Wyjechał drugi przegubowy DAB z PKM Gliwice
01.02.2007
W ostatni poniedziałek stycznia na linię 47 wyjechał z numerem 120 drugi z trzech przegubowych DAB-ów, sprowadzonych przez PKM Gliwice z Danii.
Wszystkie 3 autobusy pochodzą z przedsiębiorstwa Århus Sporvejr, podobnie jak jeżdżący od sierpnia DAB nr 115. Jeździły tam z numerami 408 - 410. W Gliwicach otrzymały numery odpowiednio 120 - 122. DAB z numerem 121 wyjechał już 22 stycznia, najczęściej pojawia się na linii 186.
Tomek napisał(a):
Ten Dab to w poniedziałek na 47 jeździł a nie na 194
01.02 18:54:58
YoMaHa napisał(a):
A ja wczoraj (chyba) widziałem jednego z katowickich MANów z ostatniej dostawy na linii 13. To tak na marginesie
01.02 19:30:44
james206 napisał(a):
#223:)
01.02 20:10:26
jacekso napisał(a):
@Tomek: to mnie ktoś w błąd wprowadził :)
01.02 20:33:59
kamil99 napisał(a):
Nawet ładne te DAB-y... :) Według mnie inni przewoźnicy powinni brać przykład z PKM Gliwice. :)
01.02 20:40:02
suchy napisał(a):
a czy ktoś wie czy pkm gliwice będzie w tych dabach instalować wyświetlacze??
01.02 21:29:10
robert_knurow napisał(a):
wczoraj dzisiaj i przedwczoraj na 194 go widziałem, mam nadzieje ze tak zostanie:) adzsiaj zdaje sie jeszcze 122 tez na knurowie widzialem
01.02 21:35:07
??? napisał(a):
Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, gdzie zostało zrobione zdjęcie #121??
02.02 01:07:12
Crom napisał(a):
@YoMaHa: MANy już daaawno śmigają :]
02.02 08:32:30
esiks napisał(a):
hmm. przeciętni ludzie zwożą 15-letnie złomy z zagranicy - golfy, escorty itp, a przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej wcale nie pozostają w tyle... daby, many, volvo... same rozjechane rupiecie.
02.02 08:36:57
karljozz napisał(a):
Dlaczego w tych dabach siedzenia są tak wiochowo ustawione? Chodzi mi o drugi przegub dwie pary jednostronnych drzwi mi się źle kojarzą (a już zwłaszcza gdy autobus oblepi się jakimiś wiejkimi reklamami)
02.02 12:16:26
Maciej-Gliwice napisał(a):
@??? zdjęcie #121 zostało zrobione podczas postoju na przystanku przy ul.Andersa - jakieś 100m w od ulicy Styczyńskiego (kierunek jazdy - Łabędy).
02.02 12:35:11
ogorek napisał(a):
Tak to jest. My im dostarczyliśmy Solarisy a Duńczycy nam DABy ;-)
02.02 12:45:23
przemo napisał(a):
MAcie kody kasownikowe któregoś z 3 wozów?
02.02 13:58:53
jacekso napisał(a):
@robert_knurów: NNie mogłeś widzieć #122 bo on jeszcze jest na lakierni w Będzinie.
02.02 16:40:29
YoMaHa napisał(a):
@Crom: żadnej notki w tej sprawie nie było...
02.02 20:37:26
P Śl napisał(a):
#222 dzisiaj na "13"
02.02 21:07:04
mamiol93 napisał(a):
Te Daby są fajne:)Pkm Gliwice ma fajne busy i te też są super.:)Szkoda że niektórzy jeszcze nimi nie jechali a juz je oceniają:)
03.02 13:42:28
Crom napisał(a):
@YoMaHA: nie moja wina :P Poza tym była, ale nie tutaj.
03.02 15:21:13
Żywczak napisał(a):
To nie są rozjechane trupy.Taki Dab nawet używany wytrzyma więcej niż każdy nowy Jelcz czy Autosan.I będzie się mniej psuł niż nowy Solaris.Według mnie Daby to najlepsze autobusy na świecie lat 80-90.A wiem coś o tym bo mamy w Żywcu kilkadziesiąt sztuk.
04.02 09:12:57
adam86 napisał(a):
Nie pieprz, że będzie się mniej psuł niż nowy Solaris. Poza tym, dziękuję bardzo za autobus z takimi siedzeniami, bez otwieranych okien i z podłoga na wysokości Ik280. To może i było dobre 10 lat temu, ale nie dzisiaj. To, ze macie w Żywcu ileś tam sztuk tego, jeszcze o niczym nie świadczy.
04.02 15:43:32
jacekso napisał(a):
A Ty też się tak nie rzucaj jeśli nie wiesz nic o ich eksploatacji. Chyba, że masz jakieś rzeczowe argumenty. One mają drewniane siedzenia czy jakieś plastikowe wytłoczki? Co do okien to mają zostać w tym roku wymienione niektóre na otwierane.
04.02 18:01:25
mamiol93 napisał(a):
Żywczak:Przyznaję całkowitą rację.To są świetne autobusy...troche się na tym poznałem i przyznaję całkowitą rację panu:)Fajne Daby:)
04.02 20:21:49
Jasiu1985 napisał(a):
Do Żywczaka ja jednak wolałbym nowego Jelcza od tych Dab-ów, przyznać jednak trzeba, że są to przyzwoite maszyny
04.02 21:21:46
adam86 napisał(a):
@jacekso: moze i nie maja plastikowych wytłoczek, za to te barowe siedzenia do wygodnych nie należą. Prawda taka, że te autobusy za świeże nie są. jak juz ktos sprowadza 16 letnie pojazdy, to niechże one będą przynajmniej niskowejściowe. I nie dam se wcisnąć kitu, że 16 letni autobus jest mniej awaryjny niz nowy. No poza Jelczem oczywiście:P
04.02 23:06:27
meteor napisał(a):
kiedy w koncu jakieś Volvo sprowadzą ? czy wogóle stać ich na używane volvo:P. Daby są całkiem całekiem.
