Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pechowy debiut Francika. Wykoleił się aż cztery razy

16.10.2011

Tagi: Tramwaje Śląskie, tabor, prasa – Dodał: Marek Borys

purz, Gazeta Wyborcza 15.10.2011 r.

Nie najlepiej, delikatnie mówiąc, wypadł debiut sprowadzonych z Wiednia wagonów E1. Jeden z nich aż cztery razy wykoleił się na trasie, drugi musiał zjechać do zajezdni po kolizji z samochodem. Jedną z przyczyn wykolejeń mógł być zły stan torowiska.


Debiut na linii nr 26 z Milowic do Mysłowic okazał się równie pechowy, jak oficjalna prezentacja E1 podczas parady w Będzinie, gdy wagon także wypadł z szyn.

W sobotę na prawie 14-kilometrową trasę wyjechały dwa zmodernizowane w Chorzowie wagony. Jeden z nich w ciągu dnia wykoleił się aż cztery razy. Jak informowali użytkownicy forum.tramwaje.slask.pl, dwa razy tramwaj wypadał z szyn niemal w tym samym miejscu - przed przystankiem Dańdówka Cmentarz na trasie w kierunku Milowic. Najwięcej problemów wywołało wykolejenie z godziny 16.30 na ul. Mariackiej w Sosnowcu. Ruch tramwajów został wstrzymany na ponad dwie godziny, a wagon ustawiał na torach dźwig.

Jakby było mało „nieszczęść” na jeden dzień, drugi z wagonów E1 miał na Niwce kolizję z samochodem i musiał zjechać do zajezdni.

Przypomnijmy, że Tramwaje Śląskie sprowadzą w tym roku z Wiednia 15 wagonów E-1. - Sprowadzamy je, bo koszt zakupu jednego E1, wraz z kosztami transportu i modernizacji, odpowiada połowie wydatków na remont kapitalny wagonu z serii 105N, i to bez modernizacji - wyjaśniał nam niedawno Bolesław Knapik, dyrektor wykonawczy w Tramwajach Śląskich.

» źródło

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Flash napisał(a):

Stare 105 -tki tak nie potrafią na tej trasie... ;)

16.10 12:01:13

Kysó napisał(a):

"Jedną z przyczyn wykolejeń mógł być zły stan torowiska."
Taaaa, zwłaszcza, że 105-tki nie wylatują 4 razy na dzień z szyn.

"remont kapitalny wagonu z serii 105N, i to bez modernizacji"
Ktoś mnie oświeci, co to jest remont kapitalny bez modernizacji??

16.10 13:33:09

zdziwiony napisał(a):

"Najwięcej problemów wywołało wykolejenie z godziny 16.30 na ul. Mariackiej w Sosnowcu."
O 16:30 to go nie powinno być na Mariackiej. Przynajmniej liniowo.

16.10 13:34:18

XXX napisał(a):

Myślę że te tramwaje pójdą do zajezdni Zawodzie:) w Sosnowcu i Będzinie nie ma odpowiedniego torowiska dla tych tramwaji

16.10 19:34:01

Flash napisał(a):

@ XXX --> tramwajÓW
Uważaj bo się zdziwisz jak przyjdzie im przejechać przez rynek lub rondo w Katowicach.

16.10 21:07:44

adam86 napisał(a):

@kyso: to, że 105N nie wypada z szyn, nie oznacza, że torowisko jest w dobrym stanie. Wagony maja wózki innej konstrukcji, nasze są przystsowane do gorszych torowisk i łuków o mniejszym promieniu. A RK bez modernizacji nie obejmuje po prostu zmiany rozruchu z oporowego na energoelektroniczny.

16.10 22:34:06

maciek napisał(a):

remont kapitalny wagonu z serii 105N, i to bez modernizacji"
Ktoś mnie oświeci, co to jest remont kapitalny bez modernizacji??

to jak stara żona po operacji plastycznej :-))))
odnowiona buda ze starym wnętrzem

16.10 23:05:17

Flash napisał(a):

Dziś też wyleciał z torowiska w Sosnowcu przed wiaduktem PKP na ul. Piłsudskiego.

16.10 23:14:02

Rekin napisał(a):

Stopiątki, wiadomo, nauczone są jazdy po Sosnowcu i z reguły wiedzą gdzie jest tor, który już toru nie przypomina. Wiedeńczyki jeszcze nie obeznane i szukają tych torów nie tam gdzie trzeba.

