Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Bydgoskie ikarusy u Sebzdy

28.04.2008

Tagi: tabor, PUP/Sed-Baz – Dodał: Jacek Sobota

W dniu dzisiejszym miała miejsce liniowa premiera w barwach nowego właściciela jednego z dwóch bydgoskich ikarusów zakupionych przez Jerzego Sebzdę.


Ikarus 280.70E z numerem 07 (druga obsada), charakteryzujący się m. in. dwupłatowymi drzwiami, pierwszego dnia obsługiwał szczytowe kursy linii 814. W MZK Bydgoszcz autobus ten jeździł od 1995 roku (od nowości) do końca ub. roku z numerami 2848 i 3848 (w dwóch zajezdniach). Na początku tego roku trafił w odstawkę, po tym jak MZK zaprzestał obsługi najmocniej obsadzonej autobusami linii 69. Linia trafiła w ręce firmy Mobilis, tam też trafiło na pewien czas kilkunastu rówieśników obecnego czeladzkiego ikarusa.

Czeladź - Piaski, ul. HandlowaDąbrowa Górnicza, ul. Górnicza.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

102N@ napisał(a):

No taka okazja...tylko 13 letnie Ikarusy!!!Gdybym miał firmę przewozową na Śląsku też bym się skusił...żenada;/

28.04 21:29:59

Dave napisał(a):

A to poprzedni #07 skasowali czy jak? Taki fajny wóz był! Pamiętam jak parę lat temu palił gumę na ekspresówce do Katowic!
Ten "nowy" fajny, ale to przednie malowanie łącznie z tą folią... :/

28.04 22:31:26

jaworznianin napisał(a):

Szkoda że świateł jeszcze nie przymalowali

28.04 22:55:50

andrzejh69 napisał(a):

I bardzo dobrze, to wkoncu mimo ze 13 lat to automaty i euro1. Nieczepiajcie sie .. za taki jeden wóz trzeba było dać tylko ok 5-6 tys zł. Czepiajcie sie PKM Katowice .. juz nie raz pisalem że zamiast wozić nas takimi 791, 4290, 115, kupili by 280.70 z rozcnikow 1994-7 czy to z Bydgoszczy czy z Bytomia.

29.04 10:00:07

Jelcz 120MM/1 napisał(a):

Folia ujdzie ale atrap powinna być w jedynej prawidłowej barwie - czarnej ;)

29.04 11:16:05

Sebastian22 napisał(a):

Oo! Do DG trafił wreszcie Ikar z drzwiami płatowymi a nie harmonijkowymi...

29.04 11:49:21

PKM b napisał(a):

Ciekawe kiedy doczekam się eby jakiś bytomski wóz wyjaechał na linie w bytomiu.

29.04 15:11:10

5th napisał(a):

Nie wiem czemu się tak cieszycie wkońcu mamy rok 2008 więc kupowanie wozu zaprojektowanego w latach 60 powinno byc raczej powodem do wstydu...

29.04 16:16:43

andrzejh69 napisał(a):

5th - póki co na liniach KZKGOP jeździ jeszcze ok 400 Ikarusów, wtym większość gorsza niż ten, więc zakup akurat 280.70 w zamiana za kopcącego 280.26 jest uzasadniony.

30.04 08:13:51

griszin napisał(a):

102N@, 5th: autobusy j. sebzdy sa akurat w przyzwoitym stanie. prywatne przedsiebiostwa sa nastawione przede wszystkim na zysk, nie dostaja dotacji z budzetu miesta. postaw sie w roli sebzdy i pomysl: stare 280.26 sie sypia i musisz cos kupic. kupisz nowke za milion zlotych czy wybierzesz 280.70 w niezlym stanie i zaplacisz za niego 10 tys?

30.04 15:16:08

Epoo napisał(a):

griszin ~~ ale paniczykom zaniedługo i solaris zacznie przeszkadzać...
A ty 5th jak masz kase to wyłóż na jakiś wóz albo pozycz jakiejś firmie 900 tys. zł..
Paranoja , ludziom sie w tym kraju zaczyna powoli w dupach przerwacać :/
Jak wam nie pasuje to macie taksówki...

30.04 16:28:48

Piotr napisał(a):

MZA Warszawa zaczal w zeszlym roku zlomowac te IK280.70 wlasnie z rocznika 1995, mimo ze ma wiele starszych autobusow, poniewaz okazalo sie ze pojazdy te byly fatalnej jakosci. Ikarus w okresie swojego kryzysu uzyl nieskiej jakosci, tanich materialow, przez co trwalosc tych autobusow jest duzo nizsza niz wczesniejszych rocznikow. Stad niska cena i raczej nie ma sie co za bardzo cieszyc.

30.04 20:57:12

Czepel napisał(a):

Na 68 wyprodukowanych 280.70E, skasowano tylko 3, niektóre wyremontowano, ale kilka wozów otarło się o hutę.

30.04 22:23:46

KUBER napisał(a):

Ja proponuję przyjrzeć się jakimi busami wożą pasażerów prywatni przewoźnicy w innych dużych miastach i skończyć podniecać się kupnem 13-letniego wozu. Jak wiadomo, problem zaczyna się w podejściu KZK GOP.

01.05 08:41:26

andrzejh69 napisał(a):

w Ikarusach 280,70 z 1995 roku okazalo sie ze jest osczednie zrobiona kratownica, z pół profili, stąd te kasacje warszawskie. Z drugiej strony MPK Łódź swoje 280,70 z tego rocznika posyła na NG do Solca.

02.05 08:11:20

5th napisał(a):

Nie twierdzę, że kupowanie starych Ikarusów to winna prywatnych przewoźników. Ponieważ wime jakie stawki za wz/km obowiązują w Województwie Śląskim. Jednak wiem jak wygląda komunikacja miejska w innych regionach.Nie uważam ze przewoźnicy powinni kupować tylko nowe wozy bo mogą sprowadzić używane niskopodłogowce ze starej 15.

04.05 12:42:43

andrzejh69 napisał(a):

.. a ja uważam że wole jeździć za 2,40/3/4zł 13 letnim ikarusem niż za 4,8/6/8zł wyłacznie fabrycznymi nówkami

13.05 08:42:17


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!