Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Infrastruktura trolejbusowa

30.09.2004

Tagi: TLT Tychy, infrastruktura – Dodał: Jakub Jackiewicz

Kilka słów o infrastrukturze technicznej trolejbusów w Tychach.


Sieć trakcyjna jest zasilana prądem stałym o nominalnym napięciu 660V. Energia dostarczana jest za pośrednictwem dwóch podstacji trakcyjnych: pierwsza znajduje się na terenie zajezdni autobusowej PKM przy ulicy Towarowej 3 i ma moc 2x800 kW - nadzór nad jej pracą prowadzony jest zdalnie, natomiast sterowanie pozostało ręczne. Druga podstacja (o mocy 3x800 kW) usytuowana jest przy ulicy Budowlanych 45 i posiada całodobową obsługę. Istniała również rezerwowa podstacja przy ulicy Orzeszkowej. W roku 1991 została zlikwidowana - urządzenia przeniesiono do pozostałych podstacji, a budynek do dziś pozostaje niewykorzystany.

Przewód jezdny w postaci miedzianego drutu o przekroju 12 mm zawieszony jest za pomocą linek odciągowych (przymocowanych do stalowych lub betonowych słupów trakcyjnych) lub za pomocą stalowych wysięgników (przede wszystkim w rejonie Paprocan i Terenów Przemysłowych Wschód) na średniej wysokości 5,80-6,20 m nad ulicami. Łączna długość sieci trakcyjnej wynosi 40,1 km pojedynczego toru. Na sieci znajduje się 14 zwrotnic (rozjazdów), 13 tzw. zjazdów, 16 skrzyżowań oraz 21 przerywaczy (izolatorów sekcyjnych).

Zaplecze do grudnia 2002 roku realizowane było od początku istnienia sieci w tym samym miejscu - na wydzielonym placu zajezdni autobusowej przy ulicy Towarowej. Obecnie jest on dzierżawiony od spółki PKM Tychy. W październiku 1985 roku na placu zbudowano dość oryginalna konstrukcja hangaru służącego za warsztat. Hangar ten pokryty był początkowo folią brezentową, lecz po kilkukrotnym zerwaniu jej przez silny wiatr postawiono obić go blachą - nastąpiło to na przełomie 1992 i 1993 roku i pozostało tak do dziś. Wewnątrz zamontowane były podnośniki umożliwiające łatwy dostęp do podwozi pojazdów (w 2000 roku zainstalowano nowoczesne podnośniki włoskiej firmy Ravaglioli). Ponadto na terenie zajezdni znajdowały pomieszczenia biurowe - dla dyspozytora, kierownika d/s eksploatacji oraz mistrza górnej sieci, a także mały warsztat górnej sieci oraz niewielka wiata-magazyn. W grudniu 2002 roku, decyzją władz miasta, zaplecze przeniesione zostało na teren zajezdni autobusowej PKM. Spółka TLT otrzymała niewielki warsztat, fragment placu postojowego i kilka pomieszczeń biurowych, które w przeciągu lat 2002-03 zostały wyremontowane.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Brak komentarzy.


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!