Używane autobusy w styczniu
07.02.2011
W styczniu miało swoją premierę w GOP kilka używanych autobusów.
Firma Nowak Transport z Nowego Chechła sprowadziła cztery autobusy, z czego dwa wprowadzono do eksploatacji liniowej. Trzy z nich pochodzą z Rheinbahn Düsseldorf, znanej już pasażerom w regionie (autobusy stamtąd jeżdżą m.in. w PKM Katowice). Z Zagłębia Ruhry przybył MAN NG272 (na razie odstawiony) oraz MAN NG262 (dostał nr 078) i Mercedes O405GN (nr 077). Czwartym pojazdem jest MAN NG272 z firmy Hartmann Hannover.
O dwa MAN-y, lecz w wersji 12-metrowej, wzbogacił się Krzysztof Pawelec. Od stycznia na liniach bezpłatnych hipermarketu Auchan w Katowicach można spotkać wiśniowe pojazdy o nieustalonym dotąd pochodzeniu. Oznaczono je numerami bocznymi 64 i 65.
Tymczasem PUP/Sed-Baz Czeladź kontynuuje zakupy jelczy z MZK Bydgoszcz. Do firmy trafił już trzeci przegubowiec serii M181. Pochodzący z 1999 roku autobus, wyposażony w silnik MAN, otrzymał numer 07 i zadebiutował 13 stycznia. Jelcze te zastępują wycofywane z ruchu ikarusy 280 - obecnie pozostały już tylko dwa w wersji 280.70B, notabene również ex MZK Bydgoszcz (nr 03 i 36).
123 napisał(a):
Słaby materiał bardzo, nie warty by go tu umieszczać.
07.02 14:34:28
Michał napisał(a):
Mówisz o swoim komentarzu?
07.02 17:29:12
P Śl napisał(a):
Jak rozumiem #29 pawelcowy umarl do reszty ? Bo najpierw zszedl ze 185 na Auchan, a teraz zastestwo, a ledwo ciagnal juz od kilku miesiecy.
Czemu Sebzda sie pozbyl Ikarusow, poprawa jakosci czy co go tak ruszylo ?.
07.02 21:01:36
speacetronic napisał(a):
Ile można inwestować w starego Ikarusa?
Zawsze lepiej kupić 10-12 letnie auto z Niemiec niż ten złom łatać. IKARUS to dobre auto ale już nie ta epoka , coraz więcej linii wymaga niskiej podłogi . Niebawem z PKM Sosnowiec wyjedzie 503 MAN osiemnastometrowy używka z Oslo. W zamian za niego pójdzie jeden Ikarus pod młotek .
08.02 08:44:47
kuiama napisał(a):
Pawelcowy #29 jeździ teraz na 250 :)
08.02 17:58:31
markus napisał(a):
W PUP/Sed-baz Czeladź Ikarusów już nie ma. W styczniu zostały odholowane ostatnie dwa - właśnie #03 i #36. Pozostawiono z nich jednak silniki i inne przydatne jeszcze rzeczy. Co do bydgoskich Jelczy M181M to są 4 sztuki, jednak jeden został sprowadzony tylko dla części zamiennych i nie będzie wprowadzony do eksploatacji.
10.02 18:27:27
andrzejh69 napisał(a):
@markus-po co im silniki Raba D10 jak już nie mają Ikarusów ani M11? Chyba że na handel. Szkoda mi tych 280.70, myślałem że dłuzyej pojeżdzą.
11.02 08:54:04
gość napisał(a):
silnik Raba D10 nie podejdzie do M11
12.02 21:14:42
M11 napisał(a):
@gość - co Ty pierniczysz? Dlaczego ma niby nie podejść? W PKM Sosnowiec jeżdżą Migi z D10.
12.02 21:56:25
gość napisał(a):
@M11 a które Migi w PKM Sosnowiec mają D10?
13.02 10:57:05
PKM napisał(a):
#2647 i #2660. #2649 też miał ale ma zwykłą RABĘ. I i chyba #2657 ma D10.
13.02 12:15:30
P Śl napisał(a):
Zostaly chyba juz tylko 2 - #2660 na pewno i #2647 lub #2649. #2659 na pewno tez mial.
13.02 15:36:00
PKM napisał(a):
#2647 i #2660 mają D10 na 100%, reszta jest wielką nie wiadomą, ale te dwa Berki są chybą już tymi ostatnimi co mają zaszczyt powozić te 210 kucyków :)
13.02 16:42:56
andrzejh69 napisał(a):
w PKM Bytom też jeden w migów dostał w 1994 Rabe D10 w ramach NG w Jamna Bus (nie pamietam # ale może to było coś około 21xx lub 23xx). W tym samym czasie (lato 1994) IK280 #185 i #186 też otrzymały Rabe D10 w ramach NG w Jamna-Bus. Dodam że jak poraz pierwszy usłyszałem RabeD10 w #185 to pomyślałem: "Co oni mu za silnik wstawili? WSK Mielec? Dopiero jak w 1995 przyszły 280.70 z napisem RabaD10 to się zorientowałem że to ten sam silnik. W 1996 zaczęły się pojawiać IK280 po NG w Solcu ze wstawionym silnikiem Man jaki tez dostała M11 #48 z PUP czeladź.
14.02 07:28:46