Wieści taborowe - PKM Jaworzno
17.05.2013
Jaworznicki PKM kontynuuje zakupy autobusów używanych, uzupełniając w ten sposób swój park taborowy.
Zgodnie z przyjętymi standardami wszystkie sprowadzane pojazdy poddawane są gruntownym naprawom i poprawie estetyki, a także przemalowywane w firmowe barwy. Firma rozszerza także wyposażenie kolejnych pojazdów o automaty biletowe i system dynamicznej informacji pasażerskiej (ten drugi instalowany jest także na kolejnych przystankach).
Z początkiem stycznia 2012 r. wyjechał zakupiony jeszcze w 2011 roku MAN NL263 nr 296 (ex Stadtverkehr Kempten, rocznik 2000).
W maju do Jaworzna przyjechały zakupione po sąsiedzku z PKM Tychy dwa Solarisy Urbino 12 z 2004 roku. Otrzymały numery 297 (ex 183) i 298 (ex 185).
W lipcu linię wyjechał MAN NG313 wyprodukowany w 2002 roku. Ściągnięto go z HEAG Darmstadt i nadano numer 299.
Razem z nim do eksploatacji wprowadzono dwa MAN-y NL273 Lion’s City z 2007 roku. Podobnie jak wspomniane wcześniej Solarisy również sprowadzono je z niedaleka – ich poprzednim właścicielem był Henryk Polak z Chorzowa. Nowe nabytki oznaczono numerami 300 (ex 25) i 301 (ex 24).
PKM dwukrotnie testował też dość niezwykłe autobusy z napędem elektrycznym. W dniach 16-30 listopada 2012 r. testowano autobus AMZ CS10E o wyróżniającej go awangardowej stylistyce. Autobus, oznaczony numerem 927, kursował głównie na specjalnie dla niego uruchomionej linii 350.
Od 22 grudnia 2012 r. do 1 stycznia 2013 r. na testach przebywał za to Solaris Urbino 8,9LE Elektric, który dla odmiany kursował na linii 370. Otrzymał numer taborowy 928.
10 kwietnia 2013 r. rozpoczęły się testy hybrydowego MAN-a NL253 Lion’s City Hybrid. Po dwóch tygodniach eksploatacji z numerem 929, zawitał na targi SilesiaKOMUNIKACJA w Sosnowcu, po czym ruszył dalej w kraj.
Zmiany taborowe należy uzupełnić wzmianką o kasacji dwóch ostatnich autobusów Volvo B10L-SN12 (nr 217 i 218), które od kilku miesięcy były odstawione i nie było chętnych na ich zakup. Autobusy tej serii (w Jaworznie było ich 11 sztuk) zostały wycofane z ruchu po dostawie autobusów zakupionych ze środków unijnych pod koniec 2011 roku.
Mateusz napisał(a):
Lwy polakowe miały numery #24,oraz #25.
17.05 10:53:09