Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Targi Transportu Miejskiego w Sosnowcu

22.06.2009

Tagi: targi – Dodał: Jakub Jackiewicz

Już w najbliższą środę i czwartek (24 i 25 czerwca 2009 r.) odbędą się Targi Transportu Miejskiego "SilesiaKOMUNIKACJA". Organizatorzy zachęcają do zwiedzania targów miłośników i hobbystów, a także mieszkańców naszego regionu.


W centrum wystawienniczo-targowym Expo Silesia w Sosnowcu swoją ofertę prezentować będą największe firmy w branży transportu miejskiego. Zobaczyć będzie można m.in. autobusy i trolejbusy firm Solaris, MAN, Mercedes-Benz, Scania, Solbus, SOR, MAZ, Autosan, BMC, Temsa i ŁAZ. Wystawiać będą się również inni producenci taboru (w tym szynowego - m.in. Alstom), a także firmy produkujące części i podzespoły, systemy informacji pasażerskiej, czy też świadczące usługi związane z transportem. Swoje stoisko mieć będzie również Portal WPK.

» Zapoznaj się z listą wystawców

Targi otwarte będą dla zwiedzających w oba dni od 9:00 do 17:00. Oficjalne otwarcie targów przewidziane jest 24 czerwca o godz. 11:30. Pierwszego dnia targów rozstrzygnięty zostanie również konkurs na "Produkt w komunikacji miejskiej przyjazny dla osób z niepełnosprawnością".

» Zobacz informacje dla zwiedzających
» Zarejestruj się do udziału w targach

Przez oba dni targom towarzyszyć będzie konferencja, która odbywa się pod patronatem Minister Rozwoju Regionalnego - pani Elżbiety Bieńkowskiej. Podczas konferencji poruszone zostaną m.in. następujące tematy:
- Zmiany w polskim prawodawstwie związanym z transportem publicznym oraz Dłużnicy sektora przewoźników
- Doświadczenia związane z prowadzeniem waluty Euro oraz doświadczenia ze współpracy międzynarodowej w ramach programów unijnych na Słowacji
- Oferta edukacyjna w zakresie transportu miejskiego
- Śląska Karta Usług Publicznych, Charakterystyka przedsięwzięć związanych z kontrolą biletową i windykacją w KZK GOP oraz Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
- Integracja transportu miejskiego: systemy zarządzania Siemensa i Komunikacja regionalna w ostrawskiej aglomeracji
- Trolejbusy: Codzienne problemy oraz perspektywy rozwoju transportu trolejbusowego na Słowacji, a także Inwestycje w komunikację trolejbusową na przykładzie miasta Tychy
- Tabor autobusowy: prezentacje producentów taboru: MAN, Solaris, Autosan, Solbus i MAZ, Potrzeby taborowe przedsiębiorstw przewozowych aglomeracji katowickiej i Dostosowanie autobusów do zasilania na gaz ziemny
- Tramwaje: prezentacja oferty firmy Alstom, modernizacji wagonów firmy Medcom, a także systemów łączności i pomiarów w transporcie szynowym.

» Zobacz szczegółowy program konferencji
» Zarejestruj się do udziału w konferencji

» Więcej informacji na stronie internetowej targów "SilesiaKOMUNIKACJA"

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Tomasz napisał(a):

Witam. Mam takie pytanie. Czy jak chce zwiedzić te targi, tz. przyjechać, pooglądać te wszystkie wystawy autobusów itp, to wystarczy, że tam przyjadę kupię bilet i tyle? Czy muszę się tam rejestrować pod tym linkiem w artykule "Zarejestruj się do udziału w targach"?

22.06 15:28:59

memphis napisał(a):

Wg informacji na stronie targów rejestracja umożliwia bezpłatne wejście na targi, w innym przypadku trzeba kupić bilet.

22.06 15:43:13

ik 280 napisał(a):

Gliwicka propaganda już zapowiedziała wystąpienie na targach "honorowego gościa" prezesa PKM Gliwice Henryka Szarego - najbliższego przyjaciela Franka.

