi po prostu o to, żeby zamiast starego starego złomu tramwajowego była nowoczesna wygodna linia tramwajowa, a nie heblowate autobusy.

19.08 17:01:15

Grażka napisał(a):

Penny: Tu nie chodzi o informację tylko o drugą część komentarza. Nie spłycaj sprawy.

19.08 20:49:22

forty napisał(a):

Tak naprawdę same plusy:
1. lepsze i szybsze połączenie (czekanie na mijance było uciążliwe)
2. zawsze przyjeżdża
3. niskopodłogowe autobusy
4. cicho w mieście
Można kosztem starego brzydkiego torowiska przygotować specjalny pas dla autobusów. Może ktoś zrozumie że pasażer nie musi patrzeć na wysiadającego motorniczego przy starej budce na mijankach.

19.08 21:51:16

DG. napisał(a):

@memphis: nie próbuj, z tymi przypadkami nic się nie da zrobić. Oni woleliby nawet migi co 240 minut zamiast popracować trochę nad torowiskiem. A później i te migi wyprzemy, będą (miłościwie nam) kursować busiarze, będzie swawola, będzie liberalizm jak się patrzy. A zamiast do Unii, odnowimy układ Warszawski, przecież Gruzję już odzyskujemy...

19.08 22:05:01

Ruda Śląsk napisał(a):

@John: I wszystko by było jak w bajce, gdyby nie to, że nie "wybrano w przetargu" Delty.

19.08 22:19:35

butthead napisał(a):

A ja bym chciał, żeby się spełniły życzenia forty'ego i innych jego przedpiśców. Ciekawe, czy dalej byliby zachwyceni jakby ze składu co 14 minut w kilka miesięcy zrobiłby się solowy autobus co 45 ;)))

20.08 01:25:31

suchy napisał(a):

@butthead - DG już napisał że ci "fascynaci komunikacji" znieśliby nawet takt co 240minut byle nie jechać tramwajem:D hehe życze panom powodzenia i coraz wiekszej ilości samochodów stojących jak najdłużej w korku przed waszym kochanym wloko-śmierdo-busem, tak żeby zamiast dojechać do katowic w pół godziny, żebyście musieli jechac 1,5 albo i 2.. może wtedy za pare lat usłyszymy ciche skamlanie panów johnów i fortów żeby im tramwaje oddali spowrotem, "bo autobus jeździ taki stary z delty, bo rzadko, bo sie spóźnia, bo korki, bo śmierdzi w środku, bo okna sie nie uchylają i duszno"..no ale przecież po co zadbać o to co jest, wyremontować torowiska, wyremontować tabor albo kupić nowy, skoro łatwiej iść na łatwizne i sprowadzić z zagranicy tabun super-ekstra-nowoczesnych-pachnących nowością-15letnich-aż dwudrzwiowych-i z aż jednym dachem-autobusów?:P

a co do propozycji pana forty - ciekawe jak chcesz zrobić ten specjalny pas dla autobusów?może tak jeszcze w obie strony żeby jeździły po tym pasie co? to niestety ale bez mijanek sie też nie obejdzie, bo raczej na lipinach czy piaśnikach ci sie 2 autobusy obok siebie nie zmieszczą na tym skrawku gdzie tramwaj teraz jeździ:> i wtedy dalej bedziesz patrzył na budki na mijankach, tyle tylko że wysiadać bedzie kierowca zamiast motorniczego:>

20.08 02:49:59

Ryżaczek napisał(a):

"tak bardzo lepszy jest dwudrzwiowy syfiasty man do którego pasażerowie się w roku szkolnym nie mieszczą, na dodatek w połowie kursów zupełnie nie skoordynowany z tramwajem kursującym na dalszej części trasy."
Co za żal! Jasne że lepszy i wcale nie syfiasty bo bany są w gorszy w stanie, wystarczy przegub, niby tramwaj coś polepszy? Bo tramawaj należy wyyebać na całe trasie żeby ułatwić ludzia życie a niezadowalać rządze MKMów :D

20.08 10:10:05

Ryżaczek napisał(a):

Suchy; i bany i autobus są beznadziejne, nie ma co porównywać. Tyle że ewidentnie TŚ jest gorsze.

20.08 10:11:35

Daro85 napisał(a):

Moim zdaniem strasznie dziki przebieg ma ta dyskusja- to że tutaj piszący cieszą się że T11 nie kursuje to nie jest nic dziwnego znając sposób w jaki ta linia była realizowana (a była przez wiele dni w sposób skrajnie patologiczny). Na tej trasie to by się przydalo te wszystkie jednotory zlikwidować (miejsce jest), bo to nie moze być tak, że z powodu jakiejś idiotycznej XIX-wiecznej trasy i równie starej sygnalizacji (wraz z jej technicznymi właściwościami) musi kursować 60% tramwajów w regionie.

