Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Remont sosnowieckich torowisk planowany jest z rozmachem

04.04.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Sebastian Reńca,
Polska Dziennik Zachodni, 04.04.2008 r.


Spółka Tramwaje Śląskie, której akcje w połowie ubiegłego roku zostały przejęte przez Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, przygotowuje się do modernizacji linii tramwajowych. Opracowany jest już plan na lata 2008-2013.


Obecnie jesteśmy na etapie przygotowania specyfikacji, które są niezbędne do wyłonienia firm projektowych - mówi Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny spółki Tramwaje Śląskie. - Po przygotowaniu dokumentacji, a stanie się to najpóźniej do połowy przyszłego roku, będziemy musieli ogłosić przetarg na prace modernizacyjne. Dziś jeszcze nie umiem powiedzieć czy zrobimy to my czy na przykład zainteresowane gminy.

Modernizacja nie będzie tania, ponieważ w zależności od zakresu prac remontowych odnowienie jednego kilometra torowiska kosztuje od 3 do 8 milionów zł.

- Dlatego bezwzględnie będziemy starać się o pieniądze z funduszy Unii Europejskiej. Jednak nie rozstrzygnięto jeszcze, kto pokryje drugą połowę kosztów modernizacji w przypadku, kiedy z Unii Europejskiej otrzymamy pięćdziesiąt procent funduszy - dodaje dyrektor Wodniok.

W Sosnowcu największe prace szykują się w Zagórzu, gdzie obecnie do pętli w pobliżu ul. Braci Mieroszewskich dojeżdża tramwaj linii nr 15. W niedalekiej odległości od pętli powstanie podstacja, a tory tramwajowe pobiegną dalej wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich, aż do ul. Gwiezdnej.

Przedłużenie linii nr 15 znalazło się w strategii miasta oraz w planie inwestycyjnym województwa śląskiego. Gmina już wykupiła za około 800 tys. zł tereny, na których mają zostać położone nowe tory tramwajowe.

Poza tym planowana jest modernizacja torowiska biegnącego wzdłuż ul. 3 Maja (od skrzyżowania z ul. Parkową) w kierunku Zagórza oraz przejazdów przy ulicach Baczyńskiego i Piłsudskiego. Przy tej ulicy ma zostać dobudowana druga nitka torowiska w kierunku Katowic dla linii nr 15.

Wyremontowane zostanie również torowisko przy ul. Wojska Polskiego (skrzyżowanie z ul. Wygody), ale niestety w pasie tym pozostanie tylko jeden tor tramwajowy (tzw. mijanka) oraz część torów od ronda im. Edwarda Gierka do ul. Mościckiego. Na Pogoni planowana jest modernizacja infrastruktury przy ul. Żeromskiego i Mariackiej oraz za dawnym Technikum Energetycznym, aż do tzw. nerki w Będzinie.

Zakładając optymistyczną wersję modernizacja linii tramwajowych zakończyć się może najwacześniej w 2013 roku. Na razie nie tylko w Zagłębiu, ale na terenie całego województwa śląskiego jeździ osiem odnowionych wagonów tramwajowych. Pięć z nich zostało wyremontowanych w Łodzi, dwa w Poznaniu, a jeden w Chorzowie.

Modernizacja jednego wagonu, to koszt około 850 tys. zł, zaś kupno nowego niskopodłogowego wagonu tramwajowego to wydatek ponad 8 milionów zł. Tramwaje Śląskie zwróciły się do pasażerów z prośbą o ocenę wyremontowanych wagonów, które różnią się między sobą wyglądem i niektórymi rozwiązaniami technicznym. Ankietę można znaleźć w internecie na stronie Tramwajów Śląskich (www. tram-silesia.pl), w zakładce "konkurs". Głosy pasażerów mają być brane pod uwagę przy wyborze wykonawców kolejnych remontów wagonów.

