Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przetarg na nowe autobusy w PKM Katowice

18.06.2013

Tagi: tabor, PKM Katowice, inwestycje – Dodał: Jakub Jackiewicz

PKM Katowice ogłosił dwa przetargi na dostawę nowych autobusów - jeden obejmuje 8 12-metrowych niskopodłogowców, a drugi 2 podmiejskie autobusy niskowejściowe.


Jeśli chodzi o pierwsze postępowanie, to specyfikacja przetargowa określa, że autobusy mają spełniać następujące podstawowe parametry techniczne:
- długość od 11,50 do 12,15 m,
- szerokość całkowita 2,55 m,
- wysokość całkowita do 3,10 m wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym,
- minimum 90 miejsc, w tym maksymalnie 28+1 siedzących (siedzenia miękkie tapicerowane, minimum 6 siedzeń dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi),
- miejsce dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego w rejonie II drzwi oraz ręcznie rozkładana rampa przy II drzwiach,
- trzy pary drzwi pasażerskich w układzie 2-2-2, o szerokości przejścia w świetle drzwi minimum 120 cm,
- podłoga płaska, bez stopni poprzecznych we wnętrzu pojazdu, posiadająca wszystkie wejścia bezstopniowe
- dwie osie,
- kabina kierowcy: wydzielona typu zamkniętego, klimatyzowana, z okienkiem do sprzedaży biletów,
- dopuszczalna masa całkowita 18000 kg,
- pojemność skokowa silnika min. 9000 cm3,
- silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 5 oraz ma posiadać moc co najmniej 180 kW,
- skrzynia biegów: automatyczna z przekładnią hydrokinetyczną, minimum 4-zakresowa.

Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 12 lat eksploatacji przy założeniu średnio 80-90 tys. km rocznego przebiegu. Zamawiający nie dopuszcza pojazdów prototypowych i przedseryjnych, a oferowany autobus musi być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu na rynek Unii Europejskiej, Norwegii lub Szwajcarii w liczbie nie mniejszej niż 8 sztuk.

Autobusy mają być wyposażone w instalację przygotowaną do montażu urządzeń ŚKUP. Dla pasażerów przewidziano klimatyzację, a ogrzewanie pojazdu ma być realizowane przez grzejniki konwektorowe i nagrzewnice wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika lub z niezależnego ogrzewania. Oprócz tego autobusy mają mieć 8 szt. otwieranych okien - dopuszczono zarówno okna przesuwne, jak i uchylne, z tym, że część otwierana musi zajmować co najmniej 30% powierzchni okna.

W zakresie informacji pasażerskiej przewidziano pełnowymiarowe tablice elektroniczne wykonane w technologii LED - przednia i boczna o rozdzielczości 24x200 px, a tylna - 24x40 px, ma być również tablica wewnętrzna oraz system informacji pasażerskiej (zapowiedzi przystanków). Autobusy mają być również wyposażone w monitoring (3 kamery wewnątrz, 1 kamera na drogę przed pojazdem i 1 kamera cofania). Autobusy polakierowane mają być na kolor żółty RAL 1021.

Pojazdy mają być dostarczone w terminie 120 dni od dnia podpisania umowy. Otwarcie ofert przewidziano na 4 lipca 2013 r. na godz. 12:00.

(autor: Jakub Jackiewicz)

W drugim przetargu przedmiotem zamówienia są 2 autobusy "podmiejskie niskopodłogowe, typu Low Entry". Ich podstawowe parametry są następujące:
- długość od 11,50 do 12,15 m,
- szerokość całkowita 2,55 m,
- wysokość całkowita do 3,35 m wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym,
- co najmniej 80 miejsce w tym minimum 40+1 siedzących,
- miejsce dla wózka dziecięcego lun inwalidzkiego w rejonie II drzwi,
- dwie pary drzwi pasażerskich w układzie 2-2-0, o szerokości przejścia w świetle drzwi minimum 120 cm,
- płaska podłoga bez stopni poprzecznych od przodu aż do drugich drzwi we wnętrzu pojazdu, posiadająca wszystkie wejścia bezstopniowe,
- dwie osie,
- dopuszczalna masa całkowita: 18000 kg,
- silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 5 i posiadać moc co najmniej 220 kW,
- pojemność skokowa silnika min. 9000 cm3,
- skrzynia biegów automatyczna z przekładnią hydrokinetyczną, 6-cio zakresowa

