Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów: Nowy model komunikacji miejskiej według Kosowskiego

28.07.2009

Tagi: prasa, ZKKM – Dodał: Krzysztof Zioło

Anna Jarguz,
Przełom, 28.07.2009 r.

Uruchomienie przy ul. Fabrycznej dworca dla autobusów jadących do Trzebini, skrócenie trasy autobusów do Libiąża do przystanku przy ZUS-ie, uruchomienie linii objeżdżającej cały Chrzanów i ewentualne sprywatyzowanie linii K - to nowy model komunikacji miejskiej według burmistrza Ryszarda Kosowskiego.


W tym roku do komunikacji miejskiej Chrzanów dopłaca blisko 3,4 mln zł. Trzebinia przeszło 3,7 mln zł. Libiąż kolejne 2,7 mln zł. W przyszłym roku dopłaty z gmin mogą być jeszcze większe, bo na barki członków związku komunikacyjnego spadło jeszcze współfinansowanie linii J do Katowic i S do Sosnowca.

- Dla mnie to może być kolejne pół miliona złotych. Już teraz każda złotówka w budżecie się liczy. A w przyszłym roku może być jeszcze gorzej, bo dochody gminy się kurczą - burmistrz Kosowski musi szukać oszczędności. I szuka - na początku w organizacji komunikacji miejskiej. Proponuje m.in. uruchomienie przy ul. Fabrycznej dodatkowego dworca dla autobusów jeżdżących do Trzebini tak, by nie musiały objeżdżać całego miasta oraz skrócenie trasy autobusów do Libiąża.

- Po co autobusy, jadące z Libiąża, wjeżdżają na dworzec przy Zielonej?! Ich trasa mogłaby się kończyć już na ul. Oświęcimskiej, gdzie i tak większość wysiada. Stamtąd pasażerowie wszędzie mają blisko - do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, prokuratury, starostwa, a wkrótce także na policję - przekonuje burmistrz Chrzanowa.

A dla tych, którzy z ul. Oświęcimskiej chcieliby się dostać na drugą stronę miasta, proponuje nową linię na bazie dotychczasowej 330. Docelowo, zamiast kursować na trasie: osiedle Młodości - dworzec przy ul. Zielonej, mogłaby objeżdżać całe miasto.

Ostatni, i chyba najbardziej dyskusyjny z jego pomysłów, to sprywatyzowanie linii K do Krakowa, za którą, poza granicami powiatu, wszyscy płacą po równo.

Kosowski burmistrzom Libiąża i Trzebini daje czas do września na przeanalizowanie jego koncepcji. Przygotowując projekt budżetu na 2010 rok chce wiedzieć, na czym stoi. Zarówno burmistrz Trzebini Adam Adamczyk, jak i Libiąża Jacek Latko nie mówią "nie" propozycjom Kosowskiego. Też są zdania, że komunikacja z każdym rokiem zaczyna kosztować ich coraz więcej. Tymczasem pieniędzy w budżetach nie przybywa.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pasazer (ii) napisał(a):

Czyli po prostu poskracanie linii, pozmniejszanie oferty przewozowej oraz likwidacja K.

28.07 18:16:33

lol napisał(a):

To jest ta tania komunikacja oparta na prywatnej konkurencji-złomiarni:).

28.07 18:44:04

Martinek napisał(a):

Skoro pieniędzy w budżetach nie przybywa to widocznie burmistrzowie są do kitu.

29.07 09:03:32

Penny napisał(a):

A co może burmistrz np. do wzrastającego bezrobocia? Nie sądzisz, że to wpływa na budżet?

29.07 10:12:14

Martinek napisał(a):

@Penny: Może np. zabiegać o utworzenie w jego mieście strefy ekonomicznej i stworzenie nowych miejsc pracy. Gadanie, że trzeba ograniczać, bo nam sie wpływy zmniejszają to tylko potwierdzanie własnej nieudolności. (kończmy OT, albo na forum z nim)

29.07 21:30:17

musia napisał(a):

a co z będzie linami które jadą dalej niż Libiąż np: 308 lub 339 a co i linami które jadą przez Żarki np: 338 308 ale też wjeżdżają do Libiąża mi się zdaje ze to głupi pomysł

31.07 10:42:51


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!