Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Świerklaniec: Autobusy nie pojadą?

21.03.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Krzysztof Szendzielorz,
Polska Dziennik Zachodni, 21.03.2008 r.


Na drogi powiatu tarnogórskiego oraz Mierzęcic i Wielowsi nie wyjadą autobusy. To wielce prawdopodobne, bo Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu zalega na ponad 1 mln zł z płatnościami dostawcom paliwa i części zamiennych do autobusów.


Firmy, które współpracują z przedsiębiorstwem zaczynają się ostro domagać spłaty długów. "Kontrahenci grożą zaprzestaniem dostaw, w tym oleju napędowego, oraz skierowaniem swoich wierzytelności do windykacji. W najbliższym dniach upływają również terminy uregulowania składek ZUS oraz innych należności wobec Skarbu Państwa i samorządów" - czytamy w specjalnym oświadczeniu Grzegorza Wystempa, prezesa PKM Świerklaniec. Zostało ono przesłane do Międzygminnego Związku Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach, które jest właścicielem świerklanieckiego przewoźnika.

Henryk Szudy, dyrektor MZKP nie dziwi się reakcji Grzegorza Wystempa. - Sytuacja PKM Świerklaniec jest pokłosiem tego, że Piekary Śląskie od początku roku nie płaciły nam za kursy autobusów po 22 liniach. Nazbierało się tego już około 1,4 miliona złotych - mówi dyrektor Szudy. Chodzi o to, że od końca zeszłego roku Piekary nie czuły się już członkiem MZKP. Związek był innego zdania, więc autobusy kursowały po mieście za darmo. Spór na korzyść Piekar rozstrzygnął na początku marca Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach. Od lipca miasto stanie się członkiem KZK GOP.

- Zagrożenie, że nie wyjedziemy z zajezdni istnieje, ale nie będzie to wina pracowników tylko tego, że nam nie płacą za kursy. Słyszałem, że Piekary mają przelać zaległe pieniądze. Czekamy na to. Nadal wierzę, że uda się jednak wyjść nam na prostą - mówi Kazimierz Gowik ze związku zawodowego Komunikacji Miejskiej i Transportu PKM.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

tramchorzów napisał(a):

Jak padnie pkm swierklaniec tak jak sie to stało z pkm bytom to tylko ludziom sie poprawi bo zjawi sie firma z lepszymi autobusami ,i kolejne chebliska odejdom w zapomnienie to i tak zawolno sie złomiastych starych ikarusów w gopie pozbywajom wstyd na super aglomeracje jest z 50 niskopodłogowców przegubowych a potrzeby som 12 krotnie wieksze.

21.03 13:58:45

PKM Świerklaniec napisał(a):

Z tą Wielowsią to dowalili...

21.03 13:59:20

viator napisał(a):

MZKP i gminy członkowskie tego związku są same sobie winne. Procedurę zmiany statutu (polegającą na wykreśleniu Piekar z listy członków MZKP) można było zakończyć jeszcze przed 1 stycznia br.Wtedy problemu z regulowaniem należności nie byłoby.A tak nie dość, że nic nie ugrali, to jeszcze mają kłopot.
No, ale tak to jest: "chciwy dwa razy traci"

21.03 14:00:40

citadis napisał(a):

Tja... Bo Piekary nie zapłaciły... Szudy takie bajki to może sobie wciskać. Jakby MZKP od tylu lat nie ciągnęło w nieskończoność długów spowodowanych niegospodarnością w zarządzaniu firmą to nie mieli by problemów z utrzymaniem płynności finansowej. I wtedy nie odbiłoby się to ani na PKM, ani na samym MZKP.

