Sonda na temat preferencji komunikacyjnych
10.02.2009
Zachęcamy do udziału w krótkiej sondzie na temat preferencji komunikacyjnych.
Czy likwidacja linii tramwajowej 12 wpłynie na Twoje preferencje komunikacyjne w roku 2009?
Opcje | Głosy | % |
---|---|---|
Będę chętniej korzystać z komunikacji KZK GOP | 249 | 21.1 |
Nie ma dla mnie znaczenia | 278 | 23.6 |
Pozostaję pasażerem KZK GOP, ale nie będę płacił za bilety | 96 | 8.1 |
Stracę więcej czasu na dojazdy, ale pozostanę pasażerem KZK GOP | 153 | 13 |
Rozważam zakup samochodu i ewentualną rezygnację z usług KZK GOP | 194 | 16.4 |
Przesiadam się na samochód | 210 | 17.8 |
Flexity napisał(a):
Powinna być dodana opcja:
- Z miłą chęcią zrezygnowałbym z usług KZK GOP ale niestety nie mam wyjścia.
10.02 21:14:24
Henryk napisał(a):
@Flexity - W tej sytuacji wybierz opcję "stracę więcej czasu na dojazdy..." która oddaje Twoja sytuację.
10.02 21:45:15
P Śl napisał(a):
Nie wiem co ma na celu ta sonda, bo wyniki tego beda sie nadawaly do kosza, a bynajmniej nie bedzie to zaden argument na linie 12.
10.02 21:46:17
John napisał(a):
Co za bzdura już to widzę jak 20% osób kupuje samochody z powodu jednego głupiego zlikwidowano tramwaju. Śmieszne to ciekawe czy te cwaniaki pokażą umowę kupna samochodu w najbliższych 3 miesiącach. Istna propaganda
11.02 06:28:10
Heniek z Katowickiej napisał(a):
31.12.2008 był ostatni dzień, kiedy jechałem tramwajem 12 z Siemianowic do Chorzowa i z powrotem z córką. Ten ostatni bilet to już pamiątka rodzinna. Teraz od Nowego Roku jeździmy tylko autem. Tak to się jeszcze jeździło często innymi liniami ale teraz nic nie pasuje.
11.02 08:47:05
YoMaHa napisał(a):
Sonda jest conajmniej niedopracowana, a i sam pomysł uważam za średnio trafiony. Jeśli bowiem pytać respondentów o kwestie związane z likwidacją 12 to wachlarz potencjalnych odpowiedzi jest znacznie szerszy niż przedstawiony w sondzie. Inna sprawa to sama metodyka ankiety - odpowiedzi powinny być uszeregowane w jakimś logicznym porządku, czyli np. od sytuacji, w której likwidacja jest najbardziej dotkliwa do sytuacji, w której respondentowi to powiewa albo od sytuacji najsilniejszej reakcji (zakup puszki) do najsłabszej. A tak to jest groch z kapustą.
11.02 08:58:55
Bodzio napisał(a):
Naprawdę jest mi żal zlikwidowanej 12-tki ( i nie tylko, ale też 8-ki, 25-tki itp ). Ale w ankiecie brać udziału nie będę, bo mnie osobiście problem 12-tki nie dotyka ze względu na moje miejsce zamieszkania i pracy. Z T12 korzystałem kilka razy w czasie, gdy nie miałem jeszcze auta i jechaliśmy odwiedzić naszych znajomych do Bytkowa. Teraz, nawet gdy jeszcze T12 jeździła, to i tak jedziemy autem, bo jest taniej ( jedzie cała rodzina, która musiałaby kasować bilety za niebotyczną sumę ) i szybciej ( ogromne ilości czasu traciło się na przesiadkach ). Ta ankieta jest adresowana do osób, które z 12-tki w miarę czesto korzystały i likwidacja T12 ma istotny wpływ na problemy życia codziennego tych osób.
11.02 11:21:55
Vache napisał(a):
Zrezygnowałem już jakiś czas temu z usług KZK-GOP, stając się klientem ZTM Gdańsk. Nie odpowiadał mi standard życia w GOP-ie i bez żalu wyprowadziłem się.
11.02 14:41:54
slowak99 napisał(a):
@P Śl: sonda nie ma na celu wyrazić Twoje zdanie na temat kompetencji KZK, bo wszyscy wiemy, jak jest, wiemy także, że możesz napluć pracownikom KZK w twarz, a oni również nie zareagują. Sonda ta ma na celu pokazanie jaki jest odsetek podróżnych, którzy korzystali z T12 i jak bardzo wpłynęła na nich likwidacja.
Jako, że ja mieszkam w Zagłębiu, z przykrością zaznaczyłem opcję: "nie ma dla mnie znaczenia", choć likwidacja, chyba dla każdego miała znaczenie.
11.02 19:40:49
Crom napisał(a):
Cytat slowak99:
"choć likwidacja, chyba dla każdego miała znaczenie."
