Omnitech wkracza do gry
27.05.2008
1 czerwca 2008 r., z pięciomiesięcznym poślizgiem spowodowanym przeciągającymi się odwołaniami i procesami sądowymi, spodziewana jest zmiana przewoźnika na liniach 57, 80 i 288. Obecnie jeżdżące autobusy z PKM Gliwice zastąpione zostaną wozami należącymi do konsorcjum utworzonego przez gliwicką firmę Omnitech (lider) i Tadeusza Powichrowskiego.
Debiutujący w roli przewoźnika autobusowego Omnitech przygotował wespół z Tadeuszem Powichrowskim osiem autobusów - sześć używanych i dwa nowe. Stawkę uzupełnią eksploatowane już MAZ-y 103 i jeden MAZ 203.
Za pośrednictwiem importera autobusów z Piły (Piła Bus Service) zostało sprowadzonych z Danii sześć niskopodłogowych wozów marki Volvo - trzy przegubowce i trzy solówki. Przegubowce reprezentują model B10LA-55 Säffle 5000, a pochodzą z Kopenhagi - dwa z przedsiębiorstwa City-Trafik - ex 2701 i 2702, w Omnitechu otrzymały numery odpowiednio 08 i 07, obydwa z rocznika 1996. Trzeci, numer 06, jest dwa lata młodszy. Kursował z numerem 1012 w duńskiej Arrivie na zlecenie Movia, organizatora komunikacji w rejonie Kopenhagi.
W każdym przegubowcu są po cztery uchylne okna, po dwa z każdej strony. Dodatkowo świeże powietrze wpuszczają trzy szyberdachy i nawiewy umieszczone wzdłuż okien.
Krótkie Volvo, dotychczas eksploatowane w Odense, reprezentują model B10L-3000. W przedsiębiorstwie Odense Bytrafik posiadały numery 6, 7 i 9, teraz odpowiednio 09, 11 i 10. Wszystkie trzy zostały wyprodukowane w 1996 roku. Niestety, co jest bardzo charakterystyczne w Skandynawii, żaden z nich nie został wyposażony w otwierane okna. Wentylacja wnętrza opiera się tylko na szyberdachach.
Zupełną nowością, nie tylko na Śląsku ale i w Polsce są dwa 15-metrowe MAZ-y 107. Białoruskie trzyosiowce posiadają niską podłogę na całej długości, bez stopnia poprzecznego. Jednak w tylnej części podłoga wznosi się ku górze i w ostatnich drzwiach trzeba pokonać jeden stopień. Wentylacja wnętrza zapewniona jest przez sześć uchylnych okien i trzy ręcznie otwierane klapy dachowe. Autobusy oznaczone zostały numerami 04 (rocznik 2007) i 05 (2008).
Wszystkie autobusy wyposażone zostały już w Bytomiu w komplet wyświetlaczy diodowych i kasowników firmy R&G.
Według uzyskanych nieoficjalnie informacji z dniem 1 czerwca 2008 r. nowy przewoźnik pojawić się ma na liniach. Sytuacja wciąż ulec może jednak zmianie, jeśli pojawią się nowe okoliczności w tym jednym z najciekawszych postępowań przetargowych w ostatnim czasie.
» Przeczytaj więcej o historii przetargu na linie 57, 80 i 288
» Zobacz wykaz taboru firmy Omnitech
karol22 napisał(a):
Tandetne dziadostwo - Jednak PKM Gliwice wysylal lepsze wozy: po pierwsze polskie, po drugie nowe a po trzecie z wieksza iloscia otwieranych szyb. Mam nadzieje, ze szybko na linie wroci PKM Gliwice.
27.05 13:55:14
oz13im napisał(a):
Te Volvo nawet stoliki mają;] Studenci którzy jadą do Gliwic napewno będą zadowoleni;] Już nie trzeba będzie pisać na kolanach;]
27.05 13:56:46
paw napisał(a):
hmm no zobaczymy jaka będzie jakość usług Omnitech...ale z tymi oknami to jest przesada, przecież Polska to nie Skandynawia
27.05 14:09:18
Kwarek napisał(a):
Jakoś na prezentowanych fotografiach bardziej podobają mi się te MAZ-y. Przynajmniej nie są dotknięte przerostem liczby siedzeń nad dostępnym miejscem i mają najwięcej otwieranych okien ;) Szkoda tylko że nie są przegubowe.
Pasażerowie 57 i 80 pewnie się ucieszą z takich przestronnych, wyłącznie przegubowych autobusów na swoich liniach, ciekawe czy będą słane do KZK listy z podziękowaniami, że dopiero teraz się wszyscy mieszczą w środku ;P
27.05 14:23:34
borland napisał(a):
niech powichrowski sam se jeździ tym złomem ;/, ja do tego nie wsiąde pomimo iz czsto jestem zmuszony jeździc 57, 80 i 288, juz wole z buta...
27.05 14:26:27
podlesianin napisał(a):
Mnie sie najlepiej podoba ta baza tylko nie wiem czy użyłem dobrego stwierdzenia. A co do tego taboru to jest jak dla nie porażka podejrzewam że te busy długo nie pojeżdżą może się mylę.
27.05 14:29:34
beznadzieja napisał(a):
Kurcze ale złom .
27.05 14:55:54
Kobracki napisał(a):
żenada i żal.pl to jest mało powiedziane....
27.05 15:09:39
adam86 napisał(a):
@beznadzieja: nie gorszy niż niż piekne gliwickie daby bez otwieranych okien.
27.05 15:16:56
david82 napisał(a):
Ładniutkie.
27.05 15:17:24
robertunio napisał(a):
mi tam sie podobaja, pracuje w arenie i mam nadzieje ze wszystko bedzie OK przynajmniej jakaś nowośc w gliwicach a nie tylko pkm gliwice i solariski czy daby i ikary:P
27.05 15:39:03
natan napisał(a):
@adam86: Na 80 DAB-a już dawno nie było. Przeważnie Solarisy, dzisiaj z rana przegubowy Man. A od 1 czerwca zamiast Solarisów będzie solarium. Ot niewielka różnica...
27.05 15:49:11
podlesianin napisał(a):
Trzeba jeszcze o jednym pamiętać że to jest oferta symbolicznie tańsza od tej co złożył PKM Gliwice. Więc a co do tych Volvo obym nie był złym prorokiem ale to się będzie sypało i to nie źle.
27.05 16:00:52
Kokesz napisał(a):
No ja pierdziele i juz wybrzydzaja, francuskie pieski... tramawajami jeżdzijcie tam przez najblizsze lata nie zmieni sie ani tabor ani przewoznik...Pierdzielicie 3 po 3 a jescze nawet nie jechaliscie tymi busami
27.05 16:53:31
suchy napisał(a):
w przegubowcach AŻ 4 okna plus nawiewy..no gratulacje, poprostu taki przewiew będzie że aż włosy będzie rozwiewało.. w "starych" dabach gliwickich też są te niby "pseudonawiewy", o wiele więcej okien i za przeproszeniem gó..o to daje, i tak jest gorąco i duszno jeśli się nie stoi przy oknie..
a volvo bez okien no to już totalna porażka:/ życze miłego wąchania przyjemnych zapachów spoconych i czasem nieumytych ludzi, ja czasami musze takie coś znosić w dabach nowaka na 39..
życze wszystkim tylko żeby jakimś cudem pan powichrowski sie zlitował nad swoimi pasażerami i kazał zainstalować więcej okien w przegubach albo jakiekolwiek okna w krótkich..
a co do mazów - to koła zapasowe i kołpaki jak rozumiem są na wyposażeniu kabiny?:D a i te ruskie naklejki z drzwi i okien by pościągali i dali po polskiemu..
27.05 17:29:25
lool napisał(a):
nech przedluza 57 do Miechowic...;(
27.05 17:36:24
palex napisał(a):
niedobrze mi się robi jak czytam Wasze wypociny... nawet nie wyjechało na linie a juz krytyka... moze poczekacie i ocenę wystawicie po miesiącu jeżdzenia? ŻAŁOŚNI jesteście. To tak jakby ktos powiedział "ale on ma ryja" - ale nigdy wcześniej go nie widział... Przepraszam za głupie porownanie, ale naprawdę żałosna jest tu 3/4 komentarzy.
27.05 18:00:12
adam_86 napisał(a):
narzekacie, że busy do nieczego, a w Piekarach Śl. 25 letnie Ikary 280 jeżdżą :). Dobrze, że w nowszych busach zrobili porządek z oknami.
27.05 18:25:44
lukaszek276 napisał(a):
A skad wlasciciel tej firmy tylu kierowcow wyczasnie?? Chyba ze da jakas super stawke ,to moze z pkm-ów poprzychodza
27.05 19:35:15
zenek napisał(a):
Sprzęt , jak sprzęt ale to musi ktoś prowadzić.
Na razie podkupują kierowców gdzie się da no i będą mieć najgorszy "produkt", bo dobrego pracownika nikt nie puści.