22.06 17:39:07

olek napisał(a):

Czy to obojętnie kiedy przyjadę zobaczyć tą wystawę? W środę i czwartek będzie to samo do zobaczenia i zmieniać się będą tylko konferencje czy wystawy też?

22.06 17:51:56

kojot napisał(a):

ik280:
Patrzcie w swój ogródek a odwalcie się w końcu od Gliwic. Jak Was w oczy kolą te nowe solarisy to się odwracajcie a skończcie już pociskać te głodne kawałki, bo się z tego powoli robi onet pod względem komentarzy. Zróbcie se najpierw porządek na swoim placu. Jak Wam się Gliwice nie podobają to je wywalcie z KZK. Zapewne od razu poziom KM by wam się podniósł.

22.06 19:42:04

pasazer (ii) napisał(a):

@kojot: Powodzenia w podróży A-4, hahahahahahaha :))))
BTW. Ta rejestracja pozwala na wstęp darmowy, pod warunkiem, że macie co wpisać w rubryce "nazwa firmy" (i będzie to odpowiedź prawidłowa :P oraz mająca pokrycie w rzeczywistości).

22.06 20:31:30

GaiusOctavianus napisał(a):

kojot@:
Z tego co wiem to pierwsze nowe Solarisy w GOPie to pojawily sie w PKM Katowice wiec nie ma czym sie chwalic. A jesli chodzi o druga czesc Twojej wypowiedzi to masz racje, bylo by lepiej.

22.06 21:27:53

kojot napisał(a):

Gaius:
To na co jeszcze czeka reszta tych uciśnionych miast z GOP?

22.06 22:40:15

666 napisał(a):

@kojot:
prawda kole w oczy :-) osobiscie jestem za zwalczaniem kumoterstwa i wszelkiego rodzaju jego pochodnych, a w tym przypadku mamy tego swietny przyklad. nie bede sie juz bardziej rozpisywal poniewaz ten temat zostal juz poruszony doglebnie w innych artykulach. do zobaczenia na targach. pozdrawiam

23.06 07:16:30

GaiusOctavianus napisał(a):

kojot@:
To nie są uciśnione miasta, tylko mają problem co zrobic z takim elementem, który ma przestarzałe podejście do komunikacji miejskiej.

23.06 07:21:33

Bodzio napisał(a):

hmm ciekawe : na liście wystawców figuruje jelcz. A przecież ZTCW jelcza już nie ma - zlikwidowany ? zbankrutował ?...

23.06 09:52:39

ik 280 napisał(a):

Chętnie, kojot, jeżeli Franek i towarzysze Jarzębowski, Pszonak itp. odwalą się wreszcie od Gliwic i poszukają zatrudnienia tam, gdzie ich miejsce. Jeżeli tak się stanie, wtedy będzie bardzo miło i kulturalnie.

23.06 17:58:55

kojot napisał(a):

Jak Wam się podoba nowoczesny model Rudzki w komunikacji miejskiej to powodzenia. Dzięki takim ludziom jak Wy mamy takich przewoźników jak Zagozda, Omnitech czy inne złomiarnie. Ciekawe czy coś np. Zago dziś jeszcze podstawi na 286 bo od 20:50 już nic nie jechało. To Wam nie przeszkadza? Jesteście kompletnie oderwani od istoty rzeczy jaką jest KM.
Co do tej pseudo prawdy. Są trzy rodzaje prawdy, Wy tutaj wypisujecie ten trzeci. Żeby pisać coś o kumoterstwie jakiś układach, to przyzwoity człowiek musi mieć dowody. Taki stek bzdur jak na tym portalu w komentarzach to można znaleźć tylko na onecie czy innym pomponiku. Pisanie np. (a było już parę takich wpisów) że w spółce komunalnej ma udziały prywatna osoba (żona prezydenta), podczas gdy info na ten temat jest oficjalnie dostępne w necie jest totalną żulernią. Dziwi mnie że właściciele tego portalu dopuszczają takie wierutne kłamstwa. Niestety internet daje możliwości pisania czego się chce bez jakichkolwiek konsekwencji. Pod tym względem z tego portalu zrobił się pospolity śmietnik, gdzie można obsmarować każdego na wzór "antka imigranta". Swoją drogą sami sobie strzelacie samobóje "miłośnicy" (uogólniam bo to stronka miłośników, którzy jak widać dopuszczają taką hałe) bo choćby nawet kiedyś ktoś z Was miał jakiś konkretny argument, to nikt go nie będzie brał pod uwagę po takim poziomie obecnych argumentów i dowodów (zresztą ujawniających de facto brak argumentów).

