Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Nowy pomysł na trasę szybkiej kolei do Pyrzowic

29.02.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

(ka), Polska Dziennik Zachodni, 29.02.2008 r.

Dzięki niej dojazd z Katowic do Pyrzowic ma być szybki, łatwy i przyjemny. Do 2012 roku mieszkańców województwa na lotnisko ma wozić szybka kolej. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało, by trasa prowadziła przez Siemianowice, Piekary Śląskie, Ożarowice do Pyrzowic.


W lutym z ministrem spotkał się Józef Korpak, starosta tarnogórski. Korpak zgłosił pomysł, by trasę kolei zmienić. Nowa prowadziłaby przez Miasteczko Śląskie, Tarnowskie Góry i Bytom. Zdaniem starosty, takie rozwiązanie byłoby tańsze, a inwestycja mogłaby zostać szybciej zakończona. - Przede wszystkim na zaproponowanej przez nas trasie będzie można wykorzystać infrastrukturę, która tam już jest. Nie będzie zatem problemu z wywłaszczaniem gruntów pod inwestycję. Wystarczy dostosować linię kolejową do dużych szybkości.

Część odcinków trzeba będzie wyremontować, część odtworzyć. Przy budowie trasy zgodnie z propozycją ministerstwa infrastrukturę trzeba będzie dopiero budować - wyjaśnia Korpak. Budowa szybkiej kolei ma kosztować 300 mln euro. Starosta wstępnie oszacował, że trasa prowadząca przez Tarnowskie Góry i Bytom kosztowałaby o połowę mniej. Teraz trzeba ministerstwu dostarczyć szczegóły i przeprowadzić symulację, która określi, jak długa będzie trasa prowadząca z Miasteczka przez Tarnowskie Góry i Bytom, jakie prędkości pociąg będzie mógł na niej rozwinąć, ile czasu zajmie mu przejazd i jakie dokładnie pieniądze inwestycja pochłonie.

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

mark40 napisał(a):

Zaznaczam, że w artykule jest błąd. Ministerstwo infrastruktury zaproponował trasę przez Chorzów, nie Siemianowice.

29.02 13:41:06

Adam napisał(a):

A nie lepiej i taniej wykorzystując dotychczasową infrastrukturę skierować linię na lotnisko z Katowic przez Sosnowiec, D.G., Zawiercie i istniejącymi torami skręcającymi po łuku do Pyrzowic (które mijają z boku Porębę i Siewierz) - linia wymagałby jedynie przystosowania dla pasażerów w Pyrzowicach, a na lotnisko i z chyba więcej pasażerów jechałoby z Katowic/Sosnowca/D.G./Zawiercia niż z Katowic/Bytomia/T.Gór ?! Ot taka moja subiektywna opinia...

29.02 15:34:12

adas napisał(a):

Linia przez Piekary ma tą zaletę, że dzięki niej będzie można połączyć mieszkańców Piekar z koleją. Linia przez Tarnowskie Góry jest zbyt długa (a żeby ją dostosować do szybkiej prędkości trzeba pewnie wydać tyle samo co na budowę nowej linii).

Do tego linię przez Piekary można połączyć z Gliwicami (przez Bytom). I do Piekar pewnie będzie wykorzystywana jako linia Śląska Kolej Regionalna.

Linia przez Zawiercie jest jeszcze dłuższa...

W ogóle to by się wzięli za projektowanie a nie za wymyślanie nowych tras...

ps Mieszkam w TG, więc chciałbym aby pociagi jeździły do Katowic szybciej... Ale jeżeli chodzi o łączenie lotniska z Katowicami to wolałbym aby trasa biegła przez Piekary.

29.02 15:47:05

inochet napisał(a):

Przez S-ec, DG i Zawiercie to jest to poroniony pomysł bo pociągi by robiły zbyt wielkie koło, żeby dojechać do Pyrzowic. A propozycja radnych tarnogórskich to oczywiscie z korzyścią dla ich własnego interesu...

29.02 15:47:36

m966 napisał(a):

@adas: Ale na modernizacji trasy przez TG zyska więcej pociągów, niż tylko te do Pyrzowic. Poza tym, TG i Bytom to większy potencjał ludzki, niż Piekary, więc więcej ludzi na tym skorzysta.

29.02 18:59:07

budda napisał(a):

Czyli zostają nam Piekary??:D;p

29.02 19:22:03

adam86 napisał(a):

Znowu jakies tandetne bzdury wymyslaja. Nejlepszy pomysł to jest dwusystemówka od Alfredu przez Siemce i dalej praktycznie w lini prostej w formacie kolejowym.

29.02 19:43:44

adas napisał(a):

m966: Ale w wypadku linii przez TG trzeba zbudować linię od podstaw o mniej więcej takiej samej długości jak przez Piekary. I trzeba jeszcze zmodernizować trasę do TG. Nie wiem czy to będzie taniej ;) I czy pieniądze z Unii da się wyciągnąć nie tylko na budowę linię na lotnisko a także modernizację innej linii. I tu pewnie byłby kłopot.

