Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Solarisy Urbino 18 już w Świerklańcu

24.10.2007

Tagi: tabor, PKM Świerklaniec – Dodał: Jacek Sobota

24 października o czwartej nad ranem dotarły do zajezdni PKM Świerklaniec zakontraktowane nowe solarisy Urbino 18.


Sześć sztuk przegubowców (z których cztery będą w leasingu, a dwa będą własnością PKM) zostało zamówione z myślą o przetargu na linię 820, w którym "przypadkowo" wymagane są fabrycznie nowe autobusy.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

abes napisał(a):

zajebiste..w tym malowaniu podobaja mi sie bardziej niz Gliwickie...

24.10 21:26:50

suchy napisał(a):

a te dwa kolejne które mają podmienić krótkie deskorolki to dojadą też teraz czy dopiero za jakiś czas jak PKM znajdzie kase?

24.10 21:34:19

meteor napisał(a):

Pewno, że przypadkiem :D. Ładne zdjęcie koło Ikarusa...

24.10 22:02:31

Greg napisał(a):

Wyglądają imponująco w tym rzędzie. To dobrze, że tak obciążona linia jak 820 będzie obsadzona takim granatowo - niebiesko - białym "zestawem". W drogę chłopaki ze Świerklańca!!!

24.10 22:04:25

bojanie napisał(a):

nie uwierze dopóki nimi nimi się nie przejade, ale ogólnie cieszę się bardzo

24.10 22:09:30

Crom napisał(a):

W przetargu nie są wymagane pojazdy niskopodłogowe.

24.10 22:41:32

P.M.M. - Transport Ruda Śląska (TRŚ) napisał(a):

@suchy:
Reszta Solarisów U18 zostanie dostarczona w innym terminie. Zostało to tak ustanowione przez firmę dostarczającą dane pojazdy :)

A na marginesie, podoba mnie się ich wnętrze :) Miałem jusz zaszczyt je widzieć i w nich być ;]

24.10 23:16:12

ploosqva napisał(a):

OK ładne i w ogóle, ale gdzie klima :P

24.10 23:16:38

P.M.M. - Transport Ruda Śląska (TRŚ) napisał(a):

@Crom:
Przypatrz się lepiej ! Tam jest wymóg nawet Euro 5 !! Oczywiście chodzi o normę ekologiczą.

24.10 23:18:14

butthead napisał(a):

No ale słowa o niskiej podłodze nie ma.

24.10 23:19:28

Ahorcado napisał(a):

Jestem w szoku. Takie wozy w tak dziadowskiej firmie...

24.10 23:52:00

andrzej69 napisał(a):

Ahorcado - Czym tu się szokować? Przeciez oni juz mieli wcześniej 8 Solarisów, brakowało im tylko U18 do kompletu więc kupili-wzieli w leasing ich sobie aż 8 :) kolejnych.Co do malowania takei wyyslanie skosnych pasków w róznych skosach to trochę wieś, moim zdaniem bardziej elegantsze by były jakby te paski były w liniach ściśle poziomych tak jak na ikarusach.

25.10 07:45:09

Crom napisał(a):

@TRŚ: szkoda mi klawiatury na Ciebie. Euro V i owszem, ale o niskiejpodłodze ani słowa, a norma Euro ma się ni jak do wysokości podłogi. Szkoda, że nie ma MAZów Euro V albo innych Irisbusów B96x :D

25.10 11:11:14

butthead napisał(a):

Jest się czym szokować, słysząc tu i ówdzie jak wyglądają finanse firmy.

25.10 12:54:09

Wojtek napisał(a):

@butthead: No właśnie - wczoraj w Aktualnościach był materiał dotyczący kłopotów firmy. Wynikało z niego, że PKM Świerklaniec jest o krok od bankructwa!

25.10 13:52:03

Ahorcado napisał(a):

Andrzej69: Jest czym się szokować, bo na tych liniach na których jeździłem, niepodzielnie rządzą IK 280, IK 260 i M11. Przez 5 miesięcy podróżowania do Piekar komunikacja prawie mnie załamała...

25.10 15:55:02

mamiol93 napisał(a):

Super nareszcie w PKM Świerklaniec Solarisy Urbino 18 gratulacje;);D

25.10 17:28:48

butthead napisał(a):

Niechby tak przez jakikolwiek przypadek nie dostali 820, to obawiam się, że nie będzie czego gratulować.

25.10 17:30:14

kierowca napisał(a):

Kupili solarisy,a firma o krok od bankructwa

25.10 18:32:03

Dizel napisał(a):

No właśnie firma o ktrok od bamkructwa bo MZKP kasy za wykonane usługi nie daje. Fajnie ze nowe wozy, szkoda tylko ze firma walczy aż tak o tę tylko linię. Tutaj będą śmigać supernowoczesne wózki, a na reszcie linii ikarusowe śmieci sprowadzane z całego kraju. Smutne ale prawdziwe, na 5, 860 i innych liniach nadal złom:/

25.10 20:49:53

jacekso napisał(a):

Na 5 i 860 coś się może zmienić w przyszłym roku.