23.06 22:40:55

memphis napisał(a):

To podaj jakieś konkretne argumenty za utrzymywaniem monopolu komunalnej firmy w przewozach autobusach?

23.06 23:05:23

YoMaHa napisał(a):

memphis: argumenty za utrzymywaniem, jak i przeciwko utrzymywaniu są takie same, jak w innych trakcjach (chyba że o czymś nie wiem) - nie widzę powodu, dla którego autobusy miałyby być traktowane odmiennie niż koleje czy tramwaje.

23.06 23:18:12

memphis napisał(a):

Skąd wiedziałem, że tak napiszesz :) Pytanie było jednak skierowane do użytkownika "kojot", który żąda od innych komentujących argumentów. Co do samych powodów - może dlatego, że łatwiej jest na dzień dzisiejszy stosować konkurencyjny wybór przewoźników w kom. autobusowej? Czy to, że mamy jedne TŚ oznacza też, że mamy mieć jeden PKM?

24.06 06:18:16

666 napisał(a):

no prosze... nie dosc, ze kumoterstwo to jeszcze nepotyzm :-D szkoda gadac... jade na targi :-D

24.06 07:08:04

kojot napisał(a):

Nie chodzi nawet o to czy ma być jedna większa firma czy nie. Chodzi mi o argumenty jakie się przy tym stosuje, których jakość pokazuje, że ich się de facto nie ma. To przede wszystkim.
Monopol w KM jest w 99% miast UE (i nie tylko). Skądś to chyba wynika (a mają gospodarkę rynkową znacznie dłużej od nas). Pytanie co wychodzi taniej? Spółka komunalna nad którą masz kontrolę bezpośrednią kontrolę czy firma prywatna plus organy kontrolne (dodatkowe koszty)które i tak nie wychwycą wszystkich nieprawidłowości. Wypuszczenie prywaciarzy na rynek bez stworzenia systemu regulacyjno-kontrolnego przynosi takie efekty jak widzimy. Lepiej dla pasażera jest więc w takich warunkach gdy istnieje taka spółka komunalna, bo jak widać w rzeczywistości firmy prywatne częściej zaniżają poziom KM, niż go podnoszą. Poza tym akurat przykład gliwickiego PKM'u pokazuje że komunalny zarządzany w sposób prawidłowy może być efektywny, bo to czy firma funkcjonuje w sposób optymalny nie zależy od tego czy jest prywatna czy państwowa. A argumentów za jednym większościowym przewoźnikiem (w domyśle komunalnym) w mieście jest kilka:
1) łatwość pozyskiwania funduszy UE (nawet w ramach całych programów strukturalnych) i funduszy ochrony środowiska
2) większe upusty przy zakupie większej liczby autobusów
3) większe upusty przy zamawianiu części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, paliw itp.
4) uzyskiwanie kredytów na znacznie lepszych warunkach niż mniejsze i mało wiarygodne firmy
5) większa elastyczność na potrzeby przewozowe miasta
6) w przypadku spółek gminnych możliwość wpływania poprzez taką firmę na lokalny rynek pracy a więc likwidacja bezrobocia (tego prywatny nie zapewni bo sprowadzi se ludzi ze wschodu, itp.)
7)przykład ZKKM, który pokazuje że brak "swojego" przewoźnika powoduje iż kilka prywatnych firm potrafi dyktować gminom warunki (a nie na odwrót).
8)przykład gminy Wielowieś czy innych gdzie PKS dyktuje gdzie i za ile (przez co gminie lepiej jest kupić własny środek lokomocji)
9)Co jest lepsze? Kupić samochód, czy zamawiać taksówki? Gmina jest dokładnie w takim samym położeniu.
Nie wspominając już o tym że zamawiasz mercedesa z odpowiednio ubranym człowiekiem a podjeżdża wartburg z menelem za kółkiem. Dzwonisz więc do innej jak Ci się zdawało firmy i podjeżdża ten sam menel tym samym wartburgiem (tyle że ze znaczkiem Mercedesa i datą produkcji z 2009 roku).

