Zmiany w rozkładzie jazdy KZK GOP, bilety czasowe
05.04.2008
KZK GOP/pkon, NaszeMiasto.pl, 05.04.2008 r.
W związku z zakończeniem prac kanalizacyjnych na ul. Warszawskiej (odcinek między ul. Bankową i Szkolną) od wtorku 8 kwietnia przywraca się rozkładowe trasy linii autobusowych nr 0, 10, 12, 30, 50, 51, 154, 673, 674, 910, odwołując objazd z dnia 15.02.2008 r. Tym samym przywrócona zostanie, obsługa przystanku „Katowice Szkolna” i „Katowice Hotel Qubus” (dot. linii nr 12 i 30).
Biletami czasowymi (które do taryfy KZK GOP zostały wprowadzone od 1 kwietnia) są bilety o nominale 4 zł (2 zł ulgowe) – niezależnie od tego, czy zostały kupione w kioskach bądź innych punktach sprzedaży, czy u kierującego pojazdem.
Bilety czasowe obowiązują przez godzinę od momentu ich skasowania (tj. jeśli bilet zostanie skasowany np. o godz. 13.15, ważny będzie do godz. 14.15). W tym czasie pasażer może podróżować wszystkimi liniami autobusowymi i tramwajowymi KZK GOP niezależnie od ilości wykonanych w tym czasie przesiadek, jak również niezależnie od ilości czasu spędzonego w pojazdach komunikacji.
Jeśli w trakcie przejazdu pojazdami KZK GOP minie czas obowiązywania biletu, pasażer zobowiązany jest do skasowania kolejnego.
W sytuacji, gdy pojazd komunikacji ma opóźnienie, liczy się godzina planowanego – uwzględnionego na rozkładzie jazdy – dojazdu do wybranego przystanku.
W przypadku, gdy ktoś korzysta z przejazdów wielokrotnych zachęcamy do korzystania z biletów okresowych - zarówno miesięcznych, 14-, 7- i 5-dniowych, jak i nowych, 24- i 48-godzinnych.
misza napisał(a):
Licząc od 13:15 włącznie 60 min. mija o 14:14
05.04 14:29:50
jacekso napisał(a):
Jeśli skasuje o 13:15 i 1 sekunda to godzina minie o 14:15 i 0 sekund :P
05.04 14:46:12
anna napisał(a):
A jak się wsiadło np w 870 i czas mija między przystankami a następny przystanek za 10 minut to co, lub jeśli opóźnienie sięga 10 minut a bus jedzie co 10 minut to jak udowodnić, że jedzie się dłużej?
05.04 16:37:39
adam86 napisał(a):
@anna: przecież napisane, że trzeba skasowac nastepny.
05.04 17:51:13
butthead napisał(a):
Redaktor się bardzo wysilił - kopiuj-wklej ze strony KZK, a wierszówka leci ;)
05.04 19:05:25
misza napisał(a):
@jacekso:Zgoda. Tylko jeżeli w kodzie kasownika nie ma sekund i mając na uwadze motto rasowego kanara "na upierdliwego pasażera zawsze jest paragraf" może uznać, że o 14:15 została rozpoczęta 61 minuta podróży (może założyć że 13:15 to 13:15:00 więc 14:14:59 kończy się 60min.)
05.04 20:33:57
Ufo napisał(a):
Cieńko to widzę z tym biletem na linii PKS. Mam się kłócić z kierowcą że jest on ważny przez godzinę? A ponoć honorowane jest tam taryfa KZK/MZKP...
05.04 20:47:59
Bodzio napisał(a):
Ja nie przypuszczam, żeby najbardziej upierdliwy kanar czepiał się o minutę, czy nawet pięć. Wg mnie większym problemem jest, jeżeli z owej godziny ważności biletu 40 minut minie na oczekiwanie na przesiadkę na przystanku. A co, jeżeli autobus, na który czekam wypadnie ? Moim zdaniem w naszych GOP'owskich warunkach godzina to zdecydowanie za mało. Powinny być przynajmniej dwie godziny. Wtedy miałoby to sens.
05.04 22:48:31
Bodzio napisał(a):
Zresztą w ogóle powinno się zmienić taryfę i odejść od kretyńskich stref pokrywających się z gminami na rzecz właśnie rozliczeń czasowych. Np. jeżeli jadę z Helenki do Ptakowic autobusem linii 20 muszę skasować bilet za 4 zł ( 3 gminy : Zabrze, Bytom i Zbrosławice ). Podróż trwa ok. 20 minut. Przejeżdżam powiedzmy 8 km. A jadąc np. autobusem 111 z Helenki do Makoszów kasuję bilet za 2,40 zł ( jedna gmina Zabrze ) i podróżuję za te pieniądze godzinę. ( ponad 20 km ) I gdzie tu sens ?
05.04 22:57:30
Bodzio napisał(a):
Aha - i jeszcze jedno : skąd osoba nie bardzo obeznana z rozkładem jazdy ma znać czas podróży z dokładnością do minuty ?
05.04 23:01:04
butthead napisał(a):
Mają się sukcesywnie pojawiać także na tabliczkach w terenie (nie pytaj, czy będzie to czas maksymalny, średni, inny - tego nie wiem).
05.04 23:10:05
lukaszek276 napisał(a):
Ze wzgladu na rozmieszczenia miast naszej aglomeracji i stref,a takze znajomosci warunkow i taboru komunikacji ,bilet powinien byc conajmniej wazny 2 godziny.Dodajac przytym ze i tak w kzk mamy juz chyba najdrozsze bilety w Polsce i najgorszy tabor.A wdodatku synchronizacja przesiadek ,jadac np.w dzien wolny 1 w strone Zabrze i tam na pl.Wolnosci przesiadajac sie na 5 do Bytomia niema innej mozliwosci jak stanie 20 min ,poniewaz wg,rozkladu w dni wolne kazda 5 stamtad odjezdza 2 min przed przyjazdem 1,jakby niedalo sie tego inaczej rozwiazac,dodajac czas jazdy 5 do Bytomia i te okolo 20 min oczekiwania to juz jest ponad godzine.A tak w razie lepszej synchronizacji przesiadek dalo by sie spokojnie zajechac np. z Zabrze - Slowackiego z przesiadka do Bytomia.Przypuszaczam ze takich sytuacji jest znacznie wiecej,liczac tylko takie przystanki strategiczne gdzie przesiada sie duzo pasazerow
06.04 11:35:35
fuego napisał(a):
Nie było by problemu gdyby 35 puścili z Gliwic (Gliwice Zajezdnia) do Biskupic ewentualnie łącząc z 30 do Bytomia.
07.04 09:20:15
butthead napisał(a):
Takie połączenie z pewnością jest pożądane. Tylko jest taki mały detal, że musiałby zmieniać kierunek jazdy w centrum Zabrza...
07.04 10:44:15
Imię lub pseudonim napisał(a):
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W sytuacji, gdy pojazd komunikacji ma opóźnienie, liczy się godzina planowanego – uwzględnionego na rozkładzie jazdy – dojazdu do wybranego przystanku.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-)
13.02 10:14:21