Zmodernizowane wagony w Gliwicach i nowy skład w Zawodziu
12.03.2009
9 marca 2009 r. do zajezdni Gliwice trafiły zmodernizowane wagony tramwajowe wypożyczone z zajezdni Stroszek. Jest to związane z nieprzychylnym wobec tramwajów wypowiedziami władz Gliwic i próbą poprawy jakości usług na liniach tramwajowych w tym mieście.
W Gliwicach znalazły się dwa wagony 105N-2K po modernizacji w Łodzi - o numerach 766 i 775 oraz wagon 105Na 791 po remoncie kapitalnym w Chorzowie Batorym. Po zakończeniu prac remontowych dołączy do nich wagon 105N-2K 722.
Wszystkie te wagony mają być eksploatowane na linii 1, gdzie już kursują inne wagony po modernizacji (105N-2K 732 i 733 oraz 105Na 788 po remoncie w firmie Modertrans).
Operacja związana jest z próbą poprawy jakości usług w Gliwicach, co ma poprawić wizerunek tramwajów i dostarczyć argumentów ich zwolennikom w starciu z miejskimi władzami próbującymi komunikację tramwajową w Gliwicach zlikwidować.
Tymczasem w zajezdni Zawodzie zdecydowano się jednak, że sprowadzony z Krakowa skład wagonów 105Na 867+890 nie trafi do Ośrodka Szkolenia Motorniczych, lecz skierowany zostanie do ruchu liniowego. Zamiast numerów 139L+140L otrzyma więc numery taborowe 284+285 i po przygotowaniu (przemalowanie, przebudowa wąskiej kabiny i wyposażenie w kasowniki) wyjedzie na trasę.
pasazer (II) napisał(a):
No i dostarczyliśmy Frankiewiczowi dwóch dodatkowych powodów do likwidacji (a nawet trzech):
-chcą mnie przekupić, a po mojej rezygnacji z likwidacji tramwaju wszystko wróci do normy.
-yyy, tylko na tyle ich stać? nie ma tak, likwiduję.
+Tak, dali nam jakieś modernizacji, a syfy wysłali gdzieś indziej - chamstwo - lepiej zlikwidować.
Jak się człowiek uprze to i mimo darmowej naprawy torów, wymiany tramwajów na NGT6 i utrzymywania tych tramwajów w mieście będzie chciał likwidować.
Sorry za chamstwo, ale pisałem w pośpichu.
12.03 14:50:15
Serd napisał(a):
A oprócz tego do Gliwic ma przybyć jeszcze skład z Zawodzia. Prawdopodobnie będzie to 783+784
Szeczegóły: http://www.tramwaje.slask.p...
12.03 18:47:36
Żabek napisał(a):
Matko i córko, oczom nie wierze! TŚSA się zorientowało, że mogą im następne linie skasować i uprzedza fakty. Szok (pozytywny)!
12.03 19:44:03
MARIANO napisał(a):
Ciekawa strategia. Tylko, czy jest to dobre rozwiązanie? Wozy te znikną z tras np. w Chorzowie, a zastąpią je największe złomy, to z kolei będzie pretekstem dla prezydenta Kopla o likwidacji kolejnych linii. Tak sobie myślę, może Karliki wysłać do Będzina...
12.03 20:23:40
m966 napisał(a):
Przydałoby się sprowadzić do Gliwic jakiś zmodernizowany skład wreszcie, a nie same solówki.
12.03 21:17:39
Żabek napisał(a):
Jak dla mnie to te modernizowane na Batorym sklady moga zniknac z Sosnowca. Ani to cieple ani wygodne. Jak mi przyjezdza to odnowione cos na przystanek to klne pod nosem ze znowu zmarzne. W tych rupieciach przynajmniej jak grzalo to na calego a tu co? Zima, panie!
12.03 21:36:34
Paweł napisał(a):
Ja wszystko rozumiem, że ratujemy tramwaje w Gliwicach, ale dlaczego kosztem Bytomia? W Bytomiu gdzie władze chcą inwestowac w tramwaje bedzie jezdził złom, a w Gliwicach gdzie chca likwidacji tramwajów zmodernizowane wagony... "Co by tu jeszcze spi....yć Panowie?" Duży minus dla TŚ!