27.05 19:37:48
zenek napisał(a):
Sprzęt , jak sprzęt ale to musi ktoś prowadzić.
Na razie podkupują kierowców gdzie się da no i będą mieć najgorszy "produkt", bo dobrego pracownika nikt nie puści.
27.05 19:37:48
suchy napisał(a):
adam - dzisiaj jechałem z katowic którąś przegubową solarką na 870, nie pamietam numeru..okna były otwarte wszystkie, dachy też a mimo to było od cholery duszno..już nie mówie co jest jak jedzie któryś z tych nowszych dabów gdzie wcale nie ma okien..więc trudno sie dziwić że sie wybrzydza skoro lato idzie, po 30-40 stopni w słońcu będzie, a ludzie w tych "cudownych" volvo powichrowskiego będą sie kisić bo nie ma ani jednego okna..to ja już bym chyba wolał piechotą wracać do domu pare godzin niż spedzić pół godziny w saunie z ludzkiego potu..
27.05 19:52:46
5th napisał(a):
@suchy: Mamy pojetny naród wiec niech się uczy po białorusku :P
Bardzo mi się podoba wnętrze w tych przegubowych Volviakach, szczególnie te stoliczki. Jednak jakby nie patrzeć wszystkie te busy są sauną sle czy wiekszość Manów sprowadzonych z zachodu również do chłodnych nie należą. Po prostu KZK powinien powoli wprowadzać do przetargów obowiazek posiadania klimatyzacji
27.05 20:24:19
darek napisał(a):
Kokes nie wiem skąd jesteś ale nie byłeś nigdy na Śląsku chyba. A na tramwajach też chyab się nie znasz. Na Śląsku jak w innych miastach jest jeden i tylko jeden przewoźnik tramwajowy. Wyjątkiem jest Łódź - ale to inna historia.
27.05 20:25:56
citadis napisał(a):
Dołączam się do wypowiedzi Palexa.
Moim zdaniem Omnitech jak na swój start w komunikacji zamierza zacząć całkiem nieźle. Autobusy sprowadził takie jakie wymagało KZK, więc też nie możecie mieć do niego wątów, a co do okien... Zauważmy specyfikę polskiego klimatu. W najlepszym wypadku 2 miesiące są bardzo upalne, pozostałych 10 już nie bardzo. Co więc lepsze? Pokisić się przez czas wakacji, kiedy i tak potoki pasażerskie w jakimś tam stopniu maleją czy marznąć zimą, gdy - z kolei duże okna często ciężko jest domknąć, są nieszczelne itd. Co taboru innych przewoźników - różnych PUP i Polaków - jest on standardem porównywalny dlaczego więc na nich nie wieszacie psów? MAZy natomiast z powodzeniem już od roku jeżdżą na 165 i nie słyszałem, żeby jacyś pasażerowie się skarżyli - nie widzę więc powodu by teraz miały komuś nie przypaść do gustu /z racjonalnych powodów/. W tych deskorolkach można by jedynie pozmieniać nalepki (rozwala mnie ten "wchod" na drzwiach), a tak są ok. Nie oceniajcie firmy zanim zaczyna działać, bo możecie się jeszcze miło zaskoczyć (dosł. przejechać:P). To, że pojazdy nie mają na sobie logo PKM Gliwice nie znaczy, że od razu muszą rozlecieć się na pierwszej lepszej dziurze...
27.05 20:44:30
podlesianin napisał(a):
Ja jednak podzielę zadnie palexa, dajmy mu chociaż parę dni pojeździć i już wszystko będzie jasne.
27.05 20:55:57
Luk16 napisał(a):
Ja uważam, że otwierane duże okna w starych ikarusach czy jelczach są ich ogromną zaletą. W tych autobusach na pewno będzie gorąco i duszno. Więc coś za coś jeżeli ludzie chcą mieć niską podłogę to niech się kiszą w tych busach, a jeżeli wolą mieć przewiew to niech proszą o ikarusy czy jelcze. Ja osobiście nie lubię tych nowych busów i wole wchodzić do busa po schodach, ale bynajmniej nie jechać jak w saunie, która pewnie będzie panowała w tych i innych tego typu wozach.
27.05 21:14:59
102N@ napisał(a):
Co tam okna... te wszystkie busy mają tragicznie rozplanowane wnętrze!!!
Jak nasze obecne realia z pewnością zbyt mało miejsc stojących. Nie mówiąc już o tych rozkładanych fotelach w miejscu na wózki, już widze te pojedynki,siedzący na tych miejscach emeryci kontra matka z dzieckiem w wózku, która chciałaby gdziekolwiek się ustawić.
i te ogromne "szafy" przy nadkolach...jakieś półki... to ma być wóz kempingowy na wioski czy autobus KM?
Już jechałem podobnym Volvo od Sebzdy na 663 w godzinach szczytu i była to masakra. Te przeguby to tylko z wyglądu przeguby.
27.05 22:04:07
123mike123 napisał(a):
Rzucacie się o okna a dzisiaj jechałem Ikarusem na 674.Chciałem okno otworzyć, nie z powodu tego że duszno było,ale z tego powodu,że trochę przedział dla pasażerów zadymiło spalinami z silnika. I co się okazało??? Że okna,które chciałem otworzy albo były poprzykręcane śrubami, albo nie miały uchwytów,żeby je jakimś sposobem otworzyć.Te busy są ciche i mają jakiś tam komfort jazdy.Niech KZK GOP w swoich przetargach nie wymaga klimatyzacji (bo po co jak drzwi są otwierane na każdym przystanku), a okien z prawdziwego zdarzenia. Przykładem są duże,szczelne i wygodne otwierane okna w solarisach z 820. (Niestety nie we wszystkich ale są)
28.05 10:35:53
denip1765 napisał(a):
ludzie wy nawet nie czytacie te wozy są Omnitechu nie powichrowskiego. A po drugie ja wole jezdzić tymi volvami niz 30 letnimi ikarami. a zresztą czego by wam nie kupili to byscie narzekali bo to bo tam ta przeciez w wiekszosci manów , neoplanow mercedesów heuliezów , renowek tez są po 2 3 okna a czasami nawet wcale
28.05 14:21:11
david82 napisał(a):
W których Solarisach z PKM Świerklaniec nie ma otwieranych okien ?
28.05 14:55:35
Gliwiczanin napisał(a):
Mam pytanie: czy Omnitech przejmuje obsługę 57 w rel: Zabrze Helenka - Gliwice Park Logistyczny ? Na stronie KZK GOP brak informacji na ten temat ale o zmianie trasy czy rokladu nic nie zostalo napisane
28.05 16:19:17
kojot napisał(a):
To jest przykład pogarszania KM przez przetargi ogłaszane w ramach KZK. W 2008 mamy konserwy z 1996. Za stawki za które byłyby nowe Solarisy (bo przecież różnica w cenie była jakoś dziwnie minimalna)mamy stare heble ze stolikami do brydża:).I tu nie ma się co czarować "poczekajmy z ocenami do czasu rozpoczęcia eksploatacji tych wozów" bo one już młodsze nie będą a do komisu nikt dobrego sprzętu nie oddaje. I tak na koniec to śmieszą mnie zachwyty nad poprawą jakości komunikacji w Piekarach (jesteśmy średnio 15 lat za resztą Polski-już na strcie!!!). Poza tym wg mnie lepiej wygląda 20 letni samochód 2-3 lata po remoncie kapitalnym niż 12-15 letni bez jakiegokolwiek retuszu.
28.05 19:11:49
kojot napisał(a):
To jest przykład pogarszania KM przez przetargi ogłaszane w ramach KZK. W 2008 mamy konserwy z 1996. Za stawki za które byłyby nowe Solarisy (bo przecież różnica w cenie była jakoś dziwnie minimalna)mamy stare heble ze stolikami do brydża:).I tu nie ma się co czarować "poczekajmy z ocenami do czasu rozpoczęcia eksploatacji tych wozów" bo one już młodsze nie będą a do komisu nikt dobrego sprzętu nie oddaje. I tak na koniec to śmieszą mnie zachwyty nad poprawą jakości komunikacji w Piekarach (jesteśmy średnio 15 lat za resztą Polski-już na strcie!!!). Poza tym wg mnie lepiej wygląda 20 letni samochód 2-3 lata po remoncie kapitalnym niż 12-15 letni bez jakiegokolwiek retuszu.
28.05 19:49:15
Mikey napisał(a):
@123mike123: czy masz to na myśli, że nie wszystkie okna w Solarisach są otwierane? Jakby na to nie spojrzeć, david82 zadał słuszne pytanie, bo wszystkie Solarki z PKM Świerklaniec mają okna otwierane, ale niektóre okna są stałe (OIDP otwierane jest po 4 na stronę, czyli 8 w wozie - a jak wiadomo jest to dużo jak na obecnie serwowane przez producentów sauny;) )
28.05 21:47:19
jacekso napisał(a):
Chyba chodziło mu o to, że nie wszystkie okna w solarisach są otwierane, a nie, że są solarisy bez otwieranych okien...