29.02 19:57:57

kk103 napisał(a):

Ciekawe czy ktoś zadał sobie trochę trudu i oszacował liczbę pasażerów na tej ewentualnej linii? Jeśli największe lotnisko w Polsce radzi sobie bez dojazdu kolejowego, to pewnie i Pyrzowice mogą. A zaoszczędzone pieniądze lepiej wydać na rozbudowę i modernizację głównych linii w regionie np. Sosnowiec-Katowice-Gliwice czy Katowice-Bielsko. To przynajmniej ułatwiłoby wielu ludziom codzienny dojazd do pracy czy do szkoły.

29.02 22:17:22

wikibus.org andrzej napisał(a):

Przypomnę, że główną ideą jest skierowanie szybkich pociągów z Katowic do Warszawy przez Pyrzowice, nie tylko ze względu na lotnisko, ale przede wszystkim zwiększenie szybkości przewozu. Obecnie trasa do Zawiercia jest zbyt obciążona i przestarzała by obsługiwać zarówno pociągi IC i zwiększający się ruch aglomeracyjny.

Jedyny problem, o którym nikt nie wspomina: większość z pociągów spółki IC do Warszawy rozpoczyna bieg w Bielsku, Gliwicach, są takie które jeżdżą z Opola, Wisły, a nawet Wrocławia. Ponadto obsługują stację Sosnowiec. Jak pogodzić te kwestie z odjazdem ze stacji Katowice w drugą stronę? A Piekary niestety nie są tak duże jak Sosnowiec, Bielsko, czy Gliwice.

Moim zdaniem przebudowa połączenia K-ce Zawiercie i dobudowa trasy do Pyrzowic, to rozwiązanie chyba najprostsze, najtańsze i najwygodniejsze.

29.02 23:00:37

Jerzy napisał(a):

W pełni zgadzam się z propozycją starosty tarnogórskiego. Po co przepłacać i budować nową linię od podstaw jak można zaadoptować linie już istniejące poprzez modernizację odcinków Katowice Chorzów- Bytom- Tarnowskie Góry. I odtworzenie linii do Pyrzowic z TG w kierunku Zawiercia. W ten sposób można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: stworzyć szybką kolej na lotnisko przy okazji modernizacji odcinka Katowice - Tarnowskie Góry, który w przypadku pierwotnego wariantu trasy przez Piekary i tak w związku z EURO 2012 trzeba byłoby przeprowadzić ze względu na fatalny stan torowisk - a to dodatkowe koszta! A i więcej mieszkańców miast by na takim rozwiązaniu by skorzystało. Należy tu jeszcze dodać, że Tarnowskie Góry to duża stacja węzłowa tak, więc jest możliwe skomunikowanie pociągów z innych większych miast choćby np. z Opola czy Częstochowy i umożliwienie pasażerom z innych rejonów na dogodny dojazd do portu lotniczego. Podobnie jest z resztą z miastem Bytom, niedawno reaktywowano trasę Bytom- Gliwice, tak więc mieszkańcy Gliwic i okolic również by przy takim rozwiązaniu skorzystali.

01.03 00:37:00

Adam napisał(a):

Panowie oczywiście rozumiem, że najlepszy rozwiązaniem byłaby trasa najkrótsza - łącząca w linii prostej Katowice z Pyrzowicami, zatem najpewniej przez Piekary Śląskie ale krytykowane jako zbyt obciążone połączenie od strony Katowic/Sosnowca wydaje się Wam dużo gorszym od tego z Katowic w przeciwną stronę z ogałęzieniem w stronę Chorzowa - to tamta linia z Katowic na Gliwice/Opole/Wrocław nie jest obciążona ?!
Jestem realistą i wiem, że istnieje niestety 'wąskie gardło' od Sosnowca Gł. (ściśle od Będzina) gdyż przez stacje Będzin Miasto, B. Ksawera, Dąbrowa Górnicza, D.G. Gołonóg wiodą tylko dwa tory i tam nawet mimo wysiłków nic więcej nie da się dołożyć. Jedynie takt godzinny takich ewentualnych pociągów na lotnisko mógłby być utrzymany gdyby przykładowo o równej godzinie zawsze wyjeżdżał z Katowic (tak jest zwykle zresztą planowo ale pociągi się opóźniają) pociąg IC/EC/EX w stronę stolicy, a za nim powiedzmy '5 po' jechał mający priorytet pociąg na lotnisko - mogłoby być ok.
W D.G. Ząbkowicach, Łazach, Zawierciu możnaby pociągi przepuszczać odpowiednio organizując cykl ale tego 'wąskiego gardła' się raczej nie przeskoczy...
Co do dobudowywania - linia już jest, jeżdżą przecież po niej pociągi towarowe pomiędzy Zawierciem a Tarnowskimi Górami - w Siewierzu jest przecież nawet odpowiednia mijanka. Zatem postulat dobudowywania nie jest chyba najbardziej zasadny jeśli wzorem Balic jeździłyby podobne spalinowe szynobusy to nawet eletryfikacja tych kilkunastu kilometrów nie byłaby konieczna - no chyba, że ktoś zechce tam wysłać do obsługi tego nowego Flirt'a ;)
Stacja Zawiercie w mojej ocenie podołałby temu zadaniu, a jest na niej tyle miejsca, że możnaby i na ścisłość dobudować do istniejących 3 peronów i jeszcze jeden gdyby to było konieczne (a zarazem logiczne) do skomunikowania pociągów...
Krytykom chcę tylko nadmienić iż do Zawiercia samochodami przyjeżdżają ludzie od strony Olkusza, Dąbrowy Górniczej, Myszkowa, Tranowskich Gór czy nawet Częstochowy po to aby szybko i komfortowo odjechać pociągiem IC do stolicy (czy dalej np. do Gdyni) - dlatego też nie do końca za przemyślaną uznaję koncepcję zmiany trasy CMK - owszem może i ten pociąg do Katowic czy Bielska Białej dojechałby te 10 czy 15 minut wcześniej ale ilu pasażerów by się nim nie zabrało mając wracać z Katowic innym pociągiem z przesiadką...

