Taken from transport.wroc.biz
Nowa tramwajowa linia wahadłowa 44 z Zawodzia do Szopienic z powodu remontu torowiska.
Taken from transport.wroc.biz
Najnowszy nabytek PKM Jaworzno - MAN-Göppel NM223.
Taken from transport.wroc.biz
Pierwszy przemalowany na żółto Mercedes Citaro K w PKM Katowice.
Taken from transport.wroc.biz
Krzysztof Pawelec przenumerował małe MAZ-y dodając "0" do dotychczasowego numeru.
Taken from transport.wroc.biz
14 lutego 2014 r. zlikwidowana została linia tramwajowa nr 18 w Rudzie Śląskiej.

Pasażerowie skarżą się na brak linii 821

15.01.2008

Tagi: – Dodał: Marek Borys

Milena Nykiel,
Gazeta Wyborcza, 16.01.2008 r.


KZK GOP zlikwidował ekspresową linię autobusową 821 - jedną z najbardziej popularnych na trasie Dąbrowa Górnicza - Katowice. Mieszkańcy są oburzeni, bo teraz pozostałe dwie linie są zapchane do granic możliwości


Do zeszłego roku na trasie Dąbrowa Górnicza - Katowice jeździły trzy linie ekspresowe: 801, 831 i 821, ale po styczniowych zmianach ta ostatnia - choć była najszybsza - znikła z rozkładu.

Autobusy dwóch linii, które pozostały, kursują częściej, ale zamiast przegubowych ikarusów podstawiane są mniejsze solarisy. Halina Parion, kierowniczka ruchu w dąbrowskim oddziale PKM-u Sosnowiec, nie uważa, że to problem. - Są krótsze, ale liczba miejsc w nich jest taka sama jak w autobusach przegubowych - mówi.

Innego zdania są studenci. Twierdzą, że w godzinach rannych linie 801 i 831 są tak przepełnione, że niektórzy pasażerowie zostają na przystankach. - To jakieś szaleństwo! - mówi Mariusz Nawrot, student z Dąbrowy Górniczej. - W zeszłym tygodniu autobus był tak pełny, że niektórzy stali z twarzami przy szybie a mnie drzwi zatrzasnęły się przed nosem. Kupuję bilet miesięczny. Dlaczego więc nie mogę dojechać, gdzie chcę? - dodaje.

Na problemy z komunikacją skarży się również Ksenia Dudek, mama 11-miesięcznej Klaudii. - Często jeżdżę do Katowic, bo tu mieszkają moi rodzice. Kiedy jadę z córką, najpierw dojeżdżam do początkowego przystanku linii ekspresowej w Dąbrowie, bo w centrum miasta nie miałabym już szans zmieścić się w autobusie. Kiedy kursował 821, było dużo prościej - żali się Dudek.

Tymczasem według KZK zmiany w rozkładach miały usprawnić komunikację. Alodia Ostroch, rzeczniczka związku, mówi, że dokonuje się ich z powodu zmian w taborze lub wniosków od gmin czy samych pasażerów. - Trudno wszystkim dogodzić. Uznaliśmy, że można zlikwidować 821, bo są dwie inne linie ekspresowe - tłumaczy Ostroch. Dodaje, że związek będzie obserwował sytuację i w przypadku ciągłych skarg mieszkańców przywróci zlikwidowaną linię.

(Tyt. oryg. "W autobusie jak w puszce sardynek")

« Poprzedni tekstNastępny tekst »

Komentarze

Do dłuższych dyskusji zapraszamy na forum.

Sebastian22 napisał(a):

Ja tam jak wracam z pracy to te kursy w okolicach 17 stej są bardziej puste niz wczesniej, niewiem jak rano.

15.01 21:56:27

Flirt napisał(a):

Szkoda że szanowni pasażerowie nie policzyli sobie liczby kursów na dawnych liniach 801, 821 i 831 i na obecnych 801 i 831. Teraz jest więcej nawet w ferie i wakacje kiedy po godz. 15 z Katowic dawniej zdarzała się 30 minutowa przerwa.

