Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Gdyńskie trolejbusy w Tychach

24.01.2011

Tagi: tabor, TLT Tychy – Dodał: Jakub Jackiewicz

Tyskie Linie Trolejbusowe wzbogaciły się o dwa używane trolejbusy sprowadzone z Gdyni.


Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej z Gdyni sprzedało dwa Jelcze PR110E, o numerach 3353 (rocznik 1990) i 3354 (rocznik 1991). Oba pojazdy przeszły ok. 2003 roku naprawę główną, są wyposażone m.in. w wyświetlacze i tapicerowane siedzenia.

fot. Ł. Staniszewskifot. J. Jackiewiczfot. T. Sieniek

PKT wycofuje z ruchu starsze trolejbusy zastępując je nowymi - niedawno zakupiono kolejne cztery Solarisy Trollino 12M, które są częścią kontraktu na 25 sztuk trolejbusów, w ramach projektu "Rozwój proekologicznego transportu publicznego na Obszarze Metropolitalnym Trójmiasta" finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego. Do końca zamówienia pozostało jeszcze 6 pojazdów. Obecnie w PKT Gdynia na ok. 100 pojazdów 2/3 to tabor niskopodłogowy.

Tychy również czekają na możliwość odnowy taboru przy pomocy środków unijnych. W projekcie "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko zaplanowano bowiem zakup 15 trolejbusów i modernizację 15 km sieci trakcyjnej. Niestety rozpoczęcie realizacji projektu opóźnia się, spółka Tramwaje Śląskie (beneficjent) nadal nie złożyła wniosku o dofinansowanie.

Dwa biało-niebieskie elektryczne jelcze z Gdyni przyjechały do Tychów w dniach 20-21 stycznia. Otrzymają prawdopodobnie pierwsze wolne numery, czyli 013 i 015. Niewykluczone, że sprowadzone zostają jeszcze kolejne pojazdy. Mają być one eksploatowane do czasu zakupu nowych pojazdów w ramach projektu unijnego. Koszt jednego trolejbusu to 30 tys. zł, co jest kwotą porównywalną do drobnej naprawy dotychczas posiadanych pojazdów. W parku taborowym TLT nowe nabytki zastąpią dotychczas eksploatowanego Jelcza PR110E nr 017, a w kolejnych miesiącach planowane jest wycofanie kolejnego, prawdopodobnie 014.

Nie są to pierwsze używane trolejbusy w Tychach. Jeżdżą (lub jeździły) tu już wozy z Dębicy (gdzie trolejbusy przestały kursować w 1990 roku, cztery sztuki) i ze Słupska (gdzie zlikwidowano sieć trolejbusową w 1999 roku, siedem sztuk). Do dziś w eksploatacji pozostały trzy wozy z Dębicy, pozostałe zostały skasowane. TLT posiada łącznie 21 trolejbusów, w tym 6 niskopodłogowych Solarisów Trollino 12. Średnia wieku wynosi 13 lat. W dni robocze w ruchu jest 16 pojazdów.

fot. J. Sobotafot. T. Kumorfot. T. Kumor

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

PKM Gliwice` napisał(a):

Strasznie lubię Tychy za trolejbusy - szkoda że Frankiewicz odrzucił nasz wniosek o zastąpienie A4 linią trolejbusową A :/

29.01 07:17:58

szofer napisał(a):

Śląsk to największy szrot może coś więcej o autonomii dodać pozdrowienia dla operatywnej Gdyni

29.01 23:07:42

andrzejh69 napisał(a):

To co gdzie indziej jest standardem, na Śląsku jest cudem który nie chce się wydarzyć (np inwestycje w tramwaje, w trolejbusy)

01.02 10:49:51

Ł. M. P. P. napisał(a):

Szkoda, ze wszystkie solarisy są obecnie oklejone reklamami.

10.02 03:27:47

RDS62 napisał(a):

Kupę złomu i rdzy,nic poza tym.Nie nadają się nawet do wożenia kartofli.

23.11 12:30:30


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!