Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zarząd KZK GOP znów chce podnieść ceny biletów

02.06.2011

Tagi: bilety, KZK GOP – Dodał: Jakub Jackiewicz

Po nieudanej pierwszej próbie wprowadzenia nowego cennika biletów, Zarząd KZK GOP przygotował kolejną. Tym razem nie odbiera ulg żadnej grupie pasażerów, za to chce jeszcze bardziej podwyższyć ceny biletów - średnio o 15%.


Przypomnijmy, że poprzedniej wersji cennika i taryfy nie uchwaliło Zgromadzenie KZK GOP. Projekt zakładał podwyżki cen biletów, ale także ograniczenie ulg - przede wszystkim prawo do bezpłatnych przejazdów miały stracić osoby po 70 roku życia.

Przewodniczący Zarządu KZK GOP Roman Urbańczyk powiedział po głosowaniu, że w takim razie trzeba będzie wprowadzić jeszcze wyższe ceny biletów. - Czy się to komuś podoba, czy nie, wszystko musi się zbilansować. Skoro są jakieś ulgi i przywileje, rosną koszty działalności, w tym paliwo, to muszą być pieniądze, z których to sfinansujemy - podsumował.

Na posiedzeniu w dniu 31 maja 2011 r. Zarząd KZK GOP przyjął nowy projekt cennika opłat. Pozostawiono w nim wcześniejszą propozycję odnośnie cen biletów jednorazowych, zwiększono za to podwyżkę cen biletów okresowych. Zmiany mogą wejść w życie w sierpniu lub wrześniu br.

Oto proponowane ceny biletów:

rodzaj biletu
stara cena
nowa cena
jednorazowy na 1 gminę
2,60 zł
2,80 zł
jednorazowy na 2 gminy
3,00 zł
3,40 zł
jednorazowy na 3 lub więcej gmin (lub przez 60 minut)
4,00 zł
4,20 zł
miesięczny imienny na 1 gminę autob.-tram.
94,00 zł
108,00 zł
miesięczny imienny sieciowy autob.-tram.
112,00 zł
128,00 zł
miesięczny imienny na 1 gminę autob. lub tram.
84,00 zł
96,00 zł
miesięczny imienny sieciowy autob. lub tram.
100,00 zł
116,00 zł
24-godzinny
12,00 zł
14,00 zł
48-godzinny
20,00 zł
24,00 zł
5-dniowy
32,00 zł
36,00 zł
7-dniowy
36,00 zł
42,00 zł
14-dniowy
66,00 zł
76,00 zł
miesięczny na okaziciela sieciowy
130,00 zł
150,00 zł
kwartalny imienny na 1 gminę
240,00 zł
276,00 zł
kwartalny imienny sieciowy
282,00 zł
324,00 zł
miesięczny szkolny (tylko ulgowy)
36,00 zł
42,00 zł
dwumiesięczny wakacyjny imienny sieciowy
190,00 zł
220,00 zł


Czytaj również o zagadnieniach taryfowo-biletowych:
» Taryfy - ceny i ulgi, jak to ugryźć?

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

ja napisał(a):

BRAWO!!! BRAWO!!!
To dlaczego nie wprowadza od razu:
* 1 gmiana - 3zl
* powyzej 1 gminy - 6zl
* 24h - 25zl
* 48h - 40zl
* 7 dni - 100zl
* miesieczny - 300zl
;p
byloby ciekawie;p
a i jeszcze powinni zlikwidowac mozliwosc jazdy przez godzine na dzisiejszym bilecie za 4zl, po co nam jakies bilety wakacyjne, szkolne, kwartalne i inne wymyslne ustrojstwa???

02.06 21:51:11

Piotrek napisał(a):

Ten Urbańczyk do końca życia nie wpadnie chyba na pomysł, że linie autobusowe nie powinny dublować tramwajowych i kolejowych... Nie. To zbyt skomplikowane dla jego prostego i konsekwentnie działającego umysłu. Czy się to komuś podoba, czy nie.

03.06 14:18:47

Iznogud napisał(a):

Zbyt skomplikowane też dla nich jest to, że ktoś, kto w parę minut przejedzie trzy przystanki z miasta X do miasta Y, zapłaci więcej niż ktoś inny w półtoragodzinnej, turystycznej linii po jednym mieście.
Ja z kolei (jak i wielu pasażerów) nie ogarniam z kolei takiej sytuacji: wsiadam w autobus w mieście X, trasa dość krótka, jednak linia ma dwa przystanki w mieście Y, po czym znów wjeżdża do miasta X, gdzie chcę wysiąść. Czy to znaczy, że muszę kupić cholernie drogi bilet na trzy miasta? Podobnie jest np. na linii A26 (Sosnowiec - Mysłowice - Sosnowiec Jęzor). Czemuż oni tak się wzbraniają przed tymi biletami czasowymi?

