Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaje wróciły na ul. Moniuszki w Bytomiu

05.06.2013

Tagi: Tramwaje Śląskie, infrastruktura, inwestycje, Bytom – Dodał: Jakub Jackiewicz

Zbliża się do końca realizacja zadania nr 5a w ramach projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej. 4 czerwca 2013 r. wznowiono ruch tramwajowy na ul. Moniuszki w Bytomiu.


Realizacja projektu „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” jest w fazie realizacji. Trwają roboty torowe na wielu odcinkach.

Jednym z pierwszych zakończonych etapów jest zadanie nr 5a pod nazwą "Modernizacja torowiska w ulicach Powstańców Warszawskich i Moniuszki w Bytomiu". Obejmowało ono przebudowę torowiska w ul. Moniuszki w Bytomiu na odcinku od ul. Powstańców Warszawskich (wraz z przejazdem przez jezdnię) aż do skrzyżowania z ul. Jagiellońską.

(autor: Tramwaje Śląskie) (autor: Tramwaje Śląskie) (autor: Tramwaje Śląskie)

W ramach robót wykonano:
- przebudowę torowiska wydzielonego na długości 17 mtp (klasyczna konstrukcja podsypkowa z szyn rowkowych na podkładach strunobetonowych),
- przebudowę torowiska wbudowanego w jezdnię na długości 282 mtp (konstrukcja bezpodsypkowa z szyn rowkowych na płytach torowych prefabrykowanych, przytwierdzonych w technologii elastycznego mocowania na bazie żywic poliuretanowych),
- peron na przystanku Bytom Moniuszki (długość 32 m i szerokość 2 m, krawędź wyniesiona 12 cm ponad główkę szyny, nawierzchnia z kostki betonowej),
- roboty towarzyszące, w tym nawierzchnia drogowa z kostki betonowej wibroprasowanej (na ul. Powstańców Warszawskich - bitumiczna, a na skrzyżowanie z ul. Dworcową - odtworzenie mozaiki z bruku naturalnego).

Wykonawcą robót było konsorcjum firm Skanska S.A. z Warszawy i Skanska a.s. z Pragi. Wartość zadania wyniosła 1,8 mln zł netto.

(autor: Tramwaje Śląskie) (autor: Tramwaje Śląskie) (autor: Tramwaje Śląskie)

Teren budowy przekazano wykonawcy 4 marca 2013 r. Ulica Moniuszki została wyłączona z ruchu, a linie tramwajowe skierowano ul. Katowicką w obu kierunkach (powstał odcinek jednotorowy zabezpieczony sygnalizacją ręczną). Roboty budowlane zakończono 3 czerwca 2013 r. Od następnego dnia przywrócono ruch tramwajowy, jednak bez zmiany rozkładów jazdy. KZK GOP podaje, że ruch tramwajowy na ul. Moniuszki został przywrócony tylko czasowo, do 7 czerwca.

(autor: Tramwaje Śląskie)

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

motley napisał(a):

A nie 4 marca 2013?

06.06 01:15:12

andrzejh69 napisał(a):

Niby ładnie i pięknie, ale ta szara kostak typu "puzle". Nie można było zaprojektować tam i wykonać nawierzchni z bruku? Ta kostka szybko się znisczy i nawierzchnia jezdni ulegnie deformacjom,

06.06 10:47:42


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!