Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zmiany w taborze Transkomu Piekary Śl.

04.06.2004

Tagi: Transkom, tabor – Dodał: Jakub Jackiewicz

W marcu informowaliśmy o zakupie czterech Jelczy 120M i jednego Ikarusa 280.26 przez firmę Transkom z Piekar Śląskich. Niektóre autobusy wyjechały niemal od razu na obsługę linii, niektóre dopiero w ostatnich dniach. Obecnie jeżdzą już wszystkie, dzięki czemu można było bez żadnych już wątpliwości zidentyfikować ich krakowskie numerki.



Jako pierwszy wyjechał Jelcz 120M, który w Krakowie miał numer BF279. Pochodzi on z 1995 roku. Został on przemalowany z krakowskiej reklamy CH Carrefour Czyżyny w barwy firmowe Trankomu. Wyjechał na trasę w połowie marca i jeździł początkowo bez numeru taborowego. W pierwszych dniach kwietnia otrzymał numer taborowy 20 po Jelczu 120M/3, który został wytypowany do dwumiesięcznej obsługi linii S-3, gdzie jeździł bez numeru.

Na początku kwietnia z numerem 21, otrzymanym po toruńskiej PeeRce, pojawił się drugi ex krakowski Jelcz 120M. Pochodzi z 1994 roku, a w Krakowie jego numerem taborowym był DF302. Jako jedyny ma starą ścianę przednią i dużą tylną szybę jak w Jelczach M11. Autobus ten również przemalowano w barwy nowego przewoźnika z reklamy Farb Kabe.

W połowie kwietnia na ulicach można było zobaczyć kolejnego Jelcza 120M. Jest to ex DF251 z 1995 roku, który do dzisiejszego dnia jeździ w oryginalnych krakowskich barwach i bez numeru taborowego.

Zabrze - Mikulczyce, pl. KroczkaKatowice, ul. SłowackiegoZabrze, ul. de Gaulle'a

Pozostałe ostatnie dwa nabytki wyjechały w związku ze zwiększeniem pracy przewozowej Transkomu o linie 86, 270 i 286, które (na razie tymczasowo na 3 miesiące) zostały przejęte od Henryka Zagozdy. Pierwszego dnia na linii 270 jeździł czwarty i ostatni "nowy" Jelcz 120M, pochodzący z 1995 roku. W grodzie Kraka z taborówką BF274 i w reklamie Tesco, a w Transkomie przemalowany na własne barwy i z numerem 14.

Kilka dni później na linii 86 przyuważono Ikarusa 280.26 ex DK252 z 1987 roku. Autobus przyjechał z Krakowa w malowaniu zakładowym i mimo ich dużego podobieństwa do barw firmowych Transkomu, został jednak przemalowany. Bez numeru taborowego jeździł tylko przez kilka dni. Właśnie otrzymał numer 22.
31 maja Transkom zakończyl obsługę linii S-3. Przejął ją Henryk Polak po wygranym przetargu. Największa chluba Transkomu Jelcz 120M/3, który obsługiwał wcześniej tę linię codziennie, teraz kursuje na linii 86. Na nowej linii kursuje już z nowym numerem taborowym - 10.

Zabrze, ul. GdańskaZabrze, ul. GoethegoZabrze - Mikulczyce, ul. 11 Listopada

Firma Transkom Sp.j. z siedzibą Piekarach Śląskich świadczy usługi przewozowe dla KZK GOP już od wielu lat. Dziś autobusy spod znaku Transkomu spotkać można na liniach 86, 89, 102, 111, 199, 234, 270 i 286. Spółka dysponuje taborem w postaci 22 autobusów (10 Ikarusów 280.26, 6 Jelczy PR110M, 5 Jelczy 120M i 1 Jelcz 120M/3), z czego w dzień roboczy w ruchu znajduje się 8 przegubowców i 8 "solówek". Zajezdnia i warsztaty znajdują się w Piekarach Śląskich Szarleju przy ulicy Zakładowej 4 (tam mieści się również siedziba spółki), ponadto w Zabrzu Zaborzu przy ulicy Pawliczka zlokalizowany jest plac postojowy używany na codzień przez autobusy kursujące na liniach w okolicach Zabrza.

Ruda Śl. - Halemba Pętla
» Spis taboru firmy Transkom

opr. M. Braszczak, J. Jackiewicz
fot. J. Sobota, S. Nadolski, M. Makula

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Brak komentarzy.


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!