Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Przerwy w ruchu tramwajowym w Zabrzu, Sosnowcu i Katowicach

05.04.2009

Tagi: infrastruktura, inwestycje, za tramwaj, Tramwaje Śląskie, Rzeczkowski, Socha – Dodał: Jakub Jackiewicz

Na początku kwietnia aż w trzech różnych miejscach wystąpiła konieczność przerwania ruchu tramwajowego z powodu prac remontowych. W Zabrzu prowadzono prace kanalizacyjne, w Sosnowcu remont torowiska przy ul. Piłsudskiego, a w Katowicach następowało przejście do kolejnego etapu remontu torowiska przy ul. 1 Maja.


W Zabrzu przy ul. 3 Maja (w rejonie ul. Kolejowej) już miesiąc temu (w dniach 6-7 marca 2009 r.) przerwano ruch linii 3 ze względu na demontaż wiaduktu kolejowego. Teraz przeprowadzono ciąg dalszy prac, związany z przebudową sieci kanalizacyjnej w tym rejonie.

Od 2 kwietnia od wczesnego ranka aż do 4 kwietnia do godzin porannych tramwaje linii 3 nie kursowały do Makoszów, a w zamian skierowane zostały do pętli na Zaborzu. Na trasie Zabrze Plac Wolności - Makoszowy Pętla podstawiona została komunikacja zastępcza w postaci dwóch autobusów z firmy Leszka Sochy. Autobusy kursowały wg rozkładu jazdy tramwajów, jednak utrudnienia drogowe (zwężenie w miejscu robót) powodowały spore opóźnienia.

fot. J. Sobotafot. P. Wacławek

Tymczasem w weekend torowcy z firmy Tor-Krak rozłożyli się w Sosnowcu przy ul. Piłsudskiego. Postanowili dokończyć to co niezbyt dobrze im wyszło w 2006 roku. Wówczas bowiem (od 25 września do 30 listopada) trwały prace przy remoncie torowiska pod wiaduktem kolejowym przebiegającym nad ul. Piłsudskiego.


Pod koniec robót okazało się, że roboty związane m.in. z pogłębieniem niwelety torowiska napotkały na niespodziewaną przeszkodę - okazało się, że nowe tory są o 12 cm wyżej niż stare (od strony ul. Sobieskiego). Wówczas doraźnie poradzono sobie z tym problemem, teraz jednak postanowiono dokończyć remont. Wymianie podlega kilkudziesięciometrowy fragment torowiska od miejsca zakończenia poprzedniego remontu aż do rozjazdów.


W dniach 3-4 kwietnia remontowany był prawy tor w kierunku jazdy do centrum Sosnowca. Drugi tor wymieniany będzie za dwa tygodnie. W czasie robót wstrzymano ruch tramwajów linii 21 i 26 do Milowic, jednak linia 15 pozostała na swojej stałej trasie. Jadąc w kierunku Zagórza na odcinku od ul. Sobieskiego (koniec odcinka jednotorowego od Stawików) do 3 Maja (przejście torowe) pociągi linii 15 kursują lewym torem. Z tego powodu (a także z uwagi na same prace remontowe) wyłączono z ruchu pasy jezdni z torowiskiem pod wiaduktem, a także sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach z ul. Sobieskiego i Mireckiego oraz z 3 Maja i Dęblińską. Wyłączenie sygnalizacji znacząco usprawniło ruch drogowy i tramwajowy.


Na odcinku Sosnowiec Dworzec PKP - Milowice Hala Sportowa uruchomiona została komunikacja zastępcza. Co 10 minut (w sobotę) i co 15 minut (w niedzielę), czyli tak jak tramwaje, kursowało 5 autobusów (w sobotę) i 3 autobusy (w niedzielę) z firm Leszka Sochy i Telesfora Rzeczkowskiego. W Milowicach autobusy zmuszone są odbywać postój na jezdni ze względu na to, że w zeszłym roku zagrodzono barierami przejazd przez torowisko i uniemożliwiono tym samym wjazd autobusów na przystanek (pętlę).


Kolejnymi weekendowymi robotami torowymi są prace prowadzone przy ul. 1 Maja w katowickiej dzielnicy Zawodzie. Trwa tam bowiem remont torowiska, który prowadzony jest z utrzymaniem ruchu tramwajowego. Tramwaje kursują jednym torem, co umożliwia utrzymanie komunikacji, jednak wiąże się z utrudnieniami (odcinki jednotorowe są dość długie co powoduje opóźnienia w kursowaniu). Czasami jednak trzeba całkowicie zatrzymać ruch tramwajowy, aby podłączyć wyremontowany tor i przygotować do remontu ten drugi. Taką też operację wykonano w niedzielę 5 kwietnia w godzinach 7-22. Wcześniej, 3 kwietnia, na wyremontowanym torze pojawiła się podbijarka torowa.