28.05 22:24:06
butthead napisał(a):
Omnitech ma jeździć na takiej trasie, na jakiej wygrał postępowanie przetargowe.
28.05 23:03:38
~ja napisał(a):
Ale się rzucacie o ten tabor. Zgadzam się z opinią, że czego by przewoźnik nie kupił, słychać będzie narzekanie. Niech jakiś czas pojeździ, pożyjemy zobaczymy. Nie wiem czy nowe busy (mam na myśli głównie Solarisy) są takie rewelacyjne...z perspektywy kierowcy są świetne - miałam okazję się przejechać i faktycznie nie ma porównania z heblem, ale jako pasażer nie lubię nimi jeździć:) Na lato w KM nie ma nic lepszego niż poczciwy Ikarus, bo i klima za darmo, i w miarę jakoś można się pomieścić przy dużym ładunku.
28.05 23:30:03
Jaro napisał(a):
Nic tylko pogratulować tym cymbałom z KZK GOP udanych pomysłów. Proponuje żeby przed wcielaniem w życie swoich pomysłów naprzód pojeździli trochę tymi autobusami które wyspecyfikowali w SIWZ, i wyciągnęli wnioski a potem testowali na pasażerach. A jeśli to nie wystarczy to niech jadą na nauki do Krakowa może sie w końcu nauczą jak powinna wyglądać komunikacja miejska.
29.05 00:28:29
Andrzej napisał(a):
Nie no czy ja dobrze widzę krótki autobus na linii 80? Ich chyba totalnie popier....
To w godzinach szczytu autobus przegubowy potrafi być zapchany a oni tu krótki autobus pchaja. Powtarza się sytuacja kiedy to PKM Bytom swego czasu puszczał krótkie autobusy, ludzie listy pisali do KZK GOP z prośbą o przegubowe bo na oś. Przyjaźń już sie do autobusu nie szło dostsać- a KZK GOP odpowiadał ..."ze wyliczył ze taki autobus wystarcza". To szykuje nam sie powtórka z historii. Bo wątpię w to żeby te 3 przegubowe poszły na 80, pewnie pójdą na linie 57.
29.05 02:12:47
david82 napisał(a):
jacekso - ale to nie zwalnia go od obowiązku prawidłowego wysławiania się. Doskonale wiem o co mu chodziło, ale analfabetyzm polskiego społeczeństwa przyprawia mnie o drgawki.
29.05 08:23:35
Maciejko napisał(a):
@Andrzej: I dobrze KZK GOP wyliczył że krótki bus na 80 wystarczy, bo wystarczy. A to dlatego że w związku z tym iż Omnitech/Powichrowski nie posiada odpowiedniej ilości wozów przegubowych by obsłużyć nimi i 57 i 80, to 80 od 1.06. zostanie najprawdopodobniej skrócona do relacji Gliwice Port-Zbrosławice a na trasie Zbrosławice-T.Góry uruchomiona będzie nowa linia organizowana w całości przez MZKP.
29.05 12:50:59
Gliwiczanin napisał(a):
Sądzę, że jednak w przypadku linii 57 doszło do jakiejś modyfikacji... ponieważ na stronie KZK GOP nie została zamieszczona żadna informacja dotyczącą zmiany trasy, bądź rozkładu od 2 czerwca,więc można to rozumieć w taki sposób, że Omn itech będzie osługiwał 57 uwzględniając zmiany, które nastąpiły po rozpisaniu pierwotnego przetargu. A może na 57 zostaje jeszcze PKM Gliwice do czasu rozpatrzenia kolejnego odwołania?
29.05 13:15:47
oz13im napisał(a):
@Andrzej: według SIWZ-u to na 80 sa potrzebne 3*CN + 1BN, na 57 3*BN + 2*CN i jeden BN na 288, więc wystarczy aby Mazy poszły na 57 i będą 3 przegubowe Volva na 80.
@Maciejko: Jeśli Ty uważasz że na 80 wystarczy tabor B to chyba jeszcze nigdy nie jechałeś tą linią, a co do ilości taboru C potrzebnych do obsługi 57 i 80 policz sobie to jeszcze raz
29.05 17:24:53
citadis napisał(a):
@Gliwiczanin: KZK umieścił stosowną informacje. Od 1.06 57 powraca na starą trasę, a do centrum logistycznego zostaje skierowane 692.
@Maciejko: Nie tacy jak Ty tu już pisali, ale uwierz mi, że w takie brednie nikt Ci nie uwierzy.
29.05 19:26:45
Andrzej napisał(a):
@Maciejko
Oświeć mnie skąd takie informacje posiadasz, bo to są jakieś bzdury. Równie dobrze idąc tym tokiem rozumowania można by było ta linię zlikwidować i powiedzieć ze jest jeszcze 112. A ty wiesz jaka w ogóle by była reakcja pasażerów jakbyś im kazał w połowie trasy na jakieś wiosce wysiadać i zapier... na inny autobus? Przecież zdecydowana większość ludzi jeździ na całej trasie tzn, wsiada w TG a wysiada w gliwicach czy na odwrót, a reszta to w zasadzie promil. Poza tym wejdź sobie na KZK GOP i poczytaj SIWZ odnośnie wymagań co do taboru. Jeżeli takowych by Powichrowski nie spełniał to nie ma sie co nawet pchać. No chyba ze tych w KZK GOP już totalnie porypało - czego nie można wykluczyć bo całe zamieszanie wokół tego przetargu najlepiej świadczy. Jeżeli faktycznie im w głowie jakieś nowe podziały linii między poszczególnych organizatorów to proponuje niech cała linię 80 przejmie MZKP TG, Świerklańcowi po ostatnich dostawach na pewno przegubowców nie zabraknie. A pasażerom oszczędzi kłopotów.
29.05 19:29:08
Andrzej napisał(a):
@oz13im
Nie był bym tego taki pewien czy przegubowce pójdą na linie 80, jeśli dokładnie przeczytasz SIWZ to tabor C oznacza autobusy o długości ponad 12m, a to mogą być i przegubowe i te średniaki 3- osiowe. Tu jest cytat z SIWZ:"5 autobusów o długości ponad 12 m i pojemnosci co najmniej 140 miejsc (zwane
dalej tabor C". I chyba nie ma wątpliwości?
29.05 19:37:25
m966 napisał(a):
Na pewno mogło być gorzej. Nie podobają mi się tylko te wysokie siedzenia. Wolę niższe.
29.05 19:41:26
oz13im napisał(a):
Ja nie mówie że tak będzie tylko że chcialbym żeby te Mazy poszły na 57 a na 80 jeździły volva
29.05 20:41:38
podlesianin napisał(a):
A co się stanie jak padnie chociaż jeden CN co wyjedzie pewno nic? W każdym bądź razie jakoś taboru co teraz na tych liniach jeździ niestety jest dużo lepsza od tego co teraz będzie ,skąd ja to znam ale to już historia po prostu za ta kasę KZK Gop funduje pasażerom pogorszenie warunków.
29.05 21:22:36
Andrzej napisał(a):
@Podlesianin
No i chyba tego nie może przeboleć KZK GOP Katowice ze lepszy tabor nie jeździ po Katowicach ino po jakiś tam "wioskach". Teraz jak Pkm Gliwice przerżnęło przetarg to pewnie liczą na to ze Gliwice popchną nówki na linie jeżdżące do Katowic.
29.05 22:10:47
wikibus.org andrzej napisał(a):
KZK GOP powinno w przetargu uwzględniać wentylację pojazdu i żądać określonej powierzchni okien otwieranych. To jest na prawdę bardzo proste. Nie ma co narzekać na Omnitech- autobusy spełniają warunki przetargu- zażalenia do KZK. Również doskonale można ocenić zmniejszenie pojemności na 57.
Jaki organizator taka komunikacja. Nie od dziś powtarzam, że gdyby ktoś (w KZK) chciał to moglibyśmy poruszać się autobusami nie starszymi niż 12 lat i wyłącznie niskopodłogowymi.
Jedynym pozytywnym aspektem może być prawdopodobne wycofanie z ruchu najstarszych pojazdów PKM Gliwice. 3826, 2405 i Ikarusy 280 mogą spokojnie odpocząć na złomowisku.
Natomiast polityka KZK to tradycyjnie w mojej ocenie żenada. Może jakąś pikietę zorganizujemy, WPK-owicze?:)
29.05 23:46:54
wikibus.org andrzej napisał(a):
A Maz-y z braku homologacji wyjadą na tablicach białoruskich, czy jakoś udało się to znormalizować?
29.05 23:49:17
Piotrek napisał(a):
PKM Gliwice chuba znowu na 57, 80 i 288 wruci bo na stronie KZK GOP najpierw było zawiadomienie o zmianach rozkładów i o tym że Omnitech i Powichrowski będą obsługiwać te linie, a teraz ak się wejdzie na rozkład np.57 to wszystko jest tak jak było linie obsługuje PKM Gliwice i kursy są do Parku Logistycznego.