05.02 09:30:41
butthead napisał(a):
Patrząc na niezawodność używanych Volvo w PKM Tychy, to lepiej niech żadnych wozów tej marki nie sprowadzają ;)
05.02 11:55:16
budda napisał(a):
Zgodzę się z butthedem.Volvo lepiej niech nie sprowadzają, natomiast ja także obstaję przy wysokiej klasie Dabów. Weźmy pod uwagę jesczze NISKI poziom hałasu, czego nie można powiedzieć ani o Solarisach ani o Manach ani też o nowych Jelczach, któych chyba jedynym atutem są niskie podłogi..
06.02 22:26:04
Pav napisał(a):
Dab-y od kilku lat najfajniej się nimi jeżdzi, mimo ze nie sa nowe nic w nich nie skrzypi, każdy element wydaje mi sie wysokiej jakości, w środku nic nie rdzewieje, czuję sie niemal jak w PKS-ie na dłuższej trasie, jak czekam na linię 840 bądz 870 to zawsze chce jezdzić DAB-em, przyjemniejsze wrażenia z podróżowania niż np. Solarisem czy MAN-em gdzie mnóstwo plastiku i nie ma takiego "klimatu"
07.02 13:55:55
Piotr napisał(a):
Mieszkalem przez 3 lata w Aarhus i co do tych siedzen ustawionych nie rowno do siebie, o co ktos powyzej pytal, to takie rozwiazanie stosowane jest od kilkudziesieciu lat we wszystkich autobusach zamawianych przez to miasto i nikt z pytanych przeze mnie osob (lacznie z kierowca) nie potrafil powiedziec dlaczego. Podobnie jest tymi okraglymi, krecacymi sie zydelkami, ktore byly stosowane do polowy lat 90ych. Zreszta maja tam tez inne specyficzne upodobania, jak autobusy z ukladem drzwi 2-0-2 (wsiada sie tylem). Jak chodzi zas o wejscia w tych autobusach, to przegubowe DABy w Aarhus sa zarowno w ukladzie 2-2-1-1, jak i 2-2-2-0. Jest to chyba raczej efektem przypadku, niz celowej strategii.
Ogolnie to jak chodzi o KM to wladze Aarhus sa bardzo konserwatywne, dosc powiedziec ze w ostatnich latach kupowano glownie wysokopodlogowe Volva, jedynie z niska platforma za tylna osia. Z tych i innych powodow Aarhus Sporveje bylo uznawane przez kilka kolejnych lat niestety jako najgorsze przedsiebiorstwo autobusowe w kraju. Natomiast na pewno sa one niezle utrzymane i niezbyt wyeksploatowane, albowiem rzadkoscia jest pelne zapelnienie, a drogi w tym miescie sa w doskonalej kondycji.
07.02 22:48:29
Maciej-Gliwice napisał(a):
Myślę że w przypadku Gliwickiego PKM-u nad decyzją sprowadzenia dab-ów zaważył fakt, że dobrze współgrają z istniejącym parkiem taborowym. Owszem, mamy kilka volvo, kilka man-ów trzech generacji, solarisy, ale również sporo takich właśnie dab-ów. Lepiej było więc sprowadzić daby, niż równie przechodzone autobusy marki jeszcze u nas nie eksploatowanej. Wiadomo, że takie rozwiązanie obniża też koszty eksploatacji (te same części zamienne etc).
07.02 23:24:06
dab napisał(a):
wyjechał już trzeci przegubowy dab sprowadzony przez PKM Gliwice
08.02 14:33:37
andzej69 napisał(a):
no wlasnie to trzeba było many NL2x2 sprowadzic
08.02 18:14:08
butthead napisał(a):
Tylko nie tak łatwo znaleźć na rynku sensownego MAN-a NL2x2.
09.02 00:23:58
adam86 napisał(a):
Z tymi dabami to też raczej zbytnio nie szukali, wzieli pierwsze lepsze jakie się utrafiły.
09.02 09:33:12
jacekso napisał(a):
Nie masz żadnych konkretnych argumentów i piszesz jakieś teorie z chmur...
09.02 18:56:28
Piotr napisał(a):
A jednak udalo mi sie wyjasnic ciekawostke ukladu drzwi 2-2-1-1. Mialy tak kupowane przez Aarhus przegubowe DABy do 1991 roku. Generalna zasada jest w tym miescie, iz wsiada sie do kazdego autobusu 2imi drzwiami, a wysiada pozostalymi. W przypadku jednak autobusow przegubowych zdecydowano swego czasu, ze jedne drzwi do wejscia nie wystarcza i kupowano autobusy z 4ma, z tym ze tylny czlon DABa jest dosc krotki i uznano, ze nie ma miejsca na 2 podwojne. Wsiadalo sie do takiego autobusu 2imi i 4ymi drzwiami (stad nad tymi wlasnie sa okienka dla tablic kierunkowych). W okolicach obu tych wejsc byly zlokalizowane automaty biletowe. Jednak po 1992 roku zmieniono zdanie i kupowano juz tylko autobusy z klasycznym ukladem 2-2-2-0. Aczkolwiek w 4ro drzwiowych nadal mozna bylo wsiadac ostatnimi az do ok. 2001, kiedy to zabroniono i zlikwidowano przy nich automat biletowy i kasownik.
09.02 19:21:14
Henry napisał(a):
Kiedy w koncu wyswietlacze w tych dabach zainstalują????
10.03 15:08:03