Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Niegowonice: Uczniowie jeżdżą dłużej

08.09.2008

Tagi: – Dodał: Jakub Jackiewicz

Monika Ziółkowska
POLSKA Dziennik Zachodni, 08.09.2008


Zawieszone na okres wakacji kursy autobusów linii 809, nie wróciły od pierwszego września, jak pierwotnie obiecywano.


Około 100-osobowa grupka młodzieży z Niegowonic dojeżdżająca do szkoły do Dąbrowy Górniczej, czy do Będzina teraz musi się przesiadać pod Hutą Katowice (po zmianie rozkładu jazdy autobus linii 809 kończy kurs właśnie w tym miejscu). Dalej uczniowie i mieszkańcy muszą radzić sobie sami.

Przez przesiadki wielu spóźnia się na zajęcia albo wraca do domu późnym wieczorem.

- Codziennie o 6.50. wyjeżdżam tym autobusem do szkoły, żeby zdążyć na lekcje, które zaczynają się o 8 - mówi Patrycja Hornik, uczennica z Liceum w Dąbrowie Górniczej. - Przed zmianą rozkładu jazdy zawsze mieliśmy problem, aby być na czas w szkole. Teraz ten problem stał się jeszcze większy. Z powrotem również są problemy bo po ośmiu lekcjach nie mamy jak się wydostać. Najtrudniej będzie w zimie bo autobusy zawsze się spóźniają i o punktualności w szkole nie będzie już wtedy w ogóle mowy.

By uniknąć tych kłopotów, uczniowie łapią "okazję".

- W ciągu tygodnia ze szkoły "na stopa" wracamy dwa, trzy razy. Wszystko w zależności od planu zajęć. Wiemy, że nie zawsze jest to bezpieczne, ale co mamy zrobić? - dodaje Piotr Olech.

Rodzicie uczniów oraz mieszkańcy Niegowonic są zbulwersowani sytuacją.

809 był jedynym autobusem, którym mieszkańcy Grabowej i Niegowonic mogli dojechać do pracy w Zagłębiu. - KZK GOP nie powiadomiło nas o wprowadzonych zmianach, pomimo iż gmina dopłaca do obu linii autobusowych - podkreśla Jan Hoffman, radny.

Gmina Łazy do komunikacji KZK GOP rocznie dopłaca 250 tysięcy złotych.

KZK GOP zapewnia, że komunikacja na tym odcinku drogi jest dobrze skoordynowana.

- Skrócenie kursu linii 809 jest wynikiem szukania oszczędności. Redukując kurs staraliśmy się dostosować tak rozkłady jazdy innych autobusów, aby nie było problemu z dostaniem się do centrum Będzina i Dąbrowy Górniczej - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP.

Pechowa lokalizacja?

Gmina Łazy jest jedyną gminą w powiecie zawierciańskim, która dopłaca do kursów PKS.

Miesięcznie gmina dokłada 5,5 tysiąca złotych. Kwota ta jednak ma wzrosnąć o kolejne 10 tysięcy złotych, jeśli ma zostać zachowana obecna ilość kursów. Władze gminy zastanawiają się nad zakupem autobusów i poprowadzeniem komunikacji miejskiej.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

aso napisał(a):

Rzetelność dziennikarska widać nie pozwoliła już napisać, że wspomniany kurs szkolny został o 10 minut przyspieszony, a w dawnym planie tego kursu szkolnego jadą 2 tramwaje: 7:30 i 7:33 z Huty Katowice (22 i 21). Podobnie opóźniony o 9 minut jest kurs po 15-tej z Huty - bez problemu można dojechać na przesiadkę. A uczniowie wracają "na stopa" nie dlatego, że kursy są skrócone, ale dlatego, że kursów po prostu jest za mało. Do sensownego rozkładu brakuje co najmniej dwóch lub trzech par kursów.

08.09 10:14:23

Adamooo Bytom napisał(a):

Wcale mnie to nie zdziwiło że KZK GOP znowu się panoszy i robi co chcę, likwiduje kolejne kursy zawiesza linię zmienia trasy. Normalka trzeba zaprotestować temu w kącu płacimy za bilety i mamy prawo być nie zadowoleni. Każdy chce mieć dogodny powrut do szkoły i ze szkoły.

08.09 11:36:13

Dave napisał(a):

Skrócenie tejże linii to dobry pomysł, bo po co ma się dublować niepotrzebnie z pozostałymi 800-tkami i tramwajemi, tylko ilośc kursów w takim wypadku z Niegowonic winna być większa i zapewnione winno być skomunikowanie na autobus/tramwaj pod hutą do i z Niegowonic! Aha! I należałoby też skrócić 803 i 806, czemu PKM Sosnowiec ma być akurat "wywyższany" a Sed-Baz podkrzywdzony?