21.03 15:06:00

Dizel napisał(a):

W pełni zgadzam się z Viatorem. Szudy i ekipa są winni tej sytuacji. Próbowali ugrac swoje, ale na szczęście sąd pokazał ich permanentną głupotę. MZKP przez złe zarządzanie doprowadza do absurdów. Zastanawia tylko fakt jak długo jeszcze właściciele związku czyli poszczególne gminy będą tolerować te idiotyzmy. Jak na razie tylko władze Piekar zareagowały na to co się dzieje w komunikacji na terenie MZKP. Tak na marginesie obwinianie po raz kolejny Piekar za złą sytuację to absurd. Cokolwiek złego się nie dzieje władze MZKP zwalają na Piekary. Jak by maisto odpowiadało za całe zło. Władze Piekar już dawno zakomunikowały że kasę za przewozy tegoroczne zapłacą, ale poprzez przelanie pieniędzy przez KZKGOP, jako rozliczenie pomiędzy starym i nowym związkiem do którego mają należec. Gdyby nie głupota Szudego i reszty ekipy władz MZKP problemu jak napiał Viator by nie było

21.03 15:14:20

andrzejh69 napisał(a):

i znów polityka jest ważniejsza niż dobro obywatela.. cała Polska

21.03 15:18:17

Pamieta napisał(a):

Kiedys Dyrektorem byl tam Jerzy Sznajder,gdyby nadal nim byl nie doszloby do tego.Niestety stanowiska w PL sa rozdawane w zaleznosci od parti jaka obecnie panuje,wtedy nastapila zmiana na tego ktorym nim byc nie powienien.Pozdrawiam Panie Dyrektorze Sznajder

21.03 16:06:29

Li napisał(a):

Oby świerklaniecki pekaem nie skończył tak jak, jeszcze nie tak dawno temu, bytomski. W sumie to inna sytuacja i nie wiem na ile prawdopodobny jest aktualnie upadek PKM Świerklaniec, ale na pewno byłoby szkoda, mimo, iż nie jest on tak silny jak inne pekaemy (ot na przykład gliwicki). Czas pokaże...

21.03 16:22:45

Kris napisał(a):

Ciekawe czy chociaż firma przetrwa do końca roku. Jednak zapowiada się na to, że nie. A co za tym idzie upadłość i PKM-u i MZKP Tarnowskie Góry. O problemach przewożnika i MZKP czytamy już chyba wszędzie, począwszy od "Gwarka", skończywszy na Forum MZKP: http://www.mzkptarnowskiego...
Ciekawe czy autobusy wyjadą po świętach?

21.03 20:59:20

Olek napisał(a):

Przecież Siewierz , Mierzęcice obsługuje też PKS Zawiercie...

21.03 22:49:36

david82 napisał(a):

Kris - przestań wreszcie reklamować to swoje nędzne forum.

22.03 04:31:18

Kris napisał(a):

@David82: To Forum MZKP nie jest moje, przeczytałem o nim na Forum WPK.

22.03 10:06:01

marek były motorniczy. napisał(a):

Niech już wogóle przestanie jeżdzić na lini 83 Ampex.

23.03 17:39:40

Kris napisał(a):

@david82: Nie wiem dlaczego przypisujesz czyjeś Forum MZKP, które znajduje się pod adresem: http://www.mzkptarnowskiego... , mojej osobie. Nie uważam, żebym reklamował to Forum, napisałem tylko, że tam znajdują się m.in. komentarze o problemach PKM Świerklaniec. Nie rozumiem dlaczego obrażasz to Forum, nazywając je nędznym, ponieważ wg mojej oceny to Forum nie jest złe.

23.03 20:53:52

deViL napisał(a):

@tramchorzow: ty chyba kpisz ponuro... jakbys jezdzil 23 to byl wiedzial jaka gafe popelniles... :((((

24.03 12:31:13

Jaro napisał(a):