01.03 02:38:09

adam86 napisał(a):

Ale pociskacie pierdoły, niczym PKPowski beton. Skończcie pisac o jakis IC z Warszawy do Katowic przez Pyrzowice bo to jest zupełnie bez sensu. Ten syzbki pociag do Pyrzowic to ma byc bezposrednie połączenie, a nie jakiś podmiejski kible wlokący sie przez Tarnowskie Góry czy inne Piekary. To ten autobus z PKM przeciez szybciej dojedzie...

01.03 10:24:14

adas napisał(a):

> jeżdżą przecież po niej pociągi towarowe pomiędzy Zawierciem a Tarnowskimi Górami

W Miasteczku nie ma od dawna mostu, więc pociagi towarowe jeżdzą tylko Zawiercie-Lotnisko.

01.03 10:27:49

Maciej napisał(a):

Ten pomysł z na szybką kolej przez Piekary to od początku był poroniony i wynikał raczej z tego że niejaki minister transportu Jerzy Polaczek, nawiasem mówiąc pochodzący z Piekar, na siłę forsował pomysł pchania tej linii przez Piekary, chcąc się przypodobać swoim wyborcą. Tak więc ta decyzja była bardziej polityczna niż merytoryczna. Bo po jaką cholerę dublować istniejące linie tworząc do niej nową równoległą, jak można wykorzystać te istniejące.

01.03 15:15:17

jacekso napisał(a):

Do żadnego lotniska nie jeżdżą pociągi towarowe. Najdalej do Mierzęcic.

01.03 15:32:29

Kysu napisał(a):

W Miasteczku Śląskim juz od kilku lat nie ma wiaduktu kolejowego na wąskotorówkąi torów w stronę Pyrzowic.W ogóle jedynie da sie dojechac od strony Zawiercia,bo tam jeszcze jeżdżą pociągi towarowe do stacji Mierzęcice Zawierciańskie.Zastanawiam się czy da rade poprowadzić ową linię na lotnisko po lini 183(z Ząbkowic w stronę Piekar Śląskich).Poza tym od Wojkowic do Strzyżowic sie ciągnie tajemniczy nasyp kolejowy,który prowadzi w kierunku Mierzęcic Zawierciańskich.

01.03 18:21:27

glowe napisał(a):

@wikibus.org: Może będą jeździły (te IC) z Gliwic przez Pyrzowice prosto do Warszawy. Po co w ogóle mają zajeżdżać do takiej wiochy, jak Katowice. ;)

01.03 22:40:50

ZijO Gliwiczanin napisał(a):

Wariant tarnogórski przebiegu trasy ma tę zaletę iż jest to najkrótsza trasa z Gliwic na lotnisko w Pyrzowicach. Pociągi z Gliwic mogłyby jechać reaktywowaną trasą Bytom - Gliwice, i w Bytomiu odbijać na TG a potem dalej na lotnisko, i to z pominięciem Katowic. Bo jaką potrzebę ma ktoś jadący na lotnisko nadkładania kilometrów i zwiedzania Katowic. Poza tym wariant ten przyczyniłby się do wzrostu frekwencji na trasie Bytom Gliwice.

02.03 00:03:17

adas napisał(a):

ZijO Gliwiczanin: Ta linia projektowana przez Piekary miała mieć łącznicę Bytom-Piekary. Czyli pociągi z Gliwic nie musiałyby zawracać w Bytomiu aby przez TG jechać.

