Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Czerwcowe zmiany na liniach tramwajowych

24.06.2008

Tagi: rozkład jazdy, Tramwaje Śląskie, KZK GOP – Dodał: Jakub Jackiewicz

Koniec remontu placu Sikorskiego w Bytomiu oraz początek wakacji letnich stały się okazją do wprowadzenia pewnych zmian w rozkładach jazdy tramwajów. Przyjrzyjmy się szczegółom tego co od 14 i 21 czerwca 2008 r. KZK GOP zafundowało pasażerom.


14 czerwca zakończył się remont torowiska w rejonie placu Sikorskiego w Bytomiu. W nocy z 13/14 czerwca ekipy torowców zdemontowały tymczasowe rozjazdy zabudowane w rejonie Zamłynia i od bladego świtu tramwaje wróciły mniej więcej na swoje trasy sprzed rozpoczęcia remontu.

Czytaj więcej w naszych artykułach:
» Zmiany rozkładów jazdy na czas remontu
» Pierwszy etap prac
» Drugi etap prac

Linie 5, 9 i 18 wróciły na stałe trasy, z Zabrza i Chebzia do placu Sikorskiego. Jedynie na linii 9 wprowadzono korektę rozkładu jazdy na dni robocze szkolne polegającą na dopisaniu wyjazdów poc. 912, 914 i 918 stanowiących podmiany taboru. Do marca pociągi te włączały się z linii 19. Na trasę powróciła również, zawieszona na czas remontu, linia 30.

Znów na torach pojawia się również linia 7. Kursuje jednak na trasie skróconej z Bytomia do zajezdni Chorzów Batory - powodem jest oczywiście trwająca ciągle przebudowa ulicy Gliwickiej w Katowicach. Z tego powodu na skróconej trasie kursuje również linia 36 - od 14 czerwca powróciła ona do swojego poprzedniego rozkładu jazdy, zakładającego kursowanie pojedynczych wagonów 105N co 7 minut.

Tymczasem po "drugiej stronie" placu Sikorskiego KZK GOP zdecydował się pozostawić mniej więcej układ funkcjonujący od 21 kwietnia. Linie 6 i 19 pozostały na swoich zmienionych trasach: 6-tka łączy Brynów z pętlą Bytom Politechnika Śląska, a linia 19 - plac Miarki w Katowicach z pętlą przy zajezdni Stroszek. Rozkłady jazdy i częstotliwości kursowania tych dwóch linii pozostały prawie niezmienione (dokonano jedynie niewielkich korekt), nieco większe zmiany nastąpiły w obsadzie taborowej. Na linii 6 w dni robocze były dwie solówki (poc. 605 i 611), obecnie jest jedna (poc. 611, wykonujący również kursy nocne), poc. 605 obsługiwany jest wagonem 116Nd, ale za to poc. 608 - składem 2x105N, wszystkie z zajezdni Zawodzie. W dzień wolny tabor pozostał bez zmian.

Na linii 19 nadal wszystkie pociągi uruchamiane są przez zajezdnię Stroszek. W dni robocze szkolne z dotychczasowych czterech pociągów obsługiwanych taborem 1x105N pozostały dwa - 1901 i 1911, pozostale to 2x105N. Oprócz nich część kursów wykonują pojedyncze wagony stanowiące podmiany - rano to poc. 1915, a wieczorem jeszcze 1913 (w tym kursy nocne), 1917 i 1919. W okresie ferii i wakacji podmian nie ma, a wszystkie pociągi nieparzyste (1901, 1903, 1905, 1907, 1909 i 1911) są obsługiwane solówkami. W soboty cały dzień, a w niedziele i święta od drugiej zmiany kursują składy 2x105N (poc. 1901-1906). W soboty wcześnie rano i w niedziele do południa kursują zamiast nich solówki 105N (poc. 1911, 1913, 1915 i 1916 w soboty, a w niedziele 1911-1916), poc. 1913 dodatkowo wyjeżdża także wieczorem i wykonuje później kursy nocne.

Linia 19 dołączyła tym samym do grona dość długich linii (czas przejazdu w jedną stronę 69/66 minut) jakie od pewnego czasu pojawiają się na sieci tramwajowej GOP. Miejmy nadzieję, że długa trasa nie będzie uprzykrzać życia pasażerom przez generowanie opóźnień i zakłóceń.