@citadis i cała reszta znawców tematu. Gościu nie wkręcaj tutaj kitu ze główna przyczyną kłopotów finansowych PKM jest niegospodarność w MZKP. Bynajmniej nie jestem tutaj obrońcą pana Szudego ale szlag mnie na miejscu trafia gdy słyszę takie debilizmy. To co tu słyszymy to oficjalna nazwijmy sobie to propaganda rozpowiadana przez pana Korfantego i całej jego piekarskiej ekipy, usprawiedliwiająca danie dyla z MZKP do KZK GOP i ich nieudolną politykę w kwestii komunikacji miejskiej.- (zdaje się ze ci specjaliści od komunikacji miejskiej już linie tramwajowe wcześniej załatwili- na amen) Ja sprawami komunikacji miejskiej interesuje sie już od paru lat i zasadniczą przyczyną kłopotów finansowych MZKP było niewywiązywanie sie gmin członkowskich ze swoich zobowiązań finansowych wobec MZKP, a szczególnie jednej - Piekar śl. A jeśli nie wierzysz to zadaj sobie trochę trudu i poczytaj artykułów archiwalnych:
http://www.infobus.pl/text....
A jeżeli zazdrościcie nowych autobusów w KZK choć osobiście to uważam ze tylko jeden przewoźnik w KZK dysponuje taborem godnym uwagi- PKM Gliwice, tylko ze Gliwice oprócz swoich zobowiązań do KZK GOP zapisują co roku w swoim budżecie pieniądze na dofinansowanie zakupu nowych autobusów, tak wiec nie ma sie co dziwić ze tabor mają przyzwoity. A tymczasem pokażcie mi choć jeden autobus zakupiony bądź dofinansowany przez piekary zanim będziecie tu swoje pretensje pod adresem MZKP wysyłać.

24.03 18:30:34

Gliwiczanin napisał(a):

Zgadzam się z Jaro. Za zaistniałą sytuację nie ma co winić pana Szudego. To efekt wieloletnich zaniedbań gmin członkowskich. Jakim prawem Piekary umywają ręce od odpowiedzialności ? Przecież wiceprezydent Piekar zasiadał zawsze w zgromadzeniu MZKP i miał możliwość monitorowania sytuacji na bieżąco. Zadłużenie związku powstało wskutek próby nie likwidowania kolejnych kursów. Ze strony Piekar w ostatnich latach notorycznie dochodzi do cięć kursów i oszczędności. Kto pamięta, że jeszcze kilka lat temu 164 czy 185 w dni robocze kursowały sporo częściej. Każda z tych linii co 30 min. 114 miało 6-8 kursów na godzinę. Od lat jest coraz mniej kursów bez jakiejkolwiek poprawy stanu taboru autobusowego. JAKOŚĆ USŁUG ZALEŻY OD PRZEZNACZANYCH NA NIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH.. Samo KZK GOP nie wiele Piekarom pomoże. Przetargi są dziwnie cześto napisane w taki sposób, że wiadomo, który przewoźnik ma wygrać. Ciekawe dlaczego MOBILIS, ktory jezdzi po Warszawie, niedawno debiutowal w Bydgoszczy i szykuje się do debiutu w Krakowie.... omija szerokim łukiem GOP?

25.03 08:46:51

viator napisał(a):

@Gliwiczanin: A ile pieniędzy na KM (poza dotacją do KZK GOP) przeznacza dajmy na to Bytom? A jak wygląda KM w tym mieście po upadku PKM-u Bytom?

Piekary deklarując przystąpienie do KZK GOP świadome są tego, że sama dotacja na KM wzrośnie. W czym więc problem?

Pisząc o przetargach w KZK GOP zapomniałeś napisać jak to "wspaniale" w MZKP wygląda. ciekawe czemu?

25.03 09:33:59

HP napisał(a):

Ja jestem w tym wszyskim za Piekarami. MZKP to związek tak beznadziejny jak chyba żaden w województwie. W rozkładach linii ani jeden kurs nie jest oznaczony jako niskopodłogowy. A dlaczego? Bo MZKP nie wymaga tego od swoich przewoźników. Takie KZK umie na Świerklańcu "wymusić" zakup czy tam leasing nowych busów.

25.03 15:50:47

jacekso napisał(a):

W MZKP to wcale nie wygląda. :P Kojarzy ktoś na przykład przetarg na linię 737 albo na linie 712, 738, 739 i 791?

25.03 16:28:34

Marcin. napisał(a):

Przetarg na te linie o których wspomniał jacekso w ogóle się nie odbył.Najlepiej gdyby MZKP przestało istnieć,a pozostałe gminy/miasta przejełoby KZKGOP.