PS. Do jakich 2 linii dopłacają Łazy? Przecież na ich terenie jeździ ino ta jedna 809!

08.09 12:05:43

Daro85 napisał(a):

Hmmm niestety mi tu też barkuje jakis kursów w okolicach 13:30 i 14:30 w sumie dobrze byłoby gdyby kurs ten po 15 był w okolicach też 15:30- wszak szkoły ztcp kończą 8.godzinę gdzieś w okolicach 15:10.

08.09 13:15:22

aso napisał(a):

Poza tym - kurs dojazdowy rano jest tylko jeden. Zastanawiające jest, że liczba uczniów jest większa, niż realna pojemność taboru, jaki tam jeździ. Chyba, że z uwagi na "trudności z dojazdem", szkołę odwiedzają tylko w wybrane dni...

08.09 13:26:58

pawel napisał(a):

wie moze ktos kiedy bedzie dzialac baza taboru na wpk katowice

08.09 15:17:14

wnerwiony pasażer napisał(a):

Nowe motto KZK-GOP:

"Wytnij Ogranicz Zlikwiduj"

08.09 15:33:38

ficek75 napisał(a):

Podobnie jest w Gliwicach. Mam mnóstwo znajomych, którzy jeździli linią 217. Podobnie jak wyźej, była to linia zawieszona na okres wakacji. Wakacje minęły i co? Linia dalej jest zawieszona. Tylko czekać aż na rozkładach pojawi się inny komunikat: "Linia 217 z dn..... ulega likwidacji". Identyczny los spotkał linie 257 z Gliwic do Stroszka. Tak samo zawieszenie, a później likwidacja. W KZK GOP chyba ma się ludzi za idiotów. Po co się wypisuje bzdury na rozkładach że linia 'xxx' jest zawieszona na okres wakacji, skoro tak naprawdę już w czerwcu wiadomo, że to koniec tej linii raz na zawsze. Jak KZK GOP szuka oszczędności i mają zamiar likwidować bądź ograniczyć jakąś linię, niech to ogłoszą już w czerwcu że od 1-ego lipca dana linia nie istnieje a nie wypisywać pierdoły, że jest zawieszona na okres wakacji.

08.09 15:45:12

Bodzio napisał(a):

"- Skrócenie kursu linii 809 jest wynikiem szukania oszczędności. Redukując kurs staraliśmy się dostosować tak rozkłady jazdy innych autobusów, aby nie było problemu z dostaniem się do centrum Będzina i Dąbrowy Górniczej - wyjaśnia Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP."

Może większą oszczędnością okazałoby się zwolnienie p. A.O. i likwidacja stanowiska "rzeczniczka KZK GOP"

08.09 16:12:30

Żabek napisał(a):

Ja czegoś nie rozumiem... Ludzie korzystający z linii mówią, że jest źle, Alodia zza buirka w Katowicach mówi, że jest dobrze. Gdzie w takim razie jest prawda, bo po środku na pewno nie. Skoro gmina Łazy dopłaca do kursów, to jakim prawem KZK likwiduje je nawet o tym nie informując? Poza tym Huta Katowice nie jest i nie może być żadnym centrum przesiadkowym, podobnie jak Zawodzie itp. Linie autobusowe mają jeździć do centrów miast m.in. po to, żeby zmniejszyć tam ruch samochodów a nie wysadzać ludzi na zadupiach, żeby radzili sobie sami...

08.09 17:25:33

Równie wnerwiony pasażer napisał(a):

Bardzo dobrze! Pisałem o tym kiedyś ale wszscy mieli to głęboko... Może już wkrótce będą jeździć swoją komunikacją?
@aso: Poleciłbym przejażdżkę tym kursem porannym, ale przed skróceniem trasy, każdy by się przekonał co znaczy zmieścić 150 pasażerów do 105-miejscewego MANA...
@Dave: A czemu nie skrócić wszystkich linii z Katowic/Sosnowca/Będzina do Centrum Dąbrowy i zostawić wyłącznie dojazdówek? Z Ząbkowic (Trzebiesławic, Tucznawy) do Gołonoga? itd.? Przypomnijcie sobie Zawodzie i ile było, i jest narzekania. Ale Niegowonice to takie zadu*ie, skrócić można.
Druga linia to 637 (Chruszczobród/Kasiarnia) i kursy na Trzebyczkę na 140.