30.05 13:08:57
adam86 napisał(a):
@wikibus: a kto Ci powiedział, że Mazy nie mają homologacji?
30.05 15:41:58
marko napisał(a):
nie licz na to andrzejku bo solarisy pójdą na linie 692 która to od 1 czerwca przejmie obsługe parku technologicznego poniewaz linia 57 została skrócona do brzezinki
30.05 15:59:42
Gliwiczanin napisał(a):
Rozkład linii 692 od 1 czerwca to żenada i skandal !!! Zniszczono takt 30 minutowy i wycięto mnóstwo kursów!!!
30.05 16:57:27
Kwarek napisał(a):
@Gliwiczanin: Też tak uważam. Więc wszyscy niezadowoleni: pisać skargi do KZK - im więcej nas będzie, tym większa szansa, że przywrócą stary rozkład. To nawet w 2003 roku 692 miało więcej kursów niż teraz będzie miało. A puste wcale nie jeździ.
30.05 17:08:58
Gliwiczanin napisał(a):
Drodzy Gliwiczanie :) Popieram stanowczo propozycję pikiety .. możemy się dodatkowo jakoś zorganizować i zbierać podpisy pod petycją o przywrócenie wysokiej jakości na linii 57.. Co wy na to?
30.05 17:19:15
adam86 napisał(a):
@gliwiczanin: a może najpierw poczekacie aż te pojazdy wyjadą, co?
30.05 19:00:17
qwe napisał(a):
Witam,
w moim przypadku Adam czekać nie muszę i jeśli cokolwiek związanego ze skargami będzie - to macie mój podpis :D Już nawet nie chodzi mi o te wozy, tylko o jakże idiotyczny pomysł tzn.: 3xBN w dni robocze na 57....
Pzdr
30.05 20:28:10
kojot napisał(a):
Adam a te pojazdy odmłodnieją 1-szego czerwca? Z krótkich staną się przegubowymi?
30.05 21:32:06
adam86 napisał(a):
@kojot: a co jest takie złe w autobusach z 1996 roku? Akuart chyba jednak wygodniej jechac takim Volvo z miękkimi siedzeniami, niż Solarisem z twardymi.
30.05 22:02:24
Andrzej napisał(a):
@adam86
Miękkie siedzenia to jedyny pozytyw tych wozów dalej to już same wady można wymieniać. Nie jestem tu zwolennikiem żadnej konkretnej marki i nie mam nic przeciwko Volvo. Ale autobusy w tej wersji ni jak sie maja do polskich warunków. Po pierwsze przeguby są tylko 3 drzwiowe, a popatrz co sie dzieje na przystankach - pasażerowie w wyścigu do siedzeń to już teraz najchętniej dali by se po mordzie a co będzie jak atmosfera pod drzwiami zgęstnieje? zamiast sie tłoczyć do 4 wejść to będą do 3. Po drugie zobacz ile ten autobus ma uchylnych okien ok. 4. To już w solarisie chociaż ma więcej uchylnych okien już teraz nie da sie wytrzymać z duchoty a co dopiero w tym Volvo? Po trzecie co będzie jak któremuś z przegubów trafi sie dłuższa niedyspozycja wpostaci awarii, czym bedą wtedy rezerwować je tymi krótkimi? cały ten przetarg wygląda na jedną wielką fuszerkę i cofanie sie w standardach. A osobna kwestia to nie liczenie się KZK GOP z opinią pasażerów.
30.05 23:59:26
kojot napisał(a):
Adamie :)... Dlaczego tak wybiórczo potraktowałeś mój wpis. Siedzieć lepiej na miękki (choć i są teorie że zdrowiej na twardszym) ale nowym i pod warunkiem że wejdziesz do tego czegoś. Wysiadać też wole z czterodrzwiowego niż z trójdrzwiowego (kiedy to pół autobusu musi wysiadać żeby ktoś z tyłu mógł opuścić autobus). Poza tym większe prawdopodobieństwo dojechania do celu daje chyba nowy sprzęt a nie stary z milionowym przebiegiem gdzie w te miękkie siedzenia już pierdziało (za przeproszeniem) pół europy.
31.05 00:39:53
YoMaHa napisał(a):
@adam86: ich księgowa wartość się zamortyzowała w 2001 roku - w zasadzie "tylko" tyle.
31.05 08:39:53
adam86 napisał(a):
@yomaha: a księgowa wartość ikarusów z PKMu to kiedy się zamortyzowała, co?
31.05 10:13:27
citadis napisał(a):
Już Wy się nie martwcie o to co będzie jak coś nawali. Akurat Powichrowski będzie miał co wysłać z rezerwy: zawsze stoi jakaś Karosa, peerka albo coś w tym stylu. A w razie dłuższej niedyspozycji przeguba zawsze może coś pożyczyć od innej firmy, akurat w naszym regionie prywaciarze już niejednokrotnie się wspierali. Dalej uważam, że Wasze myślenie jest z leksza ograniczone, a wszelkie uwagi jak te w/w wynikają wyłącznie z dziwnych uprzedzeń.
31.05 11:09:47
kojot napisał(a):
Adamie a co to ma do rzeczy? A w Burkinafaso też leją murzynów. Do 1 czerwca jeździły solarisy z 2005-2008 i do tego sie odnoś.
31.05 11:16:09
qwe napisał(a):
Ja jeszcze jednego nie rozumiem... Konsorcjum wygrało przetarg na styczeń 2008. To jakie wtedy wystawili autobusy do przetargu, skoro dopiero teraz sprowadzają sobie jakieś używki?
Pzdr ;)
31.05 15:30:38
adam86 napisał(a):
@kojot: a pasażerowie oczywiście jeżdżą tylko tymi 3 liniami. Teraz w rejonie gliwickim będzie 8 ikarusów mniej. I o to chodzi.
31.05 16:16:12
kojot napisał(a):
Tyle że gdzie indziej to zamieniają Ikarusy na nowe, a u nas zamienił stryjek siekierke na kijek (na cztery lata). I wole jechać rano do pracy przegubowym Ikarusem (mając pewność że wejdę) niż krótkim z dwoma drzwiami. Za takie zmiany to ja dziękuje.
31.05 23:02:57
Jurek napisał(a):
Ten pojazd od towarzysza Łukaszenki wygląda jak mutacja Jelcza z Solarisem...
01.06 00:06:37
Andrzej napisał(a):
@citadis
Nie opowiadaj tutaj farmazonów jakbyś dziennie jeździł do roboty tą linią to byś miał zdecydowanie mniej optymistyczne podejście. Jak ci się w zimie wypieprzyli z autobusu bo sie zepsuł i dalej nie pojedzie,czy pojedzie ale z otwartymi drzwiami (taka sytuacja miała miejsce) to zapewniam cię ze to twoje ograniczone myślenie by sie zmieniło. Ale po twoich wypowiedziach to wnioskuje ze Ty jedynie tyle masz z tą linią wspólnego co widzisz gdzieś ten autobus na ulicy. PKM Gliwice reprezentowało dobry standard i po co było zmieniać ta radykalnie coś co było dobre, więc nie dziw się ze ludzie mają uzasadnione obawy a ich skromny tabor to potwierdza. Ja osobiście nie wiem jak oni rozplanują te 3 przegubowe i 2 średniaki miedzy 80 i 57 tak żeby w godzinach szczytu można by sie było do autobusu dostać i zajechać do czy z roboty.
01.06 01:41:10
YoMaHa napisał(a):
@adam86: Skończ mi z frazesami, kiedy to się zamortyzowała wartość księgowa ikarusów. Jak nasza komunikacja wygląda każde dziecko widzi. Obojętne, co czego nie przyrównasz, wychodzi, że nie tylko GOP jest najgorszy, ale coraz bardziej z każdym dniem odstaje od stawki. Możemy udawać, że wszystko jest okay, że ciągle są trzy koła dobre w traktorze - nie ma sprawy. Ale faktem jest, że stan komunikacji, jaki jest np. w Bytomiu czy Rudzie Śląskiej, bynajmniej nie jest w żadnym stopniu jakimś "akceptowalnym stanem przejściowym". Rozumiem braki funduszy i inne takie, dlatego u takiego czy innego prywaciarza mozaika taborowa każdy z innej parafii, ale nie w tym jest rzecz, lecz w "DBAŁOŚCI O SYSTEM", której nie ma za grosz na żadnym szczeblu! Jak wyglądają wiaty przystankowe ("To nie nasza kompetencja!" hehe), jak wygląda informacja pasażerska, jak wyglądają (wizualnie) liczni kierujący w gimnastycznych podkoszulkach??? Tak ma wyglądać transport w jednej z większych aglomeracji w Europie??? Uwierz mi, czy będzie te pięć czy dziesięć MAZów (ntb. już się z nas śmieją w innych miastach) w tą czy w tamtą stroną bynajmniej nie jest esencją zagadnienia - to jest kwestia podejścia do sprawy, a nie takiej czy innej kosmetycznej zmiany...