25.03 20:11:44

adam napisał(a):

@HP Koleś to Piekary doprowadziły ten związek do takiej beznadziei, a teraz stamtąd uciekają jak szczury z tonącego statku, chcąc uniknąć zobowiązań które same narobiły. Jeśli piszesz o autobusach niskopodłogowych (choć nie wiem czym tu sie podniecać niskopodłogowy czy nisko wejściowy to może mieć znaczenie dla starej omy przy wsiadaniu) ze w przetargach nie wymagają to wiec żeby wymagać to trzeba za to najpierw odpowiednio zapłacić tj. za wozokilometr, ale jeśli sie mało płaci, to trudno wymagać, a mało sie płaci bo mało sie ma, a mało sie ma bo takie gminny jak piekary tylko kombinują jakby tu najmniej wpłacać i mieć nowiutkie autobusy i przystanki. I tak koło sie zamyka proste jak konstrukcja cepa i 2 razy 2, widać niektórzy nie potrafią tego pojąć. A jeśli piszesz o tym ze KZK wymusił na PKM św. nowe autobusy na 820 bo zapewne o tą linie ci chodzi to wiec ze przy wysokiej stawce za wozo-kilometr można sobie na nowe wozy pozwolić i przy tym zarobić jakby tak nie było to wątpcie żeby Świerklaniec w ogóle stawał do przetargu przy swojej sytuacji finansowej. Ale wątpię w to żeby KZK było takie hojne i na każdej linii oferowało tak atrakcyjne warunki. W przeciwnym wypadku na jednej podwyżce cen biletów na pewno sie nie skończy.

25.03 20:59:03

Qba napisał(a):

Tak troszkę z innej beczki.... Czyżby KZK GOP szło w stronę MZKP... http://bip.kzkgop.pl/pdf/uc...

25.03 21:35:28

viator napisał(a):

@Jaro i reszta: Polecam dyskusję kontynuować na forum WPK. Do wypowiedzi Jaro zresztą się już tam odniosłem
http://tram-silesia.pl/foru...

26.03 08:35:10

PKM b - linia 623 napisał(a):

Jak tak dalej to zostaniemy na samych prywaciarzch bo wykoncza wszystkie pkm-y

26.03 17:00:55

podlesianin napisał(a):

Te pseudo prywatne firmy za niedługo odejdą do lamusa. Oni już tak zepsuli rynek tych usług że teraz wpadną w pułpkę typu płaca pracownika, PKMy dają podwyżki a polski prywaciarz nie podzieli się swoim zyskiem z pracownikiem a co dopiero żeby zainwestował w tabor.Ja bym na rynek tego typu usług wpuścił duży koncern z zachodu tylko coś mi się wydaje że takiej opcji nie ma bo komuś na tym zależy i żeby przypadkiem nie okazało się jeszcze ,że za takie stawki można jeżdżić dobry taborem plus zapłacić pracownikowi.

26.03 22:04:24

budda napisał(a):

Jaro & Gliwiczanin-- zgadzam się. KZK GOP niewiele tu wskóra, jeśłi miasta członkowskie nie wezmą się za siebie. Trzeba od siebie też coś dać.. Piekary dały ciała.

Podlesianin-- piękna puenta;)

27.03 04:52:02

butthead napisał(a):

O tak, u bram widać te nieprzebrane stada dużych międzynarodowych koncernów, których parkingi wypchane są nowymi hybrydowymi autobusami i tylko czekają, żeby je wypuścić za 4 zł/wozokm na śląskie drogi... Na rynek się firm nie "wpuszcza", one po prostu wygrywają przetargi - jeśli chcą.

27.03 11:06:58

miłosnik napisał(a):

słyszałem ze Pkm Sw chce oddac 20,708,608,na 20 ponoc chetny jest Nowat Transport,nie daje rady na 146

27.03 15:21:00

jacekso napisał(a):

Ale żeś miksa wrzucił, może przetłumacz to na bardziej zrozumiały język...

27.03 15:40:39

podlesianin napisał(a):

A co supermarkety czyli duże koncerny zagraniczne zrobiły na polskim rynku, porządek z małymi pazernymi sklepikami, podam tylko jeden przykład nabiał w supermarkecie jest na marży 10% i co da się tak handlować. Czyli pewno i da się też jeździć na innej marży a ciekawe jaka ona teraz wynosi za wozokilometr?