20.08 11:32:37

mark40 napisał(a):

Wyjście jest proste. Stare tramwaje powinno się zastępować nowymi tramwajami, autobusy, nowymi autobusami (nawet nie używanymi). Tych dwóch rzeczy nie można mieszać, poza nielicznymi przypadkami w drugą stronę, kiedy to likwiduje sie autobusy w zamian za tramwaje (w cywilizowanym świecie).

20.08 12:04:18

Ryżaczek napisał(a):

No a jeśli dla PASAŻERÓW lepszy jest autobus o tramwaju?

20.08 12:10:25

TomekCh napisał(a):

Widzę, że na Śląsku i Zagłębiu słabo kumacie o co chodzi. Nie trzeba być miłośnikiem tramwajów, by rozumieć absolutną wyższość tego rodzaju komunikacji nad autobusem. W żadnym cywilizowanym miejscu nie likwiduje się dziś komunikacji szynowej. Wasza komunikacja tramwajowa jest... kiepska :) ale nie oznacza to, że trzeba ją likwidować, lecz modernizować. Bardzo możliwe, że obecnie w paru miejscach na GOPie nie jest konkurencyjna dla autobusu. Ale dobra komunikacja szynowa (taka do jakiej należy dążyć, a jakiej na razie nie macie) jest od autobusu tańsza, szybsza, czystsza, wygodniejsza i bardziej wydajna (pojemność). Pozdrawiam Ślązaków i Zagłębiaków.

20.08 13:46:31

adam86 napisał(a):

@ryżaczek: a w czym ten autobus jest taki lepszy dla pasażera?

20.08 15:36:02

andrzejh69 napisał(a):

TomekCh - popieram w całości:). Normalna komunikacja tramwajowa jest lepsza od autobusowej, ale na Śląsku jest ona nienormalna-przestarzała i dlatego śląscy pasażerowie wolą autobusy od tramwajów, a jak ich tylko stać to kupują "puszki" i niekorzystają z KM. Moim zdaniem rejon śląsko-dąbrowski ma najgorszą KM w kraju, trzeba ją pilnie modernizować w tym oczywiście tramwaje,wykorzystujac także istniejące linie kolejowe.

20.08 15:54:58

tram rider napisał(a):

Do przeciwników tramwajów: podam taki oto przykład

- jak się podróżuje aleją Roździeńskiego z Katowic na wschód wie każdy. Kilometrowe korki, remont za remontem, itp... W dzień wolny, przy pustej trasie, z Katowic do centrum Sosnowca można przejechać w 15 minut, zaś w godzinach szczytu... może w godzinę (przy dobrym wietrze).

I co by tu było naprawdę lepsze: wygodny tramwaj, jadący obok tej drogi torowiskiem wydzielonym, czy całe stado śmierdzących autobusów, które zawsze utkną w korku?

Pomyślcie chwilę. Kto tak naprawdę jest winny za stan torów i taboru TŚ? Jeśli w GOP od lat pakowano kasę w autobusy, zaś tramwaje pozostawiono samym sobie to cóż się dziwić, że tak się nimi teraz podróżuje... I inne miasta (nawet w Polsce) rozbudowują swoje sieci szynowe, zaś u nas ciągle się likwiduje i likwiduje.

21.08 16:04:28

andrzejh69 napisał(a):

tram rider - jak do ciężkiej cholery miasta maiły inwewstować w tramwaje jak one były własnością Skarbu Państwa???!!!!!Takiej opcji nie ma na całym świecie że gmina może inwestować Skarb Państwa!!! Winna jest polityka ..która ma KM w głebokim poważaniu i powodem tego akcje TŚ były tak późno przekazane gminom. Teraz jak nasze gminy przejęły wkońcu tramwaje do S.P. i inwestują w nie -oby tak dalej.
W cywilizowanym siecie się tramawje rozbudowuje, modernizuje. Obecnie likwiduje tylko w Rosji i jej okolicach. Więc jeżeli utożsamiamy się z Rosją, Ukrainą utd .. to zlikwidujmy tramwaje, wprowadźmy marszrutki(busiarstwo) i chwalmy się że jesteśmy nowocześni jak Rosja czy Ukraina, bo ich zdaniem tramwaje to przeszłość a nowoczesność to "puszka" bądź marszrutka.

22.08 08:07:27

Bodzio napisał(a):

Taaa. Nie tylko my w GOPie mamy takie problemy. Oto artykuł http://infotram.pl/text.php... o stanie torowisk w Krakowie.

22.08 09:53:02


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!