24.06 10:35:23

GaiusOctavianus napisał(a):

kojot@ Wszystko ok, my chcemy wiecej ale tramwai.

24.06 11:37:41

pasazer (ii) napisał(a):

Cóż, dla niektórym symbolem prywaciarza jest Zagozda i choćby im podsunąć ITS Michalczewskiego.

24.06 17:12:45

ik 280 napisał(a):

Kojot, mi się wydaje że powinieneś być zadowolony (przynajmniej jeśli chodzi o Gliwice). Władza nie pozwoli tam zmarnieć doskonałemu PKMowi, niedługo będą tam jeździły prawie same ekologiczne solarisy i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie. No, chyba że akurat będą stali w korku i wdychali super ekologiczne spaliny. To, czy żona Franka ma udziały, obchodzi mnie tyle co zeszłoroczny śnieg. Wystarczy mi to, że Franek pakuje grube miliony w PKM i bezczelnie wciska ludziom że nie ma szans na większą dotację z uni na tramwaje, oraz wciska wiele innych rzeczy (nie będę powtarzał całych artykułów na ten temat).

24.06 17:58:25

viator napisał(a):

"Spółka komunalna nad którą masz kontrolę bezpośrednią kontrolę czy firma prywatna plus organy kontrolne (dodatkowe koszty)które i tak nie wychwycą wszystkich nieprawidłowości."
To że miasto posiada udziały w PKM gwarantuje od razu to, że autobusy będą jeździły czyste i punktualnie? Zaiste, ciekawa logika.

"Lepiej dla pasażera jest więc w takich warunkach gdy istnieje taka spółka komunalna, bo jak widać w rzeczywistości firmy prywatne częściej zaniżają poziom KM, niż go podnoszą."

Tak jakby komunalne ten poziom podnosiły...

"Poza tym akurat przykład gliwickiego PKM'u pokazuje że komunalny zarządzany w sposób prawidłowy może być efektywny, bo to czy firma funkcjonuje w sposób optymalny nie zależy od tego czy jest prywatna czy państwowa."
Ładny mi przykład. Fajnie się zarządza skoro dostaje się pieniądze na nowy tabor. Każdy tak by chciał...

"2) większe upusty przy zakupie większej liczby autobusów
3) większe upusty przy zamawianiu części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych, paliw itp.
4) uzyskiwanie kredytów na znacznie lepszych warunkach niż mniejsze i mało wiarygodne firmy"
Jeżeli pojawią się pakiety na większe zamówienia, gdzie prywatny będzie miał szansę konkurować z PKM, pojawia się większe firmy prywatne, a nie tylko firmy "podwórkowe". Na razie takich pakietów nie ma...

"5) większa elastyczność na potrzeby przewozowe miasta"
Niby co to oznacza?

"6) w przypadku spółek gminnych możliwość wpływania poprzez taką firmę na lokalny rynek pracy a więc likwidacja bezrobocia (tego prywatny nie zapewni bo sprowadzi se ludzi ze wschodu, itp.)"
A to prywatni zatrudniają samych obcych kierowców? Coś mi się nie wydaję...

24.06 18:03:06

kojot napisał(a):

