Wieści taborowe z Transgóru Mysłowice
29.10.2006
Kilka dni temu do trzebińskiej zajezdni Transgóru Mysłowice dotarły kolejne cztery neoplany N4016. Tymczasem jeden z autobusów miał pożar.
Do dnia dzisiejszego firma ta eksploatowała już dwa tego typu pojazdy: pierwszy (nr tab. 29) stacjonował w Trzebini, a drugi (nr tab. 351) w Brzezince. Podobnie jak wspomniane dwa poprzednie neoplany, autobusy te sprowadzone zostały z Niemiec. Zakupione zostały od przewoźnika KVG Kassel, u którego jeździły z numerami: 019, 021, 029 i 039. Wyprodukowane zostały w latach 1994-96. Z tej czwórki najmłodszy jest ex 039 a najstarszy ex 019, 021 i 029 pochodzą z 1995 roku.
Autobusy wyjadą na trasy po ściągnięciu niemieckich reklam oraz poprawieniu dotychczasowego malowania. Najprawdopodobniej oddelegowane zostaną do obsługi linii K oraz X. Oznaczać to będzie, że ww. linie będą obsługiwane w całości taborem niskopodłogowym o stosunkowo niskiej średniej wieku jak na autobusy Transgóru, co jest nie lada sensacją jak na standardy ZKKM Chrzanów.
Z uzyskanych informacji wynika, że w niedługim czasie można spodziewać się jeszcze jednego identycznego neoplana na zajezdni w Trzebini. Ma on zostać sprowadzony na początku listopada.
We wtorek (24 października) na ul. Grunwaldzkiej (osiedle Siersza) w Trzebini zapalił się autobus linii 349. Było to Volvo B10R nr tab. 03. Spaleniu uległa komora silnika, instalacja elektryczna, a także siedzenia. Na szczęście pasażerowie zdążyli wyjść z pojazdu.
Z kolei w piątek (27 października) ostatniemu autobusowi noszącemu oznaczenia Duhabexu Chrzanów został oficjalnie nadany numer taborowy Transgóru oraz naklejono logo Transgóru - przewoźnika, u którego jeździ już od kwietnia 2005 roku (przypomnijmy, że Duhabex wycofał się z rynku komunikacji miejskiej i odsprzedał majątek Transgórowi). Tym ostatnim autobusem była charakterystyczna Scania CN112CL, która w Duhabexie miała numer 16. Charakterystyczne srebrne malowanie i kolorowe motylki uchroniły ten pojazd od przemalowania go w barwy zakładowe Transgóru gdzie nosi już numer 36.
misko napisał(a):
bardzo cieszy mnie ta informacja o "nowym" taborze na linii K, z kórej bardzo często krzystam w relacji Kraków-Chrzanów :)
29.10 10:52:35
mamiol napisał(a):
FAJNE TE neoplany:)
29.10 16:56:11
Andrzej69 napisał(a):
Wszystko niby dobrze, ale w naszym kraju jezeli chodzi o komunikacje miejska w przypadku autobusów o pojemności ok 100 pasażerów, powinny być 3 drzwi, a coraz więcej przewoźników sprowadza pojazdy 2 drzwiowe. Co do linii Chrzanów-Kraków to po co na takim ekspresie niska podłoga? Dla porównania Katowice - Tychy E-1 jeżdżą wysokopokładowe turystyczne pojazdy co jest przesadą w drugą stronę. Nie można na takich liniach wymagać autobusów typu "kombii" czy "miedzymiastowych" co by było zupełną normalnościa?
29.10 17:28:52
memphis napisał(a):
Normalnością na takich trasach jest połączenie kolejowe, a nie jakieś śmieszne autobusy.
29.10 18:17:15
Andrzej69 napisał(a):
Tyż prawda :). Jak by były wspólne bilety miesięczne autobusowo-tramwajowo-kolejowe to by takich absurdów nie było. Jak pasażer ma kupić jescze jeden miesięczny na pociąg to woli się tłuc autobusem w ramach miesięcznego.
Zresztą teraz się ludzie boją jeżdzić pociągami i wybierają autobusy czy busy.
29.10 19:01:05
Kierowca napisał(a):
Ludzie ale wy jesteście śmieszni cieszycie się z tego że firma komunikacyjna zamiast kupować nowy sprzęt sprowadza ZŁOM z niemiec gdzie tam byłby skasowany a tu pojeździ jeszcze kilkanaście lat :)
30.10 10:13:39
hort napisał(a):
Ciekawe skąd takie wiadomości, że tam miały być te Neoplany skasowane? Nie kupiłby ich Transgór, kupiłby je ktoś inny, albo jeździłyby w Niemczech dalej.
22.02 11:18:32