13.03 00:13:18
qwe napisał(a):
@Paweł: ale Gliwice to mogły się dorzucić do Karlików dla Was, a nic z tego nie miały. Teraz niech Bytom się trochę pomęczy :) pzdr
13.03 03:40:40
NiechsięFrankOdmrozi... napisał(a):
@Żabek masz rację wszystkie zmodernizowane z dmuchawami są strasznie zimne i mają daremne siedzenia: szmata która po pewnym czasie wygląda jak św. ziemia, do tego cieńka twarda sklejka a pod nią stalowa zimna blacha i radiator stalowego mocowania że hemorid można dostać tak zimno na d..pę. Stare kubełkowe były wygodne i ciepłe, tych się nie da wcale d..pą zagrzać.
Co to za głupek wymyślił tak spiepszyć dobre dotychczasowe rozwiązania.
Widać że decydenci w TS nie jeżdżą w swoich T.
13.03 07:28:45
Hawker napisał(a):
najlepiej zlikwidować tramwaje, ograniczyć liczbę kursujących autobusów i będzie git :] bravo tylko tak dalej cofamy się w rozwoju !!!
13.03 08:59:54
abc napisał(a):
:) to może podzielić TS SA na dwie firmy i niech konkurują w przetargach jakością taboru:P A jak się znajdzie chętny to też go dopuścić do przetargu ;)
13.03 09:47:09
kojot napisał(a):
Właśnie, właśnie. To pokazuje jak stronniczo i daremnie zarządzane są TŚ. Wszystkie miasta dokładały do tramów a nowy sprzęt jeździł cały czas po jednych i tych samych miastach. Do Zabrza i Gliwic zawsze pchali największy szmelc, trochę ich postraszyli i jednak się dało przerzucić nowe wózki. Tyle że co to da. Nawet jakby zostawili tramy w Gliwicach to za chwilę wróci znowu wszystko do normalności-czyli stare zdezelowane złomy.
13.03 09:49:04
Paweł napisał(a):
@qwe To karliki śmigają tylko po Bytomiu? I czy tylko Gliwice się do nich dorzuciły?
Pozatym takie rozwiązanie nie jest zadnym argumentem w walce o linie w Gliwicach. Pokazuje to tylko ze w TŚ nie mają pomysłu jak ten problem rozwiązać. Rzucą zmodernizowane tramwaje do Gliwic i jeśli jakimś cudem obronią te linie przed likwidacją to je zabiorą spowrotem, wtedy pomysł likwidacji tramwajów wróci z nowym argumentem że zabrali im lepsze tramwaje i dali złom. Koło się zamyka, lecimy cały cykl od początku :P
13.03 10:11:23
Pantograf napisał(a):
@Hawker: cofamy się w rozwoju
"Rozwój ujemny" to zawsze rozwój :-)
13.03 12:25:42
Hanys napisał(a):
Karlików śmiga tylko połowa
bo reszta stoi zepsuta i połamana
13.03 13:34:33
Dramat napisał(a):
@Hanys nawet nie połowa tylko w ruchu jest 5-6 sztuk czyli 1/3 ;] Skoro w Gliwicach taki numer robią to czemu w Będzinie tak by nie zrobili ?
13.03 16:48:06
Anna napisał(a):
Dramat. Bo w Będzinie ograniczyli ilość tramwajów a nie chcą całkowitej likwidacji (przynajmniej na razie)
13.03 23:03:05
budda napisał(a):
@Dramat- nie wykluczone, że zrobią.. Bez stresu;)
14.03 02:41:52
766 775 791 Wracac do Bytomia napisał(a):
Oddajcie nam nasze składy spowrotem do Bytomia bo w Gliwicach je zajadą i zniszczą bo tylko to potrafią robić bardzo idiotyczny pomysł z tym wyporzyczeniem, ciekawe kto na to wpadł.
14.03 16:58:09
mnop napisał(a):
@Wracac do Bytomia: a po co, żeby się dalej kurzyły na zajezdni? Te wagony były kompletnie nieużywane. Może teraz ktoś je uruchomi, po raz pierwszy od czasów remontu.
14.03 18:44:09
Paweł napisał(a):
@mnop: Głupoty piszesz, wagony były uzywane na lini 31. Teraz zastąpiły je stare trupy.
15.03 12:50:56
iksik napisał(a):
czy ktos moze wie co sie stalo z bedzinskim zelazkiem 761
17.03 19:49:11
motorowy będzin napisał(a):
761 miał kolizje i oczekuje na naprawe
22.03 16:08:52