02.03 10:38:05

Gliwiczanin napisał(a):

W odpowiedzi na ten komentarz:
ZijO Gliwiczanin napisał(a):
Wariant tarnogórski przebiegu trasy ma tę zaletę iż jest to najkrótsza trasa z Gliwic na lotnisko w Pyrzowicach. Pociągi z Gliwic mogłyby jechać reaktywowaną trasą Bytom - Gliwice, i w Bytomiu odbijać na TG a potem dalej na lotnisko, i to z pominięciem Katowic. Bo jaką potrzebę ma ktoś jadący na lotnisko nadkładania kilometrów i zwiedzania Katowic. Poza tym wariant ten przyczyniłby się do wzrostu frekwencji na trasie Bytom Gliwice.
02.03 00:03:17

WAriant, który proponujesz prawiłby, że podróż z Gliwic na lotnisko trwałaby ponad godzinę. W przypadku odbicia w Bytomiu na Tarnowskie Góry.. trzeba zmieniać kierunek jazdy pociągu, co dodatkowo trwa min 5 min. :P

02.03 11:36:15

m966 napisał(a):

Ja myślę, że na lotnisko wystarczy jeden pociąg. Nie ma sensu robić osobno pociągów do Gliwic i do Katowic (aż takiego ruchu to tam nie będzie). Gdyby trasa miała biec przez Piekary, to pociąg jechałby z Gliwic, a katowiczanie przesiadaliby się w Bytomiu. Jeśli przez TG, to pociag jechałby z Katowic, a przesiadaliby się gliwiczanie. Proste.

02.03 15:15:19

Jaro napisał(a):

Ja uważam ze cały czas trzeba mieć na uwagę cenę tej inwestycji 300 mln euro jak napisali w artykule piechotą nie chodzi. Po to żeby sobie budować osobną nitkę do Pyrzowic. Linie chce sie budować z myślą o EURO 2012 a co potem czy ktoś sie zastanawiał jaka będzie frekwencja na tej linii po EURO? Czy frekwencja na tej linii pozwoli na to żeby ta inwestycja sie zwróciła? A może będziemy wozili powietrze w tych pociągach? To może od razu wzorem Krakowa puścić szynobusy? Tylko czy to wtedy ma sens żeby jakieś autobusy na szynach jeździły po trasie za 300mln?
Z kolei wykorzystując istniejące linie, oczywiście po ich wcześniejszych modernizacjach, można nie tylko jak sugerują w artykule zaoszczędzić połowę tej kwoty ale za jednym zamachem zmodernizować cześć linii w naszym województwie.

02.03 16:41:14

Zijo Gliwiczanin napisał(a):

Adas:
Cały czas zakładamy że ta LUX TORPEDA na lotnisko poleci jednak z Katowic a nie z Gliwic tak więc tak czy siak jadąc z Gliwic będzie trzeba się przesiąść na nią w Bytomiu.

Zijo Gliwiczanin do gliwiczanina:
O ile mi wiadomo podróż do Bytomia z Gliwic trwa 20 minut, z Bytomia do Pyrzowic przez Piekary trzeba by było liczyć z ok. 30 min. To wychodzi godzina jazdy. Natomiast podróż z Bytomia do Tarnowskich Gór trwa przy obecnym stanie torowisk i średniej prędkości 40km/h jak nie mniejszej i pięciu stacjach pośrednich trwa ok. 32 minuty. Tak więc po dostosowaniu linii do prędkości 160km/h i wyeliminowaniu zatrzymywania się na stacjach pośrednich ten czas na pewno ulegnie skróceniu. Dalej z TG jest już tylko do pokonania prosty ok. 18km odcinek do Pyrzowic tak więc czasy przejazdu w obu wariantach będą podobne lub niewiele dłuższy. Ale ja na twoim miejscu o 5 minut w te czy we te się nie targował, bo i tak swoje odstoisz na terminalu a nie jest to przyjemne.

02.03 17:23:13

butthead napisał(a):

I taki pociąg utrzyma się tylko z wożenia pasażerów między lotniskiem, a trzema stacjami w Gliwicach, Bytomiu i TG? W Hanowerze niedawno uruchomiono S-Bahn na lotnisko, które jest zaledwie 12 km od miasta. Jeżdżą nowoczesne jednostki ET424 co pół godziny na zintegrowanej taryfie, wjeżdżając tunelem bezpośrednio pod jeden z terminali. I pociąg zapełnia się dopiero jak wjeżdża do pierwszej wioski w stronę centrum. Pyrzowice to nie Ff/M., żeby pociąg miał się z samego transferu na lotnisko utrzymać.

02.03 19:02:31

Bodzio napisał(a):

@gliwiczanin, @zijo gliwiczanin. Prawdę mówiąc jest jeszcze jeden wariant : Istnieje torowy łącznik między Bobrkiem a Karbiem pomijający stację Bytom. Tak więc pociągi z Gliwic do TG nie musiałyby zahaczać o Bytom i tam odwracać kierunek jazdy. W takim przypadku rolę stacji przesiadkowej mogłyby odegrać Tarnowskie Góry. Dublowany przez pociągi z Gliwic i Katowic byłby wtedy krótki odcinek Karb - Tarnowskie Góry

02.03 19:59:23

ZijO Gliwiczanin napisał(a):

@Bodzio. Masz racje, wiem o tym łączniku póki co wykorzystywany jest jak zarazie przez pociągi towarowe. Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby puścić również nim pociągi pasażerskie. W ogóle tak na marginesie można by pomyśleć wykorzystując linie Bytom Gliwice o jakimś bezpośrednim połączeniu miedzy Gliwicami a TG z pominięciem Katowic.