Podczas robót tramwaje kursowały tak samo jak podczas podłączania odcinków jednotorowych (24-27 lutego - czytaj więcej w odrębnym artykule), czyli linie 7 i 20 od strony Załęża skierowano do Stadionu Śląskiego, linie 14 i 15 od strony Szopienic skrócono do pętli w Zawodziu, a pozostałe dwa pociągi linii 14 kursowały z placu Alfreda do placu Wolności.


Na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie kursowało 6 autobusów komunikacji zastępczej z firm Leszka Sochy i Telesfora Rzeczkowskiego (w tym trzy niskopodłogowce - neoplan N4016NF, jelcz M125M oraz ikarus 412.02).


Od godzin wieczornych 5 kwietnia tramwaje na odcinku Zawodzie Ośrodek Sportowy - Zawodzie Pętla kursują wyremontowanym torem w obydwu kierunkach jazdy (lewym torem w kierunku jazdy do centrum Katowic). Przejazd w dalszym ciągu zabezpieczony jest sygnalizacją ręczną. Drugi odcinek jednotorowy (Zawodzie Bogucicka - Bohaterów Monte Cassino) pozostał na razie bez zmian, cały dzień pracowała na nim podbijarka torowa. Do zrobienia pozostał również fragment toru na skrzyżowaniu z ul. Bogucicką.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

śmierć_logice? napisał(a):

No to 15 zostaje na Zawodziu. Co, jest przecież centrum przesiadkowe, nie? A od Zawodzia do centrum autobusem, nie?

05.04 23:40:47

Żabek napisał(a):

Oczywiście na stronie KZKGOP były informacje o zmianie trasy 21 i 26 w Sosnowcu... No tak, ale drogowcy pojawili sie znienacka, bez zapowiedzi, przygotowania i nagle w nocy zatrzymali ruch...

06.04 18:07:19

pasażer napisał(a):

ludzie weźcie się zastanówcie likwidują źle, remontują źle co by nie zrobili to i tak wam nikt nie dogodzi potraficie tylko narzekać nic więcej aż się odechciewa wchodzić na ten portal

06.04 19:34:12

Buscoholic napisał(a):

Jedno trzeba przyznać - autobusy godne zatramwajów. Złom za złom. Jedynie ten Jelcz M125M powszechnie zanany z kursów na linii 112 jakoś się prezentował.

06.04 22:59:12

Gojira napisał(a):

@pasażer: 100% racji

07.04 01:11:27

Żabek napisał(a):

@pasażer: przejedz sie do Sosnowca i sam ocen, jaki sens ma 'remont' w tym ksztalcie. Przejedz sie na Zawodzie i zobacz jak wyglada 'centrum przesiadkowe'. Wtedy zrozumiesz o co chodzi...

07.04 19:59:13

pasażer napisał(a):

@Żabek- Nawet Gdyby wybudowano kilkadziesiąt centrów przesiadkowych to tak czy siak byś(cie) dalej narzekał)że nadal coś wam nie pasuje cóż tacy ludzie zawsze się znajdą którzy wiecznie będą na wszystko narzekać.Co do centrum Przesiadkowego to zastanów się po co by miało obecnie istnieć skoro infrastruktura tramwajowa jest w takim a nie innym stanie ? Dopiero trwa remont torowiska kto wie może coś ruszy póki co trzeba się cieszyć że coś robią z torowiskami a nie do diabła wiecznie narzekać ileż można nie podoba się to łapać za łopaty i w czynie społecznym realizować swoje pomysły nie zawsze racjonalne to tyle

07.04 23:23:26

butthead napisał(a):

Na komunikację w GOP jest mało pieniędzy, a te co są w puli są marnowane. Decydenci pobierają sobie za to sowite wynagrodzenia na ciepłych posadach. W imię czego wiecznie robić coś za nich dla idei? Trzeba krytykować, i to z całą stanowczością.

07.04 23:46:34

Żabek napisał(a):

@pasażer: przeczytaj co napisałeś, bo mam wrażenie, że sam sobie zaprzeczasz. Remont 50m spartolonego torowiska to ma być powód do radości? Nie można było dołożyć trochę kasy i za jednym zamachem wyremontować ten straszący fragment...

08.04 18:19:32

Matrix napisał(a):

@Pasażer: przejedź się i zobacz jak wygląda przejazd przez tory zaraz obok tego remontowanego torowiska...

09.04 00:35:36


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!