Viator:
"Ładny mi przykład. Fajnie się zarządza skoro dostaje się pieniądze na nowy tabor."
Pisz całą prawdę a nie 15%. Coś napisać i to w taki sposób, żeby było wrażenie że 100% nowego taboru PKM kupiło miasto. Dobrze wiesz że w znacznej większości nowe autobusy PKM kupuje za swoje. To jest właśnie przykład na dopasowywanie rzeczywistości do swojej teorii (albo celowe zaciemnianie rzeczywistości).
"Tak jakby komunalne ten poziom podnosiły..."
Na pewno w Zabrzu i Gliwicach komunalny jest najlepszym przewoźnikiem. Tak samo zresztą jest w Tychach i w wielu innych miastach.
"Jeżeli pojawią się pakiety na większe zamówienia, gdzie prywatny będzie miał szansę konkurować z PKM, pojawia się większe firmy prywatne, a nie tylko firmy "podwórkowe". Na razie takich pakietów nie ma..."
I całe szczęście, bo gdyby taki większościowy prywatny przewoźnik upadł miałbyś super KM. Zresztą przykłady innych miast w Polsce i nie tylko pokazują że nikt rozsądny nie będzie ponosił takiego ryzyka, żeby opierać np. 80% komunikacji na prywatnej spółce, bo to wtedy nie miasto dyktuje warunki tylko ten przewoźnik. Jeśli chcesz mieć nowe pojazdy w KM kupowane po niższych cenach, to musisz składać większe zamówienia. Większe zamówienia może złożyć ktoś kto ma odpowiedni kapitał. Takich spółek prywatnych w Polsce (i nie tylko) jest może ze dwie, trzy. Miasto dając takiej jednej czy dwóm firmą swoją KM było by zakładnikiem tych firm. Masz przykład ZKKM, a tam nie potrzeba zbyt wielu wozów.
Jeśli znowu chcesz zwiększyć konkurencję, robisz mniejsze przetargi które wychodzą w ogólnym rozrachunku drożej.
"To że miasto posiada udziały w PKM gwarantuje od razu to, że autobusy będą jeździły czyste i punktualnie? Zaiste, ciekawa logika."
Jeśli prezydent tego wymaga od prezesa spółki komunalnej to na pewno tak (bo w każdej chwili za niewywiązywanie się z obowiązków może go usunąć ze stanowiska). Pisaliście (swoją drogą jak wybiórczo dostosowywane są argumenty) że to Frankiewicz zakazał puszczania Solarisów do Katowic a teraz poddajecie w wątpliwość to że władze miasta nie mają wpływu na swoją spółkę:).
Zresztą nie tylko tu o to chodzi. Przede wszystkim nikt w takim PKM nie "załatwia" przeglądów, rejestruje stare sztrucle jako nowych pojazdów, każe pracować kierowcom ponad dopuszczalne normy, leje opał do baków,itp. itd. W tej chwili przy braku kontroli i tak rozmytej odpowiedzialności, gmina nie jest w stanie nawet wyegzekwować od privat firmy żeby tylko jeździła (już nikt nawet nie chce żeby jechał niski, byle jechał). Poza tym połowa skarg na takiego Heńka trafia na zajezdnie w Gliwicach (sam nawet słyszałem jak babka straszyła kiermana że pójdzie na zajezdnie do Gliwic, czym wzbudziła jego litościwy uśmiech).
"A to prywatni zatrudniają samych obcych kierowców? Coś mi się nie wydaję.."
Zatrudniają obcokrajowców i krajowców na czarno, pracujących po 24 h/dobę. Czy tak czy siak na pewno nie rozwiązują problemu bezrobocia.
Większa elastyczność oznacza większą elastyczność:). Proste, masz większe możliwości przy układaniu schematu komunikacji, tudzież zapewnienia KM na wypadek okazjonalnych imprez masowych.

24.06 23:34:58

kojot napisał(a):

ik280:
Co do tramwai to nie tylko likwiduje się nierentowne linie w Gliwicach. Są linie nawet w Warszawie które również są likwidowane i nikt tam do udowadniania swoich racji nie używa wskaźników opłacalności liczonych dla pełnego (przewidzianego przez projektantów wozów) obłożenia, podczas gdy w rzeczywistości zapotrzebowanie jest o połowę niższe. Owszem pełny tramwaj to 1,5-2 autobusów i jego koszt przewozu jest tańszy ale ten sam tramwaj wiozący tylu ludzi że pomieściłbyś ich w jednym autobusie już wychodzi drożej niż jeden autobus. Jeśli można coś przewieźć osobowym to po co zamawiać ciężarówkę?

24.06 23:56:26

memphis napisał(a):

W Warszawie likwiduje się linie tramwajowe? Ot, ciekawostka, szkoda, że nieprawdziwa.

Z dyskusją na temat wyższości PKMu nad prywatnym i odwrotnie proszę przenieść się na forum.

