Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pasażerowie na drodze

13.12.2006

Tagi: infrastruktura, wypadek, prasa – Dodał: Maciej Makula

Michał Wojak
Dziennik Zachodni, 08.12.2006


Tu nie ma gdzie się podziać. Żeby wsiąść do tramwaju muszę stanąć na jezdni. Kierowcy jeżdżą tędy jak szaleni - mówi Tadeusz Dec. Mieszka nieopodal przystanku na ulicy Siemianowickiej przy skrzyżowaniu z ulicą Wschodnią. Często korzysta z zatrzymującego się na nim tramwaju linii numer 12 i autobusów o numerze 663, 664 i 665. Zwyczajnie boi się czekając na ich przyjazd.


Miejsce, gdzie pasażerowie mogą czekać, owszem jest. Ale wyznaczono je po drugiej stronie ulicy. Dla wielu osób jest to zbyt daleko. - Starszym ludziom trudno szybko dobiec do autobusu czy tramwaju. Małe dzieci natomiast robią to nierozważnie. Jedno z nich zostało z tego powodu potrącone przez samochód - przypomina sobie Ewa Szary, mieszkanka okolicy.

Problem przystanku jest dobrze znany Markowi Kiljańskiemu, pracownikowi Tramwajów Śląskich - Wynika to z tego, że linie tramwajowe były tworzone kilkadziesiąt lat temu, kiedy ruch na drogach był znacznie mniejszy - twierdzi Kiljański. - Takie rozwiązanie było więc dopuszczalne i występuje w wielu miejscach. Przystanki są odpowiednio oznakowane więc powinno być tam bezpiecznie, a że nie jest - to kwestia brawury kierowców.

Tych stara się temperować miejscowa policja. - Często ustawiamy na ulicy Siemianowickiej fotoradar. Ograniczyliśmy też tam prędkość do 40 kilometrów na godzinę. Mimo to nadal wielu kierowców się do tych ograniczeń nie stosuje - mówi asp. szt. Dariusz Paniczek z chorzowskiej policji.

Sprawę mogłaby rozwiązać modernizacja przystanku. - Można by tam zamontować nowe perony - uważa Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie. Ale póki co nie wiadomo, kto miałby je wybudować.

- Usytuowaniem przystanków zajmuje się miasto. Możemy sugerować mu tylko podjęcie działania. Musi ktoś jednak zwrócić się do nas z wnioskiem - przekonuje Alodia Ostroch, rzecznik prasowy KZK GOP.

- Jesteśmy odpowiedzialni za czystość przystanku, a nie jego lokalizację. Tu pole do popisu ma KZK GOP. To on konsultując się z MZUiM-em powinien zastanowić się, czy nie należy na przykład tego przystanku zlikwidować, skoro powoduje takie zagrożenie. Jest to jednak mało prawdopodobne - sądzi Aleksandra Siembiga z biura prasowego Urzędu Miasta.

Prędzej natomiast może z tych okolic zniknąć tramwaj linii numer 12. - Jego przebieg pokrywa się z autobusem, dlatego o likwidacji tego połączenia mówi się od kilku lat. Choć nie ma oficjalnych sygnałów w tej prawie to słyszałem, że jest to powodów wstrzymywania się z decyzją w sprawie przebudowy przystanku na ulicy Siemianowickiej. Prawdopodobnie zostanie ona w końcu podjęta, ale nie wcześniej niż w nowym roku - zapowiada Piotr Wojtala.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

kysó napisał(a):

moze niech zlikwidują wszystkie linie tramwajowe w całym GOPie. Poleciała 25, potem 8, teraz 12, wszystkie naraz nalepiej. W całej Polsce inwestuje się w tramwaje bo to najlepszy środek na rozładowanie korków a w GOPie jedyne w co się inwestuje to 25-letnie stopiątki z Krakowa. Krakusy się z nas śmieją po tej transakcji roku

13.12 07:08:57

Adam napisał(a):