01.06 08:49:54
adam86 napisał(a):
@yomaha: to po sam wyjeżdżasz z tkaimi frazesami, co? Dobrze wiesz, że w tej całej dbałości o system, ani w całym tym systemie się nic nie zmieni. To, ze akurat jeżdżą Mazy, bynajmniej nie jest winą KZK. Sorry, ale nawet mimo szczerych chęci, nikt zgodnie z prawem nie może wyeliminować Maza bo jest taki czy siaki.
01.06 13:08:21
YoMaHa napisał(a):
@adam86: Do MAZa nic nie mam, wiesz doskonale, że o coś zupełnie innego mi chodziło. Bo przy odrobinie owej szczerej chęci nie eliminuje się MAZa, MANa czy Vecto, ale eliminuje się np. poniemieckie napisy, pstrokaciznę w malowaniu i miliard innych rzeczy, rzutujących na wizerunek zbiorkomu.
01.06 14:36:16
Gekonn napisał(a):
Suchy - ty to sobie wentylator ze soba nos jak ci cieplo te autobusy ze ruskie to wcale nie takie zle ,trzymaja sie lepiej niz pozamykane i duszne daby, a solarki sobie chwal jak masz, a co do dusznosci na 870 to to jest standard wiec skoncz bredzic jak potrzaskany ;) Skoro te busy spelniaja normy to o co sie tu pluc
01.06 15:52:23
citadis napisał(a):
@Drogi Andrzeju: To nie ten zły i straszny Omnitech ma rozdysponować tabor C, tylko zrobił to już święty i przykładny KZK. Załóżmy, że zrobił to w oparciu o jakieś tam badania, jeśli nawet nie - to tym bardziej nie wina przewoźnika. On dostosował się do wymagań przetargowych. Zapewniam Cię, że gdyby potrzebne były same przeguby to Omnitech by takowe kupił, ale na pewno nie będą się bawili w organizacje charytatywną i robili jakiś bajecznych promocji, bo Ty tak chcesz.
Co do samej oceny marek na jakie firma postawiła - czy wręcz do ich wyposażenia itp. powiem tak. Przez wiele lat Polska była skazana na ikarusy, jelcze i w jakiś sposób odcisnęło się to na świadomości pasażerów, że autobus powinien wyglądać w jeden tylko sposób. Jak jednak pokazuje to wiele przykładów innowacje konstruktorskie zastosowane w różnych wynalazkach z zachodu wcale nie obniżają standardu podróży (może jedynie okna, ale te można wymienić) i rozplanowanie wnętrza nie ma wpływu na pojemność ogólną pojazdu. Ludzie tacy jak Ty, jednak uparli się do jakichś wręcz szablonowych technik i nie mogą przeboleć powiewu czegoś świeższego niż ik280 made in hungary. I to jest to "ograniczenie" o którym mówię.
Co do samych linii o których mówisz - masz racje nie jeżdżę nimi regularnie, ale zapewniam Cię, że bywam wystarczająco często, żeby mieć podgląd sytuacji. Uwierz, że solówki z układem 2-2-0 i przeguby 2-2-2-0 nie utrudniają aż tak wymiany potoków pasażerskich jak mogłoby się zdawać na pierwszy rzut oka. To kwestia zwykłego przyzwyczajenia i nawyków pasażerów. Wiem to na przykładzie tego co zaobserwowałem na innych liniach KM, a zapewniam Cię, że analizowałem to zjawisko dość wnikliwie.
01.06 17:01:40
Gliwiczanin napisał(a):
Debiut Omnitecha to porażka! Na 80 zamiast 2 autobusów niskopodłogowych kursował dziś tylko 1 (MAZ nr tab.12 - dodatkowo jak go mijałem koło godz. 14.00 w Boniowicach, na wyświetlaczu miał tylko "80" i nic wiecej). Drugi wóz nr tab. 06 to Karosa wysokopodłogowa z wrednym alarmowych i długim sygnałem zamykania drzwi i ciągle kopcącym papierosy kierowcą... Już nie wspominając o tym jakie brzydactwa wyjechały na 57... Płakać się chce jak się pomyśli, że na Kozielkiej, gdzie 80% przejeżdżających autobusów stanowiły pkmowskie nowki się pojawiły takie heble.
Swoją drogą "niezły debiut", skoro się wypuszcza na linię w pierwszym dniu obsługi autobus niezgodny z wymogami przetargu( 80, wysokopodłogowa Karosa)
01.06 17:53:42
Bodzio napisał(a):
@YoMaHa Jeżeli mierzysz jakość świadczonych usług komunikacyjnych obecnością, lub nie poniemieckich napisów czy pstrokacizny w malowaniu czy też miliardem innych podobnie mało istotnych drobiazgów, to gratuluję Tobie z całego serca. Dla mnie jakość takich usług to możliwość dojechania w określonej relacji w możliwie krótkim czasie ( rozkład jazdy, trasy poszczególnych linii, skomunikowanie między tymi liniami ) w możliwie komfortowych warunkach ( stan techniczny pojazdu będący pochodną jego wieku, przebiegu i marki, jego pojemność i wyposażenie - m.in. w odpowiednią ilość otwieranych okien ). A jednolity strój kierowców, jednolite malowanie busów i inne pierdoły to naprawdę mało istotne drobiażdżki. Wizerunek zbiorkozłomu w ogóle mnie nie rusza. Ważne, żeby autobusy jeździły punktualnie, nie śmierdziały ropą, nie były przepełnione, było w nich cicho, nie trzęsły ponad miarę, były czyste itp. I ważny jest też rozsądnie skonstruowany rozkład jazdy ( co z kolei jest w gestiach KZK GOP, a nie przewoźnika )
01.06 20:11:48
kojot napisał(a):
Citadisie drogi :). Nie wmawiaj nam że z autobusu 2-2-0 wysiadanie nie sprawia problemu. Może na liniach które obserwowałeś nie było takiego obłożenia, ale np. na takim 120 czy 677 jest to bardzo duży kłopot dla pasażerów (często musi pół autobusu wysiąść żeby kogoś z tyłu wypuścić). Co do przyzwyczajeń ludzi to nie chodzi o jedną słuszną markę taboru (bo i nawet za czasów komuny były różne wozy) tylko np. kolorystykę taboru. Teraz jest tak (a już przy tych anemicznych wyświetlaczach z zachodu to całkiem) że na dobrą sprawę nie wiesz czy to zwykły przewóz czy KM.
Co do samej pojemności taboru na liniach to niestety takie wnikliwe badania przeprowadza KZK.
01.06 20:13:15
adam86 napisał(a):
@kojot: Nie, badania są w porządku, tylko KZK nie potrafi z nich korzystac.
@bodzio: chyba sobie trochę przeczysz, bo autobus może być czysty, ale obsrany poniemiecką reklamą i każdy w innym malowaniu.
01.06 22:02:35
wikibus.org andrzej napisał(a):
@adam86 Z moich obserwacji wynika, że co najmniej część badań jest zlecana tak jak przetargi- wiadomo co z nich powinno wyjść i jakie decyzje uzasadniać. Czy Mazy 14,5m są dopuszczone do ruchu wg polskiego prawa i pojadą na polskich rejestracjach?
Komunikacja w naszym regionie nie należy do tanich, a wynika to z tragicznej beznadziei KZK. Jedynym argumentem przemawiającym za jest "jakoś to jeździ". Wiele linii ma rozkłady i przebieg sprzed kilkunastu lat, a tramwaje mają trasy zaprojektowane dla rzeczywistości sprzed stu lat. System wymaga wdrożenia natychmiastowego procesu naprawczego, bo powoduje coraz mniejsze zainteresowanie komunikacją miejską. Te zmiany muszą być powolne i postępowe, by nie wywołały chaosu.
Dzisiaj na 57 widziałem jednego Maza 103. Nie było większej sensacji, ponieważ zawsze w niedziele były to 12m niskowejściowe/niskopodłogowe pojazdy.
Ciekawy jestem doniesień z kilku następnych godzin.
02.06 00:33:32
Bodzio napisał(a):
@adam86 dla mnie czysty autobus, to taki do którego wsiada się w czystym ubraniu i w takim samym stanie się z niego wysiada.
02.06 09:17:33
123mike123 napisał(a):
Tak, nie wyraziłem się zbyt jasno :) Chodziło mi oczywiście o okna,które na stałe nie są otwierane. W Solarisach są duże otwierane okna (tak jak w Ikarusach) ale w IKarusach są wszystkie (nie licząc chyba wyjśc awaryjnych) a w Solarach tak jak napisałeś jest ich tylko po 4 na strone :)
02.06 10:33:01
adam86 napisał(a):
@wikibus: Po prostu jak w badaniach wychodzi, że autobusem jedzie 50-60 pasażerów to jest tam niezbędny przegub.