25.06 06:27:27

andrzejh69 napisał(a):

może kojotowi chodziło o to że likwiduję się konkretną linię (np. 4, 32?) a nie trasę tarmwajową. Nie mniej nawet gdy w Warszawie likwiduję się linie to i tak ZTCW pracy przewozowej na pozostałych+ew nowych liniach jest coraz więcej a nie coraz mniej :)

25.06 09:11:48

kojot napisał(a):

memphis:
Zajedź na Kasprzaka i zobacz co do niedawna jeździło środkiem jezdni.

25.06 09:53:13

aso napisał(a):

@kojot: Jak chcesz dyskutować, to zdejmij klapki z oczu, bo wychwalanie pod niebiosa PKM Gliwice robi się niesmaczne.

25.06 11:51:57

GaiusOctavianus napisał(a):

kojot@
cytuje:"Sprawny przebieg tego remontu ma zachęcić Unię do sfinansowania kolejnych 36 km nowych tras. Wczoraj Tramwaje Warszawskie ogłosiły, że: • w latach 2007-2009 chciałyby wytyczyć dwie linie na Tarchomin (z Żerania wzdłuż Modlińskiej i Bielan przez most Północny) • w latach 2008-2010 przebudować linię wzdłuż al. Jana Pawła II (od pętli Piaski do Rakowieckiej) • w latach 2008-2009 odtworzyć tory wzdłuż ul. Kasprzaka i dobudować brakujące odcinki na ul. Bema i Powstańców Śląskich • w latach 2011-2013 poprowadzić nowe połączenie przez Pole Mokotowskie i dalej od Puławskiej przez Spacerową i Sobieskiego do powstającego Miasteczka Wilanów".

25.06 13:42:32

666 napisał(a):

a wracajac do TEMATU dyskusji... bylem pierwszego dnia i mam male pytanko: co sie stalo z Alstomem i innymi, ktorych zabraklo? liczylem na nich :-) btw. R&G Rulez ;-)

25.06 13:54:02

kojot napisał(a):

aso:
Nikt nie wychwala pod niebiosa, tylko opisuje rzeczywistość. Prawda jest taka że na naszym podwórku KM to najlepsza firma ale zawsze może być lepsza. A niesmaczny to jest:
a)poziom na jaki ten portal zszedł
b)takie odzywki, które go kształtują

25.06 18:56:03

kojot napisał(a):