Ponieważ zmiana trasy linii 19 pozostała na stałe, na trasie nie pojawia się już linia 41. Linia ta została uruchomiona 16 stycznia 1984 r. i od początku stanowiła uzupełnienie linii 6 (choć czasami kursowała nawet częściej niż 6-tka) na trasie Bytom - Katowice. Na początku rozpoczynała bieg z placu Sikorskiego - początkowo kursowała do placu Miarki, od 2 maja 1985 r. przeniesiono ją na plac Wolności w Katowicach. Ta trasa utrzymała się do 26 sierpnia 1989 r., od następnego dnia linia 41 znów kursowała do placu Miarki. Ostatnia większa zmiana nastąpiła 22 stycznia 1990 r. - wówczas linię przedłużono do wybudowanej 2 miesiące wcześniej nowej pętli tramwajowej o nazwie Bytom Szkoła Górnicza (na końcu ogryzka trasy pozostałego po zlikwidowanych trasach do Rokitnicy). I w tej relacji linia 41 funkcjonowała praktycznie do końca swojego istnienia, nie licząc zmian tymczasowych związanych z remontami torowisk (np. w okresie od 1 maja do 30 października 2004 r. zamiast linii 41 kursowała linia 31 skierowana do placu Alfreda z powodu przebudowy katowickiego Ronda). Linia 41 była też tą na której debiutowały wagony 116Nd (3 maja 2001 r.).

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewicz
fot. J. Jackiewiczfot. J. Sobotafot. J. Sobota

Linia 31, która we współczesnym wcieleniu powstała jako spadek po zlikwidowanej od 1 kwietnia 2006 r. linii 8, kursowała początkowo z placu Sikorskiego do pętli przy Politechnice Śląskiej. Na czas pierwszego etapu remontu placu Sikorskiego przekształcono ją w wahadło obsługujące krótki odcinek od bytomskiego Urzędu Miasta do ulicy Powstańców Warszawskiej. Później skierowano ją na trasę z Politechniki Śląskiej do zajezdni Stroszek jako uzupełnienie oferty na obu tych trasach, natomiast teraz kursuje ona na wcześniejszej trasie linii 19 - czyli z zajezdni Stroszek do placu Sikorskiego. Ale, uwaga, pojawia się na przystankach tylko w dni wolne (co 28 minut, kursują trzy pociągi 311-313, obsługiwane taborem 1x105N przez RK-3 O/Bytom).

W związku ze zmianami wprowadzanymi na liniach 6 i 19 (41), wprowadzono również nowy rozkład jazdy dla linii 11. W dni robocze nie ma tu rewolucyjnych zmian za wyjątkiem wprowadzenia na jednym z pociągów (117) pojedynczego wagonu 105N kursującego cały dzień (dotychczas na linii w dni robocze szkolne kursowały wyłącznie składy 2x105N) oraz dodatkowych wieczornych podmian taboru (oprócz 1111 i 1115 jeszcze 1113 oraz dodatkowo 1121 wykonujący kursy nocne). Większe trzęsieni ziemi pojawiło się w dni wolne - zmniejszono bowiem częstotliwość kursowania o połowę (z 14- do 28-minutowej). Kursują więc tylko cztery pociągi (o numeracji 111-114) obsługiwane podobnie jak na linii 19 - taborem 2x105N w soboty cały dzień i w niedziele i święta od drugiej zmiany. W niedzielę rano (do 13) kursują zamiast nich poc. 1111-1114 obsługiwane taborem 1x105N. Oprócz na trasie pojawia się każdej nocy poc. 1121.

Druga seria zmian wprowadzona została od 21 czerwca.

Linia 16 miała zmieniony rozkład jazdy w związku z przebudową placu Sikorskiego - w pierwszym etapie tego remontu linia 6 kursowała bowiem aż co 7 minut, więc ograniczono kursowanie linii 16 na odcinku do Brynowa. Po tym jak linia 6 wróciła do 14-minutowej częstotliwości na 16-tce kursów już nie przybyło. Od 21 czerwca przypieczętowano już to zmniejszenie częstotliwości korygując dodatkowo rozkład jazdy na dni wolne (dotychczas kursowały w ciągu dnia trzy wagony 116Nd - teraz będą dwa: poc. 161 i 163, a poc. 162 to solówka 1x105N (nie ma również podmiany w postaci poc. 1613).

