Wieści taborowe - Rudpol-opa Ruda Śl.
07.06.2013
Rudzkie przedsiębiorstwo, zajmujące się głównie pomiarami i automatyką, wprowadziło ostatnio nieco zamieszania na lokalnym rynku transportowym. Od maja firma rozpoczęła obsługę dwóch nowych dla siebie linii 98 i 154 co pociągnęło za sobę serię zmian taborowych.
Do ich obsługi niezbędne było aż 8 autobusów. Do posiadanych dotychczas Solarisów Urbino 12 nr 05, 06 i 07 dokupiono w kwietniu 2012 r. czwartego – nr 09.
Trzy z nich rozpoczęły kursowanie na linii 98, a jeden (wraz z wysokopodłogowym Jelczem M120I nr 01, choć powinny tam być wyłącznie autobusy niskopodłogowe) kursował na linii 144.
Kolejny nowy Solaris Urbino 12 został zakupiony pod koniec listopada (otrzymał nr 08).
Tymczasem na linii 154 zaczęły kursować autobusy firmy Aska Żory, formalnie pożyczone, w praktyce obsługiwane w całości przez tę drugą firmę. Zastępczo blisko przez miesiąc kursowały dość wiekowe Mercedesy O405N (nry 48, 51, 55, 61 i 68). Później wyjeżdżały jeszcze często w ramach rezerwy.
Na przełomie maja i czerwca zostały zastąpione częściowo najpierw przez trzy MAZ-y 203 z 2011 roku, eksploatowane wcześniej przez Henryka Polaka, stojące zwykle w komisie Aurex-Truck, a przez Rudpol (Askę) chwilowo tylko wypożyczone – nr 1 ex 35, nr 2 ex 37 i nr 3 ex 36.
Po kilkunastu dniach trafiły one w dalsze ręce (1 i 3 do Irex/Meteor, a 2 do Kłosoka), a tymczasem na linię Aska zaczęła kierować pięć MAZ-ów 203, ale z 2008 roku. Też wcześniej jeździły u Polaka.
Dopiero w styczniu i lutym 2013 r. Rudpol-opa zakupił sześć Irisbusów Citelis 12M z PKS Bydgoszcz. Autobusy z 2007 roku wyjechały na linie między 24 stycznia, a 18 lutego. Otrzymały numery 02 (ex B765), 03 (ex B768), 04 (ex B762), 10 (ex B770), 11 (ex B759) i 12 (ex B771).
W marcu część z nich przenumerowano – 02 na 24, 03 na 25, a 12 na 23.
Jeden z nowych nabytków, nr 11, to dawny tester, który gościł już w GOP-ie w 2007 roku.
Od 19 maja do początku czerwca 2012 r. w Rudpolu kursował też testowy autobus AMZ CS12LF o dość oryginalnej sylwetce (otrzymał nr 11), a od 14 czerwca przez kilka tygodni pasażerowie mogli skorzystać również z testowego Autosana M12LE (oznaczono go numerem bocznym 04).
Opis zmian taborowych w tej firmie należy uzupełnić informacją, że 3 kwietnia 2012 r. miał miejsce pożar autobusu Jelcz 120M nr 08, a autobus został później skasowany (» czytaj więcej o pożarze).
Na początku 2012 roku sprzedano do Leszka Sochy Jelcza M11 nr 02. Spośród czterech posiadanych dawniej „migów” pozostał na stanie jeszcze jeden – L11.3 nr 04 z 1989 roku. Jest odstawiony i oczekuje jeszcze na ewentualnego kupca. M11 nr 03 skasowano jeszcze w 2011 roku.
KUBER napisał(a):
Ciekawe co poślą na 230.
07.06 06:50:00
spyker34 napisał(a):
Kuber mam znajomego kierowce w Rudpolu ;) prawdopodobnie solarki i jakis przegub sprowadzony
07.06 18:45:57
KUBER napisał(a):
@spyker34 - dzięki za info!
08.06 08:57:00
65844 napisał(a):
może jakiś przegubowy Solaris
08.06 10:56:50