02.06 13:21:31
Andzrzej napisał(a):
Ja sie wcale nie dziwie ze takie wozy jeżdzą. Pamietam jak jechałem pewnego dnia autobusem linii 80 to prowadzili pomiary napełnień pasażerów. Siedziałem obok młodego gościa który to wpisywał. Jakie było moje ździwienie gdy gość na ulicy piwnej w Gliwicacj autobusem który odjeżdza ok godz. 15.30 czyli w szczycie wpisał ze pasażerów jest 46. Jak solaris posiada ok. 43 miejsca siedzące a wiem ze był wypełniony po brzegi i z mojego z grubsza liczenia wyszło ze jest przeszło 80. To o czym my tutaj mówimy. Proponuje pisać petycje do KZK GOP o przywrócenie obowiązkowo przegubów na tej linii. Kto jest za?
02.06 18:46:55
Jurek napisał(a):
@Gliwiczanin
Prponuje rozpieprzyć ten cały KZK GOP, i niech wybrane miasta utworzą nowy związek z siedzibą w Gliwicach. W Gliwicach wiedzą jak podchodzić to kwesti komunikacji.
02.06 18:52:01
jacekso napisał(a):
@Andrzej: na 80 nadal jeżdżą przegubowce
02.06 19:00:01
adam86 napisał(a):
@jurek: no tak, tam wiedzą. Szczególnie jak rozwalić tramwaj wiedzą.
02.06 19:36:37
oz13im napisał(a):
@Andrzej: jesli dobrze Cię rozumiem jechałeś SU18 więc widziałeś tylko jednego z pomiarowiczów... W autobusach przegubowych bylo ich 2, więc prosze Cie nie mów ze on liczyl żle, bo jesli on mial 43 pasażerów wpisanych to pewnie rezte pasażerów miał ten drugi wpisanych.
02.06 20:38:18
Tomek napisał(a):
A na 57 też przeguby sa dalej ?? Bo ok 11:45 w Rokitnicy do Gliwic coś krótkiego widziałem.
02.06 20:58:52
Andrzej napisał(a):
@jacekso
Czytaj wypowiedz @Gliwiczanina z 1.06. ja osobiście sprawdze to dopiero w środę (stały bywalec). Ale weź pod uwagę że trudno zozplanować 3 przegubowce między 80 i 57 zwłazcza gdy na jednej i drugiej linii są wskazane.
02.06 21:57:06
Mieszkaniec Przezchlebia napisał(a):
Wy tu sobie jakieś jaja chyba robicie. Dlaczego nie ma już mojego komentarza? Za dużo prawdy napisałem czy jak? Tak było kiedyś w tym kraju że za powiedzenie prawdy mozna było iść do więzienia. A wy kasujecie komentarze.
02.06 22:15:46
Gliwiczanin napisał(a):
To co dzisiaj zobaczyłem na placu Piastów przeszło moją wyobraźnię na temat wsiórskiego Omnitechu.. Przegubowe Volvo (nr tab. 07) miało spory ubytem w karoserii w okolicy rury wydechowej.. była to prostokątna dziura o wymiarach ok 70 x 80 cm .. skandal !!! Precz z tym badziewiem z gliwickich ulic. Gliwiczanie się śmieją z tych autobusów - wzbudzają powszechne zainteresowanie pasażerów na placu Piastów...
02.06 22:54:26
ZAŁAMANY napisał(a):
Prośba do KZK GOP: Proszę na linie 57, 80 i 288 przywrócić PKM Gliwice. Przecież to jest SKANDAL!!! To jest tak jakby ktoś z nowego Mercedesa czy BMW przesiadł sie do Poloneza...
02.06 23:16:40
MRNPWW napisał(a):
Czytam powyższe komentarze z pewnym dystansem - nie korzystam na codzień z komunikacji miejskiej w GOPie. I bardzo się z tego cieszę jak widzę to co powyżej... Możemy sobie wmawiać, że 2 drzwi wystarczą do dobrej komunikacji, że autobusy podmiejskie są świetne do komunikacji miejskiej bo mają miękie siedzenia, czy też że brak okien to nawet fajnie, bo Polsce tylko pare dni jest bardzo ciepłych... Ale prawda jest taka że w innych polskich dużych miastach kupuje się nowe autobusy z klimatyzacją a nie sprowadza szrot z milonami kilometrów na liczniku. Jasne, że to nie wina KZK GOP, oni starają się tylko gospodarować skromnymi środkami jakie gminy przeznaczają na zbiorkom-i to oni są odpowiedzialni za standard komunikacji.
Wszystkim entuzjastą tego szrotowiska zadaję zatem pytanie: Czy wy naprawde uważacie, że GOPu nie stać na normalność? Że nowe autobusy jak w Łodzi, Bydgoszczy czy Bielsku to coś nie z tej ziemi, co nigdy się wookół Katowic nie uda? Mi się tak nie wydaje. Pozdrawiam
02.06 23:36:58
Gliwiczanin napisał(a):
"SUPER" debiut Omnitecha. W ogóle nie wiem jakim cudem PKM Gliwice przegrało ten przetarg??? Przecież tabor jakim dysponują w porównaniu do omnitecha, to jak niebo i ziema. Ja rozumie jakby Omnitech np. na linie 288 wypuścił nowiutkiego Mercedesa Citaro, tym mógłby zrobić pozytywne wrażenie, ale nie to PASKUDZTWO co dzisiaj widziałem. PRECZ!!! z konsorcjum Omnitech z gliwickich ulic.
03.06 00:01:33
Andrzej napisał(a):
@JACEKO
To że widziałeś jednego przegubowca to nie wystarczy zeby stwierdzić że jeżdzą przegubowce. Wiesz ze na tej linii potrzebne są min. 3 autobusy przegubowe. Jeden sprawy nie załatwi. Zresztą na 80 to aż sie prosi żeby kursów dołożyć a to co te PALANTY z KZK GOP zrobiły to woła o pomstę do nieba.
03.06 00:52:15
jacekso napisał(a):
To chyba Ty widziałeś jeden wóz, ja widziałem wszystkie trzy. :)
03.06 07:42:22
Andrzej napisał(a):
Gdzie widziałeś na zdjęciu powyżej? Kitu nie wkręcaj. Bo nawet jak PKM Gliwice jeździł, to kurs wykonywany w dni robocze o 13.21 z Gliwic z placu Pilsudskiego był krótki autobus. A ty mi chcesz wmówić ze wszystkie 3 poszły na 80.
03.06 10:57:28
pasażer napisał(a):
Pamiętam jak swego czasu na przystanek w Zbrosławicach na linii 80 podjechały dwa przegubowe autobusy. Jeden używany neoplan z PKM Bytom, a za nim nowiutki MAN z PKM GLiwice. Jak myślicie... do którego autobusu chętniej wsiadali wsiadali ludie? A to przecież chyba pasażerowie powinni być zadowoleni, a nie kzk gop. Bez pasażerów tego całego kzk gop by nie było bo po co. Ja i podejrzewam 90 procent pasażerów wlałoby, żeby jeżdziły autobusy z PKM Gliwice.
03.06 11:01:04
bolo napisał(a):
Jak tak dalej będzie że miasto Gliwice płaci KZK za komunikację dużą kase, a nie pilnuje by jego spółka PKM gliwicki wykonywał usługi , to za niedługo w całych Gliwicach będą jęździły stare sprowadzone wysłużone graty z zachodu, pytanie - po co Frankiewicz w takim razie dokłada do nowych busów skoro one z powodu braku zleceń będą stały w zajezdni -może pora się ocknąć i wystąpić z KZK zarządzanego przez jednego z klanu zabrkich urbańczyków!
03.06 14:12:25
jacekso napisał(a):
@Andrzej: jakbyś wyszedł na słoneczko i poobserwował trochę to zobaczył byś to co ja - trzy przegubowce na 80
03.06 15:20:35
natan napisał(a):
Debiut super. Plus super opóżnienia. "80" z Gliwic do Tarnowskich Gór (6:01 z Tarnogorskiej) dojechała z 15 minutowym poślizgiem. Pomimo że kierowca jechał jak z wycieczką (nie wszędzie się zatrzymywał). Dziś już lepiej. Jeszcze z miesiąc i osiągną poziom PKM-u Gliwice.
03.06 15:53:37
oz13im napisał(a):
@Andrzej: zaczynasz sie robic troszke nudny... były 3 przegubowce, a co do tego ze za czasów pkm-u w tym kursie o 13,21 jeździł krótki autobus to prawda i tak dalej jest... ale na 80 są w dzień roboczy CZTERY plany
04.06 08:06:25
kojot napisał(a):
MAZ 107 nie posiada homologacji. Jak to się ma do przytaczanych w przetargu wymogów ustawowych?
04.06 14:01:42
Gliwiczanin napisał(a):
Czemu ktoś się podszywa pode mnie ? To nie fair podpisywać się nie swoją ksywką. To ja jestem prawdziwym Gliwiczaninem :(
04.06 15:40:53
kysó napisał(a):
@natan: Ale z takim taborem to poziomu PKM-u Gliwice nie osiagna za milion lat
04.06 17:58:13
adam86 napisał(a):
@kojot: A skąd niby wiesz, że ten Maz nie ma homologacji, co? A poza tym umowa nie zabrania jeżdżenia autobusem zarejestrwanym na Białorusi.
