Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Dąbrowa Górnicza: będzie nowy dworzec i centrum przesiadkowe

05.04.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Piotr Sobierajski,
Polska Dziennik Zachodni, 29.03.2008 r.


Dąbrowa górnicza Władze miasta i PKP porozumiały się w sprawie zagospodarowania terenów kolejowych wokół głównego dworca Dąbrowy Górniczej. Postanowiono, że do połowy września zostanie opracowana koncepcja programowo-przestrzenna.


Zgodnie z listem intencyjnym, zaakceptowanym już przez samorząd Dąbrowy Górniczej i Oddział Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Katowicach, priorytetowe inwestycje kolejowe to: modernizacja torowiska, pozwalająca rozwijać pociągom prędkość 160 kilometrów na godzinę, budowa tunelu pod torami oraz centrum przesiadkowego i parkingów. Wiele wskazuje na to, że powstanie też nowy budynek dworca (przesunięty w rejon ul. Kolejowej), bo obecny i tak będzie rozebrany. Na jego miejscu będzie węzeł komunikacyjny planowanej Drogowej Trasy Średnicowej.

- Modernizacja trasy E-65 i zwiększenie prędkości jazdy pociągów wymusi likwidację obecnego przejazdu kolejowego w rejonie ulic Kolejowej i Konopnickiej, dlatego tak ważna jest budowa tunelu, łączącego dwie części miasta oraz centrum przesiadkowego. Zapłacimy za opracowanie koncepcji tych wszystkich inwestycji, natomiast dalsze jej finansowanie uzgodnimy jeszcze z PKP, bo nie możemy wydawać na to tylko gminnych pieniędzy. Liczymy także na pomoc PKP przy wyłonieniu firmy, która zajmie się przygotowaniem projektów, bo kolej ma lepsze rozeznanie, jakie rozwiązania będą optymalne - mówi Marcin Bazylak, naczelnik Wydziału Strategii, Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego.
Kolej liczy zaś na pozyskanie sporych funduszy z Regionalnego Programu Operacyjnego z przeznaczeniem na przystosowanie linii E-65 do standardów międzynarodowych.

- Nie widzimy przeszkód, by propozycje zawarte w liście intencyjnym nie zostały zrealizowane. Teraz będziemy szukać źródeł ich finansowania - mówi Tomasz Liszaj, rzecznik prasowy PKP SA Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Katowicach.

Wieloletnie zaniedbania dają się we znaki mieszkańcom, którzy mają już dość czekania. - W budynku dworca jest brud, smród i tyle. Nawet nie można poczekać na pociąg w normalnych warunkach. Najlepiej zburzyć to wszystko i postawić nowy dworzec bliżej torów - mówi Stanisław Jaworski, emeryt z Dąbrowy Górniczej.

Ludzie porównują kolejową wizytówkę miasta do innych dworców. - Po likwidacji kładki nad torami nie można bezpiecznie przejść na peron, a jak już się tam dotrze, to nie ma się gdzie schować przed deszczem, bo wiaty są dziurawe. Jeżdżę często do Częstochowy. Tamtejszy dworzec w porównaniu z naszym to prawdziwe cudo - podkreśla Marzena Działach.

Dąbrowski dworzec ma się zmienić, a studium wykonalności inwestycji kolejowych z analizą finansową planowanych inwestycji ma powstać do 31 sierpnia przyszłego roku.

Koleje zaczynają inwestować w remonty dworców. W ciągu ostatnich pięciu lat PKP wyremontowała ich kilkanaście. Średnio na modernizację każdego z nich wydano 16 milionów złotych (łącznie około 90 milionów), ale spośród 70 dworców, będących własnością katowickiego oddziału ZGN PKP, pilnego remontu wymagają 33 budynki.

Koszty utrzymania dworców pokrywają wynajmujący tam pomieszczenia handlowcy. Płacone przez nich czynsze trafiają do kasy Oddziału Dworce Kolejowe PKP SA (w przypadku największych dworców) lub do Oddziałów Gospodarowania Nieruchomościami.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Sebastian22 napisał(a):

Szkoda że nie piszą kiedy zaczną sie jakies działania....

05.04 14:44:02

slowak99 napisał(a):

@Sebastian: ale tak jest zawsze... tylko podają, że muszą wykonać dokumentację i takie tam bzdety, a jakieś realne prace to tylko marzenia....

06.04 14:00:24

Kysu napisał(a):

Z taką wielką prędkości to jedynie w stronę Ząbkowic będą pociągi mogły jeżdzić,bo w przeciwnym kierunku co najwyżej 120.A w ogóle nei mogą wyburzac budunków dworcowych ,ponieważ one są zabytkami drogi żelaznej warszawsko-wiedeńskiej.

07.04 12:32:43

Sebastian22 napisał(a):

Akurat ten w DG Centrum to żaden zabytek...wogóle otoczeni jesteśmy zabytkami to pora się ich kilku pozbyć...

07.04 20:55:07


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!