Renault PR100 zadebiutował u Zagozdy
01.12.2006
Historia lubi się powtarzać i właśnie zatoczyła koło. Chociaż od sprowadzenia pierwszych Berlietów PR100 upłynęło już ponad 30 lat, to obecnie do Polski powraca znana nam dobrze konstrukcja.
Najnowszym zakupem Henryka Zagozdy okazał się Renault PR100.2, służący dotychczas w barwach organizatora komunikacji w Grenoble - TAG. Wyprodukowany w 1984 roku autobus przybył do Chebzia w zeszły piątek, aby dziś zadebiutować w Zabrzu na linii 86.
Zgodnie z ugruntowanymi już u tego przewoźnika praktykami autobus nie przeszedł żadnych zmian i po Zabrzu kursował nawet z francuskimi numerami rejestracyjnymi. Zachowany został również oryginalny numer taborowy - 459.
jaworznicki napisał(a):
Czas z tym skończyć, to są kpiny, nie wiem już co powiedzieć!
01.12 15:38:10
MPR napisał(a):
ROTFL panie jaworznicki
01.12 21:09:34
Marcin815 napisał(a):
Dla mnie bomba
01.12 21:15:51
Bus napisał(a):
Jestem czekawy co jeszcze Henio sprowadzi :(:(
01.12 21:23:20
Marx napisał(a):
Uuu,Ch***ra... Trzeba go będzie "zaliczyć" ... A swoją groga to co on ma za nalepki na drzwiach? czyżbu Zagozda wprowadził u siebie "pierwsze drzwii"?
01.12 23:42:31
mieszko966 napisał(a):
To już nam się polskie Jelcze skończyły, że musimy francuskie sprowadzać?? ;)
02.12 09:01:10
Jarek napisał(a):
A czy to jest zgodne z prawem, żeby autobus jeździł na zagranicznych blachach w Polsce?
Poza tym bardzo fajny ;)
02.12 09:47:12
kysó napisał(a):
skup złomu "U Zagozdy" zaprasza...
02.12 10:20:12
markvw napisał(a):
hehe niezły wynalazek ale jak na 84 to nie wyglada tak najgorzej przynajmniej na zdjeciu
02.12 11:17:29
Arcziv napisał(a):
No proszę i wyświetlacze "dało się" zaprogramować. Coćby nie wiadomo jak ładnie wyglądał to poprostu prawie 23 letni złom
02.12 14:36:11
marbes napisał(a):
jechałem tym busikiem i całkiem fajnie sie jedzie, silnik jest cichy, wnetrze bardzo zadbane i jak mi sie wydaje to do "złomu" to mu daleko
02.12 17:51:17
jacekso napisał(a):
Wyświetlacze akurat zostały przełożone z jakiegoś ikara czy jelcza :)
02.12 18:06:48
Crom napisał(a):
W Auto Elbie w Żorach stały takie 2. Więc być może jest jeszcze jedne.
02.12 18:50:42
potomek1920 napisał(a):
dzisiaj go widziałem z bliska na 230 ale nim nie jechałem :( wygląda mimo swojego wieku dobrze i ma jakieś "lepsze siedzenia" i wydaje mi się że wygląda na zadbanego czas go zaliczyć :P
02.12 19:26:24
mamiol napisał(a):
Fajny ten autobus dosyć zadbany:)
03.12 12:00:57
Marcin napisał(a):
hehe weźcie to tez pod uwage że 23 lata jazdy po francuskich drogach to nie to samo co jazda po naszych :)
03.12 12:20:40
Marcin815 napisał(a):
Wyświetlacze są orginalne jeszcze z francji
03.12 15:47:19
sylwek napisał(a):
Czy Śląsk musi straszyć takimi starymi gratami. Czy Komunikacyjny Związek Komunalny GOP organizując przetargi nie moze wpłynać na jakośc taboru. A co nato pasażerowie.
04.12 08:38:26
PszonaR napisał(a):
Nie no-Pasażerowie się oczywiście cieszą... Bo kto by wolał nowego Solarisa albo nawet Jelcza czy Mana...Jak się ma rozlecieć to najlepiej od razu:/Jedyne co mnie cieszy to,że to jedyny liniowy Berliet w GOPie i trza by go ujechać:D:D:D
04.12 20:26:51
andrzej69 napisał(a):
:) moze by tak KZKGOP zlecał obsługę niektórych linii taborem historycznym? - taki by się nadawał ;)))
05.12 07:36:38
krzychu napisał(a):
a wie ktos co to jest, ten drugi irisusowo podobny, przyjechal razem z tym berliettem z francji, a dzisiaj jezdzil na 215.
06.12 13:43:03
andrzej69 napisał(a):
Może Ikarus 180 ( rok prod 1972) po modernizacji :))))))????
07.12 09:43:23
Bodzio napisał(a):
Pamiętam jeszcze ikarusy 620 i ikarusy 66. Jaki w tamtych latach był szok, gdy pojawiły się pierwsze nowe lśniące 260-tki. U nas w Zabrzu były widoczne najpierw na "siódemce" obsługiwanej przez zakład WPK Katowice, później dotarły również do zakładu WPK Gliwice...
08.12 16:06:42
andzej69 napisał(a):
Bodzio też pamietam ikarusy 66 miałem wtedy paręlat. A mozesz mi powiedzieć ile Ikarusów 180 było na ślaśku? i gdzie główniebyły ekploatowane?
10.12 10:42:00
bodzio napisał(a):
@andrzej69 - hmmmmm nie wiem, czy Twoje pytanie traktować jak pytanie, czy jak zagadkę dla mnie. Ikarusy 180 jakoś nie za bardzo wbiły mi się w pamięć. Tzn. pamiętam, jak wyglądały, ale chyba nie za długo zagrzały miejsce u nas na Śląsku. Rozsiane były chyba równomiernie po wszystkich ówczesnych zakładach WPK. Za to ikary z typoszeregu 200 ( 260, 280 itp ) pobiły chyba rekord obecności na naszych ulicach. Była tu mowa o 30-letniej historii Berlieta. Ikarusy 200 biją Berlieta na głowę, szczególnie biorąc pod uwagę ciągłość ich pobytu na Śląsku i wogóle w Polsce
10.12 19:01:58
andrzej69 napisał(a):
bodzio - traktuj to jako pytanie;), ja jestem z rocznika1969 i komunikacja miejska interesuje sie od 1979 roku, a wtedy po slasku juz jezdziły tylko ikarusy 260,280 i jelcze- berliety pr 110. Z czasów przeddszkola pamietam (bardzo słabo co jest zrozumiałe)- ikarusy66- miały takie fajne "dupcie" jelcze-ogorki w tym przegubowe, ikarusy 556, skody czy karosy sm11, no i ikarusy 260. Ze zdjec 180 na slasku widziałęm tylko 1dno, i ten bus był chyba testowy bo miał tylko napisane WPK katowice bez nr taborowego. Zastanawiam się czy wogole było ich więcej niż 1, a jak tak to ile i w jakich zajedniach i w jakich latach. Ze zrodel ikarusa wiem ze produkowali ten model +- w latach 1966-1973.
11.12 09:19:59
Transportowiec napisał(a):
Muszę nim pojechać.
13.12 20:21:55
Kubba napisał(a):
Jechałem. Autobus nie jest zły. Nawet szybki :(. Na zdjęciu z "obcą" rejestracją :D
19.06 22:01:22