17.10 08:50:58

Mati napisał(a):

To TŚ nie robiły prób przejazdu tymi tramwajami na linii 26 wcześniej czy jak ?

17.10 15:38:53

XXX (do Flash) napisał(a):

Na rondzie jest zmodernizowane torowisko, a na rynku nie ma takich złych torów, a w jazdach próbnych ani razu się tam nie wykoleiły:) Żeby Zagłębie nie wypominało że ich tramwaje jeżdżą po Śląsku to kompromisem jest linia nr 15.
Helmuty (Duwengi) tam normalnie jeżdżą i ani razu jeszcze się nie wykoleiły na swojej trasie

17.10 21:05:59

andrzejh69 napisał(a):

Swego czasu Helmut na 15tce sie w Sosnowcu wykoleił

19.10 12:01:47

Saso napisał(a):

Ja bym nie miał nic przeciwko Helmutów i Francików razem na 15.

19.10 12:55:39

bolek napisał(a):

To artykuł dla tych co czesto piszą o tym jak to zablokowała się Murckowska lub Górnosciąska bo zdarzyła sie jakaś kolizja samochodów i w tem sposób uzasadniaja przewage komunikacji zbiorowej.

19.10 20:16:45

Kysó napisał(a):

@xxx: o jakim rondzie i rynku mówisz??
@andrzejh69: a swego czasu helmut władował się na sielcu w d*** 105-tce na 21.

19.10 20:28:57

Rekin napisał(a):

@bolek - jakby w torowiska wpakowano 10% tej kwoty, co poszła na remonty dróg w ostatnim 20-leciu to by nie było mowy o wykolejeniach. Pierniczysz, człowieku, jakbyś nie wiedział o czym tu jest mowa. Każdy jeden nowy węzeł drogowy to miliard złotych kapusty, czyli 2 razy tyle co wycisną tramwaje na swój "wielki" projekt modernizacyjny.
Co nie zmienia faktu, że puszczanie GT6 na Niwkę to delikatnie mówiąc porąbany pomysł. Dlaczego nie zabrali się chociażby za elementarne sprawdzenie i wyregulowanie torów przed tą zabawą?

25.10 12:11:30

kojot napisał(a):

@Rekin:
Jak chcesz szafować kwotami to najpierw sprawdź, a nie pisz takich banialuk, bo nawet najbardziej szlachetne idee może zabić cynizm ich wyznawców :).

25.10 14:20:55

Rekin napisał(a):

@kojot: proszę uprzejmie, czytać chyba każdy potrafi
http://www.gddkia.gov.pl/ar...

25.10 23:43:55

kojot napisał(a):

@Rekin:
Nie brnij.
1) brakuje tylko ok. 147 mln do Twojej "średniej"
2) fajny przykład podałeś - takiego typowego zwykłego węzła :).

26.10 08:17:38

Rekin napisał(a):

@kojot - ??? - nie pomogę Ci, skoro Cię w szkole czytania ZE ZROZUMIENIEM nie nauczyli. Z mojej strony EOT.

26.10 12:19:56

kojot napisał(a):

Rekin@
Taka mała rada:
Trzeba właściwie dobierać argumenty żeby być wiarygodnym. W przeciwnym razie, po pewnym czasie, nawet jak będziesz miał rację i tak nikt Ci nie będzie wierzył.

27.10 11:42:52

bolek napisał(a):

Jednak nie jest tak źle, powoli, bardzo powoli ale jednak edukacja następuje. Najpierw było jak to się wszystko korkuje po wypadku na drodze i jaka komunikacja zbiorowa jest piekna. Teraz juz poglad bardziej stonowany patrz Rekina: "jakby w torowiska wpakowano 10% tej kwoty, co poszła na remonty dróg w ostatnim 20-leciu to by nie było mowy o wykolejeniach" czyli uzasadnianie tego dlaczego ta komunikacja nie jest taka idealna. I jeszcze jedno wypraszam sobie sformułowanie "Pierniczysz człowieku" ale to tak czlowieku póki co grzecznie

28.10 17:36:06

Emil napisał(a):

Tego wynalazku dzwig nie podnosi!!!! To robią tramwajowe trole!!

29.10 07:49:06

Kysu napisał(a):

Kupują dobre wagony na nasze rozwalone tory i się dziwią.
Z takimi torami jakie my mamy,do powinny 102 wrócić.

09.11 13:09:06


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!