Podobnie jak wcześniej mówione autobusy niskopodłogowe, również te dwa zamawiane w drugim przetargu mają mieć instalację pod urządzenia ŚKUP, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, czy system informacji pasażerskiej. Różnica to wymóg bagażników podsufitowych na bagaż podręczny. W przypadku tych dwóch sztuk autobusy mają być w kolorze srebrny metalik.

Termin realizacji tego zamówienia to 135 dni od dnia podpisania umowy. Otwarcie ofert nastąpi 19 lipca 2013 r. o godz. 12:00.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

KUBER napisał(a):

Bardziej przydałyby się przegubowce - widać nie prędko chcą się pozbyć ikarusów

18.06 13:11:32

pete182 napisał(a):

czyli jak widać MAZA napewno nie kupią;)

18.06 17:11:04

adam napisał(a):

czyli solaris z lufcikami jak uszokobusy. dobrze że choć 3 drzwi. Ale dlaczego durgi typ autobsów nie ma klimy?

18.06 20:32:49

waldeck napisał(a):

Lufcików chyba nie będzie, bo to raczej mniej niż 30 % powierzchni okna. Ale mogę się mylić :)

20.06 09:43:17

rufio napisał(a):

po aferze z rozerwanym przegubem w ikarusie rzecznik lał wodę pod publikę, że do 2014 chcą się pozbyć ikarusów. tu macie link do artykułu http://katowice.gazeta.pl/k...

20.06 19:07:43

tomcio napisał(a):

Rzeczywiście wszystko wskazuje na to, że w tych autobusach będą zamontowane przesuwne okna (co ciekawe w przypadku pojazdów podmiejskich także jest wymóg min. 30% powierzchni otwieranego okna, zatem pewnie i nich się takie znajdą). Przepraszam za dociekliwość, ale wszystko wskazuje na to, że również te 8 miejskich autobusów będzie miało klimatyzację. Widać to chociażby w opisie tej wiadomości (wysokość autobusów maks. 3,10 m wraz z urządzenie klimatyzacyjnym), poza tym w warunkach SIWZ na stronie przewoźnika w przetargu na tych 8 pojazdów jest wymagana klimatyzacja(jeden z punktów w specyfikacji parametrów wyraźnie mówi o klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy, chyba że coś niedawno jeszcze zmienili w SIWZ, nie wiem czemu to umknęło redakcji). :) Mam nadzieję, że tak jak poprzednio tak i teraz zostaną zakupione autobusy z klimatyzacją, bo jazda w takich warunkach pogodowych jak dziś pojazdem bez klimatyzacji nie jest, delikatnie mówiąc, najprzyjemniejszym doświadczeniem. ;)

20.06 21:13:39

pete182 napisał(a):

ja uważam, że mimo takich warunków klimatyzacja nie jest potrzebna... drzwi są cały czas otwierane co 2 minuty na przystankach, przez co w tych autobusach tak szybko się nie chłodzi. A do tego pasażerowie jeżdżą 5-10 minut (zdażają się przypadki, że całą trase albo prawie) do tego nie można zapomnieć o tym że te Mercedesy co 2 lata temu przyjechały do Katowic biorą 60-70l ropy na dniówkę.A to dużo. Teraz już jest wyłączana klimatzacja w Solarisach i Mercedesach, ponieważ GOP nie chce płacić za paliwo. Jak juz to jestem zdania że klimatyzacja jest bardziej potrzebna kierowcą w kabinie którzy siędzą po 9-10 godzin + jakieś wydarzenia losowe na drodze.

22.06 20:22:14


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!