Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Zmodernizowane wagony w Gliwicach i nowy skład w Zawodziu

12.03.2009

Tagi: tabor, Tramwaje Śląskie – Dodał: Jakub Jackiewicz

9 marca 2009 r. do zajezdni Gliwice trafiły zmodernizowane wagony tramwajowe wypożyczone z zajezdni Stroszek. Jest to związane z nieprzychylnym wobec tramwajów wypowiedziami władz Gliwic i próbą poprawy jakości usług na liniach tramwajowych w tym mieście.


W Gliwicach znalazły się dwa wagony 105N-2K po modernizacji w Łodzi - o numerach 766 i 775 oraz wagon 105Na 791 po remoncie kapitalnym w Chorzowie Batorym. Po zakończeniu prac remontowych dołączy do nich wagon 105N-2K 722.

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. Ł. Chrzan

Wszystkie te wagony mają być eksploatowane na linii 1, gdzie już kursują inne wagony po modernizacji (105N-2K 732 i 733 oraz 105Na 788 po remoncie w firmie Modertrans).

fot. J. Sobotafot. J. Sobotafot. J. Sobota

Operacja związana jest z próbą poprawy jakości usług w Gliwicach, co ma poprawić wizerunek tramwajów i dostarczyć argumentów ich zwolennikom w starciu z miejskimi władzami próbującymi komunikację tramwajową w Gliwicach zlikwidować.

Tymczasem w zajezdni Zawodzie zdecydowano się jednak, że sprowadzony z Krakowa skład wagonów 105Na 867+890 nie trafi do Ośrodka Szkolenia Motorniczych, lecz skierowany zostanie do ruchu liniowego. Zamiast numerów 139L+140L otrzyma więc numery taborowe 284+285 i po przygotowaniu (przemalowanie, przebudowa wąskiej kabiny i wyposażenie w kasowniki) wyjedzie na trasę.


« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

pasazer (II) napisał(a):

No i dostarczyliśmy Frankiewiczowi dwóch dodatkowych powodów do likwidacji (a nawet trzech):
-chcą mnie przekupić, a po mojej rezygnacji z likwidacji tramwaju wszystko wróci do normy.
-yyy, tylko na tyle ich stać? nie ma tak, likwiduję.
+Tak, dali nam jakieś modernizacji, a syfy wysłali gdzieś indziej - chamstwo - lepiej zlikwidować.
Jak się człowiek uprze to i mimo darmowej naprawy torów, wymiany tramwajów na NGT6 i utrzymywania tych tramwajów w mieście będzie chciał likwidować.
Sorry za chamstwo, ale pisałem w pośpichu.

12.03 14:50:15

Serd napisał(a):

A oprócz tego do Gliwic ma przybyć jeszcze skład z Zawodzia. Prawdopodobnie będzie to 783+784

Szeczegóły: http://www.tramwaje.slask.p...

12.03 18:47:36

Żabek napisał(a):

Matko i córko, oczom nie wierze! TŚSA się zorientowało, że mogą im następne linie skasować i uprzedza fakty. Szok (pozytywny)!

12.03 19:44:03

MARIANO napisał(a):

Ciekawa strategia. Tylko, czy jest to dobre rozwiązanie? Wozy te znikną z tras np. w Chorzowie, a zastąpią je największe złomy, to z kolei będzie pretekstem dla prezydenta Kopla o likwidacji kolejnych linii. Tak sobie myślę, może Karliki wysłać do Będzina...

12.03 20:23:40

m966 napisał(a):

Przydałoby się sprowadzić do Gliwic jakiś zmodernizowany skład wreszcie, a nie same solówki.

12.03 21:17:39

Żabek napisał(a):

Jak dla mnie to te modernizowane na Batorym sklady moga zniknac z Sosnowca. Ani to cieple ani wygodne. Jak mi przyjezdza to odnowione cos na przystanek to klne pod nosem ze znowu zmarzne. W tych rupieciach przynajmniej jak grzalo to na calego a tu co? Zima, panie!

12.03 21:36:34

Paweł napisał(a):

Ja wszystko rozumiem, że ratujemy tramwaje w Gliwicach, ale dlaczego kosztem Bytomia? W Bytomiu gdzie władze chcą inwestowac w tramwaje bedzie jezdził złom, a w Gliwicach gdzie chca likwidacji tramwajów zmodernizowane wagony... "Co by tu jeszcze spi....yć Panowie?" Duży minus dla TŚ!