Skalpel dosięgnął znów linię 23. Linia ta zdecydowanie nie ma szczęścia i przy każdej możliwej okazji jest ofiarą różnego rodzaju ograniczeń. Gdy likwidowano w kwietniu linię 37 zwiększono liczbę kursów na linii 23 - łącznie na trasie było 7 pociągów, które na przystankach pojawiały się co 14 minut. Teraz wszystko wróciły do wcześniejszej normy, czyli w dni szkolne kursują cztery pociągi (co 28 minut), a w ferie i wakacje zaledwie dwa (co 56 minut).

Przy okazji zawieszono też całkowicie linię 33 - wprawdzie nie kursuje ona w wakacje, ale może to oznaczać, że we wrześniu prawdopodobnie nie ujrzymy już jej na naszych torach. Linia ta, we współczesnej wersji, ma krótką historię. Uruchomiona została 4 maja 2004 r. na czas przebudowy Ronda jako linia uzupełniająca (z Pętli Słonecznej w Katowicach do trójkąta Chorzów Metalowców) - kursowała wówczas co 14 minut. Po zakończeniu przebudowy pozostała na trasie, gdyż uznano, że taka relacja (wcześniej niemożliwa do obsługi z uwagi na brak skrętów na Rondzie) będzie atrakcyjna dla pasażerów. Z czasem zmniejszono jednak częstotliwość kursowania do 28-minutowej. Tramwaj odbywający postój na ulicy Metalowców stanowił jednak utrudnienie dla ciężarówek jeżdżących tamtędy do zakładów Alstom-Konstal i Huty Królewskiej, stąd od 1 września 2005 r. linia została wydłużona do starej zajezdni Łagiewniki. Ta niecodzienna relacja (atrakcyjna dla miłośników, bo tramwaje zawracały w nieczynnej zajezdni na trójkącie, z tego też powodu linia obsługiwana była teoretycznie samymi stodwójkami, posiadającymi pulpity manewrowe) utrzymała się zaledwie trzy miesiące. Od 3 grudnia 2005 r. na fali zmian związanych z uruchamianiem węzła przesiadkowego w Zawodziu, w ramach oszczędności ograniczono jej kursowanie do minimum - od tego czasu na trasie pojawiał się tylko jeden pociąg (wagon 105N, choć nieplanowo kursowały tu również wagony 102Na, a nawet składy 2x105N), który co ok. 56 minut między godz. 7, a 15 obsługiwał relację Koszutka Słoneczna Pętla - Chorzów Stadion Śląski.

fot. J. Jackiewiczfot. J. Jackiewiczfot. A. Muth

Do kompletu zmian należy zaliczyć jeszcze korektę na linii 20 - otóż zdecydowano, że w soboty kursować będzie ona wg rozkładu jazdy na niedziele i święta, co w praktyce dla pasażerów oznacza tyle, iż zamiast składów 2x105N podróżować będą wagonami pojedynczymi.

Z początkiem wakacji letnich na trasie pojawiła się linia 0. W zeszłym roku funkcjonowała ona jako linia turystyczna obsługiwana zabytkowymi wagonami N+4ND1. Kursowała co 90 minut na trasie Katowice Plac Wolności - Chorzów Stadion Śląski. W tym roku jednak, ograniczenia oferty na linii 11 spowodowały, że KZK GOP postanowił wykorzystać tę relację i uruchomić 0 jako linię uzupełniającą, obsługiwaną przez dwa pociągi (co 28 minut), wg następujących zasad:
- w soboty (od maja do września oraz w grudniu) kursują skład 2x105N (poc. 01) i wagon 102Na (poc. 02),
- w niedziele i święta (w okresie wakacji letnich oraz we wrześniu) poc. 01 obsługiwany jest taborem zabytkowym (N+4ND1 nr tab. 1100+1263, z obsługą konduktorską zapewnianą przez Klub Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym), a poc. 02 podobnie jak w soboty - wagonem 102Na (nr tab. 205 - gdyż jest to już jedyny wagon tego typu jaki pozostał w eksploatacji).