A może warto byłoby pomyśleć logicznie i podpatrzeć u innych? Wielu innych organizatorów transportu, tak to nazwę, łączy dwie linie (bądź więcej) w jedną. I już. Można by przecież połączyć jedno zadanie 25 z 809. Wojkowice mają autobus do Dąbrowy, a Niegowonice do Dąbrowy i Będzina. Za dużo wozokom? Komuikacja dla ludzi czy ludzie dla niej? MSPANC

08.09 17:59:09

luk459 napisał(a):

Szukać oszczędności na pewno nie należy skracając kursy albo zmniejszając częstotliwość kursowania, ale jest jeden prosty sposób: w przetargach ustalić najwyższą stawkę jaką może przewoźnik zaoferować za wzkm, lecz dać przewoźnikowi dowolność w zaproponowanym taborze (nie wymagać żadnego rocznika, niskiej podłogi, no jedynie typ taboru: przegubowy czy zwykły)No bo ustalić stawkę i jeszcze wymagać taboru to to już byłoby przegięcie. A pasażer na pewno woli mieć więcej kursów i na dłuższych trasach obsługiwanych przez np ikarusy niż poskracane kursy i mniejszą częstotliwość, ale za to kurowanie np solarisów.

08.09 18:38:05

butthead napisał(a):

Ciekawa koncepcja. Tylko że na rynku niemieckim i francuskim nie ma już chyba tyle używek :)

08.09 18:44:08

YoMaHa napisał(a):

@butthead: Spoko, możemy zacząć ściągać używki z Rumunii, Karosy po sąsiedzku, w końcu w Słowacji to można nawet spotkać jakieś pseudo-autosany ;-)

@Równie wnerwiony pasażer: sto pięćdziesiąt osób powiadasz? Dziwne, że nikt nie zadzwonił na psiarnię i nie zatrzymano autobusu z powodu przeciążeń...

@Dave: nareszcie coś rozsądnego! Ktoś wreszcie widzi, że trzeba porządkować układ komunikacyjny, a nie trwać w bagnie. Zamiast skamleć o linię-widmo lepiej byłoby dorzucić kursy, żeby było luźniej, a rachunek wozokilometrów by się zgadzał. Co prawda nie da się zrobić wszystkiego od razu, a do ideało jeszcze bbaarrddzzoo daleko, ale żeby dojść do celu na początku trzeba zrobić mały krok.

08.09 20:16:51

pasażer napisał(a):

809 - Ciach!
@aso: z przeprowadzonych ankiet nie wynika przecież, żeby rano były tam wielkie pojazdy potrzebne (i **** że robione w wakacje :P).

08.09 20:45:57

adam86 napisał(a):

#yomaha: no tylko porządkowanie układu komunikacyjnego jest tu tylko, że tak powiem, skutkiem ubocznym.

08.09 21:13:14

YoMaHa napisał(a):

@adam86: No to chyba lepiej, że mając priorytet cięcia kilometrów robi się to w sposób skutkujący takim właśnie efektem ubocznym, a nie zwiększeniem ustadowienia czy cięciem na ślepo, nieprawdaż? ;-) I w tym momencie nie chcę dywagować nad słusznością tak zarysowanego priorytetu, ale jeśli już mają być cięcia, to chyba lepiej, że wycięto ten kawałek, który wycięto, a nie odwrotnie...

08.09 22:14:47

aso napisał(a):

@dave: masz rację - powinno się iść za ciosem i pomimo pewnych blokad wynikających ze ZPORR pójść za ciosem i zrobić porządek z 803/6, wprowadzając rozkład cykliczny, skomunikowania na Hucie, a następnie komuś w KZK musi starczyć cierpliwości, by wytrzymać wojnę prasową, lawinę telefonów i pism, spaming mailowy, itp., gdzie podobnie jak w powyższym przypadku będzie się za wszelką cenę dowodzić, jakaż to krzywda się stała i jakież to na tej linii są przewozy...

08.09 22:36:12

Żabek napisał(a):

@YoMaHa - a Ty, będąc na miejscu jednego z tych 150 i chcąc zdążyć do pracy/szkoły, dzwoniłbyś?
Ja mam pomysł - skróćmy 6, 840 i 870 i dajmy na trasie Gliwice-Chorzów. Z Chorzowa do Katowic jeżdzi przecież pełno tramwajów i stadko autobusów ]:-D

08.09 22:40:01

slavco napisał(a):

@Żabek - nie pisz publicznie takich rzeczy, bo mogą się spełnić...

09.09 07:37:18

adam86 napisał(a):

@slavco: no i dobrze by było żeby się spełniły.