Bredzisz koleś jak nie wiem, już widzę jaki mieszkaniec Pyskowic lub Dąbrowy przejmuje się jakimś dziadowskim tramwajem. Ta ankieta jest o grzywkę łysego potłuc, żeby nie powiedzieć, że o kant 4 żici.
11.02 22:04:15
pszonar napisał(a):
@John: Ja zagłosowałem na przed ostatnią opcję i wcale nie cwaniakuję. KZK pogarsza swoją ofertę z roku na rok i przyznam, że decyzja o wycięciu w pień kolejnej linii w końcu skłoniła mnie do zrealizowania moich wcześniejszych planów. Samą T12 jeździłem raptem kilkanaście razy na kwartał, ale z racji, że podróżuję dużo po całym GOPie jej wycięcie dało mi się już raz we znaki. Ot, choćby w zeszły piątek po wyjściu ze 168 na Chemiku. Chciałem dostać się do Chorzowa. Do najbliższego 66x miałem 40 min czekania. Poszedłem, więc w kierunku wieży tvp, ale z powodu braku przystanku w tym miejscu musiałem drałować z buta do Chorzowa Starego w chłodzie i po błocie na nieużywanych już torach, bo oczywiście nie ma tam nawet chodnika. Kiedy w ciągu kwadransa minęły mnie dwie puste 190 (każda w przeciwnym kierunku) to myślałem, że już mnie krew zaleje. W końcu pojechałem tym 66x na który nie chciało mi się czekać wcześniej 40 min...
To jeden z wielu przykładów z jakimi mam na co dzień do czynienia i KZK GOPowi dziękuję już za lata jakże owocnej współpracy. Mówię to nie tylko jako szary pasażer, ale i wieloletni miłośnik KM. Od kwietnia idę na prawko, a po wakacjach kupię sobie jakiegoś hebla na gaz i mam już totalnie w czterech literach kolejne pomysły Romka i jego kolesi z Barbary.
11.02 22:15:34
Gojira napisał(a):
@John: Kupiliśmy (moi rodzice) samochód ze względu na brak linii 8 i wcale nie było to dla mnie bzdurą a już na pewno nie śmieszne... :/ I dzięki Bogu go posiadam bo przy aktualnych rozkładach na linii 19, praktycznie już nie poruszam się komunikacją miejską - bo wole siedzieć w ciepłym samochodzie słuchając muzyki niż czekać na zimnym przystanku na tramwaj w którym czasem nawet brakuje miejsca żeby wsiąść nie mówiąc już o samych warunkach podróży w takim tłoku.
PS: Dlaczego chcesz dowodu na to, że te wszystkie osoby kupią samochód? Czyżby obce było dla Ciebie znaczenie słowa "Rozważam"?
11.02 22:41:43
John napisał(a):
@Gojira: w sądzie nie ma słówka "rozważam" z tego tam wynika, że nagle ileś tam procent osób poleciało w styczniu do komisu bo zlikwidowano 12.
12.02 07:56:24
Martinek napisał(a):
kurcze... to już sprawa 12 nawet do sądu trafiła ;-)
MSPANC
12.02 14:43:27
Gojira napisał(a):
@John: 1. To nie jest sąd tylko sonda (taka mała różnica)
2. Nie "poleciało" tylko "poleci" jak coś (skoro już bawisz się w sędziego to nie przekręcaj bo to różnica).
3. A co w tym dziwnego? Ja z tramwaju linii 8 korzystałem średnio 2 razy w tygodniu żeby dojechać na ogródek - z powodu jej likwidacji byłem zmuszony kupić samochód - więc dlaczego miałoby być dziwne, że ludzie którzy korzystali na co dzień z linii 12 chcą kupić samochód?
12.02 22:18:31
102n@ napisał(a):
To co u nas z tramwajami zrobiono (i robi się dalej) to totalne dno. Kiedyś korzystałem z KM codziennie (obecnie tylko w tygodniu, w weekendy już korzystam z puszki bo nie mam ochoty pokonywać drogi z Vśr= 16km/h albo wolniej). Jeszcze mi trochę powycinają i już na pewno codziennie będę autkiem śmigać, bo z kzk gop przy obecnych działaniach można całkowicie mobilność stracić.
Powtórzę po raz kolejny: wolałbym solówkę co 6-8 minut(15-20 wieczorem), niż skład co 15 min. a wieczorem 30, bo to cholernie obniża prędkość komunikacyjną pasażera!!!
13.02 17:56:29
Gr0t napisał(a):
Ja byłem jestem i będę "darmozjadem" KZK. Skoro aż tak tną... To niech se też pensje utną... Brak 12 może mi przeszkodzić, aktualnie mi nie przeszkadza.
15.02 14:44:20
MARIANO napisał(a):
Ludzie! Przecież KZK GOP uśmierci całą naszą komunikację za parę lat! Rozkłady jazdy z miesiąca na miesiąc są coraz mniej korzystne dla pasażera, dlatego ludzie prędzej czy później przesiądą się do własnego samochodu...