fot. A. Muthfot. A. Muth

Od 21 czerwca weszły w życie również inne zmiany okresowe, związane z wakacjami letnimi. Oto ich krótki przegląd:
- linia 4: kilka kursów mniej, nie kursują poc. 413, 414 i 415 (mniej podmian),
- linia 5: kursuje poc. 517 (włączenie na poc. 507 z powodu tego, że nie kursuje poc. 353),
- linia 9: zmiana taboru poc. 92, 94, 96 i 98 z 2x105N na 1x105N, nie kursują poc. 912, 914 i 918 (brak podmian),
- linia 11: zmiana taboru poc. 111, 113 i 115 z 2x105N na 1x105N, nie kursują poc. 1111, 1113 i 1115 (brak podmian),
- linia 15: zmiana taboru poc. 1504 i 1508 z 2x105N na 1x105N,
- linia 19: zmiana taboru poc. 1903, 1905, 1907 i 1909 z 2x105N na 1x105N, nie kursują poc. 1913, 1915, 1917 i 1919 (brak podmian),
- linia 23: zawieszone kursowanie poc. 232 i 234,
- linia 24: mniej kursów, opóźnione wyjazdy poc. 244 i 246,
- linia 28: zawieszone kursowanie poc. 282 i 284,
- linia 30: zawieszona cała linia (poc. 301 i 302),
- linia 35: zawieszona cała linia (poc. 351, 352 i 353).
(fot. J. Jackiewicz, A. Muth, J. Sobota)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Lukas napisał(a):

A kto pamięta linię 41bis na jeździła na trasie KATOWICE PL.MIARKI<=>CHORZÓW STADION ŚL. PĘTLA ZACHODNIA.

24.06 16:37:44

Piotrek napisał(a):

No tak prawie same zawieszenia i ograniuczenia, brawo z takimi pomysłami tramwaje schodzą na psy.

24.06 16:39:07

Bodzio napisał(a):

Artykuł w sposób dobitny obrazuje politykę KZK GOP w zakresie komunikacji tramwajowej. Wstyd dla organizatora !!! Chociaż prawdopodobnie włodarze nie będą się przejmować żadnymi wyrazami krytyki. I nic tu nie pomogą zapewnienia typu "Tramwajem do Miechowic i Zagórza", czy "Nowa linia tramwajowa w Gliwicach". Tramwaje w naszym regionie chylą się ku ostatecznemu upadkowi.

24.06 17:08:28

KZKGaPowicz napisał(a):

Ciekawie wyglądałaby obsada linii 19, gdyby połowę liczby pociągów na tej linii przejęła zajezdnia Zawodzie. Kto wie, może planowo kursowałyby 116Nd, ponieważ stan torowiska do CH M1 nie jest taki zły.

24.06 17:50:00

mędrcy napisał(a):

Linia [41] do września 1995 r. jeździła 6 razy na godzinę co 10 minut, natomiast linia [6] - dwa razy na godzinę.
Linia [41bis] kursowała krótko na trasie Bytom Szkoła Górnicza - Bytom Plac R.Sikorskiego.
Linia [19] do reformy rozkładów z 2 września 1995 r. jeździła w dni robocze co 11 minut, po reformie co 10 minut, a ostatnio, do wiosny 2008 r. - co 7, co 8 minut. Natomiast teraz, od czerwca 2008 r. - jeździ tylko co 14 minut.

24.06 17:58:27

Anna napisał(a):

A ja widzę 2 x 105 składy na 14 w Mysłowicach - tak zostanie już ?

24.06 19:05:28

Serd napisał(a):

To linia 41 już nie wróci?

24.06 20:23:41

xxx_Myslowice napisał(a):

Dobrze by było bo na przystanku Mysłowice Szpital czasem stoi nawet 25-30 osób i to na zwykły kurs - nie jakiś opóźniony czy coś - oczywiście ten tłum wsiada do i tak pełnego tramwaju jadącego z Katowic...
Ale oczywiście "14 po Mysłowicach jeździ pustawe" ...

24.06 20:24:37

Pinek napisał(a):

Niedobrze mi się robi na samą myśl o Tramwajach Śląskich i KZK GOP. Nie dość, że mamy najgorszą komunikację tramwajową w kraju, rozsypujące się torowiska oraz stare i fatalnym stanie technicznym tramwaje to jeszcze fundują nam takie ograniczenia w kursowaniu niektórych linii. Nie wiem, jaki sens miała akcja "Zamień Wóz na Bus" bo takie działania trudno nazwać promocją komunikacji miejskiej. Ja zrobię chyba odwrotnie i zamienię tramwaj na samochód, bo już mam dość tych zdezelowanych złomów, spóźnień, zakłóceń w ruchu, pojedynczych wagonów 105N i panującego w nich ścisku.