03.06 17:36:37

PKM Gliwice` napisał(a):

Wybaczcie, ale dostaje napadów śmiechu jak widzę jak Urbańczyk robi z siebie idiotę :D

03.06 17:37:12

Jasio napisał(a):

Piotrek tylko że te tramwaje śląskie mają 10x większą awaryjność niż inni, podobnie wykolejenia więc co zrobisz jak na tej trasie nie będzie A. Będziesz czekał aż za godzinę wkoleją zholują lub zastępczy właśnie A podstawią.

03.06 17:48:16

adam86 napisał(a):

@PKM: jakbys ty wiedział od czego niektórzy dostają takowych napadów...

03.06 20:10:21

adam86 napisał(a):

@iznogud: w przypadku 26 wystarczy bilet na 2 miasta oczywscie.

03.06 20:11:31

Bodzio napisał(a):

@adam86 - a w przypadku 169 też wystarczy bilet na dwie gminy ? Miechowice (Bytom) - Rokitnica (Zabrze) - Stolarzowice (Bytom). Przekraczam dwie granice stref.

03.06 21:46:18

NG312 napisał(a):

I znowu moment zwątpienia związany z kasowaniem biletów. Ja byłem za odbebraniem ulg. A co do kom. tramwajowej, nie wiem czy nie było by lepiej zarówno dla KZK jak i TŚ gdyby były oddzielnie. KZK by nie tracił kursów, a TŚ by się lepiej starały.

03.06 23:13:01

adam86 napisał(a):

@bodzio: no ale przecież podróżujesz przez 2 miasta, Bytom i Zabrze.

04.06 13:22:23

PKM Gliwice` napisał(a):

Podobny przypadek jest z np. 617. Jedzie przez Zabrze tj. Grzybowice Z-d Energetyczny [strefa] -> Wieszowa Skrzyżowanie [strefa] -> Zabrze Rokitnica Andersa. Jadąc z Gliwic trzeba kupywać bilety za 2zł. (ostatnio jeden kobuch, zawzięcie upierał się że przekroczyłem trzy strefy więc bilet za 1.50zł się nie nadaje).

04.06 14:32:04

memphis napisał(a):

Przystanek Wieszowa Droga do Górnik (nie Skrzyżowanie) jest wyjątkiem strefowym i jadąc np. 617 z centrum Zabrza do Rokitnicy płacisz jak za jedną gminę. Szczegóły: http://www.kzkgop.com.pl/st...

04.06 16:04:41

podlesianin napisał(a):

A może by tak to zrobić, podnieść ceny biletów o 5% i zmniejszyć wozokilometry o 10 do 15%. Po pierwsze nikt tej podwyżki nie zauważy a drugie będzie mniej hebli na ulicach i mniej problemów z zatrudnieniem kierowców bo przecież z tym też jest teraz problem więc moim zdaniem trzeba iść w tym kierunku.

04.06 20:20:37

q napisał(a):

Moim zdaniem likwidacja kilku bezpośrednich linii [turystycznych] nie byłaby problemem, gdyby wiązało się to z odpowiednim dopasowaniem rozkładów jazdy [czyt. sensowne przesiadki]. Jednak każda likwidacja w wydaniu KZK GOP to same problemy dla pasażerów i autobusy jeżdżące stadami.

05.06 13:55:36

maciek napisał(a):

takim stadem są A 61 i 814 w soboty z przystanku czeladź piaski wiejska w kieunku bedzina i dąbrowy górn. 3 minuty
(TRZY) róznicy i GODZINA PRZERWY. sosnowiec prema millmet
807 kier DG i 35 kier.czeladź 1.5 minuty róznicy i 20 mintut czekania na 100/88

12.06 18:31:27

profi napisał(a):

dzis kupowałam bilet u "pani motorniczej" na linii 16 w Katowicach koło 15.40... sprzedała mi ten za 4zł mimo, że chciałam przejechać jeden przystanek i mimo mojej uwagi że to chyba nie ten bilet odparła, że taki albo żaden... (nie jestem ze śląska... byłam tam przejazdem... może dlatego pani postanowiła mnie naciągnąć... nie wiem tylko jaki w tym miała interes...) ŻENADA...

01.07 19:53:32

memphis napisał(a):

Kierujący sprzedają tylko bilety za 4 zł (lub za 2 zł ulgowy) - jest o tym napisane w taryfie.

01.07 19:56:40


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!