GaiusOctavianus:
To im się chwali że chcą odbudować. Pewnie odbudują ten fragment ale już w innej relacji (bo ta ulica znakomicie się do tego nadaje). Zauważ że najpierw do nowo budowanych dzielnic wysyłane są autobusy a dopiero gdy ludzi jest na tyle dużo, że ekonomicznie uzasadnionym jest puszczenie tramwaju, buduje się torowisko (takie założenia przynajmniej są w Wa-wie i wg mnie prawidłowe). U nas torowiska wymagają remontów które muszą być przeprowadzone od podstaw (praktycznie budowa nowego torowiska). Wiemy że Wojtula to nie Żerań czy inne osiedle w Warszawie (gdzie mieszka tylu ludzi co w połowie Gliwic-jak nie lepiej). Skoro więc praktycznie budujemy od nowa po co powielać stare schematy? Nie lepiej było by puścić tramwaj z Kopernika przez Sośnice do Zabrza? Skoro sam 32 (a jeździ jeszcze parę innych linii w tej relacji) zabiera ponad 4 mln ludzi to bardziej uzasadnionym jest budowanie torowiska w takiej relacji niż na Wójtową Wieś. Pod tym względem, przedstawiając wniosek do UE o dofinansowanie można nie obronić (praktycznie budowy) linii na taką Wojtule. Nikt w UE przecież nie będzie odbudowywał linii tramwajowej np. do Wieszowej:).
Z obecnej linii T1 i T4 to najbardziej mi żal odcinka od Zajezdni do Dąbrowskiego (bo ładnie wydzielone torowisko tak jak być powinno). Ale z kolei w tej relacji jest mała wymiana pasażerów która, jak już tu pisane było, jest podstawą opłacalności tramwaju. Ci którzy jadą z centrum Gliwic do Zabrza tramwajem bądź autobusem powinni jechać PKP (zresztą tak samo aż do Katowic czy Bytomia). Wydaje mi się że układ komunikacyjny naszych miast powinie być oparty na kręgosłupie kolei. W każdym z miast pomiędzy największymi osiedlami (w najbardziej obleganych relacjach) powinny powstawać linie tramwajowe. Mniej oblegane relacje powinny obsługiwać autobusy. Generalnie KM powinna rozchodzić się promieniście od stacji PKP.
Teraz mamy szanse uporządkować to wszystko bo remonty obecnej infrastruktury to jak wspomniałem praktycznie budowa od nowa. Po co wiec odgrzewać trupa, skoro linie te powstawały w czasach gdy zupełnie inaczej wyglądały nasze miasta tj. dzielnice które kiedyś tętniły życiem obecnie są wyludnione a np. zakłady pracy do których niegdyś jeździło masę ludzi obecnie już nie istnieją. Lepiej wydawać pieniądze na coś co ma sens i będzie miało jeszcze przez ładnych parę lat bo budowa takiej linii tramwajowej to inwestycja na lata. Nie wylewajcie(my) dziecka z kąpielą poprzez bronienie nierentownych inwestycji w imię idei, używając przy tym b.często chwytów poniżej pasa.Mamy obecnie szansę na zmianę tego skostniałego systemu KM, a w ten sposób miast budowy i twórczych propozycji toczy się wojna nad ratowaniem zgniłego drzewa KM, podczas gdy można zasadzić młode i zdrowe które przyniesie znacznie większe korzyści i to przez ładnych parę najbliższych lat:). Atakować w sposób twórczy a nie na wzór stoczniowców z Gdańska (choćby tam nic nie produkowano to zakład powinie istnieć). Tylko o tyle mi chodzi.

25.06 21:55:37

aso napisał(a):

@kojot: brzmi ładnie, pięknie, ale na kilometr zalatuje polityczną propagandą. "Nie wylewajcie(my) dziecka z kąpielą poprzez bronienie nierentownych inwestycji w imię idei, używając przy tym b.często chwytów poniżej pasa.". Z drugiej strony piszesz: "W każdym z miast pomiędzy największymi osiedlami (w najbardziej obleganych relacjach) powinny powstawać linie tramwajowe. Mniej oblegane relacje powinny obsługiwać autobusy." Jedno przeczy drugiemu. Likwidacja obecnej linii w Gliwicach to całkowity koniec komunikacji tramwajowej w tym mieście, a w przyszłości także prawdopodobna likwidacja zajezdni. Po drugie - jak na razie przedstawiono jedynie słuszny scenariusz rozkwitu miasta, jaki nastąpi dzięki PKM Gliwice po likwidacji tramwajów. "Mamy obecnie szansę na zmianę tego skostniałego systemu KM, a w ten sposób miast budowy i twórczych propozycji toczy się wojna nad ratowaniem zgniłego drzewa KM, podczas gdy można zasadzić młode i zdrowe które przyniesie znacznie większe korzyści i to przez ładnych parę najbliższych lat:)." Brzmi pięknie, ale na starcie wg wyliczeń tracimy około 30% pasażerów aklbo i więcej, co łatwo przeliczyć pojemność taboru i występujące napełnienia. Powtórzę raz jeszcze (by dotarło): całość twoich wypowiedzi zalatuje na kilometr polityczną propagandą, w dodatku nieprofesjonalnie przygotowaną. I kończę temat, bo do dyskusji służy forum.

26.06 09:21:40

memphis napisał(a):

Po raz kolejny apeluję o dyskutowanie na forum, a nie w komentarzach (szczególnie, że komentowany artykuł dotyczy zupełnie czego innego).