25.10 22:59:50

Tomek Piekary napisał(a):

To co jeździ na 5 i 860 to wina władz miasta, które bardzo małe sumy pieniędzy rocznie przeznaczają na komunikację miejską . W Gliwicach np władze miasta oprócz tego, że przeznaczają środki finansowe na funkcjonowanie KM to jeszcze mogą wydać ekstra 15 mln i kupić PKMowi GLIWICE 15 SU 18, które dotrą na początku stycznia. Na 820 PKM Świerklaniec zarabia a na 5 i 860 traci. Tragiczna sytuacja w PKMie Świerklaniec to wina władz miast Tarnowskie Góry i Piekary Śląskie. A PKM trzyma się przy życiu tylko dlatego, że radzi sobie jak może... za to, że utrzymuje się jeszcze przy życiu został odwołany były prezes... po prostu skandal !!!

25.10 23:03:38

P Śl napisał(a):

@jacekso: Jesli chodzi o 5. to jeszcze jest kwestia 4 wolnych nowek w weekendy.
@Tomek Piekary: Zadne miasto nie powinno byc sponsorem zadnego PKM-u. Miasta powinny placic odpowiednio wysokie stawki, zeby firmy mogly na siebie same zarobic.

26.10 10:48:51

Daro85 napisał(a):

@P Śl: Płacić to sobie mogą i po 23 zł/km- pamiętaj jednak, ze wtedy podmiot dzielący te finanse musi być wydolny. A przecież tu MZKP okazało się być złym sponsorem...

26.10 15:20:14

5th napisał(a):

Daro jak by były gdzieś stawki po 23 zł to firma w której by przydało po 5 pracowników na jeden bus spokojnie by sie utrzymała:P niewidze powodu także dlaczego władze miasta skoro sa właścicielem nie mają łozyć na firme przeciez to ich sprawa co robią ze swoja własnością . Solnice cudownie się prezentuja w tym malowania i fajnie się patrzy na nie w czasach gdy wiekszość przewoźników kupuje używki

26.10 18:03:01

wojtek 63 napisał(a):

A co się stanie jeśli firma zbankrutuje. Znowu będzie jeżdzić PKM Katowice i Gliwice.To chyba straszny scenariusz.Dzisiaj wszystko możliwe.Co się dzieje z placem z byłego PKM Bytom i resztą taboru.? Chyba gotowi do szerokiej drogi.

26.10 18:16:54

butthead napisał(a):

@5th: Przejrzyj forum, tam wiele razy dyskutowaliśmy dlaczego to jest chora sytuacja, gdy miasto dopłaca do PKM-u.
@wojtek 63: Niektórzy po upadku PKM Bytom też wieszczyli koniec świata, a jakoś wszystko dalej jeździ. Rynek nie znosi próżni.

26.10 18:46:44

bojanie napisał(a):

@Crom: tak rzeczywiście w zamówieniu brak jest wzmianki o tym że te autobusy mają mieć niską podłogę...ale w przetargowym SIWZ na stronie nr 24 (wg numeracji w dokumencie) jest coś takiego jak "Podział pracy przewozowej na linii" oraz "Rodzaj eksploatowanego taboru na linii" i tam jest oznaczenie "CN" co oznacza ze mają to być niskopodłogowce.

I jeszcze jedno wg SIWZ:
"Parametry linii nr 820
kursuje: dni robocze i dni wolne w godz. od 04:09÷01:21 i od 3:52 do 04:49;"
czyżby oznaczało to pojawienie się kursów nocnych na 820 czy to tylko błąd, który może unieważnić postępowanie przetargowe ???

26.10 19:53:49

butthead napisał(a):

Z tym, że jest to załącznik do wzoru umowy, więc nie ma podstaw żeby się tym "CN" jakoś szczególnie przejmować.

27.10 00:32:43

Dizel napisał(a):

Tomku Pikeary piszesz bzdury. Nie winą włądz TG i PŚL tylko MZKP jest sytuacja PKMu. Prezydent Piekar już od dawna apelował o naprawę sytuyacji w MZKP, tylko że nikt na to nie reagował. To zwiazek nie daje kasy do PKMu, wiadomo jest że wiszą przedsiebiorstwu już kilka milionów złotych, więc nie pisz bredni ze włądze miast sa winne.

27.10 11:35:46

Riki napisał(a):

A ten żółto - zielony to najnowszy model SOLARIS-a . Przyjechał na testy.