02.03 21:10:09

P Śl napisał(a):

Przeciez ten pociag ma laczyc stolice wojewodztwa z lotniskiem, ktore jest katowickie, a nie jakies tam Giwice, wiec dajcie sobie spokoj juz ze snucie planow jak on by jechal z Gliwic.
@Maciej: Wez czlowieku nie siej bzdur i nienawisci do ludzi, wez zejdz z Polaczka. Jakbys jeszcze tego nie wiedzial to najkrotsza (asfaltowa) droga z Katowic do Pyrzowic prowadzi w linii prostej z Debu przez Michalkowice, Piekary , Bobrowniki , Dobieszowice i Siemonie, wiec co za tym idzie pociag do Pyrzowic powinien przez nie jechac i niekoniecznie ma to podloze polityczne, nie wiem czy ten pociag mialby sie wogole u nas zatrzymywac ?, bo jednak my mamy autobus na lotnisko.

02.03 22:14:00

m966 napisał(a):

@ZijO: Boję się, że pociąg TG-Gliwice z pominięciem Bytomia nie miałby szans się zapełnić. Nawet autobusy z TG w dużej mierze zapełniają się na wioskach pomiędzy tymi miastami. Zamiast pociągu lepsze byłoby może szybsze połączenie autobusowe?

02.03 22:15:18

Maciej napisał(a):

@ P śl

Człowieku przecież nikt tu Katowic nie chce pozbawiać połączenia z lotniskiem, czytaj te komentarze ze zrozumieniem. Pociąg z Gliwic jest to jedna z opcji która nie wyklucza pierwszej. W przypadku wariantu przez Bytom - Tarn. Góry i odtworzenia linii TG.- Zawiercie, rodzi się możliwość dojazdu do lotniska również od strony Zawiercia, czy Sosnowca w ten sposób połączenie z lotniskiem zyskałaby również wschodnia część województwa no bo po jaką cholerę ktoś jadący np. z Częstochowy ma naprzód jechać do Katowic żeby cofając się dostać na lotnisko? No chyba bardziej logiczne było by przesiąść na ten pociąg w Zawierciu? To samo się tyczy zachodniej części województwa jadąc z Gliwic czy z Opola można się przesiąść w Bytomiu czy w TG, i w cale nie trzeba nadkładać kilometrów jadać do Katowic. I to wszystko można osiągnąć wykorzystując już istniejące linie, które należy zmodernizować i dostosować do dużych prędkości, a nie wydawać bezmyślnie pieniądze na budowę nowej. Weź pod uwagę ze woj. śląskie to nie tylko Katowice ale również inne duże miasta położone w różnych częściach województwa i nie każdemu akurat jadąc do Pyrzowic jest po drodze do Katowic.
A co do Polaczka to już mi nie wciskaj kitu ze to najkrótsza droga bo wystarczy wziąć linijkę mapę i ołówek i znajdziesz jeszcze krótsze i wcale by nie biegły przez Piekary. Tak więc nie mów mi ze to jest przypadek ze minister z Piekar załatwia Piekarom linie kolejową. I tak na marginesie żadnej nienawiści nie sieje ale scyzoryk mi się w kieszeni otwiera jak słyszę opowiadanie takich głupot.

03.03 08:29:01

butthead napisał(a):

Jednak gdyby miał sprawne połączenie kolejowe z Gliwic do Katowic, a następnie z Katowic do Pyrzowic, to nie przeszkadzałaby mu ani przesiadka, ani fakt że nie jedzie jakoś superszybko. A najkrótsza droga z K-c na lotnisko naprawdę prowadzi bokiem Piekar - to przecież lata całe była jedyna opcja ;)

03.03 11:39:36

winn napisał(a):

a ja uwazam ze skoro piekary sa jednym z nielicznych miast aglomeracji, jesli nie jedynym w GZM, ktore od 80 lat nie ma pasazerskiego polaczenia kolejowego,
to nalezy sie nam ta linia, tym bardziej ze to dobry wariant trasy
przez TG to jakies marzenia i ja to odbieram jak znow mocarstwowe ambicje TG, kiedy to piekary byly w powiecie TG ;)
te miasta maja teraz tyle samo mieszkancow...
wiec puszczenie pociagu przez chorzow, bytom i piekary wydaje sie najlepsze. zabrze i gliwice i tak sa oddalone bardziej na zachod, po za tym beda miec autostrade A1 pod samo lotnisko.

no i w ten sposob stworzy sie tez czesc kolei aglomeracyjnej, bez pomijania czlonka GZM

03.03 12:06:23

P Śl napisał(a):

@butthead: Dzieki za wsparcie bo juz mi rece opadaja na tych populistycznych yntelygentow co to nawet mapy nie umieja obsluzyc ;)

03.03 17:40:21

Jerzy napisał(a):

