Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Siemianowice Śląskie: miasto czeka modernizacja infrastruktury tramwajowej

01.08.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Łukasz Respondek,
Polska Dziennik Zachodni, 01.08.2008 r.


Na ostatniej sesji Rada Miasta wyraziła zgodę na przystąpienie do projektu "Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą". Wiadomość powinna ucieszyć szczególnie mieszkańców osiedla Tuwim, gdzie tramwaje od wielu lat kojarzą się negatywnie.


Obok bytkowskiego osiedla przejeżdżają wszystkie linie kursujące przez nasze miasto, czyli 12,13 i 14. Układ bloków, a także przestarzałe tory i wagony powodują, że odgłos jadącego tramwaju niesie się po budynkach.

- Hałas doskwiera wszystkim mieszkańcom okolicznych bloków. Żeby móc oglądać telewizję, trzeba mieć głos podkręcony do maksimum. Zdarza się, że kiedy nocą tramwaje jadą za szybko, nie można spać - mówi Adrian Kapica, mieszkaniec bloku przy ulicy Zielonej. Tramwaje przejeżdżają średnio co dziesięć minut. Mieszkańcy podkreślają, że najgorzej jest latem, kiedy ochcą mieć otwarte okna. Mimo pisania próśb i petycji przez wiele lat nic się nie zmieniło. Ratunkiem może być... Euro 2012 i związana z nim modernizacja sieci komunikacyjnej w naszym regionie.

Linie tramwajowe w Siemianowicach stanowią tylko sześć setnych procenta wszystkich na Śląsku. Mimo to są bardzo popularne i korzysta z nich dużo ludzi. Tramwaje są też najbardziej ekologicznym środkiem komunikacji. Dlatego warto je modernizować. W naszym mieście wymienione zostaną tory i wagony, a także naprawione zdewastowane przystanki.

- Realizację projektu przewidziano na lata 2009-2011. Połowę finansuje gmina, a drugą Ministerstwo Infrastruktury. Wydamy na ten cel w przyszłym roku 120 tysięcy, w kolejnym 140, a w ostatnim 120 tysięcy złotych. Będzie to właśnie ta część, którą wykładają Siemianowice - tłumaczy radny Tomasz Dzierwa, przewodniczący komisji rozwoju miasta i inwestycji.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

adiksw napisał(a):

Szkoda że tramwaje tylko zahaczają o Siemianowice. Gdyby tak poprowadzić tory dalej... ale do tego to pewni nigdy nie dojdzie :/

01.08 11:27:06

aa napisał(a):

Cos tu nie pasuje. Niedawno byla mowa ze chca zlikidowac torowisko bo malo osob z nich korzysta, a teraz "Mimo to są bardzo popularne i korzysta z nich dużo ludzi.". A wg mnie prawda lezy po srodku.
A tak apropo nie wiecie gdzie maja teraz wymieniac torowisko bo podklady narazie przywizli na pl.Alfreda.
--------------------------
O.Z.N.Z.N.Siem-ce

01.08 12:05:03

4th napisał(a):

Jestem strasznie zadowolony z tego, że Siem-ce staneły na wysokości zadania i do projektu przystępują. Od wielu lat jeżdżę niemal codziennie tramwajmi, bo 1. lubie, 2. jest wygodniej niż w zatłoczonym autobusie - można usiąść, 3. "teoretycznie" jest szybciej. Jeśli rzeczywiście linie nasze zostaną doprowadzone do cywilizowanego stanu technicznego, a ich TŚ będzie kursować regularnie i często będzie to duże odciążenie dla mieszkańców miasta kursujących komunikacją miejską i punkty 2. i 3. zyską więcej w względzie wygody i jakości usług.

01.08 21:03:16

102N@ napisał(a):

Nie jest tylko teoretycznie szybciej.Przykład? Linia t-19 kontra 820/830 na odcinku Ch-ów Rynek--->Bytom centrum. Coraz częściej jest tak że "dzięki" korkom przy tesco w łagiewnikach tramwaj zyskuje nawet 10 minutową przewage nad busem. Tak samo tram zyskuje dzięki nowemu torowisku na Arki Bożka.Nie muszę chyba pisać jaka byłaby przewaga tramwaju gdyby całe torowisko było równe jak stół;-)

A drugi przykład...jakieś 2 tygodnie temu jechałem 1-ką z Centrum Zabrza do Chebzia. Zaraz przy spalonym młynie spotkanie z 870 do Katowic. I co...? Na Chebziu tramem byłem 5 minut szybciej (z obsługą wszystkich przystanków + mijanki) niż nieszczęsny 870 jadący rzekomo szybciej.

Te przykłady dowodzą jednego...w tramwaje trzeba i należy inwestować.

02.08 08:06:18

OAK Bytków napisał(a):

a kiedy rozbudują sieć tramwajową w Siemcach?

02.08 11:28:02

Lukas napisał(a):

Przedłużyć tory z PL. SKARGI do BAŃGOWA
a z drugiej z PĘTLI w CZELADZI i zrobić na skrzyżowaniu z ul. KRUPANKI nową pętle. Choć tam nie mieszkam zainteresowanie może być duże

02.08 15:25:40

102N@ napisał(a):

Wogóle w Siemianowicach moim zdaniem należałoby poprowadzić po pierwsze:
- odgałęzienie od 12-ki (i to zarówno od Chorzowa jak i Wełnowca)od wieży telewizyjnej, przez osiedle Węzłowiec i dalej aż do Michałkowic.
-oraz od Placu Skargi bądź to przez wiadukt nad torami kolejowymi, Świerczewskiego (przystanek obsługiwany przez stada autobusów) i dalej do Michałkowic.
- albo można by od Świerczewskiego puścić tramwaj w kierunku Bańgowa, potem przez Przełajkę i dociągnąć go aż do obecnej pętli tramwajowej w Czeladzi.

To takie moje wizje chyba jednak nie do wykonania w naszych realiach;p

03.08 09:44:19

KOLO napisał(a):

No nierealne skoro w Siemianowicach nikomu na myśl nie przyszło nawet, by rozbudować sieć tramwajową... a co do przedłużania linii?
- od pętli na placu Skargi tory wracały by po MERITUM i nad ulicą Katowicką śladem wąskotorówki na Michałkowice. Odbudować wiadukt nad linią kolejową Chorzów - SZopienice i tramwaj wjeżdża na teren kopalni Michał! Dalej przez osiedle Fabud i ulicą Towarową i starą linią wąskotorową na Bańgów ( linia wąskotorowa nie istnieje już dawno) no i dlaej przez okolice osiedla bańgów na czeladź. To mój pomysł. I ładne połączenie od placu skargi, przez tyły osiedla tuwima michałkowice i bańgów na czeladź będzin i dąbrowe...

04.08 07:05:14

Kysu napisał(a):

Było planowane już przed wojną połączenie z Bytomia do Dąbrówki Małej i Szopienic przez Siemianowice Śląskie,ale oczywiście prędzej 13 wybudowano od Katowic i jedynei tyle toru mamy obecnie w Siemianowicach Śl.

13.08 12:59:21

seba napisał(a):

zlikwidujcie tory przecież to tylko dwa przystanki nie opłaca się!!!

08.09 20:16:14


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!