27.10 17:00:40

Prawda napisał(a):

Z czego wy się cieszycie,ten złom pojeździ dwa,trzy lata i będzie sie nadawał na śmietnik,a wy się cieszycie-nie ma z czego.

27.10 21:50:46

lgor napisał(a):

Czasem podczas kursu zjazdowego do zajezdni autobusy zabierają pasażerów. Szkoda że taki 820 i nie tylko podczas kursu zjazdowego (który odbywa się przeważnie przez ulicę Bytomską - główną ulice Piekar Śląskich) nie zatrzymuje się na jakimś wybranym przystanku.

27.10 23:19:03

memphis napisał(a):

Co to ma wspólnego z artykułem?

28.10 00:00:59

Tomek PIekary napisał(a):

# Dizel : Kłopoty MZKP są winą władz Piekar Śl. i Tarnowskich Gór. To władze miasta mają obowiązek organizować komunikację miejską. Zarówno Piekary jak i TG są udziałowcami MZKP a zarazem PKMu Świerklaniec, bo 100 % udziałów w PKMie posiada MZKP. Władze Piekar mają swojego przedstawiciela z MZKP, osobę odpowiedzialną za monitorowanie na bieżąco sytuacji w związku. Najzwyczajniej władze Piekar i TG zaniedbały temat KM. Miasta, które mają dobrze funkcjonującą KM inwestują spore sumy w ten sektor. Piekary sukcesywnie tną koszty. Za czasów obecnego prezydenta miały miejsc drastyczne cięcia w rozkładach. Z nieba nie soadną nowiutkie solarisy ! Dlatego odpowiedź na pytanie kogo obarczyć winą za obecną sytuację jest oczywista !!!

28.10 02:18:22

Dizel napisał(a):

Prezydent Piekar próbował coś zrobić, prosił się władz MZKP o plan naprawczy dla związku, aby pokazali droge wyjścia z długów, a związek miał wszystko w poważaniu. Korfanty wielokrotnie apelował do władz MZKP żeby poprawić sytuację, sporządzić plan naprawczy, niestey pozostali czonkowie nie popierali jego propozycji.Piekary wraz z TG płacą najwięcej do kasy związku a nic w zamian nie dostają. Na liniach najgorszy złom, wszytsko nowe jeździ na liniach KZKGOPu, a MZKP tylko proponuje wycinać kursy. Dlatego własnie Piekary nie mając zbyt wiele do powiedzenia w gestii decyzji MZKP mimo iż wpłacaja 4 miliony złotych rocznie do kasy zwiazku podjęły uchwałę o wystąpieniu z MZKP z dniem 1 stycznia 2008 roku. I wówczas mamy sie przyłączyć do KZKGOP. Władze podjęły te decyzję własnie dlatego że z MZKP nie potrafiły się dogadać. Pozatym to właśnie prezydnet Piekar już od dawna forsowął równiez pomysł aby poszczególne gminy członkowskie przekazały co roku dodatkowa kasę na zakup nowego taboru dla PKMu. Niestety aby pomysł ten mógł być zrealizowany to każda gmina musiałby by wpłacić kwotę, lecz ani burmistrz TG,ani władze pozostałych gmin nie podjęły w tej kwestii rozmów. Więc Tomku z całym szacunkiem ale jestes niedoinformowany.

29.10 10:05:37

viator napisał(a):

Jak ja lubię czytać zaciekłe dyskusję ignorantów. Ten Dizel pewnie na każdym posiedzeniu Zgromadzenia MZKP bywa ;)))

29.10 12:53:52

Tomek Piekary napisał(a):

@ Dizel : Jak mozna mówić o jakimkolwiek planie naprawczym skoro na liniach MZKP PKM Świerklaniec jeździ poniżej kosztów. Sztuką jest nie poproszenie o plan naprawczy kiedy jest juz tragicznie ale wtedy gdy pojawiają się pierwsze symptomy kłopotów finansowych. W skali kraju śląskie miasta najmniej środków przeznaczają na komunikację miejską, czego efekty widać. W Piekarach nowiutkie autobusy będą mogły się pojawić dopiero gdy stawka za wozokilometr wyniesie 6,50 zł tak jak to ma miejsce m. in na liniach 57 i 80, czyli niemal dwukrotnie wiecej niz dotychczas. Wszystko rozbija się o kasę... a Piekary sknerzą na KM / Trudno określić czy wystapienie z MZKP jest dla Piekar korzystne.. występując ze związku Piekary muszą zapłacić swoją cześć długu związk.... dlatego będzie się to wiązało z ogromnymi wydatkami. Czy wyjdzie na lepiej - zobaczymy... ale swoje zdanie podtrzymuję...i nie wychwalaj tak prezydenta Piekar bo jesli chodzi o KM to jest spalony w tym temacie.

30.10 12:53:58


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!