Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Chrzanów: Tylko jedna oferta w komunikacyjnym przetargu

07.11.2008

Tagi: przetarg, ZKKM, prasa – Dodał: Krzysztof Zioło

Anna Jarguz
Przełom, 6.11.2008 r.

W czwartek o godz. 7.30, minął termin składania ofert na świadczenie usług komunikacyjnych dla Związku Komunalnego „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie. Do przetargu stanął tylko jeden oferent – Konsorcjum Komunikacji Autobusowej w Trzebini.


Jeszcze nie wiadomo, czy przetarg uda się rozstrzygnąć. Komisja przetargowa sprawdza, czy złożona oferta spełnia wszystkie wymogi stawiane przez związek.

To drugi przetarg na świadczenie usług komunikacyjnych. Pierwszy zakończył się fiaskiem, bo nikt do niego nie stanął. Wówczas ZK „KM” zdecydował się obniżyć wymogi. Od firm transportowych nadal oczekuje 43 autobusów głównych i 9 rezerwowych. Mogą być one jednak starsze, niż z 2001 roku (nie mogą mieć jednak więcej niż 18 lat). ZK „KM” zastrzegł sobie jednak, że te młodsze autokary z roczników 2000 – 2008 mają wykonywać przewozy na najpopularniejszych liniach: 315, K, X, 325, 338, 340, 318, 309, 341P, 342, 330 i 332. Starsze natomiast wykonawca może rozdysponować według własnego uznania. Warunek jest jeden – tabor z roczników 1990 – 1997 musi przejść w tym roku kapitalny remont.

Dopuszczenie starszych autobusów to zasadnicze ustępstwo, na jakie poszedł ZK „KM”. Kolejnym jest wydłużenie obowiązywania umowy z trzech lat na cztery. Jeśli przetarg uda się rozstrzygnąć, związek podpisze umowę z wykonawcą na okres od 1 grudnia 2008 roku do 30 listopada 2012 roku.

Przypomnijmy, że związek komunikacyjny stanął przed koniecznością ogłoszenia nowego przetargu na obsługę transportu miejskiego po tym, jak końcem sierpnia firmy przewozowe wypowiedziały umowę na świadczenie usług komunikacyjnych. Poszło o stawkę za wozokilometr. Przy wysokich cenach paliw i coraz większych wymaganiach płacowych kierowców, za średnio 3 zł brutto za każdy wozokilometr konsorcjum firm przewozowych przestało się to opłacać. Okres wypowiedzenia upływa 30 listopada. Jeśli do tego czasu nie uda się rozstrzygnąć przetargu, Związek przystąpi wówczas do negocjacji z poszczególnymi przewoźnikami. Ma prawo podpisać z nimi umowę z wolnej ręki.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

tom napisał(a):

Wszyscy wiemy, że zgłaszanie odpowiednich wozów, a późniejsza ich eksploatacja na liniach ZKKM to fikcja. Szczególnie w wykonaniu Transgóru Mysłowice. Ściągają autobusy tylko do komisji przetargowej, a jeżdzą później te same trupy co przed przetargiem.

07.11 23:16:06


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!