Meteor obsługuje komunikację miejską w Tczewie
08.01.2012
Firma Meteor Jaworzno, przewoźnik znany od wielu lat w GOP i nie tylko, od 1 stycznia 2012 r. obsługuje komunikację miejską w Tczewie, po wygranym przetargu.
Przetarg ogłoszono na początku lipca 2011 r. Obejmował "świadczenie usług przewozowych transportu zbiorowego dla potrzeb komunikacji miejskiej w Tczewie na wyznaczonych liniach komunikacyjnych zgodnie z rozkładem jazdy" w latach 2012-2014.
Przewoźnik wybrany w przetargu obsługuje komunikację miejską (tzn. wykonuje kursy na liniach ustalonych przez Urząd Miejski), ale również emituje i dystrybuuje papierowe bilety jednorazowe, wiesza rozkłady jazdy na przystankach oraz umożliwia pasażerom korzystanie z biletów w formie karty elektronicznej (tzw. elektroniczna portmonetka). Karta miejska jest własnością Urzędu Miejskiego, przewoźnik zobowiązany jest jedynie wykupić sublicencję na oprogramowanie systemu oraz wyposażyć autobusy w odpowiednie kasowniki. Przychody z biletów są przychodem przewoźnika - zobowiązany jest on respektować ceny biletów i zakres ulg ustalony przez Radę Miejską w Tczewie.
W ramach umowy planowane jest wykonanie ok. 4,5 mln wozokilometrów w ciągu trzech lat. Usługi mają być świadczone przez 23 autobusy w ruchu. Parametry techniczno-użytkowe autobusów nie precyzują ich wieku (dopuszczono pojazdy z dowolnego rocznika). Wszystkie muszą być niskopodłogowe (bez stopni w I i II drzwiach oraz bez stopni poprzecznych wewnątrz). W zasadzie wszystkie powinny mieć długość od 11,51 do 13,50 m i co najmniej 90 miejsc, jednak dopuszczono eksploatację nie więcej niż 6 autobusów o długości od 9,01 do 10,5 m i pojemności co najmniej 60 miejsc (na liniach uzgodnionych z Zamawiającym). Autobusy powinny mieć trzy pary drzwi, dopuszczono jednak 11 pojazdów z dwiema parami drzwi (plus wszystkie 6 pojazdów midi). Wszystkie pojazdy muszą być w barwach miejskich - białe z żółtym (złotym) i czerwonym pasem.
Wraz z nową umową z przewoźnikiem miasto Tczew wprowadziło zmiany w układzie linii komunikacyjnych oraz nowe rozkłady jazdy. Przygotowała je firma Public Transport Consulting Marcina Gromadzkiego z Gdyni. Obecnie funkcjonuje 11 linii autobusowych (plus jedna nocna), kursujących w większości w regularnym takcie. Z rozkładami jazdy i graficznym przebiegiem tra można zapoznać się na specjalnie uruchomionej stronie internetowej (» zobacz).
W przetargu swoje oferty złożyły firmy: Veolia Transport Toruń (dotychczasowy przewoźnik) z ceną ponad 16,1 mln zł, Gryf Żukowo z ceną 14,5 mln zł, Warbus Warszawa z ceną ok. 12,5 mln zł oraz nasz Meteor, który zaoferował 9,38 mln zł (ceny brutto).
Do obsługi komunikacji w Tczewie skierowano 26 autobusów, niektóre z nich wcześniej eksploatowane były w GOP. W parku taborowym przeważają MAN-y NL202 i NL222 z lat 1994-95 (część ex Bordeaux) w liczbie 20 szt. Tabor midi reprezentuje MAN 14.220 Berkhof Junior z 2003 roku (ex Connexxion Hilversum) w liczbie 5 szt. oraz Neoplan N4011NF z 1994 roku. W Tczewie przy ul. Sadowej uruchomiono zaplecze techniczne.
» zobacz zdjęcia autobusów Meteora w Tczewie w Fotogalerii Transportowej:
Kysó napisał(a):
Czy elektroniczny bilet w Tczewie jest jednocześnie kartą biblioteczną, karnetem na basen, kwitem parkingowym i biletem do kina?? Bo jeśli nie, to niech Romuś z ekipą wezmą przykład z Tczewa (już nie z Krakowa, Wrocławia czy Warszawy ale właśnie z Tczewa) i niech ten swój ŚKUP zaniosą do ŚKUPU złomu.
08.01 20:59:20
memphis napisał(a):
Nie jest, ale nie jest też nośnikiem bilety okresowego, bo takowe w Tczewie zlikwidowano. Działa to tylko jak komórka na pre-paid, im więcej załadujesz tym mniej płacisz za pojedynczy przejazd.
08.01 21:04:25
Oskar napisał(a):
u was to ujdzie ale w np kzkgop nie za bardzo.
08.01 22:16:35
kiepsko napisał(a):
gratulujemy Wlodarzom Miasta..... niedlugo bedziecie zygac Meteorem....
08.01 23:16:15
Kysó napisał(a):
@memphis: I co, u nas tak być nie może (oczywiście plus bilet okresowy)? Musi to dziadostwo kosztować kilkaset baniek i mieć milion różnych nieprzydatnych funkcji??
09.01 07:19:31
lgor napisał(a):
Zasadność inwestowania w ŚKUP była już raczej omawiana.Redaktorzy wpk negatywnie odnosili się do tej inwestycji. Może jednak gdyby nie inność tego projektu od innych miast projekt nie dostałby dotacji ?
09.01 10:49:00
rangerek napisał(a):
@igor może by nie dostał ale może jednocześnie by nie kosztował tyle że dotacja byłaby potrzebna
09.01 22:43:26
tczewianin napisał(a):
juz żygamy tymi złomami.
czasem az strach że coś odpadnie i bedzie wypadek.
Miasto zaoszczedziło kilka baniek, kosztem wygody mieszkańców.
naprawde nie jeżdziłem takimi złomami dawno jak tutaj a wczesniej to przynajmniej zawieszenie było spoko.
15.10 14:17:47