27.03 16:06:29

butthead napisał(a):

I sądząc ze strajków organizowanych w owych supermarketach ich pracownicy walczą bynajmniej nie o godne zarobki, tylko o dodatkowe wczasy na Teneryfie. Jedno jest pewne - nie da się fabrycznie nowymi autobusami jeździć za obecne stawki. Było już dwóch przewoźników co próbowali i obecnie ledwo ciągną, ratując się przed upadkiem zakupami używek.

27.03 16:29:02

andrzejh69 napisał(a):

podlesianin - nie słab już.. jak uważasz że się da jeździć taniej to utwórz i rozwiń swój biznes w transporcie i jeździj za niższe stawki. Obecnie jest taki rynek że przegubowy LF to ok 6-6,50zł za wozo/km, za 4 zł da się jeździć używanym 15 letnim Manen, za 3 zł Ikarusem 260 czy M11. Popatrz na wyniki przetargów w Warszawie, Bygdoszczy, Krakowie, na naszej linii 820 gdzie jeżdzą nowe LF-y i naszych innych dzie jeżdżą stare autobusy i na tej podstawie stwierdź co można.

28.03 07:52:38

citadis napisał(a):

@Jaro: Większość już powiedzieli za mnie inni, ale proszę - nie pociskaj mi tu kitów, że MZKP jest bez winy. Utrzymywanie linii, którymi nikt nie jeździ i puszczanie na wiochy taboru standardowego zamiast mikrobusa chyba aż samo prosi się o jednoznaczną ocenę i fachowość zarządzającyh związkiem.
Już widzę te oznaczenia na rozkładach MZKP po 2010 roku. Gdy u nas w KZK GOP przy każdym kursie będą "niskopodłogowe kwadraciki" u Was co najwyżej gwiazdki z dopisem w legendzie - Kurs obsługiwany autobusem z 1998 roku (w końcu to już jakiś postęp technologiczny) :P

28.03 11:10:12

butthead napisał(a):

W 2010 roku dalej będą jeździły w sieci KZK setki ikarusów, nie wiem na jakiej podstawie wydumałeś, że nagle za dotknięciem cudownej różdżki wymienione one zostaną na LF-y.

28.03 15:14:09

citadis napisał(a):

To była czysta ironia, a z 2010 tak jakoś rzuciłem. Masz rację, jednak sam chyba rozumiesz różnicę jaka będzie się poszerzała między taborem kursującym na zlecenie KZK, a MZKP. Niestety...

28.03 23:49:15

podlesianin napisał(a):

Ja jeszcze podam jeden przykład który trzeba pilnie zmienić a mianowicie w sieci jest mnóstwo dublujących się linii autobusowych z tramwajami i nie tylko. Ten sposób pewnie by więcej kasy zostało w KZK GOPie i można by podwyższyć stawkę za wozokilometr . Nie rozumiem dlaczego wy się tak boicie konkurencji z zachodu jak tylu kierowców wyjechało na zachód jeździć busami i nie narzekają nawet są zadowoleni jakie in sie tam warunki pracy stworzyło a nie co jest u nas postój par godzin na pętli itd.

29.03 10:07:16

butthead napisał(a):

Ależ wręcz przeciwnie: byłoby świetnie, gdyby na nasz rynek wszedł jakiś duży gracz z zapleczem. To zbawiennie podziałałoby przede wszystkim na komunalnych przewoźników, a także na tych prywaciarzy którzy kombinują jak się da jeżdżąc byle rupieciem. Tyle, że najwyraźniej nie opłaca się startować w naszych przetargach.

29.03 19:36:44

podlesianin napisał(a):

Bo KZK Gop nie robi żadnych większych pakietów co by się im opłaciło startować, ja myślałem że po upadku PKM Bytom KZK GOP zrobi na początek duży pakiet ale tak się stało rozbili to na maksa.

29.03 22:32:05

butthead napisał(a):

Jak to nie robi? Wszystkie komunalne PKM-y szły dużymi pakietami.

29.03 23:22:15


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!