Tramwajowe wieści z Łodzi
03.01.2008
Trwa modernizacja pięciu należących do Tramwajów Śląskich S.A. wagonów typu 105Na, wykonywana przez MPK Łódź. Już wkrótce pierwszy z nich powinien wrócić do macierzystej zajezdni.
Przypomnijmy, że MPK Łódź Sp. z o.o. wygrało w lipcu 2007 r. przetarg na modernizację 5 wagonów tramwajowych. Do remontu zostały wytypowane następujące wagony: 737 i 759 z Będzina, 782 z Zawodzia oraz 777 i 779 ze Stroszka. Pierwsze z nich trafiły w październiku do Łodzi, teraz nadszedł czas powrotów.
Prawie gotowy do odbioru jest już wagon 777, który po remoncie upodobnił się - zgodnie z przewidywaniami - do łódzkich "żelazek". Wskazać jednak trzeba, że zaproponowany w Łodzi wygląd jest nieco bardziej estetyczny niż inna modernizacja, wykonana w Poznaniu. Niestety - jak wynika ze zdjęć tramwaje nie otrzymają tradycyjnego malowania (w tym kremowych listew).
![]() | ![]() | ![]() |
Zaawansowane są również prace przy dwóch kolejnych wagonach. Całość zamówienia powinna zostać zrealizowana do końca lutego tego roku, jednak powrotu pierwszego z wagonów można spodziewać się lada dzień.
slowak99 napisał(a):
No znacznie ładniej niż ten wagon z Poznania. Pozostaje nam tylko czekać na kolejne wagony...
03.01 23:05:44
MiS napisał(a):
A co to jest dobry smak :/
03.01 23:55:10
Semik napisał(a):
Wóz po remoncie w Łodzi bez porównania ładniejszy niż te modernizowane w Poznaniu. Zastanawiam się jedynie czy z tyłu pojazdu pod zderzakiem znajduje się dyszel do ewentualnego holowania podczas awarii bo jeśli nie to taki remont jest porażką!
04.01 00:01:14
Hen napisał(a):
Nie rozumiem polityki TŚ. Rozumiem, że będziemy mieli dwie mordy poznańskie i 5 łódzkich, niezgodne z normalnym wyglądem 105N. Obawiam się że po pierwszym niegroźnym dzwonie wagony pójdą w krzaki, boi nie bedzie skąd wziąć nowej mordy.
04.01 00:14:14
budda napisał(a):
A jest skąd wziąć starą mordę w przypadku dzwona oprócz łatania? Kurde, niech robią- trochę świeżości niech wlata..:)
04.01 01:05:36
POPRAWA napisał(a):
No, no no teraz to się postarali, coś ta nasza komunikacja tramwajowa się polepsza (NARESZCIE!!!!)
04.01 07:45:27
dw napisał(a):
Ta gałka po lewej służy jako nawrotnik, czy do ruszania/hamowania? Bo pod pulpitem widać tylko jeden pedał.
Ogólnie to nie jest taki zły, tylko nie rozumiem czemu ściany czołowe poniżej okien są kremowe, a nie czerwone...
@semik: sprzęgi z przodu i z tyłu muszą być, tylko są zasłonięte osłonami.
@hen: myślę, że jakby doszło do wypadku, to modertrans albo mpk dostarczyłyby potrzebne części albo wykonały naprawę, bo nie sądzę, aby już po drobnej stłuczce odstawiali cały wagon...
04.01 07:59:34
AdaM napisał(a):
@Hen: Co się przejmujesz? Po zderzeniu przyspawają czoło od 102-ki.
04.01 08:30:27
m11 napisał(a):
W porównaniu do poznańskiego to jest niebo, a ziemia :)
Pulpit w tej modernizacji w końcu wygląda jak pulpit (aczkolwiek mogli zastosować ładniejsze zegary), a nie jak Bożonarodzeniowa choinka lub jak kto woli pobliski sklep Cepelii :P
04.01 08:52:40
Bodzio napisał(a):
@semik - sprzęgi służa chyba nie tylko do holowania w razie awarii, ale też do spinania wagonów w składy. Ale Twoje pytanie jest oczywiście jak najbardziej na miejscu, też mnie to ciekawi...
04.01 09:06:04
jarek860 napisał(a):
Hen: może dostaną zapasowe gęby? :)
Te łódzkie przynajmniej pasują do całości, a w poznańskich jakoś mi to wsyzstko do siebie nie pasuje... tamte mają zbyt zaokrąglone te przody w porównaniu z bokami
04.01 09:14:55
butthead napisał(a):
Sprzęg na pewno jest, tylko że schowany. Z przodu też będą zwykle jeździć osłonięte - tego wymagają przepisy.
04.01 11:42:06
Iwo napisał(a):
@dw - ta "gałka" to nic innego jak pedał jazdy i hamowania w jednym. Inaczej mówiąc ręczny zadajnik jazdy. Nawrotnik w tym przypadku jest tylko przełacznikiem który znajduje się koło joysticka. Co do sptrzęgów, znając warunki TŚ będą, tyle, że łamane i schowane pod osłona. Jak dla mnie kolejna wersja pulpitu z Woltanu jest trochę dziwna, cóż pewnie kwestia przyzwyczajenia...
04.01 12:14:28
Dave napisał(a):
Noo, wygląd ujdzie! Przó i tył bardziej dopasowane niż w Moderusie!Ale, tak jak dw zauważył, po jaką cholerę ten kremowo-szary kolor z przodu i z tył€? Czerwony powinien być, góra czarny!
04.01 15:45:53
Dramat napisał(a):
Wkońcu coś się w TŚ zaczyna dziać jeszcze chociaż te remonty torowisk ;] i wtedy odlot :D
04.01 21:43:03
ktosiaaaaa napisał(a):
Poznańskie wagony ładniejsze!
Ale to wszystko rzecz gustu.
A autor artykułu nie powinien sugerowac czytelnikowi co jest estetyczne a co nie!
10.01 11:35:40
butthead napisał(a):
Czytelnik ma przecież własne zdanie i sam oceni, a my tylko prezentujemy nasze i dajemy okazję do dyskusji ;)
10.01 13:49:49
Przemoo napisał(a):
moim zdaniem poznańskie czoło jest dużo lepiej skrojone, ma jakiś styl!! gdyby pozbyć się jeszcze tych uszczelek w szybach bocznych.ten łódzki swoim designem nie porywa, wygląda prawie jak zwykła 105tka po lakierowaniu.
11.01 15:33:08
raul napisał(a):
Bieda proszę państwa. Może i wygląda lepiej niż 105N w oryginale, ale ładne to to nie jest. Designer spaprał robotę, o ile to w ogóle był designer...
11.01 21:01:14