Ta sama sytuacja występuje na prystanku Chorzów-Rycerska na ulicy Kościuszki. Wychodząc z tramwaju trzeba uważać żeby cię jakiś wariat nie przejechał.Może MZUiM zainteresuje się jakie jest oznakowanie poziome na jezdni.A wygląda to tak:Przystanek autobusowy dla lini 74,663,664,974 jest usytuowany przed samym przejściem dla pieszych.Pieszy korzystający z przejścia na drugą stronę jezdni musi przejść przed samym przodem autobusu.W dodatku po położeniu nowej nawierzchni asfaltowej służby drogowe przesunęły oś jezdni w lewo poszerzając tym samym prawy pas jezdni tuż przed samym przejściem a zarazem na wysokości przystanku.Po poszerzeniu prawego pasa służby drogowe "zachęciły" kierowców do manewru omijania lub wyprzedzania tuż przed samym przejściem lub na przejściu co doprowadza do bezpośredniego zagrożenia dla pieszych.Po ominięciu autobusu na opisanym przejściu kierowcy nie zwarzają na następny przystanek tramwajowy który jest parę metrów dalej i mimo iż tramwaj stoi na przystaku i odbywa się wymiana pasażerów kierowcy nie zatrzymują się przed przystankiem doprowadzając do ponownego zagrożenia potrącenia pieszego.Może ktoś w MZUiM zainteresuje się oznakowaniem poziomym w tym miejscu.Być może uratuje to komuś zdrowie o ile nie życie ,oby nie było z późno

13.12 11:43:25

Szymunio:) napisał(a):

Ja uważam, że wszystkie trasmawje powinno się zlikwidować i na ich miejsce ustawić linie trolejbusowe, bo są bezpieczniejsze !

13.12 15:17:05

P Śl napisał(a):

Zlikwidowac wszystkie tramwaje to by byla lekka przesada, ale jesli chodzi o likwidacje 8 i 25 to byla to jak najbardziej trafna decyzja. (szczegolnie w wypadku linii 25)

13.12 18:17:19

YoMaHa napisał(a):

Jasne, że trafna! W końcu ktoś poszedł do głowy i usunął te beznadziejne klamory, oby więcej takich odważnych i dalekowzrocznych decyzji! Oby konsekwencja w tej materii dopisywała, a wnet wszyscy odetchniemy z ulgą czyszcząc nasze ulice z tego tałatajstwa. A później na pewno za radą przedpiszcy zawiesimy sieć trajtkową - w Wojkowicach już nie mogą się doczekać. Sorry, MSPANC.

13.12 19:27:05

jarek81 napisał(a):

P Śl, dlaczego uważasz, że likwidacja tramwaju 25 była trafna??

13.12 21:37:22

debowy napisał(a):

a czy ktos w KZK GOP rozważał wyśszosc tramwaju nad autobusem?tlyko byscie tramy likwidowali!!!a one niezastapione i niezawodne (o ile sie nie psuja).przyszlosc to kasowanie linii autobusowych dublujacych tramwajowe, a nie odwrotnie!

13.12 21:47:54

Bodzio napisał(a):

A prawie cały rudzki odcinek linii tramwajowej nr 9 ? Przecież to woła o pomstę !!! Godula, ul. Niedurnego z Chebzia do Nowego Bytomia itp. Z jednej strony jestem kierowcą i wiem, że zza kierownicy sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Oznakowanie poziome niewiele tu zmieni, szczególnie w warunkach nocnych. Z drugiej strony pasażer wysiadający z tramwaju nie ma żadnych szans w kolizji z samochodem. Przykładem pozytywnym rozwiązania podobnych problemów jest odcinek ul. Wolności w Zabrzu-Zaborzu. Tam rzeczywiście na wysokości przystanków tramwajowych przesunięto oś jezdni i samą jezdnie zwężono, ale po to, by zrobić miejsce na wybudowanie wysepek dla pasażerów i oddzielić je od jezdni metalową barierką. Na pewno sytuacja na Wolności jest inna niż w Goduli : torowisko jest teoretycznie oddzielone od jezdni, ale problem pasażerów wysiadających z tramwaju pod samochody był podobny. Na ulicy Goduli zadano sobie wiele trudu wydzielając pasy do lewoskrętu, prawoskrętu itp. Zamiast tego na pewno można byłoby wygospodarować miejsce na wysepki, co o wiele bardziej uczyniłoby ulicę Goduli bezpieczniejszą. A co do likwidacji tramwajów - cóż - ewidentny brak wyobraźni pieniaczy. Zlikwidować tramwaje, zlikwodować koleje, niech nasze ulice jeszcze bardziej się zatłoczą milionami samochodów osobowych, tirów, starych smrodzących, wożących węgiel złomów i autobusów stojących wraz z innymi w korkach