13.03 00:13:18

qwe napisał(a):

@Paweł: ale Gliwice to mogły się dorzucić do Karlików dla Was, a nic z tego nie miały. Teraz niech Bytom się trochę pomęczy :) pzdr

13.03 03:40:40

NiechsięFrankOdmrozi... napisał(a):

@Żabek masz rację wszystkie zmodernizowane z dmuchawami są strasznie zimne i mają daremne siedzenia: szmata która po pewnym czasie wygląda jak św. ziemia, do tego cieńka twarda sklejka a pod nią stalowa zimna blacha i radiator stalowego mocowania że hemorid można dostać tak zimno na d..pę. Stare kubełkowe były wygodne i ciepłe, tych się nie da wcale d..pą zagrzać.

Co to za głupek wymyślił tak spiepszyć dobre dotychczasowe rozwiązania.
Widać że decydenci w TS nie jeżdżą w swoich T.

13.03 07:28:45

Hawker napisał(a):

najlepiej zlikwidować tramwaje, ograniczyć liczbę kursujących autobusów i będzie git :] bravo tylko tak dalej cofamy się w rozwoju !!!

13.03 08:59:54

abc napisał(a):

:) to może podzielić TS SA na dwie firmy i niech konkurują w przetargach jakością taboru:P A jak się znajdzie chętny to też go dopuścić do przetargu ;)

13.03 09:47:09

kojot napisał(a):

Właśnie, właśnie. To pokazuje jak stronniczo i daremnie zarządzane są TŚ. Wszystkie miasta dokładały do tramów a nowy sprzęt jeździł cały czas po jednych i tych samych miastach. Do Zabrza i Gliwic zawsze pchali największy szmelc, trochę ich postraszyli i jednak się dało przerzucić nowe wózki. Tyle że co to da. Nawet jakby zostawili tramy w Gliwicach to za chwilę wróci znowu wszystko do normalności-czyli stare zdezelowane złomy.

13.03 09:49:04

Paweł napisał(a):

@qwe To karliki śmigają tylko po Bytomiu? I czy tylko Gliwice się do nich dorzuciły?

Pozatym takie rozwiązanie nie jest zadnym argumentem w walce o linie w Gliwicach. Pokazuje to tylko ze w TŚ nie mają pomysłu jak ten problem rozwiązać. Rzucą zmodernizowane tramwaje do Gliwic i jeśli jakimś cudem obronią te linie przed likwidacją to je zabiorą spowrotem, wtedy pomysł likwidacji tramwajów wróci z nowym argumentem że zabrali im lepsze tramwaje i dali złom. Koło się zamyka, lecimy cały cykl od początku :P

13.03 10:11:23

Pantograf napisał(a):

@Hawker: cofamy się w rozwoju
"Rozwój ujemny" to zawsze rozwój :-)

13.03 12:25:42

Hanys napisał(a):

Karlików śmiga tylko połowa
bo reszta stoi zepsuta i połamana

13.03 13:34:33

Dramat napisał(a):

@Hanys nawet nie połowa tylko w ruchu jest 5-6 sztuk czyli 1/3 ;] Skoro w Gliwicach taki numer robią to czemu w Będzinie tak by nie zrobili ?

13.03 16:48:06

Anna napisał(a):

Dramat. Bo w Będzinie ograniczyli ilość tramwajów a nie chcą całkowitej likwidacji (przynajmniej na razie)

13.03 23:03:05

budda napisał(a):

@Dramat- nie wykluczone, że zrobią.. Bez stresu;)

14.03 02:41:52

766 775 791 Wracac do Bytomia napisał(a):

Oddajcie nam nasze składy spowrotem do Bytomia bo w Gliwicach je zajadą i zniszczą bo tylko to potrafią robić bardzo idiotyczny pomysł z tym wyporzyczeniem, ciekawe kto na to wpadł.

14.03 16:58:09

mnop napisał(a):

@Wracac do Bytomia: a po co, żeby się dalej kurzyły na zajezdni? Te wagony były kompletnie nieużywane. Może teraz ktoś je uruchomi, po raz pierwszy od czasów remontu.

14.03 18:44:09

Paweł napisał(a):

@mnop: Głupoty piszesz, wagony były uzywane na lini 31. Teraz zastąpiły je stare trupy.

15.03 12:50:56

iksik napisał(a):

czy ktos moze wie co sie stalo z bedzinskim zelazkiem 761

17.03 19:49:11

motorowy będzin napisał(a):

761 miał kolizje i oczekuje na naprawe

22.03 16:08:52


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!