@winn Czytam z uwagą te komentarze, i widzę że kolesie z Piekar nie potrafią spojrzeć na problem w ujęciu globalnym tylko lokalnym "...Piekary są jednym z nielicznych miast aglomeracji, jeśli nie jedynym w GZM, które od 80 lat nie ma pasażerskiego połączenia kolejowego, to należy sie nam ta linia" - To niech sobie Piekary tą linie wybudują same odpowiadam. Piszesz gościu o jakiś mocarstwowych zapędach TG. A z tego co ja obserwuje to z wami są problemy odkąd w roku 1997 przy reformie województw wstępnie włączono Piekary do powiatu tarnogórskiego, wtedy to bardzo urażono tym ambicje, no i potem zaczęły sie problemy czego przykładem może być niedawna sprawa z MZKP. Zapewne gdyby ten związek nazywał się MZKP Piekary śl., takiego problemu by nie było. Teraz znowu zapewne próbuje urażać się ambicje „odbierając” linie kolejowa która „historycznie wam się należy” stąd te histeryczne komentarze, w których to żadnej logiki nie ma.

03.03 21:19:00

adas napisał(a):

A czy do lotniska ta linia przez piekary nie miała prowadzić wzdłuż autostrady? Wtedy by było chyba taniej ją budować. Oby się tylko dogadali co do tego przez budową...

03.03 22:25:23

ZijO Gliwiczanin napisał(a):

… Zapewne autostrada A1 też wam się należała bo jako jedyny członek aglomeracji nie mieliście połączenia z autostradą.
A tak na marginesie Maciej nie ma sensu dyskutować z tym niereformowalnym snobistycznym piekarskim betonem przecież tu żadne logiczne argumenty nie trafiają. Goście kierują się emocjami i nierozumieja tego że linia do Pyrzowic już istnieje (wystarczy ją odtworzyć i przystosować do dużych prędkości), że takie rozwiązanie będzie dużo tańsze, że będzie służyć większej grupie mieszkańców (bynajmniej nie myślę tutaj o TG), ze za jednym zamachem można szybką kolejkę stworzyć na lotnisko i wyremontować zdezelowane linie zamiast tego serwują szczeniackie argumenty w stylu: „…ze należy nam się ta linia bo od 80 lat nie mamy polaczenia kolejowego” ,”…połączenie przez Piekary wydaje się najlepsze” (tylko na podstawie czego?) czy „mocarstwowe ambicje TG” (nie wiem co ci kolesie czytają pewnie Harry Potera)
Argument o długości trasy też traci na znaczeniu bowiem przy prędkości 160km/h, 5 czy 10km więcej oznacza tylko nieco ponad 4 minuty dłuższą jazdę. A to nie katastrofa i mija zanim się człowiek obejrzy. Tak więc nie wiem o po co ta cała dyskusja.

03.03 23:44:37

ZijO Gliwiczanin napisał(a):

Poza tym jeszcze jedna sprawa (dotyczy to wariantu przebiegu trasy przez Piekary) jaki jest sens pchania się z linią na szkody górnicze? Bo wtedy te 160km/h można będzie zobaczyć jedynie na papierze.

03.03 23:53:37

ZijO Gliwiczanin napisał(a):

...Zapewne autostrada A1 też wam się należała, bo jako jedyny członek aglomeracji nie mieliście połączenia z autostradą.
A tak na marginesie Maciej nie ma sensu dyskutować z tym niereformowalnym snobistycznym piekarskim betonem przecież tu żadne logiczne argumenty nie trafiają. Goście kierują się emocjami i nierozumieja tego, że linia do Pyrzowic już istnieje (wystarczy ją odtworzyć i przystosować do dużych prędkości),że takie rozwiązanie będzie dużo tańsze, że będzie służyć większej grupie mieszkańców (bynajmniej nie myślę tutaj tylko o TG),że za jednym zamachem można szybką kolejkę stworzyć na lotnisko i wyremontować zdezelowane linie zamiast tego serwują szczeniackie argumenty w stylu: "że należy nam się ta linia bo od 80 lat nie mamy połączenia kolejowego,..."połączenie przez Piekary wydaje się najlepsze" - (tylko na podstawie czego?) czy "mocarstwowe ambicje TG" (?)- nie wiem co ci kolesie czytają, pewnie Harry Potera)
Argument o długości trasy też traci na znaczeniu bowiem przy prędkości 160km/h, 5 czy 10km więcej oznacza tylko nieco ponad 4 minuty dłuższą jazdę. A to nie katastrofa i mija zanim się człowiek obejrzy. Tak więc nie wiem po co ta cała dyskusja.

04.03 00:54:40

butthead napisał(a):

I Ty wierzysz, że ten pociąg, którędykolwiek miałby nie pojechać, osiągnie faktycznie 160km/h? Na razie mamy raptem dwa (poprawcie, jeśli się mylę) szlaki w całym kraju, gdzie jeździ się z takimi prędkościami. I raczej są to pociągi z najdroższą taryfą, a nie jakieś regionalne pendelzugi na lotnisko.