13.12 22:44:36

Jan napisał(a):

Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie: z jakiej wsi ten chłop przyjechał, że nie wie, że to trasa debilnego 664/665 pokrywa się z tramwajem 12, a nie odwrotnie? Tramwaje jeździ od 110 lat, a autobusy za dawnych dobrych czasów tam w ogole nie jeździły.

14.12 21:48:19

Jan napisał(a):

P Śl - Jesteś głupcem, ale zastanów się: dlaczego.

14.12 21:50:45

Jan napisał(a):

Masa jest u nas mądrali takich jak Szymunio, którzsy bredzą bajki z lat 40-tych ubiegłego stulecia. Zamiast wyważać otwarte drzwi, wystarczy się przyjrzeć jak rozwiązuje sie takie problemy w krajach cywilizowanych i zmodernizować jezdnie wraz z przystankami. Co do 12 to KZK GOP już kopie pod nią sukcesywnie od kilkunastu lat - uruchamiając kolejno linie 663, 664, 665 pokrywające się z nią w znacznym stopniu, prawdopodobnie z tej samej przyczyny dziwacznie przedłużono 13 do Chorzowa.

14.12 22:21:44

GOnZO napisał(a):

W prosty sposób mozna rozwiązać problem w czasie remontu - wystarczy zrobić mijankę z peronikiem środkowym tak jak na trasie Liberec-Jablonec n/N. Oczywiście nie rozwiąże to problemu rozjeżdżania prze kierowców ludzi na przejściu... ale przynajmniej przystanki w obie strony byłyby od Wschodniej.
A policman bredzi, lenie się z nich zrobiły. Radaru to w Chorzowie, a szczególnie w tym miejscu nie widziałem chyba od paru lat, jeżdżę przez miasto codziennie.

15.12 23:35:25

Bodzio napisał(a):

No i proszę uprzejmie !!! Przed chwilą przeczytałem w telegazecie TVP, że w Paryżu tramwaje wracają do łask !!! Ciekawe kiedy nasi włodarze przejrzą wreszcie na oczy i zaczną się starać utrzymać i modernizować to, co jest, żeby po latach nie zaczynać tworzyć wszystkiego od zera !!!

16.12 18:03:19

YoMaHa napisał(a):

Nie przejrzą. Kilka lat temu jakiś "mondrala" z chorzowskiego magistratu wypowiadał się nt. 12. Generalna konkluzja była taka, że między Chorzowem a Siemianowicami Śląskimi potrzebna jest sprawna komunikacja, dlatego trzeba poszerzyć drogą. Hmmm, obok jest tramwaj. Cóż, można poszerzyć drogę kosztem jednego toru. Bez komentarza. Ukazało się to-to w takim specyficznym numerze "Komunikacji publicznej" (takim bez numeru, gdyby ktoś potrzebował do przypisów w magisterce czy innej pracce, służę wglądem). Że też korekta nie zwróciła na to uwagi ;-)

PS. Co poleci po 12-tce?

17.12 12:43:15

andrzej69 napisał(a):

Wg mnie 12 na próbę (jak juz będą bardzo ją chcieli likwidować) należy skierować zamiast do Siemianowic do do Katowic aleją Korfantego. Wtedy Chorzów Stary otrzyma szybkie bezposrednie połączenie tramwajowe do Katowic i z Bytkowa(wieża TV) też będzie można szybko dojechać bezpośrednio do Katowic tramwajem. Sądzę ze trzeba by było coś takiego spróbować.

04.01 08:05:49


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!