(Tyt. oryg. "Remont sosnowieckich torowisk planowany jest z rozmachem i potrwa aż do 2013 roku")

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

dw napisał(a):

Jak chyba w każdym artykule w gazecie musiało znaleźć się parę błędów:
- Drugi tor dla linii 15 ma być dobudowany na ul. Sobieskiego (a nie Piłsudskiego)
- Na ul. Wojska Polskiego zostanie wyremontowany tylko jeden przejazd, bo gdyby remontowali całe torowisko na tej ulicy to najprawdop. dobudowano by również drugi tor.
- Tory wyremontowane od dawnego technikum energetycznego mają być nie tylko do "nerki" w Będzinie, ale aż do samej Huty Katowice

W DZ artykuł znajduje się na pierwszej stronie dodatku sosnowieckiego, a na zdjęciu widoczny jest skład #571+618 (poc. 1506) na pętli w Zagórzu :)

04.04 16:38:30

dw napisał(a):

Jeden z czytelników portalu sosnowiec.info.pl słusznie zauważył, że jest też błąd w opisie przebiegu trasy przysłej linii do ul. Gwieznej. Nie ma ona biec wzłuż ul. Braci Mieroszewskich, tylko na około m.in. ul. Białostocką i Paderewskiego...

04.04 21:48:54

adam86 napisał(a):

no tramwaj pojedzie na około, żeby przypadkiem nie zaszkodzić autobusowi...

04.04 22:16:12

aso napisał(a):

@adam86: tramwaj pojedzie naokoło, by właśnie autobusowi choć trochę zaszkodzić. Puszczenie tramwaju "na wprost" ulicą Braci Mieroszewskich nie daje podstaw do ograniczenia oferty autobusowej w tamtym rejonie. Teraz autobusy też jadą dookoła, tyle że z innej części osiedla.

05.04 00:17:50

Kysu napisał(a):

Od lat ta cześć lini numer 15 wymaga przebudowy.Szkody górnicze tak ją pokrzywiły i poniszczyły że po prostu tory same się już rozlatują,łapki ze śrubami stopkowymi leżą obok torów zamiast być przytwierdzone i w ogóle co trochę "kowole: przyjeżdżają i spawają szyny które i tak po krótkim czasie pękają ponownie.Tam powinno być ograniczenie szybkości bo już jak 40-stką 15-stki jadą to rzuca na boki jak nie wiem.

05.04 11:01:51

Jim napisał(a):

Jeśli pominąć stan torów, odcinek Sielec-Zagórze ma jako jedyny na sieci parametry szybkiego tramwaju, dobrze że miasto chce to rozwijać. Źle, że wpuściło syfiaste linie typu P-Z na drogi, bo przy obecnej taryfie KZK GOP ludzie i tak będą dalej jeździć tymi smrodami.

05.04 11:39:39

Kysu napisał(a):

Parametry są jedynie w budowlach ziemnych.Do 1997 roku była to najnowocześneijsza linia dopuki nie wyparł jej PST w Poznaniu.

06.04 09:44:48

slowak99 napisał(a):

Remont torowisk ma być w całej DG i Będzinie. To znaczy, że i linia 22 dostanie nowe szyny. W Sosnowcu ma to być cała linia 15 oraz 21. Niewiadomo wciąż jak to będzie z liniami 27 i 26. Natomiast budowa torowiska w Zagórzu ma być poprowadzona wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich (razem z tunelem za pętlą 15) aż do DG, gdzie się ma łączyć z obecnym torowiskiem.

Ciekaw jestem tylko, kiedy szanowni urzędnicy podpiszą wszystkie papierki...

06.04 13:40:14

dw napisał(a):

@slowak99: Według programu inwestycyjnego TŚ na lata 2008-2013 ( http://bip.tram-silesia.pl/... ) torowisko ma być zmodernizowane na odcinku od Huty Katowice do pętli na ul. Będzińskiej w Sosnowcu oraz w S-cu od ul. Mariackiej do Estakady (to co do linii 21), a na 15-stce od Placu Wolności do pętli w Zawodziu, na ul. Obrońców Westerplatte, od ul. Wiosny Ludów do Piłsudskiego oraz od Estakady do nieużywanego wiaduktu kolejowego przy Plejadzie.
Budowa linii do Dąbrowy Górniczej wzdłuż ul. Braci Mieroszewskich jest planowano dopiero po roku 2025. Na razie linia ma być przedłużona do ul. Gwieznej.
27 i 26 na razie nie będzie ruszana, czyli przez najbliższe parę lat będą jeszcze na nich niezbyt lubiane odcinki jednotorowe...

06.04 21:18:57


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!