24.06 22:35:27

citadis napisał(a):

@Lukas: Ja. Było krótko coś takiego. Jeśli dobrze pamiętam, w kier. powrotnym wracało jako zwykłe 41, a przynajmniej tak było oznakowane.
@Serd: Nie. W wykonaniu KZK zawieszenie=likwidacja.
@Pinek: A Ty myślisz, że czemu ta akcja nazywa się "Zmień wóz na bus", a nie na przykład na tramwaj:P?

25.06 00:06:18

andrzejh69 napisał(a):

Zmniejszenie częstotliwości na 19,16 i 11 w dni wolne to porażka. Jest coraz gorzej zamiast przynajmniej być tak samo. 11 to było świetne połączenie Chropaczowa i Lipin z Katowicami w tym przez SSC. Oczywiście trzeba było to spieprzyć i ograniczyć częstotliwość. Dalczego tak mało 116Nd jest w planie? Czy nie mozna nimi obsadzić wszystkich 6 i 16? Linia 19 była super .. co chwile tramwaj..oczywiscie tez trzeba było to spierdzielić i zrobić co 14, nie mozna by 31 zrobić co 14 minut tez w dni robocze? Same cięcia.. jest coraz gorzej. i w ten sposób KZKGOP promuje tramwaje. Jeszcze jedna rzecz: linia 7 na trasie Łagiewniki - Bytom za rzadko kursuje, juz pare lat temu z co 10 minut zrobii co 14. Jak był remont Sikorskiego to Łagiewniki miały dobre polaczenie do Bytomia. Tu przydała by się linia : 31 na tarsie Lagiewniki-Bytom-Stroszek lub inna Lagiewniki - Bytom - Szkoła Górnicza. Można było by też wydłuzyc ją przez Chropaczów do Chebzia. KZKGOP zamiast udogadniać połączenia tramwajowe skutecznie je utrudnia. W 1997 roku przesiadłem się na puszkę a żona w 2004. Jeżdząć tramwajami stracilibyśmy pracę bo one się ciągle spóźniają i wypadają - zwłaszcza 7-ki.

25.06 08:40:22

37 napisał(a):

Na szczescie nie wszystkich stać na to, żeby się przesiąśc na samochód. Po drugie czy korki nie generują opóźnień? Ja bynajmniej nie bronie tutaj zmian jakie zachodzą obecnie w komunikacji tramwajowej.

25.06 10:05:04

Daro85 napisał(a):

@andrzej69: chciałem zauwazyć niesmiale że 11 nie jedzie przez Chropaczów ;)

25.06 10:05:13

carleek napisał(a):

Dlaczego się dziwicie tym cięciom, przecież i tak nie ma czym jeździć. Zobaczcie ile wagonów jest odstawionych (zepsutych, przeznaczonych do kasacji). Stroszek składa już nawet solówki. Nawet dostawy z Krakowa nie pomogą.

25.06 10:36:15

martinez napisał(a):

A po co 19 jezdzi dalej do katowic?Przeciez dubluje sie z 820 czesciowo

25.06 10:47:34

AdaM napisał(a):

Słuchajcie - nie denerwujmy się i nie wypisujmy tego co wszyscy wiemy.
Wizja roku 2020:
Serwis kzk:

Linie zawieszone:
T0-T50, 0-950

Linie tramwajowe:
chwilowo brak

Linie autobusowe:
LOTNISKO (inni przewoźnicy)

Linie mikrobusowe
979

25.06 11:54:13

Ernest napisał(a):

Autor napisał: "Miejmy nadzieję, że długa trasa [linii 19] nie będzie uprzykrzać życia pasażerom przez generowanie opóźnień i zakłóceń."

