Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Niska podłoga na linii 191

13.07.2007

Tagi: tabor, Rzemyk – Dodał: Jacek Sobota

Trzynastego w piątek zadebiutował drugi niskopodłogowy DAB należący do floty Tadeusza Rzemyka.


Autobus został niedawno sprowadzony z Danii, konkretnie z Hjorring na północy Jutlandii. Ostatnio był używany jako autobus miejski w pobliskim Frederikshavn.

Nowy nabytek, póki co nieprzemalowany, pierwszego dnia kursował na linii 191 z Tarnowskich Gór do Kamieńca i Zbrosławic.

Tarnowskie Góry, ul. Gliwicka

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

suchy napisał(a):

a gdzie to na śląsku jest miejscowość Faergerne?:D a tak na poważnie, to czy skoro przewoźnik nie jest w stanie zrobić nowej dużej tablicy na wyświetlaczu z nazwami kierunku,to czy przynajmniej nie może ściągnąć tej starej? bo tak to śmiesznie wygląda..:D

13.07 23:04:00

pszonar napisał(a):

Faergerne jest między Zbrosławicami, a Szałszą :P

14.07 00:22:56

kysó napisał(a):

Widziałem go - chyba jak zjeżdżał do zajezdni. Pierwsze co sobie pomyślałem to jak to się dzieje że taki grat jeszcze jeździ.

14.07 07:04:40

Paker tg napisał(a):

jechałem nim wczoraj (13- piątek)kursem z dworca o 6:49 i jedzie się naprawde przyjemnie.Na początku myślałem że Rzemyk zaś coś wypożyczył od Ampexu, ale nie:)
Firma sie fajnie rozwija w tym roku i oby tak dalej!:d

14.07 10:16:28

l92 napisał(a):

Wszystkie firmy kupują busy, bo im zależy na wygodzie pasażerów, a w PKMie Świerklaniec zastój...

14.07 11:42:18

Paker tg napisał(a):

To chyba by musiała jakaś większa firma przewozowa paść na mordę, tak jak PKM Heine i Świerklaniec dostał by po niej w spadku jakieś linie.
Wtedy Świerklaniec na pewno by coś kupił, bo by im zabrakło busów, ale znając Świerklaniecki PKM, to były by to ikary:(
Nadzieja pozostaje w przetargu na pozostałe ex Bytomskie linie:135/735,820 PKM Św.
57,80,288 PKM Gl.
Świerklaniec chyba bedzie chciał startować do 820 (oby wymagania taborowe byłyby wyższe),a Gliwice chyba do 57,80,288.
Ogłosili już przetarg na fabrycznie nowe przeguby:)

14.07 13:51:23

K112 napisał(a):

The bus is from the city of Hjørring, and has recently been used as citybus in Frederikshavn, where there are ferries to Sweden and Norway, therefore the destination "færgerne" = the ferries.

15.07 11:37:29

marek napisał(a):

gdzie pisze ze pkm świerklaniec ogłosił przetarg na fabrycznie owe przeguby

15.07 14:42:43

l92 napisał(a):

@Paker tg: PKM startuje bo przetargów na 820, 135/735, oraz do wygranego 608/708
@marek: On pisał o PKM Gliwice, które pozpisało przetarg na 15 nowych przegubów na 2008r.
A PKM Świerklaniec rozgląda się za przegubowymi niskaczami z zachodu. Podobno ma ich być 10

15.07 15:29:33

KZKGaPowicz napisał(a):

Te DAB-y Pana Nowaka to "piekarniki". KZK GOP za cenę biletu oferuje przejazd i rożno. Niestety można tylko jedno okno otworzyć. Dzisiaj jechałem takim DAB-em na linii 39 #048 (miał tylko jedno okno do otwarcia) to istna katastrofa. Pasażerowie tego autobusu dosłownie się piekli. A DAB #050 nie ma żadnego okna do otwarcia tylko pokrywy dachowe jak pozostałe DAB-y. To skandal. Jeśli KZK GOP chce wprowadzać niskopodłogowce i pasażerowie mają się tam piec, to lepiej jakby jeździły te stare, ale przynajmniej z wieloma oknami do otwarcia. Dlaczego kierowcy tych autobusów nie włączają klimatyzacji? Czyżby oszczędzali na akumulatorach? Lepiej gdyby KZK GOP przy postępowaniach przetargowych na poszczególne linie zwracało uwagę nie tylko na ilość miejsc w autobusach i ich stan techniczny, lecz także na ilość otwieranych okien w tych pojazdach. Co mają powiedzieć osoby chore na serce lub astmę?

15.07 22:11:26

pszonar napisał(a):

Jeżeli jesteś tym na kogo wskazuje Twoja ksywa to ciesz się, że jedziesz i nie narzekaj...