26.06 09:43:52

kojot napisał(a):

aso (albo jakiś inny iskiński występujący pod kilkoma nickami-jak już wprowadzasz taką aurę podejrzliwości):
1. Nie jestem w żadnej partii politycznej i nie twórz wokół siebie drugiego świata-podejrzeń, bo to jak (parafrazując Ciebie) niesmaczne
2. Jeśli chodzi o stratę pasażerów to liczba osób korzystających z KM w tej relacji na pewno się nie zmieni, bo (nie ma co owijać w bawełnę) z usług na takim poziomie jaki oferuje nasza KM nie korzystają ludzie którzy robią to z wygody czy chęci szybszego dotarcia do pracy, tylko ludzie którzy nie mają innego wyjścia. Bo gdyby pasażerowie po zamianie tramwaju na autobus kupowali by samochody, to żylibyśmy w kraju mlekiem i miodem płynącym (a tak chyba nie jest). Jeśli ci ludzie pomieszczą się do tych autobusów to jak widać nie było większego zapotrzebowania. Jeśli się nie będą mieścić to ZF będzie miał ciepło. Życie to zweryfikuje a nie bardzo niewiarygodne pomiary napełnień. I stąd jak myślę przetarg na parę miesięcy. Ale we wszystkim można doszukiwać się jakiegoś zaś spisku i na dodatek politycznego-bo to groźniej brzmi i tak swojsko. Pozdrawiam i kończę temat-wg wskazówek.

26.06 13:49:07

Suchy napisał(a):

@kojot - no rzeczywiście masz rację, wszyscy ludzie z dwuwagonowego składu z linii 4 z pewnością pomieszczą się do 12metrowego Solarisa. Tobie życzę, żebyś się nie zmieścił i był zmuszony czekać na kolejny autobus 10 albo 20 minut, wtedy zobaczymy czy tak będziesz wychwalać zamianę na ten "wygodny" autobus.

Po 2 - nie wciskaj kitu, że ludzie nie kupują aut po pogorszeniu oferty. Wystarczy spojrzeć, co się dzieje choćby na trasie śp.T25. Dziwnym trafem tramwaj cieszył się popularnością, a autobus jeździ pusty.

Po 3 - przetarg na A4 został ustalony na kilka miesięcy zapewne tylko i wyłącznie z tego powodu, że w tym roku kończą się umowy na linie obsługiwane przez PKM Gliwice i pod koniec roku będzie nowy przetarg. I linia A4 zostanie zapewne także do tego przetargu wpisana, a żeby utrudnić zwycięstwo konkurencji, to zapewne jeszcze dodatkowo wpisze się tą linię w jakiś pakiet z kilkoma innymi liniami, tak żeby żaden inny przewoźnik oprócz PKM Gliwice nie był w stanie sprostać wymaganiom. No bo jeżeli zażyczy się np. 20 krótkich autobusów, z czego dla 8 będzie wymagany rocznik min.2008 i norma spalin EEV, to pokaż mi w GOPie takiego przewoźnika (poza PKM), który na chwilę obecną takie wymagania spełnia. A zamawiać fabrycznie nowych wozów też nikt nie będzie, bo nikogo na to nie stać, a i czas dostarczenia (pół roku) jest za krótki.

26.06 17:05:41

ik 280 napisał(a):

Dzisiaj jechałem czwórką z Gliwic do Zabrza. Gdzieś w połowie drogi obok nas na światłach stanął 617. Menel za kółkiem zpojrzał na nas z byka i przypatrywał się dłuższą chwilę. Być może zdziwiło go, że w starej, skopanej czwórce gniecie się kupa ludzi, natomiast w jego błyszczącym się jak psu... żółtym, szybkim SU18 rozwala się może dziesięciu pasażerów (godzina 16!) Myślę, że to dosyć pouczający epizodzik.

26.06 18:11:18

Nikt napisał(a):

Ej no ale proszę nie wyzywać innych. Każdy ma prawo do innego, odmiennego zdania i z tego powodu nie jest menelem.
To mnie zdenerwowało. Można napisać kierowca przecież. On się patrzeć może, od czego ma oczy? Czuję że zabarwiłeś sytuację.

27.06 12:29:00

Black Hawk napisał(a):

Zakonczmy juz ten spor, szkoda zdrowia. Jesli chodzi o linie nr 4 to zainteresowany likwidacja tramwai powiedzial, albo tak zrobimy i zastapimy je autobusami z PKM Gliwice albo miasto wystepuje z KZK GOP. Taka jest niestety prawda.

29.06 12:24:21


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!