15.02 20:37:16
Rekin napisał(a):
Dość duża ilość klików na pierwszej opcji wskazuje, że do klikania zabrali się pracownicy KZK GOP lub PKM Katowice, beneficjenci zarżnięcia 12 - czy ktoś może to potwierdzić lub zaprzeczyć? Uważam że w takiej sondzie nie powinni oni brac udziału z zalożenia, tak jak pracownicy Totka nie mogą w niego grać!
16.02 20:24:31
Gr0t napisał(a):
@Rekin
Zgadzam się
16.02 21:45:05
pasażer napisał(a):
Rekin-Gr0t
Czy wam się wydaje że naprawdę każdy ubolewa nad zlikwidowaną 12stką ? Nie potraficie zrozumieć że może jednak jest tak że ludzie wolą jeździć autobusami bo czują się bezpieczniej?(od kilku lat non stop dochodzi do wypadków z udziałem tramwajów) następnie jakie znaczenie ma dla ludzi mieszkających np. w Gliwicach którzy nie bywają w Chorzowie i Siemianowicach że zlikwidowano jakąś linię tramwajową? może czasami warto pomyśleć a nie wysuwać wielkie teorie spiskowe. co do likwidacji tramwajów to nie ulega wątpliwości że się cofamy ale tak naprawdę co się robi w tym kierunku ? mamy ponad 350km torowisk ile jest wyremontowanych ? a ile wymaga natychmiastowego remontu ? dziwne ze nadzór budowlany się nie doczepił do tego. nikt przecież przy zdrowych zmysłach nikt będzie utrzymywał torów które stanowią zagrożenie , a nie ma na remonty także likwidują.
16.02 23:34:45
butthead napisał(a):
Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że mało kto ubolewa i właśnie dlatego staramy się to nagłaśniać, bo to co się obecnie dzieje na Górnym Śląsku to już gorzej niż Zakaukazie. Pasażerowie może nawet i woleliby jeździć autobusami, tyle że nawet tego nie ma - poczytaj sobie w szczególności komentarz kolegi "pszonara". Oczywiście zakładając, że wycofany w Niemczech z ruchu z powodu wyeksploatowania dwunastoletni pojazd jest w jakikolwiek sposób bezpieczniejszy od tramwaju.
16.02 23:54:59
Gojira napisał(a):
@pasażer:
"następnie jakie znaczenie ma dla ludzi mieszkających np. w Gliwicach którzy nie bywają w Chorzowie i Siemianowicach że zlikwidowano jakąś linię tramwajową?"
Oczywiście masz racje, ale czy nie uważasz, że dla twojego przykładu istnieje odpowiedź: "Nie ma dla mnie znaczenia" (czyli druga możliwość), natomiast dlaczego ludzie z Gliwic po likwidacji 12 mieli by: "Będę chętniej korzystać z komunikacji KZK GOP" (czyli pierwsza możliwość o której mowa..)?:>
17.02 05:13:57
zonk napisał(a):
O, ktoś edytował ankietę. :)
Nie czarujmy się panowie - najprzyjemniejsze dla pasażerów są minibusy na 10 osób wyprodukowane najpóźniej w 1995 za konkurencyjną cenę 5zł za przejazd. A na każdym połączeniu tylko jeden minibus, żeby za dużo przepychu nie było. Pociągi, tramwaje i autobusy do likwidacji. Tym sposobem wszyscy utkniemy w korkach.
17.02 09:11:09
zonk napisał(a):
@Gojira: no nie rozumiesz? :) Tramwaje są nieekologiczne (wiesz, ile pali elektrownia napędzająca tramwaje? :)) A taki powiew świeżego powietrza z ikarusa, to aż chce się odlecieć. :) No i tramwaje stoją w korkach (spokojnie można wyliczyć aż 2 takie fragmenty sieci :)
17.02 09:15:09
Gojira napisał(a):
@zonk: chyba się pogubiłem... to ma być sarkazm czy Ty tak na poważnie?
17.02 12:51:19
zonk napisał(a):
@Gojira: ja tylko cytuję wybitne osobistości w GOPie (czyli na pewno nie poważnie). Chyba jeszcze się nie zdarzyło, żeby ktoś doświadczył świeżego powietrza od Ikarusa. :)
17.02 14:55:43
Gojira napisał(a):
@zonk: oczywiście zdrowy rozsądek i logika podpowiadały, że Twoja wypowiedź nie była "na poważnie", jednak patrząc na takie osobistości jak np. Haładus, można uwierzyć we wszystko. Przepraszam za to porównanie.
17.02 20:52:19
emzetwu napisał(a):
mnie likwidacja ani tramwajów ani autobusów już nie rusza. Skoro nie można zmienić rzeczywistości (czytaj: jaki ja mam wpływ na te wszystkie likwidacje) to zamiast lamentować po prostu kupiłem samochód. I finansowo niewielka to różnica, no chyba, że brać pod uwagę czas-wtedy to już kolosalna.
17.02 22:28:59