04.06 19:43:44
kojot napisał(a):
Ma speniac wymagania PN i Ustawy Polskie. A ze nie ma homologacji to wywnioskowalem z zestawienia homologacji na polskiej stronie Maza.
http://www.maz-auto.pl/inde...
04.06 22:31:19
Serd napisał(a):
@Kojot: Ale jeśli dany pojazd (np. autobus miejski)nie posiada homologacji to na pewno dlatego że niespełnia jakichś wymagań PN-u lub Ustaw Polskich. Jak więc może bez nich (tych homologacji) jeździć i wozić ludzi?
05.06 18:51:05
Jaro napisał(a):
Wczoraj jechałem tym cudem na linii 80 i zauważyłem ciekawą rzecz- na dziurach w Zbrosławicach uleciała atrapa nawiewu powietrza, dyndając nad głową. Ale najlepsze było w drodze powrotnej, co drugi przystanek kierowca miał notoryczne problemy z drzwiami, objawiało sie to tym ze po zamknięciu drzwi samoczynnie otwierały sie ponownie i tak kilkakrotnie co wydłużało postoje na przystankach. Na jednym z przystanków trwało to na tyle długo ze obawiałem sie że podróż skończy sie na jednej z wiosek. Jednym słowem pogratulować KZK GOP, ciekawe czy podobne wymagania odnośnie taboru przedstawi przy przetargach na obsługę linii w Katowicach.
06.06 00:16:05
kojot napisał(a):
Serd też się zastanawiam. Chyba może jeździć na białoruskich blatach, bo żeby dostać polskie trzeba mieć właśnie tą homologację. Zobaczymy co dalej będzie bo na tych tablicach mogą jeździć tylko 30 dni :). Może uzyskają do tego czasu homologację? To jednak nie zmienia faktu że wymogi przetargowe KZK są tylko na papierze bez konsekwencji nawet w procedurach przetargowych.
06.06 10:55:16
adam86 napisał(a):
@jaro: proszę się przyjrzeć co jest na 51. Tam jeżdżą Ikarusy, co jest szczytem bezczelności po prostu.
06.06 13:36:02
Andrzej napisał(a):
@Citadis
Nawiązuje do twojej wypowiedzi z 1.06 która mi jakoś umknęła w gąszczu tych komentarzy.
Po pierwsze to może te zjawiska analizujesz wnikliwie ale co z tego jak masz w ogóle nie trafione wnioski. Chciałem Cię uświadomić ze żadne Ik280 Made in Hungary czy Jelcz M11 Made in Poland nie odcisnęło piętna ma mojej świadomości.
Po drugie chyba Ty musisz mieć jakieś kompleksy z tym związane bo ja w wcześniejszej wypowiedzi nie nawiązywałem do ik 280 tylko do Solaris-ów które to jeździły wcześniej i to stawiałem jako standard na obecne czasy choć dużo można temu autobusowi zarzucić. Osobiście autobus najbardziej zbliżony do ideału uważam MAN LION CITY G, choć i duński DAB nie był zły - ale nie ten z kuchennymi siedzeniami i bez uchylnych okien.
Po trzecie Ty chyba nie możesz jednej kwestii zrozumieć gdyby KZK GOP wymagał nowych autobusów i Powichrowski by takie kupił- w co wątpię, to weź pod uwagę ze w swojej ofercie nie dałby tak korzystnej ceny bo prawdopodobnie nie było by go na to stać w końcu autobusy trzeba by było z czegoś spłacić i tu PKM Gliwice miałby większe pole do popisu bo nie dość ze autobusy ma to jeszcze w kosztach ich zakupu partycypuje miasto. Z resztą z swoich wnikliwych obserwacji powinieneś zauważyć ze to PKM-y dysponują lepszym taborem a nie prywaciarze którzy sprowadzają jakiś nieprzydatny za granicą egzotyczny folklor nie przystosowany do naszych warunków.
Po czwarte skoro nie jeździsz dziennie to nie wypowiadaj się i nie teoretyzuj przy jakim układzie drzwi wsiadanie trwa sprawniej. Zapewniam
Cię ze jednak przy większej a zdecydowanie bardziej to uwidacznia się w godzinach szczytu co ma proste przełożenie na opóźnienia no bo w końcu kierowca musi poczekać aż to wszystko sie wydostanie czy dostanie sie do środka.
Po piąte Ty chyba nie słyszałeś o takim powiedzeniu "klient nasz pan" skoro takie rzeczy piszesz. Jazda Solarisem to w dzisiejszych czasach - bajeczna promocja? To pasażer decyduje czy będzie jeździł autobusem czy może sie przesiądzie na samochód, i pier... to całą komunikację miejską jak mu nie będzie odpowiadać. Ja nie mówię ze ktoś musi sie liczyć z moimi jak to nazwałeś zachciankami ale jak zdążyłeś zauważyć większość opinii jest tu negatywnych to potencjalni klienci a z tym sie liczyć trzeba. W przeciwnym wypadku Omnitech zabawi się w organizacje charytatywną i będe wozić powietrze.
Fakt jest faktem ze większa połajanka należy sie tu KZK GOP który do takiej sytuacji doprowadza i psuje obraz komunikacji miejskiej w naszym regionie.
Zamiast sukcesywnie wymieniać stary tabor zastępując go nowszym i bardziej ekologicznym to sprowadza się jakiś złom.
07.06 00:27:54
Pasażer napisał(a):
Pytanie: Czy ktoś sie tu oriętuje jaka jest szansa, żeby za Omnitecha wróciło PKM Gliwice? Czy będą jeździły te złomy przez cztery lata? :( Fajnie by było jakby na 57 i 80 wróciły Solarisy a na 288 MAN
07.06 00:41:13
qwe napisał(a):
Ja już wysłałem dwie skargi mailowo, ale pójdę osobiście jak będę miał chwile do punktu KZK spytać sie dlaczego mi nie raczą odpisać :P
A tak btw. podczas mojej codziennej dłuuugiej (a teraz jeszcze dłuższej) przeprawy w 57, mogę znaleźć przynajmniej jeden, dwa kolejne argumenty, na to ze ten przewoźnik nijak sie ma do PKMu...
pozdr
07.06 10:00:35
ik 280 napisał(a):
Brawo,kochani myśliciele, gliwiczanie i co tam jeszcze... Gdyby było wszystko tak jak chcecie, to o czym byście mieli pisać? Że w Gliwicach jeżdżą jedynie słuszne solarisy żółte, a w Katowicach jedynie słuszne solarisy również żółte? Nie wszyscy kochają PKM Gliwice z ich niezwykle "uprzejmymi" kierowcami, nie wszyscy kochają Frankiewicza. Nie lubię KZK, ale jeśli wywalą PKM jeszcze z kilku linii, to humor mi się poprawi. Wkurzę was pewnie jeszcze tym, że lubię ikarusy i różnorodność na liniach - przecież "normalny" człowiek kocha niską podłogę w solarium!
07.06 15:17:25
Pasażer napisał(a):
Pieprzysz GŁUPOTY w tym momencie ty Ikarusie... Ten kraj jest od czterech lat w UE a Ty walisz, że wolisz Ikarusy. Wiesz co... A emisja spalin? Pomyślałeś o tym? A matki z dziećmi w wózku? a niepełnosprawni? Wyobraź sobie, że jeździsz na wózku... i co wolałbyś wsiadać do Ikarusa tak?? Nie pier.. mi tu farmazonów. Jesteś EGOISTĄ i tyle... Ja nie jestem za Solarisami żeby było jasne... Jak chodzi o mnie może równie dobrze być MAN albo Mercedes (chociaż Mercedesów PKM Gliwice akurat nie ma). Ma za to solarisy i co z tego? Ale są to autobusy NOWE z ekologicznymi silnikami i przystosowane do ułatwiania życia ludziom, u których sytuacja tego wymaga. Jak Ci nie odpowiadają te autobusy to se czekaj aż przyjedzie Ikarus prędzej czy później przyjedzie, bo póki co jeszcze ich jest dużo (za dużo niestety). POZDRAWIAM tych którzy są za wprowadzaniem nowych autobusów.
07.06 23:49:36
ik 280 napisał(a):
Tak się składa, że Omnitech nie ma ani jednego ikara, same niskie, w przeciwieństwie do PKM Gliwice, no ale oni są jedynie słuszną firmą, im wolno. Co z tego, że przyjeżdża żółty solaris lub man, jak brakuje elementarnej ludzkiej życzliwości ze strony gliwickiego kierowcy. Średnio co parę dni trafiam na ich przejawy chamstwa. Wejście lub wyjście przednimi drzwiami wielu z nich traktuje jak wtargnięcie do ich prywatnej sypialni, gdy zwrócisz uwagę kierowcy, że 2 minuty za wcześnie odjeżdża i kulejąca babcia nie zdążyła dobiec, w najlepszym razie uda, że cię nie słyszy. Rekordy bije łysy kierowca mana nr 40, mało nie pobił matki z dzieckiem za to, że przypadkiem nacisnęło stop, to tylko jedno z jego wystapień, ale widzę, że w PKMie ma już wielu pojętnych naśladowców. Pozdrawiam wszystkich wielbicieli PKM Gliwice. Aha, już zapomnieliscie jak na 57 jeździły pojedyncze many i kierowca chciał wyrzucić ludzi, bo mu się drzwi nie zamykały? No ale co wolno wojewodzie, to nie prywaciarzowi.