04.03 01:53:17

adas napisał(a):

Dokładnie. I zanim by się ten pociąg rozpędził do 160 to od razu by musiał hamować przed stacją (a już sobie nie wyobrażam 160km/h przez stacje w Sosnowcu czy Będzinie czy też na zakrętach w Chorzowie).

butthead: Na Opole-Wrocław na jakimś odcinku jakieś IC jeżdzą 160 (nie duży odcinek). I chyba gdzieś na trasie z Legnicy do granicy niemieckiej coś jest...

04.03 10:20:39

adas napisał(a):

Aha... Jeszcze dopiszę, że nie jestem piekarskim betonem (bo mieszkam w TG) oraz, że włąsnie czytam Harrego Pottera :D

Przy okazji: http://www.katowice.uw.gov....

Tak ma przebiegać A1 od Piekar do Pyrzowic - prosto można tam przy okazji wstawić linię kolejową wzduż A1.

04.03 10:29:47

Maciej napisał(a):

160km/h - no takie są założenia.

04.03 10:48:35

adas napisał(a):

Maciej: Gdzie masz takie założenia?

Takie były co najwyżej "propozycje" przy "pomyśle" przedłużenie CMK przez Pyrzowice. Ale, że takie rzedłużenie powstanie to szczerze wątpię.

04.03 11:33:09

Maciej napisał(a):

adas:

Tu masz linka odnośnie tych założeń:

http://www.tur-info.pl/p/ak...

Myślę że starosta tarnogórski, proponując przebieg trasy przez Bytom Tarnowskie Góry pod pojęciem dużych prędkości również miał na myśli prędkość 160km/h. Zresztą nie spotkałem się na stronach pkpplk żeby jakąś modernizowana trasa była dostosowana do niższych prędkości niż 120km/h a wartość ta dotyczy tras gdzie przeważa ruch pociągów towarowych, natomiast prędkość co najmniej 160km/h jest wdrażana na trasach gdzie przeważają ruch pociągów pasażerskich. Zresztą już parę lat wcześniej dostało mi się w ręce opracowanie pkp gdzie była mowa o dostosowaniu prędkości jazdy pociągów do standardów w unii europejskiej i tam to pisało, Jadnak ze względu na wieczne problemy finansowe pkp odwlekają sie inwestycje w czasie.
Na potwierdzenie tej tezy najlepszy dowód to sprawdzić u źródła tu jest link

http://www.plk-sa.pl/inwest...

Brzmi optymistycznie ale to za ładnych parę lat, jeśli wygra wariant przebiegu trasy przez bytom TG to za 3 lata problem byłby z głowy.

04.03 21:12:38

memphis napisał(a):

Drodzy dyskutanci! Wielokrotnie prosiliśmy, aby _dyskusje_ prowadzić na forum dyskusyjnym, a nie w komentarzach.

04.03 22:42:04

winn napisał(a):

@jerzy, @zijo gliwiczanin
jesli chodzi o ujecie problemu, to staralem sie myslec obiektywnie.
jesli wezmiecie pod uwage fakt ze piekary sa czlonkiem sformalizowanej aglomeracji, to chyba logiczne sie wydaje ze potrzeba tutaj skm. piekary same sobie nic nie wybuduja bo transportem na zasadzie wspolnej i spójnej ma wlasnie zajmowac sie GZM. w takim wypadku wiec przechodzi taka inicjatywa przez władze związku, które (przy prawdopodobnie wiekszym udziale finansowym piekar) razem ze środkami UE oraz środkami miast projektuja i buduja linie.
i powiedzcie mi Panowie, bo ja bynajmniej nie traktuje to nikogo jak dziecko, jaki sens ma przesuniecie linii kolejowej (polaczenia) na zachód od lotniska? nie lepiej ja prowadzic blizej w docelowym kierunku?
i co to za argument z tymi predkosciami.
linia jesli zostanie wybudowana to predkosci bedzie miala odpowiednie, niezaleznie od wariantu trasy.
natomiast jesli chodzi o sprawy techniczne no to faktycznie sory ale ja sie nie znam. nie wiem gdzie sa wieksze a gdzie mniejsze szkody gornicze itp, ale wiem ze nie powinien to byc czynnik decydujacy biorac pod uwage statutowa spojnosc GZM, a przynajmniej dazenie do niej.
i wcale nie marzy mi sie MZKP piekary bo to by bylo jakies kompletne dziwactwo.
tarnowskim gorom jeszcze pasuje posiadanie osobnego zwiazku (i tak maja te same bilety), bo wokol TG jest mnostwo malych gmin i jest to powiat ziemski.
problem z piekarami w MZKP polega przede wszystkim na tym ze mamy taki sam glos jak te male gminy wokol TG, mimo ze wielkoscia jestesmy z TG rowni.
i wcale jakos nie wydaje mi sie to przerostem ambicji.

09.03 13:25:46

Jerzy napisał(a):

Warto przeczytać. "Plan zagospodarowania woj. śląskiego" dokument z 2004 roku. Jest tam mowa o pierwotnym przebiegu linii kolejowej na lotnisko w Pyrzowicach, jeszcze zanim ministrem transportu został Jerzy Polaczek.
http://trireg.net/przest_pl...