15.01 21:59:35

5th napisał(a):

Jedno trzeba przyznać jamniki mają tyle samo miejsc co ikar 280 :)

15.01 22:01:44

kk103 napisał(a):

Problemy z nadmiernym zapełnieniem w szczycie wynikaja raczej z nieprzestrzegania rozkładu czyli z korków na trasie. Ogólnie jednak uważam, że likwidacja 821 to dobre posunięcie, bo przejazd przez centrum DG zajmuje tylko kilka minut. A jak ktoś chce jechać w miarę szybko i nie stać w korkach, to może wybrać PKP PR. Jeśli nie ma żadnych prac torowych, przejazd jest szybszy i wygodniejszy niż autobusem.

15.01 23:05:20

#312 napisał(a):

Wg dobrze, że zlikwidowano 821 bo 3 linie praktycznie na tej samej trasie to bez sensu - komplikacja rozkładów. Nawet 1 by starczyła gdyby jeździły odpowiednie autobusy z odpowiednią częstotliwością. KZK GOP powinno się wsiąść za PKM Sosnowiec i zacząć wymagać 18metrowych autobusów, a nie zabierających więcej niż 140 osób na pokład.Jak by się ktoś postarał to można by nawet zarejestrować autobus 12metrowy na 150 osób. Od samego kierownictwa dowiedziałem się, że będą inwestować w autobusy 15metrowe, ponieważ są tańsze oraz tańsza jest ich eksploatacja. KZK GOP płaci odpowiednie stawki PKM Sosnowiec, więc powinien żądać 18metrowych. PKM zyskuje, pasażerowie tracą i narzekają na ciasne autobusy. Rozumiem 15metrowe na liniach typu 260,604,644 - nie trzeba większych, ale linie łączące centrum naszego okręgu z jednym z największych miast okolicy pomiędzy którymi jeżdżą całe potoki pasażerów? 18metrowych autobusów na 801/831 w najbliższym czasie nie ma co się spodziewać. Może dopiero gdy wygaśnie projekt ZPORR lub KZK GOP podejmie jakieś działania.

15.01 23:43:38

igor napisał(a):

Typowo medialne posunięcie. Jako skarżycieli podali studenta i matke z dzieckiem.;)

15.01 23:45:02

butthead napisał(a):

Trudno się dziwić, że pasażerowie chcą powrotu ikarusów. Rozkład czy układ linii nie ma tutaj znaczenia. Po prostu w normalnym mieście 15-metrowiec uznawany jest za uzupełnienie 12-m autobusu. Nie 18-metrowego. Możnaby przesunąć solarisy do obsługi linii lokalnych, a na ekspresy posłać np. berlińskie MAN-y, ale jest przecież szereg wygodnych wymówek typu "program unijny" i inne problemy nieistniejące nigdzie indziej, a wynikające wiadomo z czego. Ale bez obaw, to jeszcze tylko osiem lat ;)

16.01 00:19:09

Adam napisał(a):

Sorry ale nie rozumiem dlaczego ludzie z D.G. nie jeżdżą pociągami tylko autobusami. Lepiej czuć spaliny i przeciąg z drzwi... ?

16.01 00:26:18

yoe napisał(a):

...skoro mam bilet sieciowy A-T, to musiałbym płacić dodatkowo za pociąg.Poza tym i tak większość ludzi musi dojechać z innych dzielnic DG do przystanków obsługiwanych przez 801/831 i to samo dotyczy przemieszczania się dalej w Katowicach.

16.01 08:41:40

tgsoldier napisał(a):

Jeżdżę codziennie 801/831 i nie ma wcale problemów o dziwo z miejscami siedzącymi w godzinach szczytu. 821 nie jeździl znów tak często by jego wycięcie było od razu zauważalne. Najwięcej chyba problemów stwarzają studenci, że 831 nie staje przy Novotelu tylko jedzie dołem. 831 to teraz najszybsza linia do Dąbrowy Górniczej i na takiej trasie z taką częstotliwością powinna pozostać.

16.01 11:06:46

Lucas napisał(a):

Zgadzam się że z Katowic do DG wystarczyłaby jedna linia ekspresowa z odpowiednim rozkładem lub autobusami, jeśli już nie można tam posłać 18-metrowych autobusów to niech przynajmniej częstotliwość w porannym szczycie będzie wynosiła 7-8 min.

