Nieoficjalny rozkład jazdy kolei regionalnej 2010/11
30.10.2010
Nowy kolejowy rozkład jazdy wchodzi w życie 12 grudnia 2010 roku. W sieci pojawiły się nieoficjalne zestawienia odjazdów dla stacji Katowice oraz Rybnik, opublikowane przez Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska (SRKGŚ). Nowy rozkład budzi wiele emocji, w szczególności z uwagi na rozpoczęty niedawno remont dworca w Katowicach.
Największą zmianę w centralnej części sieci stanowi wydłużenie pociągów linii SKR do stacji Sosnowiec Główny. Kursując naprzemiennie z pociągami linii średnicowej (Gliwice - Zawiercie) stworzą one atrakcyjną ofertę dla podróżujących między Katowicami, a Sosnowcem. W szczególności rozkład jazdy w stronę Katowic zakwalifikowany może zostać do standardu szybkiej kolei miejskiej - pociągi z nielicznymi wyjątkami odjeżdżać będą cyklicznie co 15 minut. Sukces nowej oferty niewątpliwie zależeć będzie jednak od faktycznej współpracy pomiędzy spółkami kolejowymi, a KZK GOP - w wymiarze przynajmniej porównywalnym do oferty wypracowanej z tyskim MZK.
Odjazdy ze stacji Katowice w kier. Tychy Miasto (tylko połączenia bezpośrednie; dni robocze):
09:47 10:17 10:47 11:17 11:47 12:17 12:47 13:17 13:47
14:17 14:47 15:17 15:47 16:17 16:47 17:17 17:47 18:17
18:47 19:17 19:47 20:17 21:19 22:17
Większość pociągów osobowych nadal kończy i zaczyna jednak bieg na stacji Katowice. Rozpoczęty remont dworca i wynikające z tego utrudnienia miały według zapowiedzi z lipca tego roku poskutkować łączeniem relacji na szerszą skalę. Od pomysłu najwyraźniej jednak odstąpiono, a szkoda - oprócz ograniczenia ilości manewrów w obrębie remontowanych peronów uzyskano by także nowe bezpośrednie połączenia.
Z linii Katowice - Gliwice na stałe znikną wybrane pociągi szczytowe, pozostaje jednak cykliczny rozkład jazdy, zapewniający odjazdy co 15/30 minut.
Odjazdy ze stacji Katowice w kier. Gliwice (dni robocze, na niebiesko - pociągi interREGIO):
08:05 08:30 09:03 09:33 10:03 10:25 10:33 11:03 11:33
12:03 12:25 12:33 13:03 13:33 13:53 14:13 14:33 14:48
14:59 15:03 15:33 15:48 16:03 16:33 16:48 17:02 17:13
17:25 17:33 18:33 18:53 19:33 20:08 20:33 21:33 22:38
W projekcie nie uwzględniono pociągów uruchamianych przez nową samorządową spółkę Koleje Śląskie. Można więc podejrzewać, że w początkowym okresie nowo dostarczone jednostki "Elf" użyczone zostaną spółce Przewozy Regionalne i obsługiwać będą obiegi już ujęte w rozkładzie.
Więcej informacji dotyczących rozkładu jazdy w rejonie ROW na stronie SRKGŚ:
» http://www.srkgs.pl/index.php?subaction=showfull&id=1288217889
miw napisał(a):
No i oczywiście jakiś geniusz ten rozkład układał...
Dlaczego - zakładając, że pociągiem mają ludzie do pracy dojeżdżać np. - nie ma pociągu w okolicy 7:15 (dojazd na 8-mą), a jest 7:48 ?
30.10 08:54:06
podlesianin napisał(a):
No właśnie jak by tak KZK GOP zrobił to tak samo co MZK TYCHY to było by super.
30.10 10:16:28
butthead napisał(a):
Niewątpliwie przydałby się pociąg o 07:18, ale bardziej dla studentów, niż dojeżdżających do pracy. Nie znamy obiegów, ale z pobieżnej analizy wydaje się, że ten o 07:48 mógłby odjeżdżać pół godziny wcześniej.
30.10 11:51:50
Paul167 napisał(a):
Pociąg o 7:20 był idealny, by dojechać do Gliwic na zajęcia o 8:30. Brakuje mi go w obecnym rozkładzie.
30.10 19:45:03
adam86 napisał(a):
@paul: jak się R15 nie spóźniało to on był najlepszy. Niestety na tej linii z rana burdel jest od dawna, głównie za sprawą opóźnionych TLK. Najfajniej było z dwa lata temu jak były remonty i nie jechała ani 15, ani 117, a jedyne co było to regioplus opóźnione z reguły o 20-30 minut, ale za to w konfiguracji EU07 + Bdhpumn x 4 + 2 x Azdn:)
30.10 21:01:29
camo napisał(a):
Mnie dziwi np. dlaczego niemożna pociągów w relacji Gliwice-Opole przez Pyskowice wydłużyć np. do Katowic lub Bytomia, w ten sposób wykorzystanoby w znacznie większym stopniu pociągi i mieszkańcy mieliby możliwość szybszego i wygodniejszego bezpośredniego dojazdu np. z Pyskowic do Katowic bez przesiadek, czy dla tanich przejazdów osobowych z Katowic do Opola.
30.10 21:35:24
kojot napisał(a):
camo:
Było coś takiego w formie wahadła Pyskowice Miasto-Zawiercie. Niestety zlikwidowano.
30.10 23:06:04
Piotrek napisał(a):
Oraz wahadło Pyskowice Miasto-Bytom. Oraz pociąg do Brynka przez Wieszową, Zbrosławice, czy ktoś to jeszcze pamięta?
31.10 00:00:19
butthead napisał(a):
Dla opolskiego priorytetowy jest kierunek do Wrocławia, a nie do Gliwic/Katowic, poza tym problemem ("szczytowym osiągnięciem usamorządowienia") jest granica województw. Przynajmniej te pociągi, które kursują w krótkich relacjach K-K - Gliwice i Gliwice - Katowice przydałoby się połączyć, zakładając oczywiście, że rozkład na to pozwoli, czego nie jestem taki pewien. A jak jeszcze opolskie stworzy sobie własną spółkę, to już w ogóle można o takich rozwiązaniach zapomnieć.
Dla Pyskowic zaś nadzieją jest Frankiewicz Express ;)
31.10 11:15:32
Kysu napisał(a):
Ja te połączenia pamiętam jeszcze z początku lat '90.Jedynie udało mi się dojechać do stacji Pyskowice Miasto.Na te dwie pozostałe linie,czyli 132 i 178 już się nie załapałem na przejazd.Poza tym to jaka średnicówka?Takowa właśnie miała tam kiedyś powstać Górnośląska Kolej Regionalna,której zarysy budowy widać do dzisiaj w Zabrzu i wielu miejscach wzdłuż linii 137.Nie wiem jak będzie z przepustowością linii przy tylu pociągach na dwutorowej linii.
02.11 16:06:31
maciek napisał(a):
w projekcie....od kiedy rozkład jazdy jest projektem? szkoda że nie ma pociągu z tychów przez katowice do sosnowca? nawet za 10 zł by się opłacało w dwie strony
23.11 19:25:00