14.03 00:24:29

kazan67 napisał(a):

Wszyscy sie goraczkuja przebiediem trasy szybkiej koli, a niktnie bierze pod uwage tego,ze juz lada moment ludzi z naszego regionu nie bedzie stac na podstawowe produkty spozywcze,a co dopiero na bilet kolejowy,a o lotniczym,to lepiej nie wspominac.Gdyby ta kolej mialaby zbawienny wplyw na rozwuj naszej gospodarki,to zgoda warto takie inwestycje poczynic,lecz zdrowy rozsadek nakazuje twierdzic,ze poza portem latniczym a spolka koleje nikt z tego nic miec nie bedzie.Wiec moze te 300 mil. euro przeznaczyc na inwestycje ktore zapewnia mlodym ludziom prace i start w dorosle zycie! Pozdrawiam wszystkich myslacych tak,jak ja!

17.11 09:17:55

Krzysztof napisał(a):

Proponuję zapoznać się z opracowaniem pt. "Koncepcja powiązań komunikacja kolejowa MPL Katowice w Pyrzowicach z aglomeracja górnośląską" i Tabelą nr 59 str. 146 z liczba ludności miast, przez które przebiega dana proponowana trasa, Tabelą 71 str.184 z długością tras, czasem przejazdu,kosztem budowy,itp. podaje adres:http://www.bobrowniki.tv/file/files/Ekspertyza%20Pyrzowice_WYG_20_07_ost.pdf
Moja zdanie jest takie budować ptzez Tarnowskie Góry ponieważ taniej, sprawdzić jak funkcjonuje połączyć z Zawierciem stworzyc swego rodzaju pierscień który połączy w Proponuję zapoznać się z opracowaniem pt. "Koncepcja powiązań komunikacja kolejowa MPL Katowice w Pyrzowicach z aglomeracja górnośląską" i Tabelą nr 59 str. 146 z liczba ludności miast, przez które przebiega dana proponowana trasa, Tabelą 71 str.184 z długością tras, czasem przejazdu,kosztem budowy,itp. podaje adres:http://www.bobrowniki.tv/file/files/Ekspertyza%20Pyrzowice_WYG_20_07_ost.pdf Pozdrawiam. Moim e zdaniem nzalezy poprowadzic to połaczenie z Katowic po lini kolejowej 131 przez Chorzów- Bytom Gł.- Tarnowskie Góry tam sa największe zintegrowane węzły przesiadkowe (autobus,
pociąg,PKS,Taxi w Bytomiu tramwaj z tyłu dworca)następnie linia 182 do Lotniska w niedalekiej przyszłości do Zawiercia tam istnieje połączenie z CMK dalej do Będzina -Sosnowca i do Katowic. Otrzymujemy w ten sposób "pieścień kolejowy" otaczający poważną część GOP,dywersyfikujemy dojazd do lotniska i w kazdy punkt z każdego punktu na trasie w przypadku zdarzeń losowych to bardzo ważne. Komunikujemy bezpośredno lub pośrednio jak wynika z Tabeli nr 51 miasta o liczebie ludności ok. 1 896 000 ja nie znam lepszego rozwiazania. Jeżeli to sie nie sprawdzi budujmy nowa linię. Pozdrawiam.

15.03 14:03:11

Krzysztof napisał(a):

Trasa Katowice – Chorzów – Bytom Gł. – Tarnowskie Góry nie jest żadnym nowym przebiegiem
związanym z projektem połączenia kolejowego MPL „Katowice” w Pyrzowicach z aglomeracją górnośląską. Już w 2001 roku został opracowany dokument pt.„ Koncepcja połączenia transportem szynowym aglomeracji katowickiej z Międzynarodowym Portem Lotniczym w Pyrzowicach” .
Drugi raz propozycja tego przebiegu pojawiła się jako jedna z siedmiu w dokumencie opracowanym na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pt. „Koncepcja Powiązań Komunikacją Kolejowa Międzynarodowego Portu Lotniczego „Katowice” w Pyrzowicach z aglomeracją górnośląską” już nazwana jako trasa nr IV ta nomenklatura obecnie została przyjęta jako potoczna nazwa w/w trasy. Poprowadzenie połączenia na lotnisko w Pyrzowicach po tej trasie proponowała Gmina Bobrowniki już w 2009 roku. Bardzo dobrze się dzieje że trasa nr IV ma coraz więcej zwolenników, a dlaczego na wiele pytań znajdziecie odpowiedź na portalu www. bobrowniki .tv w zakładce poświęconej kolei.
Proponuję zapoznać się z opracowaniem pt. "Koncepcja powiązań komunikacja kolejowa MPL Katowice w Pyrzowicach z aglomeracja górnośląską" i Tabelą nr 59 str. 146 z liczba ludności miast, przez które przebiega dana proponowana trasa, Tabelą 71 str.184 z długością tras, czasem przejazdu, kosztem budowy, itp. podaję adres:http://www.bobrowniki.tv/file/files/Ekspertyza%20Pyrzowice_WYG_20_07_ost.pdf Pozdrawiam.

19.03 16:59:59


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!