Wieści taborowe - mikrobusy
26.11.2013
Kontynuujemy cykl informacji o zmianach taborowych od 2012 roku. W tym odcinku przewoźnicy mikrobusowi - Brożek Ruda Śląska, Intrans Sosnowiec, Frodzi Bochnia, Wadas Sławków i Kempny Pawłowice.
Lucjan Brożek poszerza strefy wpływów na liniach mikrobusowych w regionie i do ich obsługi potrzebuje nowych pojazdów. W styczniu 2012 r. pozyskał Mercedesa 311CDI nr rej. SL 70543, który kursował na linii 969 w Siewierzu.
Od 1 czerwca 2012 r. eksploatuje nowego Mercedesa 513CDI, który oznaczony został numerem bocznym 4. Można go spotkać na katowickiej linii 973. Od sierpnia 2012 r. u Brożka kursuje ponadto jeszcze jeden Mercedes 515CDI, oznaczony numerem 002.
Na przełomie 2012 i 2013 roku, do obsługi wygranej w przetargu linii 224 w Gliwicach, sprowadzono z Wałbrzycha Kapenę Thesi City 65C z 2002 roku. Nosi ona numer boczny 8 w spadku po poprzednim właścicielu i zadebiutowała na linii z dniem 2 stycznia. Jako rezerwa na tej linii w styczniu rozpoczął kursowanie mikrobus Citroën Jumper, wyposażony w szerokie dwuskrzydłowe drzwi, ale bez numeru bocznego (nr rej. SL 77793).
W firmie Intrans należącej do Anny Szelejewskiej z Sosnowca tylko dwie nowości. Firma pozostała wierna mikrobusom z gwiazdą i nabyła kolejne Mercedesy 513CDI. Pierwszy fabrycznie nowy pojazd zadebiutował 12 listopada i obsługuje linię 937 w Katowicach. Dostał numer boczny 06. Wyposażony jest m.in. w wyświetlacze. Drugi, podobny, z numerem 07 kursuje od stycznia 2013 r. We wrześniu 2013 r. pojawił się kolejny Sprinter, otrzymał numer 08 i można go spotkać na komercyjnej linii z Katowic do Kazimierza Górniczego.
W 2012 roku sprzedano Mercedesa 515CDI z 2008 roku (nr rej. WB 0854A). Trafił do przewoźnika z miejscowości Dobre Miasto. Pozbyto się również Mercedesa 312D z 1997 roku przelotnie oznaczanego numerem bocznym 05.
Andrzej Bugara z Bochni działający pod firmą PTH Frodzi, zakupił dwa nowe pojazdy: w czerwcu 2012 roku pojawił się Mercedes 313CDI nr rej. KBC 20160, a od 21 sierpnia 2013 r. na linii Ł w Łaziskach kursuje Iveco Daily 50C18 nr rej. KBC 26785. W sierpniu 2013 r. sprzedano inne Iveco – Daily 50C13 nr rej. KBC 10103.
Maleńka firma Jana Wadasa ze Sławkowa wymieniła w czerwcu 2012 roku cały swój tabor używany na liniach KZK GOP. Mowa jednak tylko o jednym pojeździe. Na linii 949/959 po kolejnym przetargu przestał kursować Mercedes 210D nr rej. SBE 06783, który choć niezgodny z umową jeździł z powodzeniem przez ostatnie lata.
Przez pierwsze tygodnie czerwca pasażerom udostępniono Mercedesa 311CDI nr rej. KOL 8W02 wypożyczonego z firmy Megatrans Osiek. Dopiero pod koniec miesiąca na linię wyjechał docelowy pojazd, czyli nowozakupiony (choć używany) Volkswagen LT35 nr rej. SBE 61366. Warto zauważyć, że nadal nie spełnia on wymagań przetargowych (pojemności, drzwi automatycznych i wyświetlacza, o numerze bocznym nie wspominając).
Tymczasem nowy przewoźnik mikrobusowy pojawił się w związku z uruchomieniem własnej komunikacji lokalnej przez gminę Pawłowice. Nowe linie kursujące po terenie gminy obsługuje firma Krzysztof Kempny NFU, która wcześniej zajmowała się ubezpieczeniami. Od 1 września 2013 r. na ulice wyjechały cztery mikrobusy: trzy Mercedesy 515CDI z 2008 r., jeden Sprinter z nadwoziem VDL Kusters Parade i jeden z podobnym, ale oryginalnym EvoBus (obywa są niskopodłogowe i z 2003 roku) oraz jeden nowy (rocznik 2013) Peugeot Boxer.
gość napisał(a):
Jeśli chodzi o Wadasa to jego pojazd numer boczny i wyświetlacz od dłuższego czasu już posiada. Chociaż ten wyświetlacz jest tak duże, że aż trudno go dojrzeć, ale jest.
27.11 03:55:57