09.09 10:06:08

LEON napisał(a):

KIEDYŚ NA JEDNYM BILECIE MOŻNA BYŁO DOJECHAĆ NP Z GRABOWEJ DO BĘDZINA A TERAZ TYLKO DO HUTY A JAK CHCESZ JECHAĆ DO BĘDZINA TO JUŻ MUSISZ MIEĆ 2 BILETY BO NAWET TEN GODZINNY TEGO NIE REKOMPENSUJE.KZK GOP OSZCZĘDZA A PASAŻEROWIE TRACĄ PIENIĄDZE, CZAS I SWOJE ZDROWIE. DODATKOWO TRZEBA PAMIĘTAĆ ŻE TA LINIA JEST OBSŁUGIWANA TABOREM NISKOPODŁOGOWYM A TAKIE TRAMWAJE NIE JEŻDZĄ NA LINI 21 CZY TEŻ 22 WIĘC O JAKIM DUBLOWANIU KURSÓW MÓWIMY? 809 JEŹDZIŁ KOŁO ZAJEZDNI PKM W DĄBROWIE A TRAMWAJ TAM NIE DOCIERA. PIERWSZYM I OSTATNIM KURSEM JEŻDZIŁO TEŻ BARDZO WIELU KIEROWCÓW Z PKM-U. TERAZ ZOSTALI POZBAWIENI TAKIEJ MOŻLIWOŚCI. JAK WIDAĆ GŁUPIĄ DECYZJĄ JAKIEGOŚ DEBILA ZASIADAJĄCEGO W KZKGOP NIE TYLKO MIESZKAŃCY TAMTYCH REJONÓW STRACILI. CZAS ZASTANOWIĆ SIĘ NAD ROZPADEM CAŁEGO MOLOCHA JAKIM JEST KZKGOP A BYĆ MOŻE WTEDY BĘDZIE LEPIEJ DLA NAS WSZYSTKICH.

09.09 15:15:23

kierowca malucha napisał(a):

@adam86: jak mi przy tym zapewnisz dogodny bilet przesiadkowy, to może się skuszę na KM. W każdym innym przypadku...

09.09 15:33:57

butthead napisał(a):

@LEON: Zwracamy uwagę, że pisanie drukowanymi literami uznawane jest w Internecie za krzyczenie, a moderatorzy czuwają :)

09.09 16:24:50

Zirytowany napisał(a):

Leon może i krzyczy, ale ma rację. Wyobraźcie sobie, że mieszkacie trochę dalej wielkich osiedli, skupisk ludzkich i już wam się zabiera możliwość dojazdu do tzw. centrum kulturowego. Dosyć, że tych kursów jest mało to jeszcze tak się je skraca...
Popieram skrócenie wszystkich pseudopociągów na kołach, bądź ich likwidację, albo wprowadzenie podwójnej stawki jako linii typowo pośpiesznych. Może jakieś pisemko do KZK?

09.09 18:45:13

YoMaHa napisał(a):

@Zirytowany: centrum kulturowego powiadasz... Zaiste ciekawe, jak rozumiem z Grabowej całe tłumy waliły do teatrów i pewnie dlatego ten poranny kurs był taki nawalony, żeby na pewno móc wykupić bilet na seans. Kulturalnego jak już. Ale ja rozumiem różne posty, bo siła przyzwyczajenia jest ogromna. Natomiast trzeba mieć świadomość, że Łazy to dopiero przygrywka - prędzej czy później będą kolejne cięcia i cięcia te dotkną różne prowincjonalne linie (nie urażając nikogo). I tylko się cieszyć, jeśli tnący będą wykazywać choćby krztę rozumu, a nie ciąć na ślepo jak Grzesiu S.

09.09 19:42:07

adam86 napisał(a):

@leon: bo oczywiście ci co jeżdżą do pracy albo do szkoły to jednorazówki kasują...

09.09 20:15:39

KK103 napisał(a):

Moim zdaniem linia 809, podobnie jak wiele innych, w ogóle nie powinna istnieć w systemie komunikacji miejskiej. To trasa typowo podmiejska i najlepiej byłoby gdyby ją obsługiwał PKS albo podobna firma. Taryfa powinna uwzględniać przejechaną odległość i wtedy pewnie gmina Łazy nie musiałaby aż tyle dopłacać do tego interesu.

10.09 12:21:55

a...a napisał(a):

szkoda tylko ,że niektórzy wypowiadający się tutaj nie mają ani zrozumienia dla innych ani tym bardziej rozumu !!!
21 wiek, autobusy były i być powinny!!! po ch.... doodawano linii 809 dodatkowe kilometry, co za debil wymyślił trasę przez łękę , ząbkowice i koksownie , mało drogi było??? gdyby jeżdził tak jak dawno dawno temu to za te same kilometry co robi teraz dojeżdzaj do samego będzina i kłopotu nie było. nie ma jak po dodawaniu przez kogoś dodatkowych tras , do samego będzina jechać 1,5 godz- a po co???? tam kursują inne autobusy . WIĘC POMYSLEĆ SKRÓCIĆ TRASĘ O TE NBIEPOTRZEBNE KÓLKA JAKIE ROBI A NIECH JEŻDZI JAK JEŻDZIŁ POD SAM STADION niech ktoś tam wreszcie zacznie mysleć!!!!!!

11.08 13:06:41


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!