08.06 11:24:35
Jaro napisał(a):
Już nie przesadzajmy z tą wielką nieżyczliwością kierowców z PKM Gliwice która rzuca złe światło na cały PKM, owszem zawsze sie znajdzie kilka przypadków ale to już nie opowiadaj ze dotyczy jedynie PKM Gliwice, ja jeżdżę autobusami rożnych przewoźników i zapewniam cię różnie z tą uprzejmością bywa. A z drugiej strony to zapewniam cię ze na chamskie zachowanie niektórych pasażerów to jedynie skutkuje porządny opierdol. Sam byłem kiedyś świadkiem jak na linii 80 jacyś żartownisie wciskali co przystanek przycisk stop, oczywiście kierowca się zatrzymywał ale nikt nie wysiadał.Powtórzyło sie to parę razy więc za którym razem kierowca sie wkurwił i po stosownym komentarzu zatrzymał autobus i czekał na przystanku aż ta osoba wyjdzie. Innym razem pamiętam jak gość sie wpakował z rowerem górskim do autobusu mimo ostrzeżeń kierowcy ze nie można oczywiście koleś ani myślał wysiadać, więc kierowca zgasił silnik i oznajmił ze w takim razie nie jedziemy. Dopiero to po czasie poskutkowało. A opowiadanie ze kierowca powinien czekać na jakiegoś spóźnialskiego jak już autobus i tak spóźniony jedzie to też przesada. jeżeli spóźnialski nie potrafi sie wyrobić to jego problem a nie wszystkich pasażerów którym zależy żeby na czas sie do roboty rano dostać. A tak na marginesie nie kwestia uprzejmości była tu tematem w tym artykule. Tylko ten przeskok cywilizacyjny jaki sie dokonał po zmianie przewoźnika.
08.06 12:11:09
czak napisał(a):
Chamstwo jest wszędzie (pierwszy z brzegu przykład meteora na 14). Skrajny i tragiczny przypadek chamstwa (zabójstwo) wystąpił nie w PKM tylko u prywatnego.Ciągłe przytaczanie jednego gościa z Mana o numerze 40 najlepiej świadczy że tak dużo ich w PKM'ie nie ma (jakbyś to starał się zasugerować). Krótkie to jezdziły przez moment po mądrych badaniach KZK ale na wniosek pasażerów nastąpiła zmiana (którą to zmianę PKM w przeciwieństwie do Omnitecha był w stanie wykonać). A co wolno prywaciarzowi to przyjedź sobie zobaczyć do Rudy czy Katowic na 51.
I na koniec ich wozy nie są niskie ale blank niskie :).
08.06 12:23:03
mark napisał(a):
Do ik 280
Dzieciaku idz se na inne forum piepszyc takie pierdoły. prosze was nie odpisujcie temu de.....lowi bo takich sku.........synów jest pełno na innych forach. pewnie teraz siedzi przed kompem i patrzy jaki to on jest the best jak dowalił co to nie on.
09.06 12:34:30
jacekso napisał(a):
A ja się dziwię, że twój komentarz ktoś zatwierdził...
09.06 14:28:42
kojot napisał(a):
Ja też tak myślę Jacku. Widzę że to raczej jakaś prowokacja w stylu antka emigranta z onet'u:). Trochę misiu przerysowałeś emocje:)
09.06 15:55:19
Jaro napisał(a):
No i zaczęły się problemy na linii 80 rano kursował dziś tylko jeden autobus przegubowy, z 3 kursujących normalnie. Jeden przegub stał zepsuty rano na drodze do Świętoszowic, po połudiu jak wracałem z roboty dalej stał nietknięty. Jeden z przegubów został zastąpiony krótkim Maz-em, a za trzeciego to w ogóle nic nie wyjechało. To są te nowe standardy. Już nie mówie o przeszło 20 minutowych opóźnieniach godzinach popołudniowych
09.06 17:20:15
mark napisał(a):
przepraszam ale wkurzył mnie ten gosc
09.06 18:39:36
Pasazer napisał(a):
Trzeba najlepiej pojechać do kzk gop, bo z listów i mail'i nic sobie pewnie nie robią... i po prostu powiedzieć ze Omnitech no... nie nadaje się do usługiwania linii komunikacji miejskiej. Nie ma ani zaplecza, ani normalnego taboru i co gorsza nie mają chyba nawet zegarka... Jeżeli przwoźnik nie wywiązuje się z umowy, to kzk gop może ją z powodzeniem zerwać i zlecić usługiwanie tych linii komuś kto sie do tego nadaje. Najlepiej PKM-mowi Przynajmniej wrócą ładne autobusy...
10.06 00:04:59
YoMaHa napisał(a):
@Pasazer: nieprawda, że nic nie robią sobie z maili - miałem sprawę do KZK GOP, napisałem maila i wszystko dało się pięknie załatwić. Tak więc już nie przesadzaj ;-)
10.06 09:53:11
qwe napisał(a):
@Yomaha: ja napisałem dwa ładniutkie, milutkie maile i mi nie odpisali...
10.06 11:28:38
Jaro napisał(a):
To napiszmy meila o 3 do KZK GOP o ładniutkie autobusy na linii 80 w których (za przeproszeniem) nie jebie spalinami przez cała drogę i nie odpadają z sufitu różne dekle.
10.06 18:32:14
naukowiec napisał(a):
w nim sie otwera drzwi na przycisku tak jak w manie czy na gałce tak jak w dab-ie??
12.06 15:00:37
Pasażer napisał(a):
No pięknie... zaczyna sie... 288 wogóle dzisiaj nie jeżdził. Ciekawe czy zabrakło autobusów, czy kierowców....
12.06 17:02:02
Rachuba napisał(a):
W piątek Omnitechowi chyba zabrakło wozów bo na 80 jeździł Ikarus 280 #01 z Transkomu.Tęsknię za PKM Gliwice!!!
15.06 19:36:10
qwe napisał(a):
Byłem dzisiaj w punkcie KZK i wyglądało to tak:
- Chciałem złożyć skargę...
- A na co?
- Przewoźnika...
- Linie 57, 80, 288?
Wiec skargi już są posyłane - w sumie, bardzo dobrze!
pzdr
16.06 22:51:15
Jaro napisał(a):
Oto nastał triumfalny powrót Ikarusów na linię 80. No na razie tylko jeden ale jest nadzieja ze będzie więcej. Sądząc po tragicznym stanie tych Volvo które raz po raz sie psują. Nie o wspominając o przeciekających dachach.
17.06 00:32:52
Rachuba napisał(a):
Ludzie wczoraj jechałem Volvo #06 z Olmnitechu siedziałem zaraz za przegubem i czułem się tak jakbym był na rodeo tak bardzo trzęsło że aż flaki mi się przewracały.Myślałem nawet że ten bus ma jajowate koła ha ha ha.
17.06 11:43:08
Jaro napisał(a):
Szok i niedowierzanie rano na linii 80 zagościł przegubowy Solaris rodem z Białegostoku.
Szczerze mówiąc choć nie pierwszej młodości jest to jednak te pierwsze modele Solarisa miły więcej siedzeń i lepsze ich rozplanowanie.
23.06 07:32:47
Bodzio napisał(a):
Dzisiaj jadąc samochodem DK88 z Gliwic do Mikulczyc ok. godziny 9:30 widziałem na placyku w rejonie zjazdu w Maciejowie jednego z owych żółciutkich przegubowych volvo. Ciekawe, dlaczego on tam stał, zamiast śmigać na trasie ?
24.06 22:46:00
Jaro napisał(a):
@Bodzio
Bo gruchot się spieprzył dlatego stał.
Zresztą one się psują bardzo często.
24.06 23:14:58
kierowca 80 napisał(a):
przeczytajcie moj poemat w komentarzach pod informacja o wypozyczeniu wozow z Bialegostoku...
28.06 12:07:45
Adam napisał(a):
@kierowca 80
A gdzie go szukać? Może na drugi raz jakiś tomik poezji?
30.06 18:31:28
kierowca napisał(a):
Czytam i nie dowierzam ludzie czy widzieliście nowy autobus na linii? ja widziałem i po jednym miesiącu od podstawienia gdyby to zależało ode mnie to podstawiłbym furmankę ale ciągnącą przez traktor bo mi było szkoda konia aby ciągnął to badziestwo.Siedzenia brudne ponaklejane gumy do żucia, fotele potargane,szyby porysowane rysikiem.Wy mi piszecie o wymaganiach ale trzeba zacząć od siebie samych.
29.01 20:48:18