Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Tramwaj nie podskoczy, szyny będą w otulinie

14.10.2008

Tagi: inwestycje, infrastruktura, Tramwaje Śląskie, prasa – Dodał: Marek Borys

Jacek Madeja,
Gazeta Wyborcza, 15.10.2008 r.


Mieszkańcy centrum Gliwic muszą poczekać kolejny rok na remont zniszczonego torowiska na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego i Zwycięstwa. - Liczy się każdy dzień. Właśnie przez wystające tory pękają nam ściany w mieszkaniach - mówią.


Spór o to, kto ma wyremontować tory na skrzyżowaniu, trwa już od kilku lat. Rozpędzone ciężarówki, które jadą ulicą Wyszyńskiego, najeżdżają na wystające tory i obluzowane betonowe płyty, co wprawia w drgania okoliczne budynki. - Jest tak, jakbyśmy mieszkali na dworcu kolejowym. Co chwilę meble chodzą, a ściany pękają. Boimy się, że lada chwila się posypią - opowiadają mieszkańcy.

Tramwaje Śląskie i magistrat już dawno temu zgodziły się co do tego, że drgania powoduje właśnie nierówne torowisko. Tyle że od lat przerzucają się odpowiedzialnością za pokrycie kosztów remontu. Przedstawicielie Tramwajów twierdzili, że pieniądze powinna wyłożyć gmina, która jest zarządcą drogi. Urzędnicy nie pozostawali dłużni i odpowiadali, że torowisko nie należy do miasta, które nie może płacić za remont czegoś, co do niego nie należy.

Mieszkańcy bezskutecznie wysyłali pisma w tej sprawie, chcąc przerwać patową sytuację. - Różnicę widać, nawet gdy jedna ze studzienek na drodze została obniżona. Torowisko to w tej chwili największy generator wstrząsów. Jeśli ten problem zostanie wyeliminowany, drgania powinny ustąpić. Tutaj liczy się każdy dzień, bo mury są coraz bardziej osłabione - uważa Marek Berezowski, gliwicki radny, który sam mieszka przy skrzyżowaniu obu ulic.

Okazuje się, że na remont mieszkańcy będą musieli poczekać do przyszłego roku. Prace przeprowadzą Tramwaje Śląskie w ramach programu "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą".

Na terenie Gliwic projekt przewiduje remont torowiska na ul. Zabrskiej, Dolnych Wałów i właśnie Zwycięstwa. - Pieniądze na ten cel wyłożą wspólnie Tramwaje Śląskie, samorządy i Unia Europejska. Kilkadziesiąt metrów torów na ul. Zwycięstwa planujemy wyremontować do końca przyszłego roku. Są pieniądze, więc nie ma powodu do obaw, że termin nie zostanie dotrzymany - zapewnia Jerzy Orenowicz ze spółki Tramwaje Śląskie. Szyny mają zostać umieszczone w specjalnej otulinie z elastycznej żywicy, która zneutralizuje wszelkie drgania i hałasy.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

102N@ napisał(a):

Czyli mieszkańcom Gliwic przeszkadza jedna linia tramwaju przejeżdzającego średnio co 10 minut, a nie przeszkadza stado TIR-ów jeżdzących bez przerwy. Żal... Poza tym to i tak stara odgrzewana śpiewka.

15.10 08:16:57

Tramwaj zakręcowuje? Bo sie szyny wygły! napisał(a):

A włascicielem tramwajów jest KZK GOP, którego współwłaścicielem jest miasto Gliwice. No więc po co to (z)al-uzje do tramwajów? Dać lustro?

15.10 10:35:10

budda napisał(a):

@102N- czytaj uważnie:

"Rozpędzone CIĘŻARÓWKI, które jadą ulicą Wyszyńskiego, najeżdżają na wystające tory.."
Tu chodzi o tranzyt ciężkiego sprzętu, który przebiega przez ścisłe centrum miasta.

15.10 14:28:17

Żabek napisał(a):

No tak, brawo. Niech UM Gliwice skieruje TIRy inną trasą i będzie po sprawie. Tranzyt przez centrum miasta - to tylko u nas. Tory nie powodują wstrząsów, to tiry je powodują - usuńmy tiry i nie będzie sprawy. Simple :]

15.10 15:33:03

Kysu napisał(a):

w Gliwicach to w ogole jest nie poukladane jak trzeba.Im wiecej ciezkich pojazdow przejezdza z wielkimi preskosciami przez przejazdy tym wiecej one sie beda niszczyc ,a przejzdzające po niech pojazdy szynowe beda jeszcze halasliwsze.W tym kraju nikt nie mysli zeby bylo bezpiecznie i cicho.

15.10 15:51:04

Przemek napisał(a):

W Łodzi przez Aleję Włókniarzy przejeżdża kilkadziesiąt razy więcej ciężkich pojazdów niż przez ulicę Wyszyńskiego w Gliwicach, a jest tam dużo więcej skrzyżowań z torowiskami tramwajowymi. Podobnie jest w Warszawie czy w Nowej Hucie i we wszystkich tych przypadkach są to równe skrzyżowania. Ponieważ ulica Zwycięstwa nie znajduje się na terenie szkód górniczych nasuwa się wniosek, że wystarczy dobrze położyć szyny tramwajowe, najlepiej przez jakąś firmę zewnętrzną, niezwiązana z TŚ.

16.10 11:37:20


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!