Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Wieści taborowe - Transkom Piekary Śląskie

07.12.2013

Tagi: tabor, Transkom – Dodał: Jakub Jackiewicz

W ramach cyklu poświęconego wieściom taborowym poszczególnych przewoźników przechodzimy teraz do opisu przedsiębiorstw, które zakończyły swoją działalność w komunikacji miejskiej GOP. Zaczynamy od Transkomu z Piekar Śląskich, który ostatni raz obsługiwał swoje linie w czerwcu br.


Transkom Piekary Śląskie jest jednym z przewoźników, który ostatnio zakończył działalność przewozową. Ostatnimi obsługiwanymi liniami były 230 w Rudzie Śląskiej i 102 w Świętochłowicach.

Obsługę linii 230 Transkom zakończył z dniem 30 czerwca 2013 r. (skończyła się umowa). Tabor, który tam kursował został wycofany z ruchu. Były to Volvo B10LA nr 01 i 38, Jelcz 120M/3 nr 10, MAN NL222 nr 37 i Neoplan N4016 nr 33.

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka)
(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Jacek Sobota)

Linia 102 formalnie rzecz biorąc obsługiwana była do końca sierpnia 2013 r. Nie kursuje jednak w ogóle w okresie wakacji letnich, więc ostatni raz autobus z Transkomu obsługiwał ją 28 czerwca 2013 r. Później umowa została wypowiedziana, a od września linię obsługuje Kłosok (przy okazji zmieniono tabor na minibusowy). Linia 102 obsługiwana była zwykle przez Solbusa B9,5 nr 30 z 2005 roku.

(autor: Marcin Bul) (autor: Wiktor Stryjakiewicz) (autor: Andrzej Gryc)

Spośród ww. autobusów cztery z nich są w ofercie gliwickiego komisu Adrem. Kupić można Volvo nr 38, Jelcza nr 10 i Solbusa nr 30, a także odstawionego już nieco dłużej Autosana A1010M nr 05. MAN nr 37 i Neoplan nr 33 zostały najprawdopodobniej sprzedane, a Volvo nr 01 skasowane. W 2013 roku do kasacji trafiły także Neoplan N4014NF nr 11 i MAN NG312 nr 25.

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Janusz Rogoń) (autor: Jacek Sobota)

Wcześniej, w 2012 roku, skasowano sporo autobusów: MAN-y: NG272 nr 02, 18 i 24, NG312 nr 26 i 27 oraz NL202 nr 15, Neoplany N4016 nr 16 i 22, Van Hoole AG300 nr 03 i 14 oraz Jelcze 120M nr 08, 19 i 21.

(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Mateusz Trąbka) (autor: Przemysław Wacławek)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Krzysztof Zioło)
(autor: Jacek Sobota) (autor: Jacek Sobota)
(autor: Wiktor Stryjakiewicz) (autor: Mateusz Trąbka) (autor: Mateusz Trąbka)


W ten sposób zakończyła się kariera jednego z najdłużej działających przewoźników w sieci KZK GOP. Transkom rozpoczął obsługę linii 23 z dniem 1 sierpnia 1993 r. i jeździł na niej do końca 2001 r. Inne najdłużej obsługiwane linie to 89 (1996-2011) i 234 (1995-2011), 111 (1997-2012) oraz 199 (1996-2010). Na linii 102 Transkom był obecny od 1 września 2003 r. Oprócz nich krócej lub dłużej obsługiwał następujące linie: 86, 101, 155, 201, 222, 230, 255, 270, 286, 659, 750, 912, 955, S-3, S-4, S-5 i S-15, pojawiał się też w komunikacji zastępczej za tramwaj.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

timin napisał(a):

czerwonego mana z transkomu (najprawdopobniej NG272) widzialem na zlomowisku pod zawierciem

08.12 18:47:00

Andi napisał(a):

Większość autobusów tego przewoźnika nadaje sie na złomowisko udowodnił do na linii 912

09.12 13:42:11


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!