15.07 23:35:32

butthead napisał(a):

W tych DAB-ach nie ma klimatyzacji.

16.07 00:32:29

kierowca napisał(a):

KzkGapowicz,nie dojrze ze jezdziz za darmo to jeszcze narzekasz,co do dabów to te auta nie maja klimatyzacji tylko maja nawiewy powietrza,i juz nie przesadzaj ze jest tak ciepło,co do ikarusów to w zime bys plakał ze zimno,ze wieje z kazdej strony,nie narzekaj ,a jak cos ci nie pasuje to idz sobie na nogach przeciez i tak nie masz biletu
Pozdrowienia

16.07 08:13:28

Dizel napisał(a):

PKM Sw być moze będzie zmuszony wkrótce do kupna czegoś nieco lepszego niż ikary, bo Piekary wystąpiły z MZKP, trwają rozmowy z KZKGOP na temat przyłączenia się do tego związku. Ma to nastąpić 1 stycznia 2008 roku, czyli już niebawem. Jeżeli Piekary będą w KZKGOP to zostaną rozpisane przetargi na linie piekarskie, czyli:73,114,164,168,185,148 i 860. Władze miasta chca poprawić komfort KM poprzez lepszy tabor na liniach i być może też korekty rozkładów. Pozostaje mieć nadzieję że warunki przetargów będą zawierały klauzule na temat taboru niskopodłogowego, w miarę "młodego" jak również fabrycznie nowe wozy, więc PKM Św jezeli będzie chciał wygrać te przetargi to będzie zmuszony zainwestować w tabor. Widać już że obecna polityka taborowa tej spółki pozostawaia wiele do życzenia. Busy remontowane kilka lat temu już teraz niekiedy przypominają ruinę, sprowadzane używane ikary z innych miast to niestety również często tragedia, a zakupów nowcyh wozów nie widać. 2 solarki U12 i 1 solar U10 poszły na obsługę wygranego przetargu 608/708, 1 jeździ na 148 (nomen omen zabrakło w tej chwili drugiego niskacza na tę linię), cos tam jeździ na 20, 1 i 64, U15 na 820 z nowych wozów a na reszcie graciarstwo. Jak zła jest sytuacja widać po przegranym z Powichrowskim przetargu na obsługę 165. Widzę marne szanse na wygranie nowych przetargów w tym na 820 bez istotnych inwestycji w tabor. Do tego polityka taborowa godzi w dobre interesy Piekar I TG. Te miasta są głównymi "klientami" PKM Św, a okazuje się że większość nowych wozów śmiga po liniach KZKGOPu, a u nas widać co jeździ:/

16.07 09:10:09

KZKGaPowicz napisał(a):

Jak nie wiecie, to lepiej nic nie mówcie. Co trzy miesiące kupuję bilety kwartalne w kolekturze przy dworcu PKP w Katowicach.

16.07 09:37:05

Pedro napisał(a):

Chcial bym sie dowiedziec skad autor mial informacje o tym, ze ten DAB jest z Arriva w Aarhus ? Obawiam sie, ze K112 mial racje, bo autobusy tego przewoznika w Aarhus maja kolor niebieski, a do w tym miescie nigdy nie bylo tego typu DABow.

16.07 23:06:36

jacekso napisał(a):

Gdzie napisałem, że jest z Arrivy? Sugerowałem się tym zdjęciem zrobionym w Skejby: http://www.dab-silkeborg.dk... Nie wiem czy K112 ma rację bo nie mogę rozszyfrować miejscowości, którą podał.

17.07 16:04:12

K112 napisał(a):

Mr. Jacekso can have all the information on the DAB buses he wants.. I have offered this before, but he choose not to ask and instead guessing which leads to the wrong information!

17.07 20:24:31

Pedro napisał(a):

Arriva wykupila niedawno dunska Veolia, stad nieco z rozpedu uzylem tej nazwy, choc mialem na mysli Veolia (d.Connex) Aarhus. Autobusy tej firmy obsluguja linie podmiejskie, sa niebieskie i przez lata jakie mieszkalem w Aarhus nigdy nie natrafilem na ten akurat model i typ DABa (z tego co wiem, zadna z lokalnych firm ich nie miala).
K112 mial na mysli miejscowosc Hjorring (na polnocy Jutlandii), niestety pisal uzywajac dunskich liter, stad taki efekt. Fredrikshavn polozone jest w odleglosci 30km.

19.07 02:56:43

Pakertg napisał(a):

Znowu nim jechałem.
Został przemalowany na kanarkowo już chyba miesiąc temu.
Wrażenia z jazdy zdecydowanie spadły.
Wszystko trzeszczy i się telepie, a ten kierman, co zazwyczaj pomyka tym wozidłem (ten brunet w brylach i z wysokim czołem) to burak.

28.10 16:53:10


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!