Uprzykrza i to bardzo, szczególnie pasażerom, którzy dotychczas korzystali z tej linii na trasie Stroszek - Pl. Sikorskiego. Linia kursuje zdecydowanie za rzadko, w dodatku w godzinach szczytu jej niezawodność oceniam tylko na 50% (nie chodzi mi tylko o spóźnienia, ale zdarza się bardzo często, że tramwaj nie
przyjeżdża w ogóle). Wg mnie tabor na 19
nie wytrzymuje obciążenia, ta trasa jest poprostu za dluga, a po drodze na tak długim odcinku może zdarzyć się wszystko. Niewiele osób np. ze Stroszka jeździ nim do Chorzowa czy do Katowic i odwrotnie - zdecydowanie częściej wybierają oni autobus 820. Dla ludzi mieszkających w tym rejonie dojazd do centrum Bytomia tramwajem jest wygodniejszym sposobem niż autobus. Uważam, że linia 31, którą "wypuszczają" tylko w weekendy powinna kursować codziennie, uzupełniając lukę pomiędzy przerwami w kursowaniu 19.

25.06 12:08:25

andrzejh69 napisał(a):

Daro85 - co do 11 :) teoretycznie przez Chropaczów nie jeździ ale praktycznie z osiedla "Na wgórzu" (tj. bloki i wieżowce na Chropaczowie) do przystanku 11 Lipiny-Szpital na nogach idzie się tylko 4-5 minut. Tak więc praktycznie 11 to linia zapewniająca idealny dojazd z tego osiedla i z Chropaczowa z familoków-ok 6 minut na nogach) do Katowic. Co dopunktulaności 19 w Katowicach na Rondzie w okolicach godz 7,30 z kierunku Bytom pokazuje się punktualnie.

25.06 13:36:07

andrzejh69 napisał(a):

Ernest tak jest 31 na trasie Chebzie-Chropaczów-Łagiewniki-Bytom-Stroszek co 14 minut. Strosek i Łagiewniki miały by co 7 minut tramwaj a Chropaczów co 14/7. Ewentulanie pominąć Chropaczów i zaczynała by od Łagiewnik.

25.06 13:43:09

Adi napisał(a):

Nie zgadzam się z likwidacją linii 41 Ona zawsze jeździła odkąd pamiętam i brakuje jej bardzo. Do linii ( numeru)19 nie potrafię sie przyzwyczaić jakaś to inna dziwna niepasująca do naszej aglomeracji. Jestem całkowicie PRZECIWNY likwidacji 41

25.06 13:53:49

seiphel napisał(a):

A to już bez sensu argument...

Moim zdaniem 19 w obecnej postaci miałaby sens tylko z 31 na trasie Bytom Politechnika - Plac Sikorskiego - Stroszek jadącą między kursami 19.
Natomiast obecne trasy same w sobie 6 i 19 są bardzo dobre.

A co to za cyrki z redukcją kursów 16? Przecież to jest najważniejsza linia tramwajowa w Katowicach! To tak, jakby usunąć autobus 912 i zrobić 297 jadące co godzinę...

26.06 10:30:11

aso napisał(a):

Co do 16-tki, to w tej chwili sprawa wygląda w ten sposób, że dla tej linii 14' to za mało, a 7' to za dużo. Ta linia aż prosi się o ładny 10' moduł (zresztą - nie tylko ta).

26.06 11:47:43

adam86 napisał(a):

@aso: no tylko jak chcesz to skoordynować z 16 co 14? Składy i szaraki co 7 minut na Brynów to jest akurat dość dobry pomysł.

26.06 16:58:13

aso napisał(a):

@adam86: w rozpędzie krytykowania wszystkiego a`priori nie zdążyłeś doczytać, że wypowiadam się wyłącznie na temat 16-tki. Pozbycie się modułu 14' na rzecz innych, powtarzalnych w godzinie, z sieci to zupełnie inna dyskusja.

26.06 19:53:07

seiphel napisał(a):

@aso: moim zdaniem jednak 16 to najważniejsza linia i powinna jeździć co 7 minut.

A swoją drogą - co przeszkadza we wprowadzeniu taktu 5 minut?

27.06 09:37:09

37 napisał(a):

@seiphel: Jednotory na 11

27.06 11:22:46

Serd napisał(a):

@ seiphel i 37: A co, przepraszam, ma 11-tka do 16-tki że przeszkadza we wprowadzeniu 16-tki co 5 minut? Przecież jedyny wspólny fragment trasy obu linii to odcinek Katowice Rynek-Katowice Rondo który jest akurat dwutorowy...

27.06 15:34:23


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!