Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów: Pasażerowie protestują: Niech autobus linii K jeździ po staremu

18.11.2009

Tagi: prasa, ZKKM, rozkład jazdy – Dodał: Krzysztof Zioło

Anna Jarguz,
Przełom, 17.11.2009 r.


Pasażerowie dojeżdżający codziennie do Krakowa domagają się przywrócenia porannego kursu autobusu linii K. Odjeżdżał on o godz. 6.40 z przystanku przy dworcu PKP w Trzebini. „To jedyny kurs, który pozwala nam dojechać do Krakowa przed godz. 8, dzięki czeki czemu zdążamy na studia czy do pracy” - czytamy w piśmie, przesłanym do szefa związku komunikacyjnego.


Pod protestem przeciwko zawieszeniu niektórych kursów linii K podpisy złożyło dotąd 45 pasażerów. Kolejni wciąż się dopisują.

"Wiemy, że na tej trasie kursują busy oraz autobus linii K, rozpoczynający kurs z dworca ZKKM w Chrzanowie o godz. 6.40. Zanim jednak dojadą do Trzebini są już pełne pasażerów. Ponadto, często są spóźnione, przez co my nie zdążamy do pracy i do szkół. (...). Chcemy jeździć w godnych warunkach, na jakie zasługujemy. Dojeżdżając do pracy nie jedziemy 15 min, tylko 50. Każdy ma prawo siedzieć, a nie stać (...). To podróż do królewskiego miasta Krakowa i powinna się odbywać w godziwych warunkach, ponieważ ponosimy z tego tytuły koszty biletowe" - piszą pasażerowie linii K.

Decyzję o zawieszeniu niektórych kursów linii K, w tym tego o godz. 6.40 z przystanku Trzebinia PKP, przewodniczący zarządu ZKKM Tadeusz Gruber podjął, tłumacząc się malejącą liczbą pasażerów.

- Część osób przesiadło się do szynobusów, część dojeżdża do Krakowa prywatnymi samochodami. Nam więc pasażerów ubywa. Dlatego zawiesiłem tzw. dublowane kursy K, odjeżdżające o podobnej porze, bo nie będę utrzymywał dwóch autobusów, przewożących góra 70 osób. Tym bardziej, że jeden autobus może przewieźć 90 pasażerów – wylicza Tadeusz Gruber.

I dodaje, że obowiązkiem gmin jest organizacja komunikacji lokalnej. A kursy do Krakowa do niej się nie zaliczają.

- Czyli mogą być, ale nie muszą. W piśmie, które otrzymałem, napisano, że każdy ma prawo siedzieć, a nie stać. A niby który przepis o tym mówi? Przecież to jest komunikacja miejska, gdzie poza miejscami siedzącymi, są również stojące. Czy w autobusach, jeżdżących po Krakowie, wszyscy pasażerowie mają zapewnione miejsce siedzące? Nie! - kwituje Tadeusz Gruber.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Przemysław z Krakowa napisał(a):

"A jaki przepis o tym mówi?" Na przykład odpowiedzialnośc, zdrowy rozsądek i chęć utrzymania firmy przy życiu. Pasażerowie nauczą się żyć bez tego kursu, ale czy ZKKM nauczy się żyć bez pasażerów? Raczej wątpię. A biorąc pod uwagę tabor, jaki ostatnio na linni "K" widziałem, to te wymarzone przez prezesa 90 osób jechałoby na tzw. "glonojada". Żadna przyjemność, złaszcza na tak długiej trasie.
Pozdrawiam.

18.11 15:47:46

butthead napisał(a):

Jeśli choć kilku pasażerów przesiadło się do szynobusów, to jest to raczej pozytywna wiadomość, a nie powód do narzekań :P

18.11 17:44:12

A.Słupski napisał(a):

Oferta PKP na trasie Chrzanów - Kraków jest obecnie bardzo przystępna i warta uwagi.

18.11 18:43:42

slowak99 napisał(a):

Za taką bezczelność i arogancję prezesa firmy, pasażerowie powinni przesiąść się na pociąg, a nie pisać pisma. A samo zachowanie Grubera rodem z Gliwic.

18.11 22:30:08

Kysu napisał(a):

Raz jechałem tym K i nwet frekwencję ma dobra także po co już likwidować korsowanie.Akurat tym ze Chrzanowa bezpośrednio jechałem i Trzebini się mnóstwo studentów dosiadło.
A Szynobusy tez mają dobra oferte i i oczywiście o wiele szybciej dojadą do Krakowa,bo o połowę krócej.

24.11 14:51:37

Rekin napisał(a):

Nonsensem jest dublowanie busa do Krakowa, jak sie ma szybkie połączenie kolejowe. Lepiej zwiększyć ofertę na szynach.

27.11 14:21:17


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!