PK Racibórz testuje używanego renault R312
07.11.2007
W ostatniej dekadzie października do Przedsiębiorstwa Komunalnego w Raciborzu trafił na około miesięczne testy autobus typu Renault R312.
Autobus został wypożyczony od firmy PPUH Mirko z Brzeszcz, handlującej m. in. francuskimi autobusami. Tam z kolei przywędrował z Paryża, z przedsiębiorstwa RATP, gdzie jeździł od 1991 roku z numerem 5395.
W Raciborzu Renault jeździ od 26 października z numerem 1070.
marcin815 napisał(a):
strona pośrednika http://www.mirko.com.pl/18.php
07.11 09:41:54
suchy napisał(a):
bosz, a już myślałem że od henia zagozdy go wypożyczyli :D całe szczęście że nie, bo by pewnie nie dotrwał do końca tego testu..
07.11 11:09:51
butthead napisał(a):
Ulżyłeś sobie?
07.11 14:45:20
napisał(a):
napisal prawde i tyle
07.11 18:14:23
piotrek napisał(a):
Chyba już naprawdę nie ma co sprowadzać ciekawego skoro już i prawie dwudziestoletnie autobusy przywozi się tutaj żeby dokonały żywota. Widocznie każdy chce na używkach zrobić interes. Jakby nie patrzeć Polska robi się już złomowiskiem całej Europy Zachodniej.
08.11 01:11:38
:-( napisał(a):
W przyrodzie nic nie ginie - zawsze najduje sie na slasku
08.11 08:04:59
Leszek napisał(a):
Sam nimi jeździłem.. Z pozytywnej stronie no to przynajmniej mamy jakiś kolejny wygodny i nowoczesny jak na nasze warunki autobus.. wciaz póki co głownym trzonym naszej komunikacji chocby w warszawie to 50letnie ikarusy, ktore powinne juz byc złomowane od ponad 20lat!!! a choc stare to przynajmniej nie rzucaja i sa wygodne o i ile beda zadbane.. Pozatym zadna sztuka zamawiac i sprowadzac złomy do nas.
12.09 00:10:03
MARTIN napisał(a):
Leszku, nie ma w Polsce a tym bardziej w Warszawie w eksploatacji 50 letnich Ikarusów. Udział autobusów niskopodłogowych we flocie MZA czyli największego stołecznego przewożnika przekracza 75%. Pozostały w zasadzie Ikarusy wyprodukowane po 1995, spełniające normy emisji spalin EURO 2, cieszą się dobrą opinią u kierowców i mechaników. Inni warszawscy przewożnicy ITS, Mobilis i inni nie mają we flocie Ikarusów tylko fabrycznie nowe Scanie, Many i Solarisy. Także Ikarusy są już na warszawskich ulicach w mniejszości. Pozdrawiam.
12.09 11:15:22
Mikey napisał(a):
@Leszek: najstarszym liniowo eksploatowanym w Polsce Ikarusem jest obecnie Ikarus 280.26 #1465 z PKM Świerklaniec, ex-#14157 MPK Kraków, zarejestrowany (jak zresztą zaznaczono na TWB) 8 grudnia 1981, a więc pod koniec roku, w którym został wyprodukowany. Według mojej wiedzy najstarsza w Polsce solówka z Węgier jest obecnie pojazdem pogotowia technicznego, również ex-MPK Kraków, a obecnie PKM Świerklaniec i jest to Ikarus 260.04 #1182A z roku 1978. Mnie uczono, że, jakby nie patrzeć, 2010-1981=29, a 2010-1978=32, więc do "abrahama" jeszcze im trooochę brakuje ;) Jeżeli zaś masz na myśli wiek konstrukcji, to prawie się zgadza, bo jest ona o ok. 10 lat młodsza - wszak seria 2xx powstała na przełomie lat 60. i 70.
@MARTIN: słusznie prawisz, trza Ci polać;) bo tych Ikarusów z silnikiem-klasykiem RABA D2156 już coraz mniej żyje, większość ma serce RABA D10, nawet PKM Św.- znany z "zamiłowania" do Madziarów ostatnio zmienia silniki właśnie na D10 ;)
14.09 10:28:34