Komunikacja zastępcza na linii 38 w Bytomiu
16.09.2007
16 września 2007 r., prawdopodobnie pierwszy raz w historii, na linii tramwajowej 38 w Bytomiu kursowała autobusowa komunikacja zastępcza.
Powodem jej uruchomienia były prace konserwacyjne sieci trakcyjnej, które wykonywano przy pomocy pogotowia górnej sieci Star 200K nr inw. 321A.
Komunikacja zastępcza, oznaczona jako T-38, kursowała dokładnie wg tramwajowego rozkładu jazdy, za wyjątkiem dojazdu i zjazdu do zajezdni Stroszek, które nie zostały wykonane. Obsługę trakcyjną zapewnił Jelcz M081MB nr tab. 852 z firmy Meteor Jaworzno. Powodem skierowania tam mniejszego pojazdu (a nie zwykłego autobusu), poza niedzielną frekwencją na linii, był fakt, że mniejszym gabarytowo pojazdem łatwiej jest zawrócić na przystankach końcowych linii 38.
Penny napisał(a):
eNa niestety nie dotrwała końca imprezy i na dwa kółka przed końcem planu odjechała z Wójtowej Wsi w kierunku Stroszka bez pasażerów i z dwoma pracownikami służb technicznych :( Pozostałe kursy wykonał wagon #653
17.09 00:03:13
piotrek napisał(a):
Jaka jest frekwencja na tej linii? Czy ma ona oprócz historycznego też ekonomiczne uzasadnienie?
17.09 07:52:30
Tan napisał(a):
Gdyby taka linia była w Gliwicach to niezbyt inteligentny Frankiewicz już dawno by ją zlikwidował. Na szczęście to Bytom i 38 może nadal kursować!!!
17.09 14:02:39
P Śl napisał(a):
Od kiedy meteor ma ten sprzet ??
17.09 16:23:25
jacekso napisał(a):
Od października ub. roku.
17.09 20:59:41
Dave napisał(a):
No i fajnie! Odpowiedni tabor na taką linie! Jakie ładne oznakowanie! :)
18.09 21:11:59