16.01 11:10:23

5th napisał(a):

Niewiem czy podmiana na Ikarus dałaby coś skoro w Urbino 15 jest miejsc 164 a w 280 jest 160(dane z wikipedi). Zgadzam się jednak że tam gdzie jest dużo pasażerów powinny byc wysyłane 18m a nie deskorolki a jak sie nie da to częstotliwość( w godzinach szczytu) odjazdu powinna być wieksza

16.01 13:18:32

adamos napisał(a):

Pociągi i tak wolno jeżdża przez remonty i ruch wachadłowy, nie wiem czy nadal jest czynny tylko jeden tor pomiędzy Będzinam a Sosnowcem gł. poza tym na dworzec trzeba dojść a autobusy są blisko domów i większość ma bilety miesięczne

16.01 13:27:27

Luk16 napisał(a):

Uważam, że zlikwidowanie linii 821 było złym pomysłem, bo przejazd przez centrum Dąbrowy Górniczej trwa kilka minut i lepszym rozwiązaniem było niezajeżdżanie jednej z linii ekspresowych do centrum. Po za tym myślę, że wypuszczanie na te linie przegubowych ikarusów było dużo lepsze niż obecnie jeżdżących solarisów, które teoretycznie maja tyle samo miejsc, ale w praktyce mieści się w nich kilkanaście osób mniej niż w przegubowych ikarusach. Moim zdaniem powinno się powrócić do poprzedniego układu z 3 liniami i kursującymi na nich ikarusami.

16.01 13:57:56

Jarek5 napisał(a):

"Trudno wszystkim dogodzić"
W pierwszej kolejności powinno się dogodzić pasażerom.

16.01 15:34:08

GIZMO napisał(a):

Co to za rozkazywanie ? ,,NIE PODOBA TO NIECH JEDZIE POCIĄGIEM,,
Od tego jest te całe za**** KZK GOP by umozliwić powrót ludziom do pracy , szkoły itp. I JAK LUDZIE SIE DOMAGAJĄ TO PRZYWRÓCIĆ a nie że przyjedzie jakiś niskopodłogowy szajs 12metrow i ma wejsc tyle samo ludzi co do 18metrowego ikarusa ...

16.01 16:59:17

aso napisał(a):

W praktyce nowy 831 jedzie krócej od starego 821 do Gołonoga, więc nie bardzo rozumiem robienie afery o te kilka kursów na krzyż 821. Tą zmianę w postaci likwidacji 821 należało wprowadzić już kilka lat temu.

16.01 17:38:46

aso napisał(a):

@gizmo: a likwidacja 821 uniemożliwia jakieś dojazdy, czy jak?

16.01 19:25:50

waldeczek napisał(a):

Ja odczułem coś wręcz przeciwnego niż to co jest opisane w artykule...Jeżdżę codziennie do pracy do Katowic i co widzę - puste autobusy - a jeżdżę o różnych godzinach między 6.30 a 7.30, a z powrotem około 16-17.W zasadzie zawsze siadam zero ścisku.

16.01 20:23:57

Dave napisał(a):

@ GIZMO! Kto się domaga?! Parę osób na krzyż?! Łączenie liwkidacji linii 821 na korzyść włączenia ich do obsługi 801/831 tymi samymi wozami, co jeździły na 821 z przepełnieniem tych linii to jakaś niewiedzia albo niemyślenie osób, które to robią!

16.01 21:39:16

Panewniczanin napisał(a):

ja pindole, taka mała zmiana, wręcz pierdółka nikomu nic nie szkodząca a takie larmo.

16.01 21:43:20

Dramat napisał(a):

@Gizmo ikarus ma 16.5m jak coś ;] a nie 18m moim zdaniem dobrze że linia 821 przeszła do planów 801/831 bo nie raz wyjechałem nią na środule ;(

17.01 12:32:22

Sebastian22 napisał(a):

Niestety zmiany juz są kilka dni i jakos tych zapchanych SU12 nie widzę. Wracam z pracy ok.17tej i czesto jest tak ze zajete sa tylko siedzace a poza tym luz. Poprzednio byl mega scisk. Jest lepiej i tyle. A artykul napisal ktos zupelnie nie poinformowany...

17.01 22:31:35

wikibus.org andrzej napisał(a):

A cały ten zgiełk z powodu braku ATP. Ale niektórzy uparcie na forum kłócili się ze mną, że to "SAMO ZŁO". A może było lepiej?

21.01 21:19:01


Dodaj komentarz

Ten element został zablokowany, nie ma możliwości dodawania do niego komentarzy lub głosowania.

Komentarze muszą być zaakceptowane przed publikacją. Dziękujemy!