Wieści taborowe - PUP, Sed-Baz, MJP-BAZ Czeladź
18.08.2013
Czeladzkie przedsiębiorstwo i towarzyszące mu spółki powoli kończy funkcjonowanie. Z powodu ograniczenia zadań przewozowych sporo autobusów zostało sprzedanych lub skasowanych. Nie zakupiono nic nowego.
W styczniu 2012 roku grupa autobusów powróciła z wypożyczenia do MPK Częstochowa. Autobusy od Sebzdy wspomagały tam obsługę komunikacji zastępczej za tramwaj. Łącznie przez Częstochowę przewinęło się 15 autobusów, które figurowały tam pod następującymi numerami:
401 – Jelcz M181M nr 07
402 – MAN NG262 nr SBE 54209 (po powrocie wszedł do eksploatacji w GOP z numerem 08)
403 – MAN NG312 nr 06
404 – Mercedes O405N nr 67
405 – Mercedes O405N2 nr 65
406 – MAN NG272 nr 08
407 – Setra SG219SL nr 69
408 – MAN NG262 nr 12 (w GOP jeździł u Nowaka z numerem 078)
409 – MAN NG272 nr SBE 54409 (nie jeździł w GOP)
410 – MAN NG272 nr 05
411 – Jelcz M181MB nr 02
412 – MAN NG272 nr 37
413 – MAN NL202 nr 31
414 – MAN NL202 nr 25
415 – Mercedes O405N2 nr 66
Po powrocie tylko MAN NG262 nr 08 wszedł do eksploatacji w GOP.
Część autobusów po powrocie skasowano, były to: MAN-y NG272 nr 08 (poprzednia obsada) i 37 oraz Jelcze M181MB nr 02 i M181M nr 07. Skasowana została także Setra SG219SL nr 69, która w listopadzie 2011 roku uległa spaleniu.
Oprócz nich do kasacji w 2012 roku trafiły: pozostałe Jelcze M181M (nr 03, 04 i 15) i wszystkie 120MM/2 (nr 30, 35 i 39), a także wszystkie Volvo B10BLE (nr 14, 24 i 44), MAN-y NG272 nr 12 i 83 oraz NL262 nr 74, 80, 81 i 82. Nie są znane dalsze losy pozostałych MAN-ów NL202 i NL262, prawdopodobnie zostały sprzedane lub skasowane.
W związku z mocnym ograniczeniem działalności przewozowej, oprócz kasacji rozpoczęto także wyprzedaż taboru. Nowych nabywców znalazły cztery MAN-y NL202 nr 25, 29, 31 i 33 – sprzedano je do Lwowa do przedsiębiorstwa o nazwie „Mira i K”.
Pięć autobusów trafiło do Zakładu Usług Transportowych w Rzadkiej Woli koło Brześcia Kujawskiego. Są to Mercedesy O405N nr 65 i 66, O405GN nr 01, MAN NL222 nr 22 i MAN NL262 nr 72.
MAN-a NG262 nr 12 (ex Nowak 078) sprzedano do przedsiębiorstwa Ewy Kochmańskiej z Częstochowy (nie jeździł u Sebzdy w GOP).
Właściciela zmieniły też trzy inne autobusy, choć pozostały w GOP: Mercedesa O405N nr 67 kupił w lutym 2012 roku TAS Piekary Śląskie (nowy nr 013), a Jelcze M121I nr 102 i 104 od sierpnia 2012 roku jeżdżą u Pawelca (nowe numery 95 i 94).
Przedsiębiorstwo Usług Pasażerskich w Czeladzi (pod taką firmą działalność gospodarczą prowadził Jerzy Sebzda) oraz spółka z o.o. pod nazwą Sed-Baz (w której był głównym udziałowcem) przestały obsługiwać pakiet linii na zlecenie KZK GOP od 1 września 2011 r. Do końca maja 2012 r. konsorcjum obsługiwało jeszcze linie 140, 634, 637 i 809. Pod zmienioną firmą – jako spółka z o.o. o nazwie MJP-BAZ obsługuje od 1 kwietnia 2012 r. linie 813 i 814 w ramach konsorcjum z PKM Świerklaniec. Umowa kończy się 28 lutego 2014 r. Świerklanieckie autobusy korzystają z zajezdni przy ul. Wiosennej. MJP-BAZ obsługuje na tych dwóch liniach trzy zadania (wszystkie taborem BN): 813/1 w dni robocze, 814/5 w dni robocze i 814/2 w dni wolne, a także czasem wysyła rezerwę. Stały przydział mają tam dwa autobusy – BMC 250-SLF nr 45 oraz Jelcz M121I nr 103.
marcin15 napisał(a):
Man nr 78 od Sebzdy został na stałe w Częstochowie, kupiła go Kochmańska
18.08 22:04:48